Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 23 okt 2024 04:36 Ik vermoed dat jij Rereformed zijn post gemist hebt, anders zou ook jij inmiddels beseffen op welke zeer jonge leeftijd de indoctrinatie met Israël-haat aanvangt in Gaza. De volwassen Islamistische Hamasterroristen vinden het geen enkele belemmering of een kind al dan niet al in staat is om te bevatten wat Israël is en of een kind überhaupt haat bij te brengen is. Wat hen betreft kan er niet vroeg genoeg begonnen worden met dat deel van de 'opvoeding'.
Ik had de video inderdaad nog niet bekeken. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk, dat de getoonde uitzendingen en spelletjes veel invloed hebben op kinderen jonger dan twee jaar. Ze zijn wél "geschikt" voor kinderen van drie jaar en ouder. Bovendien is het zeer de vraag of de moeders er voor verantwoordelijk zijn. Jij beweert dat impliciet wel!

Verder kun je ook instanties haten, zonder enig medemens om het leven te brengen, en kun je bijzonder veel medemensen om het leven brengen zonder ze te haten.

De kinderen, van drie jaar en ouder, zijn in gaza vrijwel zeker slachtoffer van indoctrinatie, dat lijkt me waarschijnlijk juist.
"Gelijk met de moedermelk" is daarentegen met zeer grote waarschijnlijkheid onjuist. Het gebruik van die term wijst niet op logisch denken, maar eerder op een poging tot indoctrinatie. Wat Terroristen die in religieuze misvattingen geloven, van mening zijn over opvoeding, lijkt me in deze geen overtuigend argument.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed schreef: 23 okt 2024 10:50
Mus schreef: 23 okt 2024 10:07 Vraagje Rereformed, vind jij het gek, nadat je het filmpje hebt gezien, dat de Israëlische staat “gehaat wordt”.
Nee.
De Israëlische kindjes ook niet persee worden opgevoed met een liefde voor Palestijnen die daar wanneer ik het goed heb Arabieren worden genoemd wat, voor zover ik dat begrijp, min of meer een scheldwoord is in Israël.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het “extremisme” zoals jij dat noemt, niet zo gek vind, met in achtneming dat ik zelf een mens ben en me derhalve heel goed kan voorstellen dat ik niet bepaald mijn onderdrukker lief zal hebben en er alles aan zou doen om die kapot te maken op alle mogelijke manieren die binnen mijn bereik zouden liggen, zou jij dat gek vinden?
Wel, dan moet het toch zeer gemakkelijk voor je zijn om in te zien dat extreme vergelding van Israel ook niet zo gek is. Sterker nog, iedere sukkel kon het al voorspellen op dag 1 van de terreuraanslag:
viewtopic.php?p=623903#p623903
Ik kende minstens twee sukkels die dat op dag 1 (of in de daaropvolgende nacht) al voorspelden. Jij en ik. Ik heb de reacties van die eerste dag nog eens gelezen en bij nader inziens doe ik daarmee zowel ChaimNimsky, als Dikkemick tekort. Maar dat het geweldadige gedrag van beide partijen voorspelbaar is, maakt het nog niet acceptabel.

Dat de ultieme oorzaak van het conflict veel verder terug gaat dan 7 oktober, werd ook al op dag een, beweert en is eveneens waar. Maar ook dat maakt het geweld van 7 oktober en daarna niet acceptabel. Noch het geweld dat er aan vooraf ging. Het enige wat mij acceptabel lijkt, is als alle partijen met geweld stoppen. maar zover ik weet, heeft alleen Iran zich daartoe bereid verklaart. Maar ze blijven - net als de VS - wel geweldplegers ondersteunen. Dus veel stelt dat ook niet voor. Ik voorzie vooralsnog nog meer ellende en nog meer onenigheid. (Ook op dit forum).
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 24 okt 2024 04:20:scissors:
De kinderen, van drie jaar en ouder, zijn in gaza vrijwel zeker slachtoffer van indoctrinatie, dat lijkt me waarschijnlijk juist.
"Gelijk met de moedermelk" is daarentegen met zeer grote waarschijnlijkheid onjuist. Het gebruik van die term wijst niet op logisch denken, maar eerder op een poging tot indoctrinatie.
Tsjaaa ... dus als ik gebruik maak van een spreekwoord of gezegde wat jij niet kent,
dan ben IK bezig met indoctrinatie, want dat vind jij WEL logisch?
Goh, dan onderbouw ik toch eerst ff wat ik beweerde:
DBNL (Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren) schreef:
Nederlandsche spreekwoorden, spreekwijzen, uitdrukkingen en gezegden

Dat is hem met de pap(lepel) ingegeven,

d.w.z. dat heeft men hem van zijn prilste jeugd af ingeprent; dat heeft hij met de moedermelk ingezogen (zie no. 1526) of uit zijn moeders borsten gezogen
Wat vind jij na het lezen van het bovenstaande van jouw eigen logische denken? Misschien was je conclusie toch meer gebaseerd op één of meer vooroordelen dan op logisch denken?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter_1 schreef: 23 okt 2024 15:51
Rereformed schreef: 23 okt 2024 14:42 Daarna zal Israel, denk ik zelf, zowel Gaza als de Westbank geheel en officieel annexeren. En alle Palestijnen binnen dat gebied zullen onderdeel van dat ene land Israel worden.
Zelf zie ik het als de enige oplossing voor het probleem.
Wat is dit nu? Een statenoplossing waar Joden een beduidende minderheid vormen tegenover een overgrote meerderheid waarvan op zijn minst een groot deel antisemitisch is?
Hi Peter, welkom op dit forum.

De Joodse bevolking is 7,2 miljoen en de totale Palestijnse bevolking is 6,7 (Gaza 2, Westbank 2,7 en in Israel 2 miljoen).
Maar ik vrees dat je gelijk hebt en dat niet gaat lukken. Gaza zal wellicht half apart blijven, een soort autonoom gebied binnen Israel, iets in de trant van zoals vroeger Finland een autonoom gebied was binnen het Russische imperium.

Maar wat de Westbank betreft heeft Israel geen keus. Dat zal naar het mij toeschijnt in de toekomst met zekerheid door Israel officieel deel van Israel gaan uitmaken. Israel zal van haar kant moeten gaan zorgen voor de Palestijnse bevolking daar en de integratie van de twee bevolkingsgroepen.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 23 okt 2024 19:55 HierEnNu

Wat dat analytisch betreft: Eerst goed inlezen, dan had je dit begrepen.
:lol:
Ik begrijp dat jouw analytische aanvulling beperkt blijft tot gebruik van het woord analytisch.
Dat is me nu wel helder, dankjewel!

dikkemick schreef:Verder lijkt me mijn visie (en een heel groot deel van de wereldbevolking op dit moment) wel overduidelijk.
Rare zinsbouw hoor! Maar goed, alles went, behalve jij vent!
Dat jouw visie voor jouw wel overduidelijk is, dat is duidelijk!

dikkemick schreef:Ik ga daar niet nogmaals over uitweiden.
NEE, niet doen alsjeblieft, uitweiden heb je meer dan genoeg gedaan!
Hartstikke bedankt dt je daar verder niet meer over gaat uitweiden!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En jawel, zoals te verwachten wordt het gehele Israël (want)beleid weg gebagatelliseerd. Alsof Israëlische kindjes leren dat Palestijnen toch echt mensen zijn waar je rekening mee moet houden.
Nogmaals, 2e rangs burgers komen vandaag of morgen in opstand. Ook Nederland kreeg te maken met opstandige Molukkers in de jaren 70.
Die werd van alles beloofd maar kwamen van een koude kermis thuis.
Keur ik de acties van destijds goed (kapingen)? NEEN. Maar ik begrijp ze nu beter dan destijds als kind.

En waar valt mn oog op?
Messianisten azen op het grondgebied van Gaza. De komst van de Messias zou zo bespoedigd worden.

Goede ontwikkelingen. Laat die messias in godsnaam maar komen! Kunnen ze het gebied weer Judea noemen. En de Palestijnen?
De woestijn is groot genoeg.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

gerard_m schreef: 23 okt 2024 18:17 In het verleden hebben gematigde palestijnen wel degelijk compromissen gesloten. Helaas zijn gematigden zwaar in de minderheid.
Ook omliggende landen met gematigde regimes zoals Jordanie, hebben vrede met Israel gesloten. Zelfs Saoedi Arabie was hard op weg tot eind vorig jaar.
Inderdaad, en een opinieonderzoek onder Arabieren in Israel wees uit dat het grootste gedeelte van hen zich goed kan vinden om te leven binnen Israel: Over half of Arab Israelis feel sense of ‘shared destiny’ with Jews. Dat geeft enige hoop dat het toch mogelijk moet zijn om uiteindelijk iets te kunnen bereiken.

Na deze oorlog is het eenvoudig afgelopen met "gematigde Palestijnen zijn zwaar in de minderheid". De overgrote meerderheid van de Palestijnen zal tevreden zijn indien Hamas en Hezbollah eenvoudig volledig verdwijnen van het toneel, mits er ook een plan komt om iets van nieuwe voorspoed aan te bieden. Indien men deze oorlog koel bekijkt vanuit de geopolitieke ontwikkeling van de laatste 25 jaar dan ziet men dat het onderdeel is van de opleving van moslimextremisme, waar uiteindelijk overal in het midden-oosten eenvoudig via bloedige oorlogvoering een eind aan wordt gemaakt. Men kan natuurlijk extremist blijven, maar wanneer bereiken van het doel eenvoudig onmogelijk is komt er een keer een eind aan het geweld, net zoals de Molukkers en de Tsjetsjenen dat ooit moesten inzien.
Ook onder "de Joden" zijn natuurlijk hardliners en pragmatisch denkende mensen.
Inderdaad, het zal altijd een tour de force blijven om succes te boeken in vreedzaam met elkaar omgaan.
1 staat (of annexatie) levert een mega probleem op: de Palestijnse bevolking groeit veel harder. Dit is precies de reden dat Israel en Palestina naar mijn idee NIET een staat gaan worden. Demografisch zullen niet-moslims een minderheid worden, en Israel wordt daarmee alsnog een Islamitisch land zoals de buurlanden. In het gunstigste geval ontstaat zoiets als Libanon, met vastgelegde machtsverdeling maar inmiddels een andere demografische verhouding.
Ik denk dat de toekomst zal laten zien dat het omgekeerd zal zijn. Het geboortecijfer van Arabische bevolking zal dalen terwijl het geboortecijfer van de Joden (Haredim) heel hoog zal blijven.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ik zou graag weten wat ChaimNimsky over alles wat ik hier aanzwengel denkt.
Born OK the first time
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Rereformed schreef: 24 okt 2024 08:03 ...
Inderdaad, en een opinieonderzoek onder Arabieren in Israel wees uit dat het grootste gedeelte van hen zich goed kan vinden om te leven binnen Israel: ...
Het maakt natuurlijk verschil of je in Israël woont of dat je, door keuzes van je (groot)ouders in een soort van vrijwillige ballingschap woont in Gaza of een ander vluchtelingenkamp. Het eerste integreert makkelijker dan het tweede, lijkt mij
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mullog schreef: 24 okt 2024 08:22
Rereformed schreef: 24 okt 2024 08:03 ...
Inderdaad, en een opinieonderzoek onder Arabieren in Israel wees uit dat het grootste gedeelte van hen zich goed kan vinden om te leven binnen Israel: ...
Het maakt natuurlijk verschil of je in Israël woont of dat je, door keuzes van je (groot)ouders in een soort van vrijwillige ballingschap woont in Gaza of een ander vluchtelingenkamp. Het eerste integreert makkelijker dan het tweede, lijkt mij
Inderdaad, een zeer groot positief verschil, daarom denk ik dat Israel geen andere keus heeft dan de Westbank volledig officieel te annexeren en te integreren binnen Israel.
Born OK the first time
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 24 okt 2024 07:21 En waar valt mn oog op?
Messianisten azen op het grondgebied van Gaza. De komst van de Messias zou zo bespoedigd worden.

Goede ontwikkelingen. Laat die messias in godsnaam maar komen! Kunnen ze het gebied weer Judea noemen. En de Palestijnen?
De woestijn is groot genoeg.
Verdiep je eens ergens in! Gaza heeft nooit Judea geheten!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 23 okt 2024 10:50

Wel, dan moet het toch zeer gemakkelijk voor je zijn om in te zien dat extreme vergelding van Israel ook niet zo gek is. Sterker nog, iedere sukkel kon het al voorspellen op dag 1 van de terreuraanslag:
viewtopic.php?p=623903#p623903
Ik vind zo’n reaktie van een volk dat in de ontkenning leeft op welk leed, en dan ben ik nog vriendelijk, van een bestaand volk ( de Palestijnen )hun staat ( de staat Israël ) is gebouwd en nog altijd wordt gebouwd heel begrijpelijk dat het de slachtofferrol aanneemt.
Ook heel begrijpelijk dat het dan vervolgens als een beest te keer gaat op een manier, en ik heb dat al eerder gezegd, die in eerste instantie vooral de zwakke en zieke mens in Gaza zou raken wat in mijn ogen ronduit misdadig is om niet te zeggen ‘wreed’ en zegt heel veel over hoe je als staat in elkaar zit en hoe diep de ontkenning van de eigen wreedheid eigenlijk is. Een volk afsluiten, en er vervolgens alles aan doen om elke toevoer van eerste levensbehoefden te traineren, nadat de internationale gemeenschap je op de vingers heeft getikt dat zulk gedrag niet door de beugel kan. Mensen elke mogelijkheid ontzeggen te vluchten door elke vluchtweg af te sluiten en ze dan vervolgens van hot naar her te sturen met een valse belofte van veiligheid, want als je ze dan allemaal bij elkaar hebt kun je er veel tergelijkertijd naar de eeuwige jachtvelden sturen met een paar bommetjes onder excuus van Hamas, en dat zonder het al het eigen handelen, door de afgelopen decennia heen, wat uiteindelijk tot de daden van Hamas heeft geleid in acht te nemen? Dan zeg ik:”Wow, goed gedaan hoor, wees trots op jezelf.”

En, ja , natuurlijk, kon elke sukkel, dus ook de sukkels van Hamas, weten wat de reaktie van deze staat zou zijn. Mogelijk waren ze zelfs uit op die reaktie om de internationale gemeenschap, die al sinds jaar en dag op de handen blijft zitten met betrekking tot de misdaden tegen de menselijkheid die de staat Israël al sinds hun oprichting tegen het Palestijnse volk pleegt, meer bewust te maken van de wreedheid die al sinds jaar een dag bij de Israëlische staat regeert.

En ja ik vind dat de internationale gemeenschap maatregelen moet nemen tegen deze ( de staat Israël ) in mijn ogen misdadige staat. Dat jij daar mogelijk anders over denkt! Dat zal dan zo zijn, mijn zege heb je.
Laatst gewijzigd door Mus op 24 okt 2024 10:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Mullog schreef: 24 okt 2024 08:22 Het maakt natuurlijk verschil of je in Israël woont of dat je, door keuzes van je (groot)ouders in een soort van vrijwillige ballingschap woont in Gaza of een ander vluchtelingenkamp. Het eerste integreert makkelijker dan het tweede, lijkt mij
mensen wonen in een soort van vrijwillige ballingschap in gaza? gaza begon als vluchtelingenkamp, dan een ghetto geworden, verveld naar concentratiekamp (kinderen sterven daar nu aan gruwelijke ziektes, net als anne frank in bergen belsen) en nu moet het kamp vernietigd worden

de tienduizenden kinderen die vandaag door Israel worden afgeslacht, die Israel laat creperen verrotten ... moeten zich alleszins niet meer integreren.
op dit forum is de genocide op die kinderen ondertussen banaal, irrelevant, afgezaagd en oninteressant. noem ze potentiële terrorist en maak er geen woorden meer aan vuil, je bewijs is een filmpje (miljoenen duitsers geloofden in de jaren 30 de beweringen uit "der ewige Jude")

Israel heeft geen keuze als de westbank te annexeren? ze moeten internationaal recht negeren, verwerpen, ...
evil is a failure to think,
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Peter van Velzen schreef: 24 okt 2024 04:20

De kinderen, van drie jaar en ouder, zijn in gaza vrijwel zeker slachtoffer van indoctrinatie, dat lijkt me waarschijnlijk juist
Laten we vooral ook niet vergeten dat de kinderen in de staat Israël meer dan waarschijnlijk evengoed een bepaalde richting in worden geïndoctrineerd. Ze paraderen dan misschien niet met schiettuig rond op het schoolplein en aanverwanten maar zij krijgen heel waarschijnlijk niet het ware verhaal te horen met betrekking tot de stichting van de staat Israël en waar die op is gebouwd te horen, daarmee wordt hen meer dan waarschijnlijk op subtielere, en mogelijk zelfs kwalijker manier haat bij gebracht voor de Palestijnen als volk dat daar worden uitgescholden voor Arabieren, dan omgekeerd het geval is.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mus schreef: 24 okt 2024 09:13 En ja ik vind dat de internationale gemeenschap maatregelen moet nemen tegen deze ( de staat Israël ) in mijn ogen misdadige staat. Dat jij daar mogelijk anders over denkt! Dat zal dan zo zijn, mijn zege heb je.
Waarom spreek je mij aan alsof ik je tegenstander ben? Heb je mijn antwoord op jouw vragen niet begrepen?

Ik heb helemaal niets met "internationale gemeenschap die maatregelen neemt tegen Israël" omdat zoiets helemaal niet bestaat op aarde.
Maar indien jij je tijd wil verdoen met strijden voor maatregelen die nooit genomen zullen worden, of de behoefte hebt om dag in dag uit te laten horen dat je verontwaardigd of boos bent over hoe Israël oorlog voert en jij over betere moraal beschikt dan andere forummers, mijn zegen heb je, maar laat mij daarbuiten.
Born OK the first time
Gesloten