In principe is het dan ook heel erg raar dat de volksvertegenwoordiging van een land kan verbieden wat ik uit de natuur mag plukken en tot mij nemen. Of het nu gaat om Heroïne, Nicotine, Cocaïne, Cafeïne, Wiet, Paddo's of Alcohol. Decennia lang wordt daar ofwel op verdiend door accijns, ofwel tegen geageerd door rechtse conservatieven. Het is een patroon dat veroorzaakt door het bestaan van staten en overheden. Er wordt dan wel moeilijk gedaan over verslavingen, maar zolang grote bedrijven eraan verdienen, lukt het om dit buiten een verbod te houden. Iedereen kent de reclames van doctoren in de VS die sigaretten promoten om dat die gezond zouden zijn. Iedereen weet dat de overheid ALTIJD achter dit soort zaken aan loopt. Iedereen weet inmiddels dat het gebruik van aardolie producten het milieu naar de vernieling heeft geholpen, dat is bekend uit materiaal van de oliemaatschappijen uit de jaren 50-60 waarin ze hier al voor waarschuwen.dikkemick schreef: ↑23 jan 2024 06:56 Het Ecuadoraanse leger is op zijn grootste drugsvangst ooit gestuit: 22 duizend kilo cocaïne, naar schatting in Europa een miljard euro waard. Het is een opsteker voor president Noboa, die eerder deze maand de oorlog verklaarde aan de drugsbendes.
Gebruikers/verslaafden zijn de schuldigen. Kun je 2 dingen doen. Legaliseren van al die snuifsels en spuitsels of toch maar gaan verbieden. In bovenstaande voorbeeld hebben we met enorme criminaliteit te maken hetgeen bij rookwaar minder is. Maar al deze verslavingen zorgen voor overlast en kunnen (bewezen!) dodelijk zijn.
Waarom blijven gedogen? Waarom de verantwoordelijkheid niet bij de sneue gebruikers leggen?
Het gaat om de verantwoordelijkheid. Of het nu moet worden toegelaten om zelf Heroïne in mijn achtertuin te verbouwen, of zelf alcohol te stoken. Maar dan ben ik daar zelf verantwoordelijk voor. Maar voor het verpesten van het milieu door grote fabrieken, raffinaderijen. Niemand heeft de verantwoording voor wat een groot bedrijf doet. Ze doen gewoon wat het beste is voor de eigenaren van die bedrijven, liegen over feiten en schade aan het milieu en mensen. Zelfs de controle door de overheid wordt aangetast. Moet ik nog wijzen op hoe sigaretten getest worden? Dat de testapparatuur door de tabaksfabrikant wordt gemaakt. Dat de overheid weet dat die methode verkeerd is, maar dat door goede advocaten het zo wordt gespeeld dat die zelfde overheid hier niets aan kan doen. Dat moge toch bekend zijn. Als de overheid zijn werk had gedaan, dan was het gebruik van tabak al 100 geleden verboden, omdat de producenten van tabak al minstens 100 jaar weten dat je daar dood van gaat.