De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Rereformed »

lanier schreef: 06 jan 2018 21:11
Ik vraag me af als Trump snel van het toneel verdwijnt wat dit voor impact zal hebben op de Amerikaanse burgers in het vertrouwen in de politiek.
Bedoel je negatieve impact?

Het zal niet zo'n vaart hebben. Trump is een verbeten vechter.
Het zal wachten worden op het eindrapport van Mueller en de verkiezingen op 6 november, waarin een nieuw Huis van Afgevaardigden wordt gekozen en een derde van het Congres.
Ik twijfel er niet aan of Mueller zal Trump en vele anderen aanklagen op gedegen gronden, en dat de Democraten een meerderheid zullen hebben na die verkiezingen.

Maar aangezien Trump dit ook wel voelt aankomen is er natuurlijk grote kans dat hij bokkesprongen gaat uithalen. Bijvoorbeeld een oorlog met N-Korea, of Mueller ontslaat. In het laatste geval is Amerika in een constitutionele crisis en is afzetten van de president de enige optie wil men de democratie waarborgen. Doet men het in dat geval niet dan is Trump de facto een autocraat geworden en de democratie verloren.

Mocht het sneller gebeuren, dus via the 25th amendment, dan zal dat geheel te danken zijn aan optreden van Republikeinen, dus een affaire binnen de partij, oftewel dan moet Trump het zo bont maken dat hij ook de steun van zijn eigen regering en achterban verloren heeft.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Het lot van Steve Bannon is nu een groot vraagteken. Hij heeft zijn financiële steun blijkbaar verloren, en het lijkt erop dat Breitbart met hem breekt. En Trump schildert zijn verleden met Bannon nu alsof Bannon een coffee boy was.
Dat zou betekenen dat hij al zijn prestige en mogelijkheden om nog langer grote invloed uit te oefenen kwijt zou zijn.

Moeilijk te geloven. Men kan hem moeilijk beschuldigen van domheid, want hij moet alles overdacht hebben. Hij heeft gewild dat zijn uitspraken gepubliceerd werden. Hij speelt naar het mij toeschijnt nu een riskant end game, waarin hij al een half jaar geleden of langer geconcludeerd heeft dat Trump zal ondergaan, en hij als enige ongehavend uit het zinkend schip wegkomt, sterker nog, als enige die in een geheel corrupte kliek ruggegraat heeft getoond en op is gekomen voor het vaderland. Dat is niet enkel gunstig voor zijn plaats in de geschiedenisboekjes van de toekomst die de Trumptijd zullen aanklagen als het absolute dieptepunt in de geschiedenis van de amerikaanse politiek, maar via die heldhaftigheid en eer zou hij zich voor 2020 presidentskandidaat kunnen stellen.
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Rereformed schreef: 07 jan 2018 09:29
lanier schreef: 06 jan 2018 21:11
Ik vraag me af als Trump snel van het toneel verdwijnt wat dit voor impact zal hebben op de Amerikaanse burgers in het vertrouwen in de politiek.
Bedoel je negatieve impact?

Het zal niet zo'n vaart hebben. Trump is een verbeten vechter.
Het zal wachten worden op het eindrapport van Mueller en de verkiezingen op 6 november, waarin een nieuw Huis van Afgevaardigden wordt gekozen en een derde van het Congres.
Ik twijfel er niet aan of Mueller zal Trump en vele anderen aanklagen op gedegen gronden, en dat de Democraten een meerderheid zullen hebben na die verkiezingen.

Maar aangezien Trump dit ook wel voelt aankomen is er natuurlijk grote kans dat hij bokkesprongen gaat uithalen. Bijvoorbeeld een oorlog met N-Korea, of Mueller ontslaat. In het laatste geval is Amerika in een constitutionele crisis en is afzetten van de president de enige optie wil men de democratie waarborgen. Doet men het in dat geval niet dan is Trump de facto een autocraat geworden en de democratie verloren.

Mocht het sneller gebeuren, dus via the 25th amendment, dan zal dat geheel te danken zijn aan optreden van Republikeinen, dus een affaire binnen de partij, oftewel dan moet Trump het zo bont maken dat hij ook de steun van zijn eigen regering en achterban verloren heeft.
Ik vraag me af wie er nog wil stemmen in Amerika bij snelle nieuwe verkiezingen.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lanier schreef: 07 jan 2018 13:26Ik vraag me af wie er nog wil stemmen in Amerika bij snelle nieuwe verkiezingen.
Erger nog:
Wie zal zich nog kandidaat willen stellen?

De kans zit er dik in dat men na verkiezing (wie het ook wordt) men op de zelfde voet doorgaat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 07 jan 2018 14:59 De kans zit er dik in dat men na verkiezing (wie het ook wordt) men op de zelfde voet doorgaat.
Amerikanen kennende... :(
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lanier schreef: 06 jan 2018 21:11 De reacties zijn waarschijnlijk van mensen die niet gestemd hebben tijdens de verkiezingen. :wink:
Wat denken we in deze van de huidige situatie? :)

Overigens: zou dat 'iedereen er maar willekeurig uitknallen' ook vallen onder mensenrechten. Nee hè? :oops:
https://cdn.nos.nl/image/2025/10/12/128 ... 4x576a.jpg
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat? Haha.... O, wist ik dat nog niet?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 07 jan 2018 15:08Amerikanen kennende... :(
Amerikanen kennende gaat Donald - die na een nucleaire oorlog tegen N-Korea weer populair wordt - gewoon voor een tweede periode, neemt het daarbij op tegen Oprah Winfrey & wordt opnieuw president.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Dit is goed nieuws voor degenen die Trump niet zo zien zitten. De Washington Post beweert van een betrouwbare bron te hebben vernomen dat Trump persoonlijk voor de commissie moet verschijnen binnen een paar weken om te worden verhoord door Mueller & z'n team. Het kan - met wat geluk - bijzonder snel gaan. Maar goed, indien de Democraten het Huis in 2018 terugwinnen zullen ze waarschijnlijk vrij gauw succesvol overgaan tot impeachment van President Trump. 2018 kan een goed jaar worden.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Hopen dat hij in de tussentijd geen rare dingen gaat doen.
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat? Haha.... O, wist ik dat nog niet?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 11 jan 2018 20:31 Hopen dat hij in de tussentijd geen rare dingen gaat doen.
Je hebt het hier over Trump???

Maar @ChaimNimsky, de Amerikanen kennende wordt dit de volgende president van de USA

Afbeelding
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 11 jan 2018 22:17
Gerard R. schreef: 11 jan 2018 20:31 Hopen dat hij in de tussentijd geen rare dingen gaat doen.
Je hebt het hier over Trump???

[..]
:angel12: Geniale man. En zo evenwichtig.

:roll:
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bonjour schreef: 12 jan 2018 13:54
Rereformed schreef: 12 jan 2018 13:18 https://www.youtube.com/watch?v=hj8_Mro6bew (vanaf 1'00'')
Wauw. Dat begint met een paar spelfouten, maar dan gaat ze helemaal los. Dit is nog eens journalistiek.
Nederlandse journalisten worden overigens nu in de VS bewonderd:
https://www.youtube.com/watch?v=MBfkvWaSNKU (zie commentaren)
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik had ook al gezien dat beelden uit het NOS journaal CNN hebben gehaald. Ik en benieuwd wat Pete gaat doen om weer serieus genomen te worden,
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Hij heeft in de Telegraaf laten optekenen dat hij een ander land met Nederland verwisseld had toen hij zei dat er politici verbrand werden. :-"
Hij lijkt wel erg op zijn baas.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Fish schreef: 12 jan 2018 21:32 Hij heeft in de Telegraaf laten optekenen dat hij een ander land met Nederland verwisseld had toen hij zei dat er politici verbrand werden. :-"
Hij lijkt wel erg op zijn baas.
Dat is nou journalistiek anno 2018... :wink: Vraagt niemand hem dan op welk land het ging en waarom hij ze verwisselde ? Ik denk dat dit binnenkort nog wel zal komen. De VS maakt zichzelf met de dag belachelijker.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Gesloten