Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 04 mar 2025 22:22
gerard_m schreef: 04 mar 2025 22:13
HierEnNu schreef: 04 mar 2025 17:07
Waarom zou niet geëist mogen worden,
dat de Gazastrook volledig wordt gedemilitariseerd?
Het lijkt me een goed plan, mits de Gazanen veiligheidsgaranties krijgen.
Ja, zodra ze in de woestijn gedumpt zijn krijgen ze een veilig hek onder hoogspanning.
.. en vrijkaartjes voor toch nog eens een bezoekje aan een Trump-attractie in Gaza/Riviera om lekker te kunnen huilen...

Hoewel... of die Trump-grap nog doorgaat betwijfel ik:
https://www.aljazeera.com/program/newsf ... source=rss
Arab summit in Cairo adopts Egyptian plan for Gaza’s reconstruction, countering US President Donald Trump’s proposal to take control of the enclave and expel Palestinians.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 04 mar 2025 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 04 mar 2025 22:13
HierEnNu schreef: 04 mar 2025 17:07
Waarom zou niet geëist mogen worden,
dat de Gazastrook volledig wordt gedemilitariseerd?
Het lijkt me een goed plan, mits de Gazanen veiligheidsgaranties krijgen.
Zowel de Gazanen als de Israëliërs dienen veiligheidsgaranties te krijgen lijkt me.
Uiteraard niet zoals die pseudoveiligheid door Unifil in zuid Libanon.
Veiligheidsgaranties terwijl Hamas&Co aan de macht blijft is een lachertje!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Bonjour schreef: 04 mar 2025 14:47
HierEnNu schreef: 04 mar 2025 13:59 Ik ben dus niet de enige die zich dat afvraagt:
Het verschil is dat die mensen niet omkomen door de bommen van een bevriende natie, die dan ook nog eens steun krijgt van een deel van de bevolking hier.

Het is een bekende tactiek om de aandacht af te leiden door te zeggen dat anderen het nog erger hebben of nog erger zijn.
Je hebt duidelijk de boodschap gemist! In het door Hier & Nu aangehaalde filmpje gaat het er helemaal niet om wie er erger is dan wie! Het gaat puur om het standpunt wat de UN inneemt ten opzichte van Israël en daarbij aan de vele genocides die door moslimlanden momenteel worden uitgevoerd geen enkele aandacht besteed! Het is een toespraak van Luai Ahmed, een inwoner van Yemen. En hij vraagt zich af waarom er na 07-10-23 nooit een Yematische vlag is gestreken! Er zijn een half miljoen Yemeniten vermoord de laatste 10 jaar! En wat over Soedan? Er zijn meer dan 150.000 mensen vermoord de laatste 2 jaar! Waar heb jij als protest op universiteiten een Soedanese vlag gezien? Precies! Helemaal nooit! Maar zolang arabieren of moslims elkaar vermoorden hoor je niemand! Waar waren de protesten tegen Asad, voor het systematisch vermoorden van een half miljoen Syriëers? Waar waren de protesten van de UN tegen het regiem in Iran wat schendingen van de mensenrechten betreft? Israël is 188 keer veroordeeld voor hun zogenaamde genocide op Gazanen? Waarom is Iran door de UN niet één keer veroordeeld voor hun schendingen van de mensenrechten? Kortom, het is geen afleidingstactiek, gewoon feiten! Nogmaals, bekijk het filmpje nog eens!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 04 mar 2025 23:11
HierEnNu schreef: 04 mar 2025 13:59 Ik ben dus niet de enige die zich dat afvraagt:
Het verschil is dat die mensen niet omkomen door de bommen van een bevriende natie, die dan ook nog eens steun krijgt van een deel van de bevolking hier.

Het is een bekende tactiek om de aandacht af te leiden door te zeggen dat anderen het nog erger hebben of nog erger zijn.
Je hebt duidelijk de boodschap gemist! In het door Hier & Nu aangehaalde filmpje gaat het er helemaal niet om wie er erger is dan wie! Het gaat puur om het standpunt wat de UN inneemt ten opzichte van Israël en daarbij aan de vele genocides die door moslimlanden momenteel worden uitgevoerd geen enkele aandacht besteed! Het is een toespraak van Luai Ahmed, een inwoner van Yemen. En hij vraagt zich af waarom er na 07-10-23 nooit een Yematische vlag is gestreken! Er zijn een half miljoen Yemeniten vermoord de laatste 10 jaar! En wat over Soedan? Er zijn meer dan 150.000 mensen vermoord de laatste 2 jaar! Waar heb jij als protest op universiteiten een Soedanese vlag gezien? Precies! Helemaal nooit! Maar zolang arabieren of moslims elkaar vermoorden hoor je niemand! Waar waren de protesten tegen Asad, voor het systematisch vermoorden van een half miljoen Syriëers? Waar waren de protesten van de UN tegen het regiem in Iran wat schendingen van de mensenrechten betreft? Israël is 188 keer veroordeeld voor hun zogenaamde genocide op Gazanen? Waarom is Iran door de UN niet één keer veroordeeld voor hun schendingen van de mensenrechten? Kortom, het is geen afleidingstactiek, gewoon feiten! Nogmaals, bekijk het filmpje nog eens!
Zover ik weet houdt de VN zich met veel meer zaken bezig als met Gaza.
(zie deze lijst) Men houdt zich binnen de VN echter ook bezig met zaken waarin een van de permanente leden van de veiligheidsraad een veto heeft uitgesproken. Dat betreft vaak Israël. Dat er geen vlaggen worden gestreken bij interne conflicten is logisch. De vlag symboliseert in zulke gevallen zowel de daders als de slachtoffers. Je zullt je ongetwijfeld afvragen of de Palestijnse vlag niet ook daders (hamas) symboliseert. Maar de VN beschouwd niet Hamas, maar de Palestijnse authoriteit op de WestBank als vertegenwoordiger van de Palestijnen. Gezien de verkiezingsuitslag van 2006 wellicht ten onrechte, maar zo ligt het wel. Om exact die reden achtte het ICC zich ook bevoegd om zowel drie Hamas-leiders als twee leden van de Israëlische regering te vervolgen.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef: 05 mar 2025 03:21
lost and not found yet! schreef: 04 mar 2025 23:11 Je hebt duidelijk de boodschap gemist! In het door Hier & Nu aangehaalde filmpje gaat het er helemaal niet om wie er erger is dan wie! Het gaat puur om het standpunt wat de UN inneemt ten opzichte van Israël en daarbij aan de vele genocides die door moslimlanden momenteel worden uitgevoerd geen enkele aandacht besteed!
.....
(zie deze lijst) Men houdt zich binnen de VN echter ook bezig met zaken waarin een van de permanente leden van de veiligheidsraad een veto heeft uitgesproken. Dat betreft vaak Israël.
.........
Dank voor je link.
Het is dus niet een kwestie van nalatigheid van de UN, maar van de desinteresse van de journalistiek en andere nieuwsgaring.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Peter van Velzen schreef: 05 mar 2025 03:21
lost and not found yet! schreef: 04 mar 2025 23:11

(zie deze lijst) Men houdt zich binnen de VN echter ook bezig met zaken waarin een van de permanente leden van de veiligheidsraad een veto heeft uitgesproken. Dat betreft vaak Israël. Dat er geen vlaggen worden gestreken bij interne conflicten is logisch. De vlag symboliseert in zulke gevallen zowel de daders als de slachtoffers. Je zullt je ongetwijfeld afvragen of de Palestijnse vlag niet ook daders (hamas) symboliseert. Maar de VN beschouwd niet Hamas, maar de Palestijnse authoriteit op de WestBank als vertegenwoordiger van de Palestijnen. Gezien de verkiezingsuitslag van 2006 wellicht ten onrechte, maar zo ligt het wel. Om exact die reden achtte het ICC zich ook bevoegd om zowel drie Hamas-leiders als twee leden van de Israëlische regering te vervolgen.
Met andere woorden, het leven van een moslim in de Gaza envelop is dus 20 keer meer waard dan het leven van een moslim in Yemen of Soedan!? Indien Arabieren elkaar vermoorden, en in veel grotere aantallen dan dat Israël Gazanen dood in Gaza is dat wel oke? Beste Peter, kijk het filmpje aub nog eens terug en probeer te beseffen dat het een Yemenitische burger is die opkomt voor zijn landgenoten en mede moslims die door mede moslims vermoord worden en waar de westerse wereld en de UN helemaal niets aan doet! De UN was in Yemen aanwezig toen de IDF een aanval op hun haven had uitgevoerd! Kortom, als moslim Arabieren elkaar afslachten in grote getale is er feitelijk niks aan de hand! We doen niks, geen demonstranten of demonstraties, maar zodra er 45.000 Gazanen omkomen is er ineens wat aan de hand? Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat het leven van een moslim in Yemen, of het leven van een moslim in Soedan, of het leven van een moslim in Libanon, of het leven van een moslim in Iran voor de westerse samenleving geen ene flikker waard is! Nogmaals, het is al zo vaak aangehaald, Hamas geeft niets om Gazanen! En daar hoef ik geen bewijzen voor aan te dragen! Dat propaganderen ze zelf! Met hun zogenaamde martelaargeboortemachines! En ik vraag me nogmaals oprecht af waarom de hele westerse wereld zich tegen Israël keert omdat ze zich verdedigen tegen een buitenwereld die alleen het vernietigen van de souvereine staat van Israël voor ogen heeft! Nogmaals, Hamas heeft niets met de inwoners van Gaza te doen. Voor Hamas is dat juist “ collateral damage! En zolang de moeders in Gaza zich zien als martelaar producerende productie machines zul je nooit tot een twee staten oplossing komen! Of toch wel?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 05 mar 2025 23:06
Peter van Velzen schreef: 05 mar 2025 03:21 Zover ik weet houdt de VN zich met veel meer zaken bezig als met Gaza.
Met andere woorden, het leven van een moslim in de Gaza envelop is dus 20 keer meer waard dan het leven van een moslim in Yemen of Soedan!? Indien Arabieren elkaar vermoorden, en in veel grotere aantallen dan dat Israël Gazanen dood in Gaza is dat wel oke? Beste Peter, kijk het filmpje aub nog eens terug en probeer te beseffen dat het een Yemenitische burger is die opkomt voor zijn landgenoten en mede moslims die door mede moslims vermoord worden en waar de westerse wereld en de UN helemaal niets aan doet! De UN was in Yemen aanwezig toen de IDF een aanval op hun haven had uitgevoerd! Kortom, als moslim Arabieren elkaar afslachten in grote getale is er feitelijk niks aan de hand! We doen niks, geen demonstranten of demonstraties, maar zodra er 45.000 Gazanen omkomen is er ineens wat aan de hand? Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat het leven van een moslim in Yemen, of het leven van een moslim in Soedan, of het leven van een moslim in Libanon, of het leven van een moslim in Iran voor de westerse samenleving geen ene flikker waard is! Nogmaals, het is al zo vaak aangehaald, Hamas geeft niets om Gazanen! En daar hoef ik geen bewijzen voor aan te dragen! Dat propaganderen ze zelf! Met hun zogenaamde martelaargeboortemachines! En ik vraag me nogmaals oprecht af waarom de hele westerse wereld zich tegen Israël keert omdat ze zich verdedigen tegen een buitenwereld die alleen het vernietigen van de souvereine staat van Israël voor ogen heeft! Nogmaals, Hamas heeft niets met de inwoners van Gaza te doen. Voor Hamas is dat juist “ collateral damage! En zolang de moeders in Gaza zich zien als martelaar producerende productie machines zul je nooit tot een twee staten oplossing komen! Of toch wel?
Gelieve geen leugens te verkondigen!

Ik beweer geenszins dat het leven van een mens meer of minder waard is dan het leven van een ander mens.
Waar haal je deze bewering in vredesnaam vandaan?

"De hele westerse wereld" keert zich niet tegen Israël.
Dat is wederom een bewering die glashard in strijd is met de waarheid.

Het is wel waar dat er veel geweld in de wereld wordt toegepast, waar te weinig tegen wordt gedaan. Maar dat heeft slechts weinig met internationaal recht en slechts weinig met Israël te maken, en is hier derhalve niet erg on topic.
Ik wens u alle goeds
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 05 mar 2025 23:06 En zolang de moeders in Gaza zich zien als martelaar producerende productie machines zul je nooit tot een twee staten oplossing komen! Of toch wel?
Wow, de Palestijnse moeders in de Gazastrook die zichzelf zien als productie machines….
Afgezien van het feit dat je hier mijn zusters degradeert tot machines en dus dehumanseert heb je kennelijk ook geen enkele moeite e.e.a te generaliseren tot alle alle Palestijnse vrouwen. Waar haal je het vervolgens vandaan dat Palestijnse vrouwen uit de Gazastrook, in het algemeen, zichzelf zien als productie machines? Heb je dat ergens gelezen en/of gezien en zo ja, waar dan, heb je zo’n vrouw gesproken of heb je dat, ook een mogelijkheid, uit je eigen duim gezogen? Ik ben benieuwd.

Men wordt geacht zijn beweringen te beargumenteren. dat geldt inderdaad ook voor LANFY.
Peter van Velzen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

vraagt een moderator nu aan lanfy om te argumenteren dat of waarom Palestijnse vrouwen zichzelf zien als productiemachines?
holy shit
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 06 mar 2025 09:22 vraagt een moderator nu aan lanfy om te argumenteren dat of waarom Palestijnse vrouwen zichzelf zien als productiemachines?
holy shit
Nou, als Lanfy dat hard kan maken met bewijzen dan moeten wij er ook aan geloven.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

appelfflap schreef: 06 mar 2025 09:22 vraagt een moderator nu aan lanfy om te argumenteren dat of waarom Palestijnse vrouwen zichzelf zien als productiemachines?
holy shit
Ik als vrouw van Palestijnse afkomst ben heel nieuwsgierig naar de argumentatie van Lost and not found yet mee zal komen. Sterker nog ik verheug me zelfs op zijn antwoord want ik ben er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeer
van overtuigd dat ik er zonder enige moeite gehakt van kan maken. Vervolgens ga ik hem verzoeken de dehumanisering van mijn Palestijnse zusters in de Gazastrook en/of vrouwen in het algemeen na te laten.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

holy shit
Ik denk dat het anders zit.
Hij ziet ze vermoedelijk zo en denkt dan dat ze er zelf ook zo over denken.

Het blijft echter gevaarlijk om te proberen wat een ander precies beweegt, vooral omdat we dat vaak al niet van ons zelf weten.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 06 mar 2025 10:30
holy shit
Ik als vrouw van Palestijnse afkomst ben heel nieuwsgierig naar de argumentatie van Lost and not found yet mee zal komen. Sterker nog ik verheug me zelfs op zijn antwoord want ik ben er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeer
van overtuigd dat ik er zonder enige moeite gehakt van kan maken. Vervolgens ga ik hem verzoeken de dehumanisering van mijn Palestijnse zusters in de Gazastrook en/of vrouwen in het algemeen na te laten.
Ps: mocht lost and not found yet nalaten met een gedegen argumentatie te komen waarom volgens hem Palestijnse vrouwen in de Gazastrook van zichzelf zouden zeggen dat ze productie machines zouden zijn ect. wil ik alsnog de moderatie verzoeken genoemde bericht naar de prullenbak te verwijzen wegens dehumanisering van bovengenoemde groep vrouwen. Bij voorbaat dank.

Ps 2: mocht hij niet aan mijn verzoek voldoen de dehumanisering van Palestijnse vrouwen in met name de Gazastrook na te laten is dat voor mij reden genoeg die berichten te melden bij de moderatie want zoals ik het begrepen heb worden dit soort van uitspraken, zoals lost and not found yet gedaan heeft, niet langer getolereerd, waarvoor ik niet anders dan mijn dank kan uitspreken.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Excuses maken zou ook op zijn plaats zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

holy shit
Vanzelfsprekend komt die vraag. Het lijkt me niet meer dan normaal dat iemand zo n heftige uitspraak grondig onderbouwt.

DE manier om van dit topic weer een discussie te maken : onderbouwen wat je roept in plaats van schoten uit de heup ( daarvoor hebben we X al ) .
Alleen wanneer zo n opmerking onderbouwt wordt, geeft dat een ander de kans die met tegenargumenten te bestrijden, zoals mus terecht zegt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gesloten