'Onzichtbare blauwe bavianen op Mars' is informatie.Willempie schreef:Ik heb geen informatie over onzichtbare blauwe bavianen op Mars.
Ja, net zoals je de bevestigingen over Mohammed in verschillende bronnen kunt lezen. Dat betekent dus dat vliegende paarden echt bestaan?Willempie schreef:Dat is natuurlijk waar. De bevestigingen over Jezus komen trouwens ook van verschillende bronnen, maar die zijn bewust gebundeld in de Bijbel. Overigens zijn er ook verschillende niet Bijbelse bronnen maar die kunnen natuurlijk net zo hard worden neergesabeld, als je dat tenminste wilt.
Daar ga je weer. Weer dat onvermogen tot het maken van onderscheid tussen iets niet kritiekloos aannemen en ontkenning. Niemand stelt hier dat het allemaal verzonnen en gelogen is. De vraag aan jou is slechts waarom je e.e.a. voor kennisgeving aanneemt, ondanks een aantal enorme onwaarschijnlijkheden waarvan ik me niet kan voorstellen dat je die in een andere context zonder een opgetrokken wenkbrauw zou accepteren. Blijkbaar zijn er dus heldere criteria op grond waarvan je tot de conclusie bent gekomen dat dergelijke abnormaliteiten in dit geval aannemelijk zijn.Willempie schreef:Welke criteria hanteer je om vast te kunnen stellen dat het allemaal verzonnen en gelogen is?
Overigens heb ik wel degelijk criteria voor de onwaarschijnlijkheid van bepaalde zaken die aan Jezus geattribueerd worden, mocht je denken dat de pot hier de ketel verwijt.
[1] In de regel staan mensen niet meer op na het intreden van rigor mortis, om hun leventje weer op te pakken alsof er niets gebeurd is. Er zijn geen verifieerbare gevallen bekend.
[2] In de regel lopen mensen niet over water. Hiervan zijn geen verifieerbare gevallen bekend.
[3] In de regel veranderen mensen water niet in wijn met behulp van psychokinese. Ook hiervan zijn geen verifieerbare gevallen bekend.
[4] Ooggetuigenverslagen alleen zijn ontzettend onbetrouwbaar. Ze kunnen wel dienen ter ondersteuning van fysiek bewijs, maar dat is er in dit geval niet.
[5] De vermelding dát er ooggetuigen waren, bewijst natuurlijk niet dat dat daadwerkelijk het geval was. Daarvoor dienen er afzonderlijke getuigenverslagen te zijn, die geanalyseerd kunnen worden op authenticiteit en consistentie.
Hopelijk is dit voldoende om een soortgelijke lijst van jou tegemoet te kunnen zien.