Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Henry II
Bevlogen

Re: Roken

Bericht door Henry II »

dikkemick schreef: 23 jan 2024 06:56 Het Ecuadoraanse leger is op zijn grootste drugsvangst ooit gestuit: 22 duizend kilo cocaïne, naar schatting in Europa een miljard euro waard. Het is een opsteker voor president Noboa, die eerder deze maand de oorlog verklaarde aan de drugsbendes.

Gebruikers/verslaafden zijn de schuldigen. Kun je 2 dingen doen. Legaliseren van al die snuifsels en spuitsels of toch maar gaan verbieden. In bovenstaande voorbeeld hebben we met enorme criminaliteit te maken hetgeen bij rookwaar minder is. Maar al deze verslavingen zorgen voor overlast en kunnen (bewezen!) dodelijk zijn.
Waarom blijven gedogen? Waarom de verantwoordelijkheid niet bij de sneue gebruikers leggen?
In principe is het dan ook heel erg raar dat de volksvertegenwoordiging van een land kan verbieden wat ik uit de natuur mag plukken en tot mij nemen. Of het nu gaat om Heroïne, Nicotine, Cocaïne, Cafeïne, Wiet, Paddo's of Alcohol. Decennia lang wordt daar ofwel op verdiend door accijns, ofwel tegen geageerd door rechtse conservatieven. Het is een patroon dat veroorzaakt door het bestaan van staten en overheden. Er wordt dan wel moeilijk gedaan over verslavingen, maar zolang grote bedrijven eraan verdienen, lukt het om dit buiten een verbod te houden. Iedereen kent de reclames van doctoren in de VS die sigaretten promoten om dat die gezond zouden zijn. Iedereen weet dat de overheid ALTIJD achter dit soort zaken aan loopt. Iedereen weet inmiddels dat het gebruik van aardolie producten het milieu naar de vernieling heeft geholpen, dat is bekend uit materiaal van de oliemaatschappijen uit de jaren 50-60 waarin ze hier al voor waarschuwen.

Het gaat om de verantwoordelijkheid. Of het nu moet worden toegelaten om zelf Heroïne in mijn achtertuin te verbouwen, of zelf alcohol te stoken. Maar dan ben ik daar zelf verantwoordelijk voor. Maar voor het verpesten van het milieu door grote fabrieken, raffinaderijen. Niemand heeft de verantwoording voor wat een groot bedrijf doet. Ze doen gewoon wat het beste is voor de eigenaren van die bedrijven, liegen over feiten en schade aan het milieu en mensen. Zelfs de controle door de overheid wordt aangetast. Moet ik nog wijzen op hoe sigaretten getest worden? Dat de testapparatuur door de tabaksfabrikant wordt gemaakt. Dat de overheid weet dat die methode verkeerd is, maar dat door goede advocaten het zo wordt gespeeld dat die zelfde overheid hier niets aan kan doen. Dat moge toch bekend zijn. Als de overheid zijn werk had gedaan, dan was het gebruik van tabak al 100 geleden verboden, omdat de producenten van tabak al minstens 100 jaar weten dat je daar dood van gaat.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Legaal crimineel overheids gedrag (accijns) in samenwerking met criminele tabaksfabrikanten (nicotine).
Symbiotische relatie?

Misschien is het Britse Lagerhuis goed bezig?
Link: https://www.nu.nl/buitenland/6309319/br ... tabak.html

Klein gedeelte uit deze link: Het Britse Lagerhuis heeft dinsdag ingestemd met de plannen van premier Rishi Sunak om een rookvrije generatie te creëren. Voor iedereen die in 2009 of later is geboren, moet het verboden worden om ooit tabak te kopen, staat in het voorstel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Jan Pieter Zeeman uut Harderwijk verwoord t juist.

Twintig doden per jaar door het zelfdodingsmiddel X; de overheid treedt hard op. 20 duizend doden door het verslavingsmiddel tabak; de overheid faciliteert.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Fixatie op roken - begrijpelijk, maar wat over het overige drugsgebruik onder jongeren? Blowen, pillen, coke? Ook heen bonton inmiddels, blowen zeker (dan pillen, coke misschien meer iets voor na de adolescentie.)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 19 apr 2024 17:32 Fixatie op roken - begrijpelijk, maar wat over het overige drugsgebruik onder jongeren? Blowen, pillen, coke? Ook heen bonton inmiddels, blowen zeker (dan pillen, coke misschien meer iets voor na de adolescentie.)
Totale aperte waanzin! Dat geblow en gesnuif. Coke zorgt helemaal voor ellende. De ene na de andere pui moet het ontgelden. Voorlichting thuis en op scholen. Begin niet aan die verslavende zooi. Ziek een hobby om je geest te verruimen, lees een boek.
Jeugd wil (uit) proberen maar moet donders goed in de gaten worden gehouden en het moet niet gefaciliteerd worden!

Of....je hebt er schijt aan en laat ieder in zijn en haar/hen waarde zodat ze zich kapot mogen slikken, zuipen, spuiten en snuiven. Lekker alles legaliseren
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Maar dat is alemaal al illegaal. (Blowen zit in een schemerzone.) Voorlichting (de pretentie van voorlichting) is er ook al decennia.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 19 apr 2024 17:47 Maar dat is alemaal al illegaal. (Blowen zit in een schemerzone.) Voorlichting (de pretentie van voorlichting) is er ook al decennia.
M.i te weinig. En ik denk dat van het 1 het ander komt. Je begint met roken, vervolgens een joint en daarna af en toe een lekker snuifie coke.
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Eerst gaan blowen en dan gaan roken gebeurt ook wel. En dan de niet-rokende hipster die, in weekenden b.v., 'geen feestje overslaan', 'recreatief' gebruiken.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 19 apr 2024 17:37
B.S. schreef: 19 apr 2024 17:32 Fixatie op roken - begrijpelijk, maar wat over het overige drugsgebruik onder jongeren? Blowen, pillen, coke? Ook heen bonton inmiddels, blowen zeker (dan pillen, coke misschien meer iets voor na de adolescentie.)
Totale aperte waanzin! Dat geblow en gesnuif. Coke zorgt helemaal voor ellende. De ene na de andere pui moet het ontgelden. Voorlichting thuis en op scholen. Begin niet aan die verslavende zooi. Ziek een hobby om je geest te verruimen, lees een boek.
Jeugd wil (uit) proberen maar moet donders goed in de gaten worden gehouden en het moet niet gefaciliteerd worden!

Of....je hebt er schijt aan en laat ieder in zijn en haar/hen waarde zodat ze zich kapot mogen slikken, zuipen, spuiten en snuiven. Lekker alles legaliseren
Ik zie het probleem niet! Er zijn altijd verslaafden geweest, tabak, alcohol, drugs en noem maar op! Maar waarom zou je de mensen tegen zichzelf moeten beschermen als ze dit zichzelf aandoen? Niemand wordt gedwongen om verslaaft te worden aan wat dan ook! En indien ouders roken en hun kinderen dat ook gaan doen, ja dat komt dan inderdaad door de opvoeding zoals ik al eerder aangaf. Zolang je verslavingen faciliteert en er financieel heel veel beter van wordt moet je gewoon niet zeuren. Alles is geoorloofd en het geld verantwoord alles!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 19 apr 2024 17:50
B.S. schreef: 19 apr 2024 17:47 Maar dat is alemaal al illegaal. (Blowen zit in een schemerzone.) Voorlichting (de pretentie van voorlichting) is er ook al decennia.
M.i te weinig. En ik denk dat van het 1 het ander komt. Je begint met roken, vervolgens een joint en daarna af en toe een lekker snuifie coke.
Wat zou jouw oplossing zijn dan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Tabaksrokers worden geen marihuana gebruikers en die worden geen cocaïne snuivers. De werkelijke risico's lopen ook niet op integendeel)

Zie deze pagina
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ik ken genoeg rokers die ook blowen, de één vaker dan de ander. Of het één automatisch tot het ander lijkt is een tweede.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 19 apr 2024 23:19
dikkemick schreef: 19 apr 2024 17:37

Ik zie het probleem niet! Er zijn altijd verslaafden geweest, tabak, alcohol, drugs en noem maar op! Maar waarom zou je de mensen tegen zichzelf moeten beschermen als ze dit zichzelf aandoen? Niemand wordt gedwongen om verslaaft te worden aan wat dan ook! En indien ouders roken en hun kinderen dat ook gaan doen, ja dat komt dan inderdaad door de opvoeding zoals ik al eerder aangaf. Zolang je verslavingen faciliteert en er financieel heel veel beter van wordt moet je gewoon niet zeuren. Alles is geoorloofd en het geld verantwoord alles!
Ook hier is jouw houding wederom "soi"....."so what"...."lekker belangrijk" en "na mij de zondvloed"

Dat geeft misschien innerlijke vrede of rust maar verslaving is nu eenmaal een probleem. Verslaving en criminaliteit liggen niet heel ver uiteen. En waarom willen ze in Engeland bv dat de jeugd geen rookwaar meer kan gaan kopen? Laat die jongelui toch lekker paffen.
Maar hoe kun je goedkeuring geven aan een stof (nicotine) waarvan je weet dat het een zwaar verslavende drug is die je tot je neemt door teer, methaangas (koeien scheet) en ammoniak te moeten inhaleren? En dat legaal!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 19 apr 2024 23:20
Wat zou jouw oplossing zijn dan?
Misschien de Britse oplossing. Geleidelijk aan totaal demotiveren. Net zo lang totdat de giffabrikanten de deuren kunnen sluiten.
Of, het aandeel aan nicotine zwaar verlagen zodat je alleen nog maar aan teer, koeien scheet en ammoniak zit te slurpen.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 20 apr 2024 01:25
Tabaksrokers worden geen marihuana gebruikers en die worden geen cocaïne snuivers. De werkelijke risico's lopen ook niet op integendeel)

Zie deze pagina
Dat zijn nogal wat (dodelijke) tabellen. Maar begrijp ik uit je link nu wel dat roken het dodelijkst is? Of is het gewoon de meest voorkomende verslaving? De data verspringt bij mij iedere keer....
Einstein/Mick
Plaats reactie