Maatschappelijk geaccepteerde drugs — in sommige gevallen (zoals cafeïne) zelfs verstrekt via dispensers op werkvloeren — datgene dat ons lang genoeg in het zadel houdt zodat alles kan blijven doordraaien (letterlijk of figuurlijk?) ...
Roken
Moderator: Moderators
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Re: Roken
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Maar dat geeft al aan dat cafeïne (in koffie dus) minder schadelijk is dan nicotine. Stel je voor dat er op je werk peuk-dispensers staan om de geest verruimd te houden....
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Eigenlijk hoort dit in de sectie zwartgallige humor thuis. Alinea uit een column van Jarl van der Ploeg.
Het gaat over vapen onder jongeren. Een uitermate kwalijke ontwikkeling door een zeer innovatieve uitvinding van de tabaksindustrie. Saillant detail om te vermelden is dat
ene oud-minister van Volksgezondheid, Elco Brinkman, die jarenlang commissaris was bij Philip Morris, het overheids ingrijpen betutteling vindt zoals ook de tweede oud-minister van Volksgezondheid, Edith Schippers (VVD), die inmiddels pr-directeur is bij Philip Morris.
Je zou denken dat een staatssecretaris (nu) die verantwoordelijk is voor zowel Jeugd als Preventie volledig op tilt schiet na het lezen van zoveel onwelgevallig nieuws. Dat hij subiet een rode lijn trekt, de accijnzen verhoogt, naar Brussel rijdt om daar met zijn vuist op tafel te slaan of desnoods beweert dat zich een paar Hamasstrijders schuilhouden in de Philip Morris-fabriek, zodat ze ook bij de PVV niets te klagen hebben wanneer hij zo'n complex volledig aan gort laat schieten - alles om die kwaadaardige industrie te stoppen.
Maar nee hoor, de jeugd lurkt lekker door en de verantwoording wordt bij de ouders gelegd.
Het gaat over vapen onder jongeren. Een uitermate kwalijke ontwikkeling door een zeer innovatieve uitvinding van de tabaksindustrie. Saillant detail om te vermelden is dat
ene oud-minister van Volksgezondheid, Elco Brinkman, die jarenlang commissaris was bij Philip Morris, het overheids ingrijpen betutteling vindt zoals ook de tweede oud-minister van Volksgezondheid, Edith Schippers (VVD), die inmiddels pr-directeur is bij Philip Morris.
Je zou denken dat een staatssecretaris (nu) die verantwoordelijk is voor zowel Jeugd als Preventie volledig op tilt schiet na het lezen van zoveel onwelgevallig nieuws. Dat hij subiet een rode lijn trekt, de accijnzen verhoogt, naar Brussel rijdt om daar met zijn vuist op tafel te slaan of desnoods beweert dat zich een paar Hamasstrijders schuilhouden in de Philip Morris-fabriek, zodat ze ook bij de PVV niets te klagen hebben wanneer hij zo'n complex volledig aan gort laat schieten - alles om die kwaadaardige industrie te stoppen.
Maar nee hoor, de jeugd lurkt lekker door en de verantwoording wordt bij de ouders gelegd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Haha, vooral Hamasstrijders erbij halen! Dat siert je! Je KUNT het gewoon NIET laten! Kun je me uitleggen wat Hamas hiermee te maken heeft? Of zou kunnen hebben? Dank je wel alvast!dikkemick schreef: ↑16 mei 2025 08:40 Eigenlijk hoort dit in de sectie zwartgallige humor thuis. Alinea uit een column van Jarl van der Ploeg.
Ps, ook nog eens in een bericht waar al meer dan een jaar geen bericht in is geplaatst. Het zit je wel erg hoog hè?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet! schreef: ↑17 mei 2025 23:34
Haha, vooral Hamasstrijders erbij halen! Dat siert je! Je KUNT het gewoon NIET laten! Kun je me uitleggen wat Hamas hiermee te maken heeft? Of zou kunnen hebben? Dank je wel alvast!
Ps, ook nog eens in een bericht waar al meer dan een jaar geen bericht in is geplaatst. Het zit je wel erg hoog hè?
Wat dikkemick heeft met zijn Hamasstrijders,
dat heb ik met het achteraf roken van een sgretje:
.

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
De zwartgallige humor van de column schrijver ontgaat je? Vis je naar een slotje op dit topic?lost and not found yet! schreef: ↑17 mei 2025 23:34 Haha, vooral Hamasstrijders erbij halen! Dat siert je! Je KUNT het gewoon NIET laten! Kun je me uitleggen wat Hamas hiermee te maken heeft? Of zou kunnen hebben? Dank je wel alvast!
Als je wilt dat ik het uitleg moet je een ander topic openen. Dit gaat over roken en vapen.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 18 mei 2025 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je bedoelt te zeggen dat je daar 'rustig' van wordt? Of wil je zeggen dat je het niet kunt laten? Deze 2 hangen nl ontzettend samen met elkaar, maar ook dat leg ik je graag een keer uit.
Ik hoop voor je, dat als je kinderen of kleinkinderen hebt, dat ze niet gaan vapen of roken. Zulks gun ik je echt!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat ik bedoelde te zeggen is dat wat ik schreef en dat maakte ik duidelijk met het plaatje.dikkemick schreef: ↑18 mei 2025 06:52Je bedoelt te zeggen dat je daar 'rustig' van wordt? Of wil je zeggen dat je het niet kunt laten? Deze 2 hangen nl ontzettend samen met elkaar, maar ook dat leg ik je graag een keer uit.
Ik hoop voor je, dat als je kinderen of kleinkinderen hebt, dat ze niet gaan vapen of roken. Zulks gun ik je echt!
Maar ik leg je graag een keer uit, dat zulks meer met staan dan met hangen te maken heeft!
Roken doe ik al 25 jaar niet meer, tenzij je af en toe een jointje als roken wilt beschouwen.
Maar ook dat is verleden tijd sinds ik een goede vaporiser heb. Zo eentje waarbij ik heel
precies tot op de graad nauwkeurig de temperatuur mee in kan stellen.
.
.
.
.
A: Het plaatje dat je poste is voor tweeërlei uitleg vatbaar, vandaar mijn verWARring.HierEnNu schreef: ↑18 mei 2025 15:45 Wat ik bedoelde te zeggen is dat wat ik schreef en dat maakte ik duidelijk met het plaatje.
Maar ik leg je graag een keer uit, dat zulks meer met staan dan met hangen te maken heeft!![]()
Roken doe ik al 25 jaar niet meer, tenzij je af en toe een jointje als roken wilt beschouwen.
Maar ook dat is verleden tijd sinds ik een goede vaporiser heb. Zo eentje waarbij ik heel
precies tot op de graad nauwkeurig de temperatuur mee in kan stellen.
En vapen. Kijk aub uit voor longbloedingen. Als goede forum-vrind wil ik je daarvoor waarschuwen.
En tevens wil ik je zeer vriendelijk doch dringend verzoeken niet in de buurt van kinderen te zuigen aan die nauwkeurige temperatuur - nicotine stok.
Alvast mijn dank!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Verstandig vapen op de manier zoals ik doe is gevaarloos.dikkemick schreef: ↑18 mei 2025 16:50
En vapen. Kijk aub uit voor longbloedingen. Als goede forum-vrind wil ik je daarvoor waarschuwen.
En tevens wil ik je zeer vriendelijk doch dringend verzoeken niet in de buurt van kinderen te zuigen aan die nauwkeurige temperatuur - nicotine stok.
Alvast mijn dank!
Het zijn specifieke stoffen die men vaped en/of de te hoge temperaturen die het gevaarlijk maken. Je opmerking nicotine stok maakt duidelijk dat je zonder kennis van zaken maar wat uitkraamt, want in mijn vaporiser heeft zich nooit enige nicotine bevonden.
Je opmerking
- "niet in de buurt van kinderen te zuigen
aan die nauwkeurige temperatuur - nicotine stok"
Ik zou zeggen, verdiep je kennis en richt je tot die ouders,
want ik ben prima bezig met mijn vaporiser: het bevordert mijn gezondheid!
.
.
.
.
HierEnNu, je moet de tabakslobby in. Vapen bevorderend voor gezondheid!
De enige vape die hiervoor in aanmerking komt is misschien de salbutamol -vape.
De enige vape die hiervoor in aanmerking komt is misschien de salbutamol -vape.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je maakt er weer iets heel anders van dan wat ik schrijf:
- veel plezier verder met die hobby!
.
.
.
.
Dan moet je een keer duidelijk zijn en niet vapen tijdens het reageren!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het oude liedje. HierEnNu zegt iets onduidelijks en Dikkemick vult de puzzel in waarna HierEnNu klaagt dat hij verkeerd begrepen wordt. Wees zelf duidelijk, en als je denkt dat de ander dat niet is, vraag om uitleg. Vul niet zelf in!
Ik wens u alle goeds
@ dikkemick
@ Peter van de Velden
Geachte dikkemick,
ik begrijp inmiddels uit Peters woorden dat jij het onderstaande niet begrijpt,
hoewel ik veronderstelde dat jij dat bewust anders interpreteerde dan ik bedoelde!
Kennelijk begrijpt ook Peter het niet, dus waag ik een poging tot uitleg aan jou.
Mijn reactie was sowieso gericht op LANFY, met wie ik qua gedachtenwisseling meer op één lijn zit dan met jou, dat zal jou vast niet verbazen? Maar goed, of hij wel begreep wat ik bedoelde doet verder niet ter zake, ten slotte gebruikte ik jouw naam en reputatie als opstapje voor een grapje wat door Moderating als onwaardig voor dit forum zou kunnen worden beoordeeld. Vandaar dat ik het wat minder plat en meer beeldend probeerde te brengen.HierEnNu schreef: ↑18 mei 2025 00:12lost and not found yet! schreef: ↑17 mei 2025 23:34
Haha, vooral Hamasstrijders erbij halen! Dat siert je! Je KUNT het gewoon NIET laten! Kun je me uitleggen wat Hamas hiermee te maken heeft? Of zou kunnen hebben? Dank je wel alvast!
Ps, ook nog eens in een bericht waar al meer dan een jaar geen bericht in is geplaatst. Het zit je wel erg hoog hè?![]()
Wat dikkemick heeft met zijn Hamasstrijders,
dat heb ik met het achteraf roken van een sgretje:
.
![]()
Jouw fascinatie voor jouw Hamasstrijders vergeleek ik met mijn fascinatie voor seks en andere psychologische aangelegenheden, en in het verlengde van jouw neiging om jouw fascinatie zelfs in het topic over roken in te brengen, bracht ik mijn fascinatie ook hier in.
Wat ik heb met het achteraf roken van een sgretje, in combinatie met dat plaatje,
is niets anders dan dat ik als ik het ene doe vrijwel altijd ook aan het andere denk:
- zodra ik een sigaret rook, of een vergelijkbare handeling verricht die mijn
zuigreflex[-verslaving?] bevredigt, komt tevens de associatie met seks bij mij naar boven.
Zodra ik een lekker potje geneukt heb en/of op een ander manier ben klaargekomen,
komt tevens de associatie met achteraf roken van een sgretje bij mij naar boven.
tenzij jij nog in wilt gaan op wat ik daadwerkelijk schreef?
Zo beter Peter, of wil jij nog ingaan op wat ik daadwerkelijk schreef?
PS:
Sinds ik gestopt ben met roken heb ik veel minder vaak seks!
Sinds ik veel minder vaak seks heb rook ik veel minder!
.
.
.
.