Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... rlog-hamas
Israël valt bewust de gezondheidszorg in Gaza aan en heeft medisch personeel 'bewust gedood, gedetineerd en gemarteld'. Dat zegt een onafhankelijke onderzoekscommissie van de Verenigde Naties. Ook Hamas maakt zich volgens de commissie schuldig aan oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.
Beide partijen dus. Dat neemt niet weg, dat het gebeurt. Helaas moet Israël niets van de VN hebben.
Elk rapport en/of resolutie van dit soort wordt verworpen. Wat de VN mede enorm heeft verzwakt.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 10 okt 2024 07:18 Er lijken 2 opties te liggen. Welke zal Netanyahu kiezen? Mag ik inzetten op optie 1?

Michael Young, Libanonkenner en columnist bij de Emiraatse krant The National, denkt dat Israël kan kiezen uit twee paden. Het ene is het meest destructief, en volgt de logica van Netanyahu's oproep tot regime change: meer bombardementen en een invasie die tientallen kilometers landinwaarts reikt. 'Je kunt Libanon naar de 'steentijd' bombarderen, maar dan vervalt ook de rest van de samenleving in chaos', zegt Young telefonisch.

Volgens hem zijn er genoeg Libanese kopstukken te vinden, bijvoorbeeld onder de christenen en soennieten, die van Hezbollah's dominantie af willen. 'Maar als hun gebieden ook worden geraakt, zullen ze zich logischerwijs achter Hezbollah scharen.'

Het tweede pad, zo zegt Young, leidt naar 1701 (of een variant daarop), een andere VN-resolutie die nooit is geïmplementeerd. Kort samengevat staat daarin dat Hezbollah zich terugtrekt uit de grensstreek met Israël (30 kilometer diep), een afspraak die door het Libanese leger en de blauwhelmen van de Verenigde Naties (Unifil) zou moeten worden gehandhaafd. 'In haar huidige vorm is 1701 voor Israël niet genoeg', zegt Young. 'Maar dat kan veranderen als Unifil een krachtiger mandaat krijgt. Mijn vraag is: welke VN-lidstaten willen die gevoelige rol van politieagent vervullen?'

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
Kortom, het wordt geen van beide! Denk je echt dat er na 20 jaar onderdrukking door Hezbollah, met bewapening door Rusland en Iran, het Libanese leger een vuist naar Hezbollah kan maken? Voorlopig verandert er voor Israël helemaal niets, behalve de vernietiging van Hamas en Hezbollah, met juist door de terroristische organisaties gekozen bijkomende schade. En heb je eigenlijk een beetje door wat de UN de laatste jaren bereikt heeft? Precies, helemaal niks! Wel dan?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Gerard R. schreef: 10 okt 2024 22:08 https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... rlog-hamas
Israël valt bewust de gezondheidszorg in Gaza aan en heeft medisch personeel 'bewust gedood, gedetineerd en gemarteld'. Dat zegt een onafhankelijke onderzoekscommissie van de Verenigde Naties. Ook Hamas maakt zich volgens de commissie schuldig aan oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.
Beide partijen dus. Dat neemt niet weg, dat het gebeurt. Helaas moet Israël niets van de VN hebben.
Elk rapport en/of resolutie van dit soort wordt verworpen. Wat de VN mede enorm heeft verzwakt.
Op dit moment is de VN een papieren muis die echt helemaal niets voorstelt! Niemand neemt deze organisatie serieus! Zegt genoeg toch?

En daarbij, wat is überhaupt het nut van de VN geweest de laatste 79 jaar? Waar heeft deze organisatie tot vrede en betere leefomstandigheden geleid?
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 10 okt 2024 22:15
Gerard R. schreef: 10 okt 2024 22:08 https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... rlog-hamas
Op dit moment is de VN een papieren muis die echt helemaal niets voorstelt! Niemand neemt deze organisatie serieus! Zegt genoeg toch?

En daarbij, wat is überhaupt het nut van de VN geweest de laatste 79 jaar? Waar heeft deze organisatie tot vrede en betere leefomstandigheden geleid?
Het vrede bewaren kunnen ze niet met landen als bij voorbeeld Israël.
Wat niet wegneemt dat rapporten wel juist kunnen zijn.
Voor vrede bewaren hebben ze de middelen niet als men echt bommen gaat smijten. Ik ben ervoor een nieuwe VN te produceren die de middelen wél heeft. Nu zitten we wereldwijd in een krijgsherensfeer.
Verder doet de organisatie behoorlijk goed werk bij honger, dorst en behoeftigheid van allerlie soort.
Maar het is ook een log lichaam.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Israël gaat UNRWA tot een terroristische organisatie verklaren.

Mogelijk zelfs al op korte termijn, en daarna wil Israël
op het huidige terrein van het hoofdkwartier van UNRWA
in Oost-Jeruzalem 1440 woningen bouwen.

BRONNEN: en
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 10 okt 2024 23:35

=D>
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 10 okt 2024 22:04 Laat ik daarbij voor de zoveelste keer de notitie maken dat zowel Iran, Hezbollah, Hamas, Irak en Yemen geen ene flikker om de Palestijnen of Libanezen geven ! Laat maar eens zien waar dat uit blijkt! Er is slechts één doel: de vernietiging van de staat Israël!
Ik zou wel enkele feiten kunnen bedenken, die er op wijzen dat je - in elk geval deels - gelijk hebt, maar jij doet de bewering, dus laat jij maar zien waaruit het blijkt!
Ik ben wel van mening dat ze totaal niets voor de Palestijnse of de Libanese bevolking bereiken. Ze bereiken echter evenmin de vernietiging van de staat Israël. Ik vraag me verder ar waarom je Iraq in het lijstje hebt gezet. Die hebben - zover ik weet - noch raketten afgevuurd, noch drones gestuurd.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het was al eerder in het nieuws. https://www.npr.org/2024/08/28/nx-s1-50 ... bout-unrwa

Propaganda, een agressor waardig.

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54393 ... rklaringen
Israël heeft gevangen genomen Palestijnen gemarteld om valse beschuldigingen tegen de hulporganisatie UNRWA los te krijgen. Dat blijkt uit gesprekken met vrijgelaten Palestijnen, schrijft de VN-organisatie in een rapport.

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... terrorisme

Er is geen bewijs geleverd dat medewerkers van de VN-hulporganisatie UNRWA banden hebben met leden van Hamas of de Islamitische Jihad. Die conclusie komt uit het zogenoemde 'Colonna-rapport' dat in opdracht van de VN is opgesteld, nadat Israël medewerkers van de organisatie had beschuldigd van betrokkenheid bij de terreuraanslagen van Hamas tegen Israël op 7 oktober.

Ergo: "Bewijzen" van Israël neem ik met een korreltje Russische Pravda.

Woorden.
Maar Israël, dus ook daden!

Israëlische militairen hebben binnen een etmaal drie keer posities van de vredesmacht van de Verenigde Naties in het zuiden van Libanon beschoten. Volgens de VN gebeurde dit opzettelijk. Twee blauwhelmen raakten gewond.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Tsja... er is nu niemand, geen organisatie nog die er wat aan kan doen.
De VN is klaar op dit gebied.
Kom maar met de janboel..
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

In 2021 zag ik op 2Doc de documentaire Blue Box, gemaakt door Michal Weits. Duur 1 uur en 18 minuten.

De maakster van deze documentaire (zie link hierboven) is de achterkleindochter van Josef Weits.
Michal Weits schreef:Als het hoofd van het Joods Nationaal Fonds van 1932 tot 1970 was mijn overgrootvader Josef Weits verantwoordelijk voor het verwerven en later onteigenen van Palestijnse grond voor het Joodse volk. In zijn 5000 pagina's tellende dagboek deed hij een oprecht en persoonlijk relaas van de geheime geschiedenis achter een eeuwenoud geschil over grond en tegenstrijdige verhalen.
Deze documentaire gaat je niet helpen het uitermate complexe conflict tussen Israël en de Palestijnen in zijn geheel te ontrafelen, maar het biedt wel bijzondere context. Wat het extra bijzonder maakt, is dat het conflict bekeken wordt vanuit het perspectief van een familielid van een van de grondleggers van de moderne staat Israël. Michal Weits ontmaskert min of meer de mythe die rondom haar overgrootvader is ontstaan. De gesprekken die dit oplevert tussen haar en de overige familieleden zijn ronduit fascinerend.

Voor mij werd in elk geval één ding duidelijk (voor zover dit niet reeds het geval was). Tussen Israël en de Palestijnen (Arabieren) zal het mijns inziens nooit goedkomen. Dit was reeds vóór de oprichting van de staat Israël in 1948 volkomen duidelijk. Ik ben zeer pessimistisch over de toekomst. En toch...we kunnen als mensheid niet leven zonder hoop. Hoop is onderdeel van ons mens-zijn. Ook voor het conflict tussen Israël en de Palestijnen moeten we blijven hopen. Zelfs al gaat die hoop tegen beter weten in.

De documentaire is een 'must-watch' voor alle geïnteresseerden in het onderwerp. Mogelijk zitten er auteursrechten op de link van de documentaire waardoor deze alleen in Nederland in zijn geheel bekeken kan worden. Voor alle 'buitenlanders' op dit forum geldt mogelijk dat ze online ernaar op zoek moeten. Maar dit is lastig. Het enige dat ik verder online kon vinden, is deze trailer op YouTube.

Helaas is het onderwerp tegenwoordig dusdanig gepolariseerd dat van deelnemers aan het debat nagenoeg wordt geëist om aan te geven tot welk kamp je behoort. Absurd eigenlijk. Maar goed, voor wie het weten wil, ik behoor in principe tot geen enkel kamp. Ik ben niet per se pro-Israël of pro-Palestijnen. Ik ben pro-menselijkheid! En verder nog voor alle duidelijkheid: Ik ben vóór het bestaansrecht van de staat Israël en ook voor de bestrijding van elke vorm van (sektarisch) terrorisme, zoals Hamas op 7 oktober 2023 heeft laten zien. Dergelijke terreur kan in mijn ogen nooit voortkomen uit frustratie, maar alleen uit sektarisme gevoed door blinde haat.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

G'mar chatima tova

Dat je verzegeld mag worden in het Boek des Levens voor een jaar van goedheid.

Yom Kippur in Israel,

VIDEO duurt 1 minuut:

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
lost and not found yet!
Superposter

Ronaldus67 schreef: 11 okt 2024 15:37 In 2021 zag ik op 2Doc de documentaire Blue Box, gemaakt door Michal Weits. Duur 1 uur en 18 minuten.

De maakster van deze documentaire (zie link hierboven) is de achterkleindochter van Josef Weits.
Michal Weits schreef:Als het hoofd van het Joods Nationaal Fonds van 1932 tot 1970 was mijn overgrootvader Josef Weits verantwoordelijk voor het verwerven en later onteigenen van Palestijnse grond voor het Joodse volk. In zijn 5000 pagina's tellende dagboek deed hij een oprecht en persoonlijk relaas van de geheime geschiedenis achter een eeuwenoud geschil over grond en tegenstrijdige verhalen.
Deze documentaire gaat je niet helpen het uitermate complexe conflict tussen Israël en de Palestijnen in zijn geheel te ontrafelen, maar het biedt wel bijzondere context. Wat het extra bijzonder maakt, is dat het conflict bekeken wordt vanuit het perspectief van een familielid van een van de grondleggers van de moderne staat Israël. Michal Weits ontmaskert min of meer de mythe die rondom haar overgrootvader is ontstaan. De gesprekken die dit oplevert tussen haar en de overige familieleden zijn ronduit fascinerend.

Voor mij werd in elk geval één ding duidelijk (voor zover dit niet reeds het geval was). Tussen Israël en de Palestijnen (Arabieren) zal het mijns inziens nooit goedkomen. Dit was reeds vóór de oprichting van de staat Israël in 1948 volkomen duidelijk. Ik ben zeer pessimistisch over de toekomst. En toch...we kunnen als mensheid niet leven zonder hoop. Hoop is onderdeel van ons mens-zijn. Ook voor het conflict tussen Israël en de Palestijnen moeten we blijven hopen. Zelfs al gaat die hoop tegen beter weten in.

De documentaire is een 'must-watch' voor alle geïnteresseerden in het onderwerp. Mogelijk zitten er auteursrechten op de link van de documentaire waardoor deze alleen in Nederland in zijn geheel bekeken kan worden. Voor alle 'buitenlanders' op dit forum geldt mogelijk dat ze online ernaar op zoek moeten. Maar dit is lastig. Het enige dat ik verder online kon vinden, is deze trailer op YouTube.

Helaas is het onderwerp tegenwoordig dusdanig gepolariseerd dat van deelnemers aan het debat nagenoeg wordt geëist om aan te geven tot welk kamp je behoort. Absurd eigenlijk. Maar goed, voor wie het weten wil, ik behoor in principe tot geen enkel kamp. Ik ben niet per se pro-Israël of pro-Palestijnen. Ik ben pro-menselijkheid! En verder nog voor alle duidelijkheid: Ik ben vóór het bestaansrecht van de staat Israël en ook voor de bestrijding van elke vorm van (sektarisch) terrorisme, zoals Hamas op 7 oktober 2023 heeft laten zien. Dergelijke terreur kan in mijn ogen nooit voortkomen uit frustratie, maar alleen uit sektarisme gevoed door blinde haat.
Beste Ronaldus,

Ik sluit me hier helemaal bij aan! Een hele goede documentaire, maar met dingen uit het verleden blijven propageren gaan we het huidige conflict niet oplossen. Dingen uit het verleden kun je hoogstens ter kennisgeving aannemen. Wat ik al eerder aangaf is dat ik denk dat Israëlisch en Palestijnen heel goed samen zouden kunnen wonen indien de wederzijdse opgebouwde haat niet zo groot zou zijn! En kijk alleen maar naar het feit waar de geschiedenis Gaza, Israël en Libanon gebracht hebben! Maar wat je zeker ook niet uit het oog moet verliezen is dat Iran achter deze gebeurtenissen zit met als enig doel Israël te vernietigen en daarna de westerse wereld! Ik kan er niet bij dat mensen niet snappen dat het totaal niet om Palestijnen gaat, dat was alleen de opzet hiertoe! Of wil iemand beweren dat de Pro Palestina betogers op 7 oktober dit voor een betere positie van de Palestijnen deden? Het komt puur voort uit de haat en de vernietiging die ze Israël toewensen! Het zijn nuttige idioten die Iran voor hun karretje spant om voor elkaar te krijgen wat ze met de gematigde moslimlanden niet meer lukt! En daarbij, welk islamitisch land geeft om de Palestijnen? Kan iemand er twee noemen? But correct me if I’m wrong!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 11 okt 2024 06:40

Het was al eerder in het nieuws. https://www.npr.org/2024/08/28/nx-s1-50 ... bout-unrwa

Propaganda, een agressor waardig.

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54393 ... rklaringen
Israël heeft gevangen genomen Palestijnen gemarteld om valse beschuldigingen tegen de hulporganisatie UNRWA los te krijgen. Dat blijkt uit gesprekken met vrijgelaten Palestijnen, schrijft de VN-organisatie in een rapport.

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... terrorisme

Er is geen bewijs geleverd dat medewerkers van de VN-hulporganisatie UNRWA banden hebben met leden van Hamas of de Islamitische Jihad. Die conclusie komt uit het zogenoemde 'Colonna-rapport' dat in opdracht van de VN is opgesteld, nadat Israël medewerkers van de organisatie had beschuldigd van betrokkenheid bij de terreuraanslagen van Hamas tegen Israël op 7 oktober.

Ergo: "Bewijzen" van Israël neem ik met een korreltje Russische Pravda.

Woorden.
Maar Israël, dus ook daden!

Israëlische militairen hebben binnen een etmaal drie keer posities van de vredesmacht van de Verenigde Naties in het zuiden van Libanon beschoten. Volgens de VN gebeurde dit opzettelijk. Twee blauwhelmen raakten gewond.
Wat ik al eerder zei: anti Joden en anti Israël! Hoe duidelijk druk je jezelf uit!

Ps, of ben je deze vergeten:

Dikkemick schreef:
Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer. Israël doet t alleen met goedkeuring van de USA. En ze doen t geniepig. Als er ergens een muur zou moeten komen is het is Israël. Ga binnen die muren maar lekker gelukkig zitten zijn en onderdruk er je eigen volk.
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Peter van Velzen schreef: 11 okt 2024 04:41
lost and not found yet! schreef: 10 okt 2024 22:04 Laat ik daarbij voor de zoveelste keer de notitie maken dat zowel Iran, Hezbollah, Hamas, Irak en Yemen geen ene flikker om de Palestijnen of Libanezen geven ! Laat maar eens zien waar dat uit blijkt! Er is slechts één doel: de vernietiging van de staat Israël!
Ik zou wel enkele feiten kunnen bedenken, die er op wijzen dat je - in elk geval deels - gelijk hebt, maar jij doet de bewering, dus laat jij maar zien waaruit het blijkt!
Ik ben wel van mening dat ze totaal niets voor de Palestijnse of de Libanese bevolking bereiken. Ze bereiken echter evenmin de vernietiging van de staat Israël. Ik vraag me verder ar waarom je Iraq in het lijstje hebt gezet. Die hebben - zover ik weet - noch raketten afgevuurd, noch drones gestuurd.
Ik heb Irak denk ik per ongeluk genoemd! Daar neem ik afstand van. Het bewijs dat Iran, Hamas, Hezbollah en Yemen geen ene flikker om hun zogenaamde Palestijnse broeders geven is het feit dat ze in de Islamitische landen in de regio absoluut niet welkom zijn! Niemand wil ze hebben dus Israël is er nog steeds mee opgezadeld! Besef ook dat Hamas een afsplitsing is van de Moslimbroederschap, ontstaan in Egypte maar waar ieder Islamitisch land afstand van neemt! Ik denk, indien je in wat grotere lijnen denkt, dat het op dit moment Iran is tegen de westerse wereld en dat Iran het conflict in het Midden-Oosten wil gebruiken om hun zin en eventuele oorlog door te drijven!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

HierEnNu schreef: 11 okt 2024 21:22
G'mar chatima tova

Dat je verzegeld mag worden in het Boek des Levens voor een jaar van goedheid.

Yom Kippur in Israel,

VIDEO duurt 1 minuut:

Fantastisch! Heb het vaak meegemaakt! Rustgevend en ontspannend!
We are dancing again!
🔱
Gesloten