Verbannen van Ontdek Islam?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Dinsizler
Geregelde verschijning

Re: Verbannen van Ontdek Islam?

Bericht door Dinsizler »

Optimist schreef:U bent moslim? OK, dan zal ik het zo zeggen:

Een Franse krant die voorheen satirische cartoons plaatste wil een strip over Mohammed publiceren. Dat is voor mij heel interessant. Vragen die in het topic konden voorkomen waren:: wat vind u ervan, waarom mogen afbeeldingen niet, wat voor gevolgen zou zo'n strip kunnen hebben, positief of negatief...

toen kwam Bint met haar recensie, ik kwam erachter dat de krant het wederom niet vriendelijk met moslims voor had. Vragen die daaruit voort hadden kunne komen waren dan: wat kunnen moslims doen, kan er vanuit de moslimhoek zelf een manier worden gevonden om positief/modern naar buiten te treden, etc...

Daarbij: dat ik een verschijnsel wil bespreken zegt niet dat ik achter het verschijnsel sta. En dat heb ik nog duidelijk gemaakt ook. Uw voorbeeld doet er dus niet toe.

mag u mij uitleggen wat hier onvriendelijk is.

getekend,

Optimist
Mischien een goede les voor je optimist voor je latere cariere, hoe benader je een groepering :lol:

je reactie op bint kwam ook een beetje over alsof je ermee spotte ( tenminste bij mij) zo van , nou zullen die moslimsjes wel komen met demonstraties en handtekeningacties voor een strip.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De les die de kortavonturier op OI geleerd zou moeten hebben, is dat normale nederlanders niet thuishoren op dat enge moslimsekteforum.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Nee, ik meende het echt! Spotten kan, als je het weloverwogen doet, heel leuk zijn vind ik (Monty Python was heel goed in kritiek hebben op gelovigen ipv geloof, en zo moet het ook) maar beledigen als hoofddoel kan nooit goed zijn.

Ja, dat zeker. Maar zoals je in mijn open brief aan OI, van een paar pagina's terug kan zien, heeft OI ook nog veel te leren.
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

Optimist schreef:Nee, ik meende het echt! Spotten kan, als je het weloverwogen doet, heel leuk zijn vind ik (Monty Python was heel goed in kritiek hebben op gelovigen ipv geloof, en zo moet het ook) maar beledigen als hoofddoel kan nooit goed zijn.

Ja, dat zeker. Maar zoals je in mijn open brief aan OI, van een paar pagina's terug kan zien, heeft OI ook nog veel te leren.
Kan je je dan ook voorstellen dat er regelmatig avonturiers komen, met doel spotten en beledigen. En dat de mensen daar niet op zitten te wachten.

Zoals ik al zei mischien een goeie les voor je carriere ik wens je er veel succes mee. En hoop dat je een serieuze onafhankelijke journalist wordt.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Natuurlijk, maar moet ik worden afgerekend op wat iemand anders doet? Men kan mij toch ook, conform forumregels, een waarschuwing geven of zelfs zonder dat mij vragen wat ik wil bereiken? Hoe moeilijk is dat? Zijn 'ze' zo dualistisch dat je alleen moslims en anti-moslims kan hebben op een forum?
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

En dat laaste...dat heb ik sinds ik wat kritischer ging doen niet gehoord. Dankjewel! Als heel OI zo was als jij, gewoon luisteren naar wat iemand te zeggen heeft en dan oordelen, was het waarschijnlijk een prettig forum geweest. Houden zo kerel!
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

Optimist schreef:l! Als heel OI zo was als jij, gewoon luisteren naar wat iemand te zeggen heeft en dan oordelen, was het waarschijnlijk een prettig forum geweest. Houden zo kerel!
Dit is wederzijds eerst luisteren ........
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Deed ik dat niet dan? Mag je mij wel zeggen waar,en hoe. Als je gelijk hebt is dat wel een leerpunt
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Dinsizler schreef:
Optimist schreef:Nee, ik meende het echt! Spotten kan, als je het weloverwogen doet, heel leuk zijn vind ik (Monty Python was heel goed in kritiek hebben op gelovigen ipv geloof, en zo moet het ook) maar beledigen als hoofddoel kan nooit goed zijn.

Kan je je dan ook voorstellen dat er regelmatig avonturiers komen, met doel spotten en beledigen. En dat de mensen daar niet op zitten te wachten.

Zoals ik al zei mischien een goeie les voor je carriere ik wens je er veel succes mee. En hoop dat je een serieuze onafhankelijke journalist wordt.
moslims hebben geen gevoel voor humor. we leven niet meer in de middeleeuwen hoor.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

collegavanerik schreef:
Dinsizler schreef:

moslims hebben geen gevoel voor humor. we leven niet meer in de middeleeuwen hoor.
ik vind een islamitische moderator die anti-atheistisch is en discrimineert mbt de forumregels, op grond dat zij anti zijn, anders heel grappig
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

@Optimist; Kun je met ban daar nog wel lezen, of dat ook niet meer ?

Na je ban heb ik daar nog dit bericht geplaatst, inmiddels zit het topic op slot.

================================================================
Gister heb ik het artikel over deze strip al gelezen, ik heb overwogen om er een topic over te maken.
Maar mijn inschatting was dat ik er niet mijn vingers aan wilde branden.
Ayasha schreef:Dit forumlid is niet de eerste in zijn soort die we hier op het forum hebben gehad.
Uiteraard, alleen weten we nu nog niet tot welke soort hij behoort.
Het gaat om de intentie en met deze ban is dat onmogelijk om vast te stellen.
Ayasha schreef:De een doet het op het zogenaamd milde manier,
verpakt in een leuk jasje en de ander doet het op een wat grovere manier,
maar dit soort mensen heeft allemaal hetzelfde doel.
Ho, ho, dat van die verschillende jasjes klopt wel,
maar dat wil niet zeggen dat hun bedoeling altijd het zelfde is.
Niet iedereen die lijkt op een varken, is een varken.
Afbeelding
Ayasha schreef:Zonde van de tijd om daar teveel aandacht aan te schenken en het draagt niets bij om iets te leren over de islam.
We zouden er wel iets van kunnen leren over hoe er over de islam gecommuniceerd kan worden met anders-denkende.
Ayasha schreef:Als iemand hier komt, ongeacht wie of wat iemand is met de bedoeling om serieus iets over de islam te willen leren, geen probleem, maar als iemand hier komt om eens lekker rotzooi te trappen, ook al is dat met een z.g. grapje,
Dat "grapje" is gemaakt door een ander, en daar wil hij graag over praten.
Ayasha schreef:en trachten moslims bepaalde uitspraken te ontlokken, dan zijn wij snel met hen uitgepraat.
Dat komt mij bekent voor.
Het is een soort van "kruisverhoor strategie" die wel vaker wordt gebruikt voor "waarheidsvinding".
Aangezien de islam niet alleen ''De Waarheid" is, maar ook nog perfect, mag het toch geen probleem zijn om te proberen een correct antwoord te geven op elk ernstig probleem in onze moderne maatschapij.
Ayasha schreef:Ik ben net thuis, en dat was mijn eerste actie (de ban) en nu ga ik de keuken in om te koken.
Eet smakelijk.
Mijn inschatting is dat Optimist waarschijnlijk last heeft van onkunde in het communiceren met moslims over gevoelige zaken.
En dat helemaal geen sprake hoeft te zijn van kwade opzet om iemand te beledigen.
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het een soort van koorddansen is.

Probeer eens een groepje hindoes uit te nodigen voor een goed gesprek onder het genot van een heerlijk broodje halal rundvlees.
================================================================

Onderwerp: Strip over het leven van Mohammed: goed idee of niet?
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

En hier heb je ook moderators die discrimeneren, en goddelozen die een kort lontje hebben , en goddelozen die bijvoorbaat haten maar ook zeer aardige mensen zoals Karin en jij optimist........ Dus veel anders is het hier ook weer niet dan OI.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Knutsel: ja, eerst heeft Luck me hier bijgepraat, en dankzij proxy's kan ik lekker blijven meelezen.

Dinnetje (ik vind je naam echt niet uit te spreken, ik laat het bij Dinnetje) bedankt, ik smelt haast... naja, je kan veel zeggen, maar het modbeleid is hier niet zo streng dat je op eieren moet lopen. Kijk maar eens hoe Bregje van OI het hier deed, zo moet het niet. Ik voorzie voor jou geen problemen eigenlijk.

Bedenk wel dat als het om logica gaat dat ik dan heel fel kan zijn, maar dan gaat het om de logica van jou en niet de persoonlijkheid van jou. Goed in je oren knopen
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Dinsizler schreef:En hier heb je ook moderators die discrimeneren, en goddelozen die een kort lontje hebben , en goddelozen die bijvoorbaat haten maar ook zeer aardige mensen zoals Karin en jij optimist........ Dus veel anders is het hier ook weer niet dan OI.
sorry dat ik op je tenen sta, ik kan ze niet ontwijken ze zijn ook zo lang. :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

bedenk je wel dat ik ook goddeloos ben en daar niet minder trots op ben dan jij moslim bent?
dus: of goddeloos is geen probleem en dan ben je welkom
of goddeloos is wel een probleem en dan hoef je van mij geen fatsoenlijk antwoord meer te verwachten. Als je zo gaat rangschikken kan ik het ook.
Plaats reactie