De anti-koran film van Geert Wilders
Moderator: Moderators
Ik ben van mening dat je niet zomaar een verslag als vals en een vod kan betitelen, als je zelf zo dom bent geen geweest geen kopie van dat verslag te willen hebben. Bovendien denk ik dat je de aanwezige gesprekspartners en de notulist ook niet zonder bewijzen mag beschuldigen van valsheid in geschrifte. GW's beschuldigingen in de TK tijdens het debat, zonder bewijzen vind ik dan ook ongepast.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Volgens mij hoor, maar had men eerst aan Geert gevraagd of men die stukken mocht openbaren waarna hij hiervoor toestemming gaf. Daarmee heeft hij als ik me niet vergis juridisch gezien impliciet toegegeven dat hij die stukken ook goedkeurt tenzij hij anders kan bewijzen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Belazerd
Vraag: Wie wordt hier belazerd?
Andere vraag: Wie is hier belazerd?
http://nl.youtube.com/watch?v=ODxlkQaPQ0E&NR=1
Groeten.
Fons.
Andere vraag: Wie is hier belazerd?

http://nl.youtube.com/watch?v=ODxlkQaPQ0E&NR=1
Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
- collegavanerik
- Superposter
fitna is aangepast
directe link:

http://www.elsevier.nl/nieuws/internet_ ... index.html
directe link:

http://www.elsevier.nl/nieuws/internet_ ... index.html
Aangepaste versie Fitna online gezet
zondag 6 april 2008 12:45
PVV-leider Geert Wilders heeft de aangepaste versie van zijn koranfilm Fitna op internet gezet. Zo is de foto van rapper Salah Edin vervangen door die van Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh.
Wilders had in de eerste versie van Fitna een foto van Edin gebruikt in plaats van Bouyeri.
De rapper heeft naar aanleiding van die fout een kort geding aangespannen tegen Wilders, dat komende maandag dient. Edin noemt het 'jammer dat meneer Wilders er tien dagen over heeft gedaan' om de fim aan te passen, zo liet hij via zijn advocaat weten.
Volgens de rapper hebben inmiddels tien miljoen mensen zijn beeltenis bekeken als dat van Mohammed Bouyeri. Hij eist rectificatie en een schadevergoeding.
Spotprent
De spotprent van de Deense cartoonist Kurt Westergaard waarop profeet Mohammed met een bom als tulband is afgebeeld, is vervangen door een andere tekening. Daarop staat islamitische ‘Atlas’ met ontbloot bovenlijf die de wereld met een brandende lont torst.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Op NU.nl
Uitlatingen Wilders zijn toelaatbaar
Uitgegeven: 7 april 2008 11:00
Laatst gewijzigd: 7 april 2008 11:58
DEN HAAG - Geert Wilders roept, ofschoon hij zich soms provocerend uitlaat, niet op tot haat of geweld tegen moslims. Dat oordeelde de kortgedingrechter in Den Haag maandag. "Een parlementariër moet zijn standpunt naar voren kunnen brengen", besliste de rechtbank in een kort geding.
De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) had de zaak aangespannen. De organisatie eiste dat de uitspraken van de PVV-voorman juist aan banden zou worden gelegd. De rechtbank acht de uitlatingen van de politicus niet onrechtmatig. "Het recht op vrijheid van meningsuiting van Wilders geeft hier de doorslag."
Barbaar
De NIF wilde weten of Wilders de wet heeft overtreden toen hij de islam en de Koran in het openbaar in verband bracht met het fascisme. Ook vroeg zij de voorzieningenrechter zich uit te spreken over de uitspraak van de politicus dat de profeet Mohammed een barbaar zou zijn geweest.
Volgens de voorzieningenrechter moet de term fascisme breder worden gezien dan de NIF doet. de federatie associeert fascisme met de Holocaust en "andere kwaadaardigheden van nazi-Duitsland". De term moet worden gezien als een "verzamelbegrip voor ideologieën met beginselen die een totalitair politiek systeem omarmen dat geen ruimte laat aan andersdenkenden".
Denkbeelden
De aanklagers konden tijdens de zitting niet weerspreken dat Mohammed een barbaar zou zijn. Bovendien hebben ze niet weerlegd dat er in de islam denkbeelden heersen die op gespannen voet staan met democratische beginselen.
Wilders hoeft van de rechtbank niet te rectificeren. Een rectificatie zou gelijk staan aan een gedwongen spijtbetuiging. "Spijt kan niet met een vonnis worden afgedwongen", aldus de uitspraak.
Opvattingen
"De uitlatingen van gedaagde houden rechtstreeks verband met diens politieke opvattingen. Zij zijn als zodanig voor hem van betekenis in het maatschappelijk debat over de positie van de islam in Nederland, de oorzaken van moslimextremisme en integratievraagstukken." Een politicus moet ook buiten de Tweede Kamer, zo nodig met scherpte, zijn standpunt naar voren kunnen brengen.
Een algemeen verbod tot het doen van uitlatingen in de toekomst gaat de rechtbank veel te ver. Dat zou neerkomen op preventieve censuur.
Aanvankelijk had de NIF het geding aangespannen om voor elkaar te krijgen dat een onafhankelijke deskundige de film Fitna vóór de première kon bekijken. Doordat de film de avond tevoren al op internet was verschenen, was dat niet meer aan de orde.
Uitlatingen Wilders zijn toelaatbaar
Uitgegeven: 7 april 2008 11:00
Laatst gewijzigd: 7 april 2008 11:58
DEN HAAG - Geert Wilders roept, ofschoon hij zich soms provocerend uitlaat, niet op tot haat of geweld tegen moslims. Dat oordeelde de kortgedingrechter in Den Haag maandag. "Een parlementariër moet zijn standpunt naar voren kunnen brengen", besliste de rechtbank in een kort geding.
De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) had de zaak aangespannen. De organisatie eiste dat de uitspraken van de PVV-voorman juist aan banden zou worden gelegd. De rechtbank acht de uitlatingen van de politicus niet onrechtmatig. "Het recht op vrijheid van meningsuiting van Wilders geeft hier de doorslag."
Barbaar
De NIF wilde weten of Wilders de wet heeft overtreden toen hij de islam en de Koran in het openbaar in verband bracht met het fascisme. Ook vroeg zij de voorzieningenrechter zich uit te spreken over de uitspraak van de politicus dat de profeet Mohammed een barbaar zou zijn geweest.
Volgens de voorzieningenrechter moet de term fascisme breder worden gezien dan de NIF doet. de federatie associeert fascisme met de Holocaust en "andere kwaadaardigheden van nazi-Duitsland". De term moet worden gezien als een "verzamelbegrip voor ideologieën met beginselen die een totalitair politiek systeem omarmen dat geen ruimte laat aan andersdenkenden".
Denkbeelden
De aanklagers konden tijdens de zitting niet weerspreken dat Mohammed een barbaar zou zijn. Bovendien hebben ze niet weerlegd dat er in de islam denkbeelden heersen die op gespannen voet staan met democratische beginselen.
Wilders hoeft van de rechtbank niet te rectificeren. Een rectificatie zou gelijk staan aan een gedwongen spijtbetuiging. "Spijt kan niet met een vonnis worden afgedwongen", aldus de uitspraak.
Opvattingen
"De uitlatingen van gedaagde houden rechtstreeks verband met diens politieke opvattingen. Zij zijn als zodanig voor hem van betekenis in het maatschappelijk debat over de positie van de islam in Nederland, de oorzaken van moslimextremisme en integratievraagstukken." Een politicus moet ook buiten de Tweede Kamer, zo nodig met scherpte, zijn standpunt naar voren kunnen brengen.
Een algemeen verbod tot het doen van uitlatingen in de toekomst gaat de rechtbank veel te ver. Dat zou neerkomen op preventieve censuur.
Aanvankelijk had de NIF het geding aangespannen om voor elkaar te krijgen dat een onafhankelijke deskundige de film Fitna vóór de première kon bekijken. Doordat de film de avond tevoren al op internet was verschenen, was dat niet meer aan de orde.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dan weten we nu precies waar de Islam voor staat... 8)De term moet worden gezien als een "verzamelbegrip voor ideologieën met beginselen die een totalitair politiek systeem omarmen dat geen ruimte laat aan andersdenkenden".
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Een belangrijke uitspraak denk ik die goed benadrukt waar de vrijheid van meningsuiting in Nederland voor staat.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Geen moment.The Prophet schreef:Inderdaad, prima uitspraak, goed onderbouwd ook.
Maar maak niet de fout te denken dat de rechter zijn uitspraken goedkeurt of zegt dat ze juist zijn.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Je vergist je. Ernst heeft geen toestemming van Geert nodig om aantekeningen van een gesprek te publiceren. Goedkeuring is volledig irrelevant in deze.Sararje schreef:Volgens mij hoor, maar had men eerst aan Geert gevraagd of men die stukken mocht openbaren waarna hij hiervoor toestemming gaf. Daarmee heeft hij als ik me niet vergis juridisch gezien impliciet toegegeven dat hij die stukken ook goedkeurt tenzij hij anders kan bewijzen.
Men heeft wel degelijk toestemming aan Wilders gevraagd of de stukken openbaar gemaakt mochten worden aangezien het hier om vertrouwelijke stukken ging. Wilders is hiermee akkoord gegaan. Dat zegt echter niets over zijn instemming met de inhoud van de stukken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
- Ervaren pen
ik vond net de site, www.sorryvoordefilm.nl. Mensen gaan hun excuus aanbieden voor iets dat ze niet gedaan hebben. Dat is toch bezopen. Ik ben het niet met de film eens maar ga zeker geen sorry zeggen. Sorry waarvoor? Ik kan er toch niks aan doen.
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die zo'n petitie tekenen. Misschien denken ze dat ze dan minder kans maken om om te komen bij een terroristische aanval
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die zo'n petitie tekenen. Misschien denken ze dat ze dan minder kans maken om om te komen bij een terroristische aanval

Exodus 12
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Ja, ze dargen allemaal een kopie van de petitie met hun handtekening bij zich. handig voor als je een terrorist van een bepaalde komaf met een bomgordel ziet. Dan kan je altijd zeggen:Atheist_1984 schreef:ik vond net de site, www.sorryvoordefilm.nl. Mensen gaan hun excuus aanbieden voor iets dat ze niet gedaan hebben. Dat is toch bezopen. Ik ben het niet met de film eens maar ga zeker geen sorry zeggen. Sorry waarvoor? Ik kan er toch niks aan doen.
'Sachbie, voor je nu de bom laat afgaan, wil je dit even zien?'
Zeker weten dat je mag weggaan voordat ie afgaat.

Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Er duiken vrijwel altijd dit soort petities op zodra er iets groot in het nieuws komt. Vrijwel altijd staan die vol met reclame. Ook hier ontbreekt het blokje google adsense niet, dat mag natuurlijk, maar het roept wel vraagtekens op over wat precies het doel is van zo'n website. De website heeft minder inhoud als lekkerding.com.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )