Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Internationaal veel vrees voor escalatie in het midden oosten.
Israël BEDANKT!
Iran gooit het op het zionistische regime en ook de USA vreest nu repercussies. Dit kan niet zonder goedkeuring van de oranje clown gebeurt zijn. Hoewel...?
Op naar een volgend radioactief experiment! En in het voorbijgaan ook wat burgerdoelen meenemen uiteraard!
Israël BEDANKT!
Iran gooit het op het zionistische regime en ook de USA vreest nu repercussies. Dit kan niet zonder goedkeuring van de oranje clown gebeurt zijn. Hoewel...?
Op naar een volgend radioactief experiment! En in het voorbijgaan ook wat burgerdoelen meenemen uiteraard!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: De politieke gevolgen van religie
We luisteren en zien ook dat er genocide wordt gepleegd.B.S. schreef: ↑14 jun 2025 06:47 Er is geen genocide door Israël nu. Er is een keiharde oorlog. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Niemand wil luisteren, alleen zich vastgrijpen aan een veronderstelde humaniteit die 'wij' of de 'Vrijdenker' of de 'progressief' of wat tegenwoordig voor links doorgaat denkt te bezitten.
Religie (christelijk) schijnt weer in te zijn in Frankrijk b.v. Het sterft niet door wijsneuzerige 'vrijdenkers' of atheïsten. De negentiende eeuw had het laatste woord daarover moeten zijn dan.
Dat jij dat niet wilt zien is een ander probleem.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
De zogenaamde 'progressieven' zijn volledig dood, ze pleegde zelfmoord. Een volledig verraad aan hun eigen waarden, waarbij zelf de 'conservatieven', progressiever zijn als de 'progressieven'. Links/progressief heeft daarmee hun basis waarde niet enkel laten vallen maar zijn radicaal de omgekeerde weg ingeslagen.B.S. schreef: ↑14 jun 2025 06:47 Er is geen genocide door Israël nu. Er is een keiharde oorlog. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Niemand wil luisteren, alleen zich vastgrijpen aan een veronderstelde humaniteit die 'wij' of de 'Vrijdenker' of de 'progressief' of wat tegenwoordig voor links doorgaat denkt te bezitten.
Religie (christelijk) schijnt weer in te zijn in Frankrijk b.v. Het sterft niet door wijsneuzerige 'vrijdenkers' of atheïsten. De negentiende eeuw had het laatste woord daarover moeten zijn dan.
Pas als de 'progressieve' beweging volledige door eigen hand volledig tot op de bodem vernield is, heb ik het naive sprankeltje hoop dat er een volledig hernieuwde progressieve beweging kan beginnen te groeien. geen fixen met wat pleisters hier en daar.
Effectief bij de 'vrijdenkers' lijkt dit enkel nog meer uitgesproken aanwezig. ik denk niet dat er enig hoor zal zijn naar de Free Iran die nu hard klinkt roep door de 'atheïsten'.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Ah, jatten van de leeuw...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Ondertussen even kijken hoe prijzig de energie kan worden.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
We gaan nog wel even door:
Trouwens, is het allemaal niet erg toevallig dat net een paar uur voordat Israel Iran aanviel de leden van het team dat Iran controleert op nuclaire activiteiten beweerde dat men het niet meer onder controle heeft? En dat er weleens sprake kon zijn van dat Iran bijna kernwapens kan maken?
Allemaal wel erg toevallig en ongeloofwaardig.
en dat ook net voordat Iran en Amerika met elkaar in gesprek gingen (zou zondag gebeuren).. Doet me erg denken aan de dood van Haniya, die met Israel onderhandelde over een staakthetvuren.. Normale mensen doden mensen die met je aan de tafel zitten om te onderhandelen niet. Maar Israel misbruikt het vertrouwen van de andere kant om die mensen te elimineren.. Kan je slim noemen, ik noem het sluw en schofterig gedrag.. Wat weleens bestraft mag worden met zware sancties..
Alhoewel, de kans is groter dat Iran weer wat sancties aan de broek krijgt vanwege het opruien van oorlog.
Dat er maar 3 doden aan de kant van Israel zijn gevallen lijkt me een gevalletje lulkoek.. Typisch Hashbara overigens, oftewel propaganda. Geef de pers een paar doden en ze zullen je geloven.. Iedereen snapt dat "nul doden en tien lichtgewonden" ongeloofwaardig is geworden.. Vooral als je weet dat van de 100 raketten gisteravond maar 10 uit de lucht zijn geschoten..10:51
Deel deze update
Iran waarschuwt VS, VK en Frankrijk: help niet bij stoppen aanvallen
Iran waarschuwt de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk om Israël niet te helpen bij het tegenhouden van Iraanse aanvallen. Dat melden Iraanse staatsmedia.
Als de landen Israël wel blijven helpen, zal Iran hun militaire bases en schepen in de regio aanvallen, dreigt het land.
Trouwens, is het allemaal niet erg toevallig dat net een paar uur voordat Israel Iran aanviel de leden van het team dat Iran controleert op nuclaire activiteiten beweerde dat men het niet meer onder controle heeft? En dat er weleens sprake kon zijn van dat Iran bijna kernwapens kan maken?
Allemaal wel erg toevallig en ongeloofwaardig.
en dat ook net voordat Iran en Amerika met elkaar in gesprek gingen (zou zondag gebeuren).. Doet me erg denken aan de dood van Haniya, die met Israel onderhandelde over een staakthetvuren.. Normale mensen doden mensen die met je aan de tafel zitten om te onderhandelen niet. Maar Israel misbruikt het vertrouwen van de andere kant om die mensen te elimineren.. Kan je slim noemen, ik noem het sluw en schofterig gedrag.. Wat weleens bestraft mag worden met zware sancties..
Alhoewel, de kans is groter dat Iran weer wat sancties aan de broek krijgt vanwege het opruien van oorlog.
B.S. schreef: ↑14 jun 2025 06:47 Er is geen genocide door Israël nu. Er is een keiharde oorlog. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Niemand wil luisteren, alleen zich vastgrijpen aan een veronderstelde humaniteit die 'wij' of de 'Vrijdenker' of de 'progressief' of wat tegenwoordig voor links doorgaat denkt te bezitten.
Je bent niet zo slim als je denkt dat je bent..
alle echte experts zeggen dat het genocide is, maar als mijnheer B.S het ontkent dan is het niet zo. En de echte experts zijn allemaal anti-semitisch waarschijnlijk.. Je doet je naam eer aan overigens. Als B.S tenminste staat voor wat ik denk dat het voor staat
Als je je een beetje verdiept in deze situatie (met beelden en dergelijke van alle kanten) dan weet je dat de IDF allang niet meer strijd tegen Hamas. Sterker nog, dit heeft zelfs Netanyahu erkent. Ze ontlopen zovele mogelijk Hamas om met bulldozers alle huizen te slopen die er zijn. Ze verplaatsen mensen van de ene kant naar de andere kant om ze kapot te maken (zowel fysiek als lichamelijk).. Maar toch maar doen alsof het niet met genocide te maken heeft. Die "hulporganisatie" was er ook enkel maar om mensen te slopen. Dat mensen 30 km heen en 30 terug moesten lopen voor een beetje voedsel. En op zo'n hulppunt werden ze door IDF of door die losgeslagen groep die met de IDF samenwerkt beschoten..
Dat de christelijke religie groeit of in is komt omdat men zich af wil zetten tegen de islam. Niet omdat christendom zo logisch is, met wat we nu weten van het universum. Eigenlijk had de komst van de Hubble en dergelijke religie in het hoekje van bijgeloof moeten drukken. Maar helaas, mensen kennen de Hubble nog niet blijkbaar.
Je hebt veel woorden (vooral progressief), maar weinig wol.holog schreef: ↑14 jun 2025 09:34De zogenaamde 'progressieven' zijn volledig dood, ze pleegde zelfmoord. Een volledig verraad aan hun eigen waarden, waarbij zelf de 'conservatieven', progressiever zijn als de 'progressieven'. Links/progressief heeft daarmee hun basis waarde niet enkel laten vallen maar zijn radicaal de omgekeerde weg ingeslagen.B.S. schreef: ↑14 jun 2025 06:47 Er is geen genocide door Israël nu. Er is een keiharde oorlog. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Niemand wil luisteren, alleen zich vastgrijpen aan een veronderstelde humaniteit die 'wij' of de 'Vrijdenker' of de 'progressief' of wat tegenwoordig voor links doorgaat denkt te bezitten.
Pas als de 'progressieve' beweging volledige door eigen hand volledig tot op de bodem vernield is, heb ik het naive sprankeltje hoop dat er een volledig hernieuwde progressieve beweging kan beginnen te groeien. geen fixen met wat pleisters hier en daar.
Effectief bij de 'vrijdenkers' lijkt dit enkel nog meer uitgesproken aanwezig. ik denk niet dat er enig hoor zal zijn naar de Free Iran die nu hard klinkt roep door de 'atheïsten'.
Wees eens wat duidelijker..
- Peter van Velzen
- Site Admin
Bericht van Leon mbt Epictetus verplaatst naar off-topic berichten. Alsmede de reacties daarop. Als Leon het wil lplaats ik het in een nieuw topic in het subforum filosofie.
Leon gaf de voorkeur aan het subforum ethische dillema's.
Leon gaf de voorkeur aan het subforum ethische dillema's.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 15 jun 2025 04:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Keuze van Leon vermeld.
Reden: Keuze van Leon vermeld.
Ik wens u alle goeds
Sure, je mag mij als christen gerust de schuld geven. Neemt niet weg dat ik een genocide zie gebeuren en geen keiharde oorlog. Overigens betwijfel ten zeerste of de Israëlische regering gedreven wordt door religieuze motieven. Ik zie vooral geopolitieke motieven in dit gebeuren.B.S. schreef: ↑14 jun 2025 06:47 Er is geen genocide door Israël nu. Er is een keiharde oorlog. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Niemand wil luisteren, alleen zich vastgrijpen aan een veronderstelde humaniteit die 'wij' of de 'Vrijdenker' of de 'progressief' of wat tegenwoordig voor links doorgaat denkt te bezitten.
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
Vergeet dat religieuze maar. Misschien dat ze er mee schermen maar dit is pure expansiedrift. Geloof mij, ook de westbank moet er aan gaan geloven. Eigen volk eerst. Enige is dat ze niet blond hoeven zijn met blauwe ogendingo schreef: ↑14 jun 2025 15:46Sure, je mag mij als christen gerust de schuld geven. Neemt niet weg dat ik een genocide zie gebeuren en geen keiharde oorlog. Overigens betwijfel ten zeerste of de Israëlische regering gedreven wordt door religieuze motieven. Ik zie vooral geopolitieke motieven in dit gebeuren.B.S. schreef: ↑14 jun 2025 06:47 Er is geen genocide door Israël nu. Er is een keiharde oorlog. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Niemand wil luisteren, alleen zich vastgrijpen aan een veronderstelde humaniteit die 'wij' of de 'Vrijdenker' of de 'progressief' of wat tegenwoordig voor links doorgaat denkt te bezitten.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick schreef: ↑14 jun 2025 16:16Vergeet dat religieuze maar. Misschien dat ze er mee schermen maar dit is pure expansiedrift. Geloof mij, ook de westbank moet er aan gaan geloven. Eigen volk eerst. Enige is dat ze niet blond hoeven zijn met blauwe ogendingo schreef: ↑14 jun 2025 15:46Sure, je mag mij als christen gerust de schuld geven. Neemt niet weg dat ik een genocide zie gebeuren en geen keiharde oorlog. Overigens betwijfel ten zeerste of de Israëlische regering gedreven wordt door religieuze motieven. Ik zie vooral geopolitieke motieven in dit gebeuren.B.S. schreef: ↑14 jun 2025 06:47 Er is geen genocide door Israël nu. Er is een keiharde oorlog. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Niemand wil luisteren, alleen zich vastgrijpen aan een veronderstelde humaniteit die 'wij' of de 'Vrijdenker' of de 'progressief' of wat tegenwoordig voor links doorgaat denkt te bezitten.
mensen die dit zien kunnen niks meer zeggen..
maar wat baten kaars en bril als de uil niet ziene wil?
3 Kwartier! Wellicht een samenvatting?
-
ChaimNimsky
- Superposter
'Alle luchtafweer rond Teheran uitgeschakeld' (Bron: NOS)
Zionist
Dat de man zo corrupt is als de pest. Samen met zijn vrouw. En dat de IDF 2 dagen voor 7 oktober 200 troepen naar de Westbank stuurde en ze afhaalden van de troepen die bij Gaza zaten.. Zogenaamd wisten de Mossad en andere intelligence groepen niks van de aanval op 7 oktober
Wat ze nu dus "intern" hebben onderzocht en waar ze nu "we hebben Hamas onderschat" van hebben gemaakt, in plaats van het echte verhaal. Namelijk dat men het allang wist en erop heeft gehandeld..
Mijn mening is zelfs dat de mol die Hamas in de IDF had (dit denk ik omdat Hamas alles wist van alle groepen die rond Gaza gelegerd waren) feitelijk een dubbelrol speelde. En dat allemaal om de neuzen weer dezelfde kant op te hebben zodat men Netanyahu niet ging vervolgen. Dat doe je immers niet in oorlogstijd (alhoewel, in NL hebben ze tijdens de 80-jarige oorlog onderling een enorme mot gehad, en in WOII had je de vrijmaking. Dus NL'ers zijn anders dan in gemiddelde andere landen).
Dit is overigens een review van "the bibi files". Want de echte "bibi files" zijn op een of andere manier niet meer officieel te zien. Waarschijnlijk vanwege druk vanuit Netanyahu.. Zijn vrouw word er ook in genoemd, zij is ondervraagd door politie. En daar gaan de "bibi files" feitelijk over. Alle ondervragingen van Netanyahu en de zijnen. Dat gaat er een wereld voor je open. En dan weet je ook waarom de oorlog nog steeds voortwoekerd en waarom Israel nu een aanval op Iran heeft gedaan. De ultraorthodoxen wilden hem immers laten vallen en toen vroeg hij hen "nog een week respijt"... En zie hier, Israel valt Iran aan en Iran slaat terug, en Israel slaat weer terug...
Ik heb het al sinds vorig jaar gezegd dat deze oorlog enkel en alleen om Netanyahu gaat. En dat extreemrechtse politici hiervan profiteren door hem nog meer voor het blok te zetten. "als je niet Gaza inneemt en de Westbank dan werpen we dit kabinet omver en kan jij in de cel komen!".. Dus mensen die nu denken dat Israel voor haar bestaan vecht zijn de willoze puppies. De usefull idiots van Netanyahu en de zijnen..