@Optimist; Kun je met ban daar nog wel lezen, of dat ook niet meer ?
Na je ban heb ik daar nog dit bericht geplaatst, inmiddels zit het topic op slot.
================================================================
Gister heb ik het artikel over deze strip al gelezen, ik heb overwogen om er een topic over te maken.
Maar mijn inschatting was dat ik er niet mijn vingers aan wilde branden.
Ayasha schreef:Dit forumlid is niet de eerste in zijn soort die we hier op het forum hebben gehad.
Uiteraard, alleen weten we nu nog niet tot welke soort hij behoort.
Het gaat om de intentie en met deze ban is dat onmogelijk om vast te stellen.
Ayasha schreef:De een doet het op het zogenaamd milde manier,
verpakt in een leuk jasje en de ander doet het op een wat grovere manier,
maar dit soort mensen heeft allemaal hetzelfde doel.
Ho, ho, dat van die verschillende jasjes klopt wel,
maar dat wil niet zeggen dat hun bedoeling
altijd het zelfde is.
Niet iedereen die lijkt op een varken, is een varken.

Ayasha schreef:Zonde van de tijd om daar teveel aandacht aan te schenken en het draagt niets bij om iets te leren over de islam.
We zouden er wel iets van kunnen leren over hoe er over de islam gecommuniceerd kan worden met anders-denkende.
Ayasha schreef:Als iemand hier komt, ongeacht wie of wat iemand is met de bedoeling om serieus iets over de islam te willen leren, geen probleem, maar als iemand hier komt om eens lekker rotzooi te trappen, ook al is dat met een z.g. grapje,
Dat "grapje" is gemaakt door een ander, en daar wil hij graag over praten.
Ayasha schreef:en trachten moslims bepaalde uitspraken te ontlokken, dan zijn wij snel met hen uitgepraat.
Dat komt mij bekent voor.
Het is een soort van "kruisverhoor strategie" die wel vaker wordt gebruikt voor "waarheidsvinding".
Aangezien de islam niet alleen ''De Waarheid" is, maar ook nog perfect, mag het toch geen probleem zijn om te proberen een correct antwoord te geven op elk ernstig probleem in onze moderne maatschapij.
Ayasha schreef:Ik ben net thuis, en dat was mijn eerste actie (de ban) en nu ga ik de keuken in om te koken.
Eet smakelijk.
Mijn inschatting is dat Optimist waarschijnlijk last heeft van onkunde in het communiceren met moslims over gevoelige zaken.
En dat helemaal geen sprake hoeft te zijn van kwade opzet om iemand te beledigen.
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het een soort van koorddansen is.
Probeer eens een groepje hindoes uit te nodigen voor een goed gesprek onder het genot van een heerlijk broodje halal rundvlees.
================================================================
Onderwerp: Strip over het leven van Mohammed: goed idee of niet?