Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Dank Appelfflap. Een ten-liner
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Terwijl jij Moderating blijft pushen om waarschuwingen en erger uit te delen,
blijf jijzelf de regels overtreden, in dit geval T12 ::
- Moderatoropmerkingen dienen niet becommentarieerd te worden in het lopende topic.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
https://www.news.com.au/world/middle-ea ... =rss-basic
Ik hoop dat er van zijn ideeën wat terecht kan komen in de atmosfeer zoals die nu is in Israël.
Hier was al over gemeld, maar nog wat detail.A former defence minister in Benjamin Netanyahu’s government has accused the Prime Minister of leading Israel down a path to “destruction” in an extraordinary tirade against the country’s military policies in Gaza and the West Bank.(..)
Ik ben dat als buitenstaander zeer met hem eens.Speaking to Democrat TV, an Israeli broadcaster, Mr Ya’alon expressed severe reservations about the Israeli military’s strategy in its war against Hamas.
“The path we are being dragged down is one of occupation, annexation, and ethnic cleansing in the Gaza Strip,” he said.
Mr Ya’alon also criticised the construction of Israeli settlements in the West Bank, and said his country’s goal should still be a two-state solution, which would theoretically see sovereign Israeli and Palestinian states existing, peacefully, side-by-side. (..)
Ik hoop dat er van zijn ideeën wat terecht kan komen in de atmosfeer zoals die nu is in Israël.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Hoop doet leven ... maar in een democratie is iets meer nodig dan hoop alleen.Gerard R. schreef: ↑03 dec 2024 16:53Hier was al over gemeld, maar nog wat detail.A former defence minister in Benjamin Netanyahu’s government has accused the Prime Minister of leading Israel down a path to “destruction” in an extraordinary tirade against the country’s military policies in Gaza and the West Bank.(..)
Ik ben dat als buitenstaander zeer met hem eens.Speaking to Democrat TV, an Israeli broadcaster, Mr Ya’alon expressed severe reservations about the Israeli military’s strategy in its war against Hamas.
“The path we are being dragged down is one of occupation, annexation, and ethnic cleansing in the Gaza Strip,” he said.
Mr Ya’alon also criticised the construction of Israeli settlements in the West Bank, and said his country’s goal should still be a two-state solution, which would theoretically see sovereign Israeli and Palestinian states existing, peacefully, side-by-side. (..)
Zeker meer dan een kritikaster die vanaf de zijlijn van alles roept:
politieke macht is essentieel om daadwerkelijk verandering te realiseren.
- Mijn vertaling:
Moshe Ya’alon, voormalig minister van Defensie en oprichter van de Telem-partij in Israël, heeft in 2021 aangekondigd zich niet verkiesbaar te stellen voor de verkiezingen van dat jaar. Hij verklaarde dat het politieke landschap van Israël op dat moment vereiste dat hij en zijn partij zich terugtrokken om de focus te leggen op een bredere “strijd voor verandering.” Hij benadrukte de noodzaak om democratie te versterken, maatschappelijke scheidslijnen te genezen en integriteit in het openbare leven te herstellen.
Hoewel Ya’alon eerder actief was in coalities zoals Blauw en Wit met Yair Lapid en Benny Gantz, en een uitgesproken criticus is van premier Benjamin Netanyahu, heeft hij sindsdien geen pogingen gedaan om een actieve rol in de verkiezingen of de politiek te hervatten. Volgens peilingen en partijontwikkelingen werd Telem niet verwacht de kiesdrempel te halen, wat mede zijn beslissing om zich terug te trekken beïnvloedde.
Ya’alon bows out of politics: The ‘battle for change’ has more chance without me
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
.
.
Behoorlijke gedoe in Syrië, Zuid-Korea nu, Georgië, Marine Le Pen lijkt sleutelpositie in Frankrijk te krijgen...
Maar het enige dat maar doorratelt hier (al was er even bijna 48 uur geen reactie geloof ik) Israël en Netanyahu...
Maar het enige dat maar doorratelt hier (al was er even bijna 48 uur geen reactie geloof ik) Israël en Netanyahu...
Als je dit soort off-topic opmerkingen hier plaatst dan maak je het m.i. nog erger.
Peter van Velzen.
Peter van Velzen.
Ach, voorkomt dat we ons vervelen.
Never a dull moment.
Alleen is het zo ellendig dat zoveel mensen er soms zo enorm onder lijden en dat men uiteindelijk over lijken gaat.
Uiteraard. Mensen.
Vaak denkt men dan van een of ander probleem verlost te zijn. Tijdelijk kan dat zo zijn.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
https://www.demorgen.be/snelnieuws/isra ... ~be83f5a2/Volgens mensenrechtenorganisatie Amnesty International pleegt Israël genocide op de Palestijnse bevolking van de Gazastrook.
Redactie5 december 2024, 03:00
Amnesty International presenteerde gisteren in het Nederlandse Den Haag het rapport You Feel Like You Are Subhuman. Dat bijna 300 pagina’s tellende document bevat een lange opsomming van daden die elk apart neerkomen op oorlogsmisdaden of misdrijven tegen de menselijkheid. Bij elkaar opgeteld wijzen ze echter op genocidale opzet, luidt het.
https://www.news.com.au/world/middle-ea ... =rss-basic
Zoals gebruikelijk heeft Israël het afgedaan als antisemitisme.
Er zijn er elke ochtend al maanden ongeveer 40 doden in Gaza. Het gebied is vrijwel onleefbaar door verwoesting.
Een oneliner, maar ik mag hopen dat het recht zegeviert en Israël passend gestraft wordt.
Ze kunnen, onder het mom van zelfverdediging (en antisemitisme) ALLES maken.
Schofterig!!
Ze kunnen, onder het mom van zelfverdediging (en antisemitisme) ALLES maken.
Schofterig!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het is helaas zoals het is.
De wereld durft het niet of wíl het nog niet altijd zeggen maar het wordt wijd en zijd gezien.
Alleen Israël zelf lijkt er nog niet aan te willen.
De wereld durft het niet of wíl het nog niet altijd zeggen maar het wordt wijd en zijd gezien.
Alleen Israël zelf lijkt er nog niet aan te willen.
?
Wat bezielt het meest vreedzame leger om nu Syrië te gaan bombarderen? Schepen verwoesten en Syrië binnentrekken?
Annexatie gebied?
Wat bezielt het meest vreedzame leger om nu Syrië te gaan bombarderen? Schepen verwoesten en Syrië binnentrekken?
Annexatie gebied?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat elke gezonde natie bezielt: een vurige drang tot zelfbehoud. Israël knokt voor haar bestaan, aan meerdere fronten.
Het is voor Israël heel gunstig dat Assad verslagen is, maar het achtergelaten materieel moet nu natuurlijk niet in handen komen van andere jihadisten. Daarom de bombardementen en het creëren van nieuwe bufferzones. Verstandig en noodzakelijk.
Nihil est sine ratio.
Ik begrijp dat wel. Maar ik hoop dan maar dat niet meer staten ter wereld dit nog allemaal gaan doen en dan denk ik ookIvar schreef: ↑10 dec 2024 21:44Wat elke gezonde natie bezielt: een vurige drang tot zelfbehoud. Israël knokt voor haar bestaan, aan meerdere fronten.
Het is voor Israël heel gunstig dat Assad verslagen is, maar het achtergelaten materieel moet nu natuurlijk niet in handen komen van andere jihadisten. Daarom de bombardementen en het creëren van nieuwe bufferzones. Verstandig en noodzakelijk.
even aan de zogenaamde angst van Putin voor de Navo, de Chinezen, de Noord- en Zuid-Koreanen enz..
Het gaat behoorlijk ver wat we zien. Wát soevereiniteit, wát autonoom... wát mensen...
Ach ja, het is in ieder geval een hele vooruitgang. Van genocide naar materialen verwoesten.Ivar schreef: ↑10 dec 2024 21:44Wat elke gezonde natie bezielt: een vurige drang tot zelfbehoud. Israël knokt voor haar bestaan, aan meerdere fronten.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Er is geen sprake van genocide. Wat je ziet is het resultaat van de religieuze ideologie van martelaarschap: het waanidee dat mensen die sterven ten behoeve van de jihad beloond zullen worden met toegang tot de hemel. De Gazanen en andere Arabieren in de regio vertellen dat al tientallen jaren vol trots en enthousiasme in interviews: dat ze maar al te graag sterven voor de strijd, zelfs als dat in de vorm van een zelfmoordaanval is (veel van die interviews gingen over zoons en dochters die zichzelf met een bomvest hadden opgeblazen). Het is mede door die ideologie dat Hamas ervoor kiest om burgers als menselijk schild te gebruiken, en de lijken van kinderen als propagandamateriaal. Het lijkt op een genocide omdat Hamas voor een strategie kiest waarin grote aantallen burgers worden opgeofferd - een strategie die goedgepraat wordt met de ideologie van martelaarschap en de heilige jihad.
Vanuit het perspectief van Israël en elke zinnige toeschouwer is het 1) een reddingsoperatie, aangezien er mogelijk nog gijzelaars in leven zijn, 2) een militaire operatie om een einde te maken aan de lancering van projectielen die vanuit de tunnels en andere locaties op Israël worden afgevuurd, en 3) het onschadelijk maken van Hamas, Islamic Jihad, Hezbollah en andere al dan niet samenwerkende groepen die een existentiële dreiging vormen voor Israël en haar bevolking.
Er zijn ongetwijfeld individuele Israëliërs die een genocide helemaal niet zo erg zouden vinden (als ik kon toveren, zou ik dat verbitterde, oorlogszuchtige, terrorisme-verheerlijkende volk ook laten verdwijnen, uiteraard met uitzondering van de écht onschuldigen en niet-gehersenspoelden), maar het politieke beleid en het militaire handelen is in geen enkele opzicht genocidaal te beschouwen. Israël weet dat de hele internationale gemeenschap meekijkt en zorgt alleen daarom al dat alles volgens de regels van het internationaal humanitair oorlogsrecht verloopt (ook al houden jihadisten zich daar in geen enkel opzicht aan). De claim van genocide maakt deel uit van de islamitische slachtoffer-propaganda van Hamas, naïef overgenomen en verder gepropageerd door veelal linkse activisten.
Nihil est sine ratio.
Bovenstaande lijkt wel een reactie van 10 oktober vorig jaar!
Zo goed als de hele internationale gemeenschap veroordeeld inmiddels Israël. Amnesty heeft diverse onderzoeken gedaan en geraadpleegd en beschuldigd Israël nu ook van genocide.
En ik hecht dan meer waarde aan Zuid Afrika ,internationale Gerechtshof en Amnesty dan een mening van Ivar.
Onze Geert staat waarschijnlijk ook vierkant achter de genocide en zal het ongetwijfeld verdedigen noemen in al zijn tweets.
Laten we de toekomst maar even afwachten. Eerst nog even een rechtszaakje tegen engel Bibi die zich ook op persoonlijk vlak moet gaan verdedigen.
Misschien ontkent hij alles zoals jij hier ook de werkelijkheid ontkent.
Dat mag, maar het recht zegeviert uiteindelijk. Hoop ik.
Zo goed als de hele internationale gemeenschap veroordeeld inmiddels Israël. Amnesty heeft diverse onderzoeken gedaan en geraadpleegd en beschuldigd Israël nu ook van genocide.
En ik hecht dan meer waarde aan Zuid Afrika ,internationale Gerechtshof en Amnesty dan een mening van Ivar.
Onze Geert staat waarschijnlijk ook vierkant achter de genocide en zal het ongetwijfeld verdedigen noemen in al zijn tweets.
Laten we de toekomst maar even afwachten. Eerst nog even een rechtszaakje tegen engel Bibi die zich ook op persoonlijk vlak moet gaan verdedigen.
Misschien ontkent hij alles zoals jij hier ook de werkelijkheid ontkent.
Dat mag, maar het recht zegeviert uiteindelijk. Hoop ik.
Einstein/Mick
Einstein/Mick