Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 07 okt 2024 12:02 Ik moet me gaan verdedigen?
Alsjeblieft niet. Ik heb je al tig maal geadviseerd om op te houden met op jezelf te staren in dit topic.

Ik gaf je enkel het advies dat indien het je stoort dat anderen je als antisemiet beschouwen, laat hen dan in het vervolg goed zien dat je dat niet bent. Tot nu toe wekken je extreme uitspraken namelijk de omgekeerde indruk.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mijn laatste extreme antisemitische opmerking gelezen?

Israël heeft al zoveel oorlogen en militaire krachtmetingen gewonnen. Het geweld keerde steeds opnieuw terug omdat het onderliggende probleem, de Palestijnse kwestie, niet werd opgelost. Dat zal ook nu weer gebeuren. Wellicht zal na de oorlog een periode van relatieve rust intreden, omdat Israëls vijanden verzwakt zijn. Maar de oorlog heeft zoveel nieuwe haat veroorzaakt dat zij ongetwijfeld weer zullen opstaan.

Misschien een keer in oplossingen gaan denken ipv steeds weer (verkapte) antisemitische beschuldigingen te uiten.
Deze hele kwestie heeft wat mij betreft nl NIETS met joden te maken, dus tot zover antisemitisme van mijn kant.

Ik ben:

Anti oorlog
Anti terreur (dus anti Hamas/Hezbollah)
Anti Netanyahu en zijn extreem rechtse oorlogskabinet.
Anti burger-slachtoffers
Anti valse beschuldigingen
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Hallo dikkemick,

Je hoeft je inderdaad niet te verdedigen, maar zou het niet prettig/fijn zijn om uit die "infinite loop" te breken waarin je je al 365 dagen bevindt?

Feitelijk is dat waar het advies wat Rereformed je probeert te geven voor kan dienen. Ik denk het ook een keer te hebben geprobeerd.

Misschien wordt het tijd voor een thee... en een lekkere jodenkoek! :mrgreen:
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

chromis schreef: 07 okt 2024 12:22 Hallo dikkemick,

Misschien wordt het tijd voor een thee... en een lekkere jodenkoek! :mrgreen:
@dikkemick
Of schaf een aquarium aan. Heel therapeutisch!
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dan toch alleen vissen met vinnen en schubben?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 07 okt 2024 12:49 Dan toch alleen vissen met vinnen en schubben?
Haha, da's een hele goeie. Ik vat em. :lol:

Nog een tip:
Ga een taalcursus volgen op Duolingo. Voor iemand die van eindeloos herhalen houdt is dat een geknipte hobbie voor je.
NB: mijd Arabisch en Hebreeuws, maar kies Zweeds! Ik ben daar ook al mee begonnen en het schiet lekker op. Voor Nederlanders lekker gemakkelijke taal en een heel keurig en tevreden land, ver van zandwoestijnen, om een volgende vakantie naar te plannen en helemaal tot rust te komen en van het leven te genieten.

https://www.youtube.com/shorts/91YcaJpNSUM
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.foxnews.com/world/hamas-lau ... or-targets
The Israel Defense Forces announced Monday that multiple rockets were fired toward Israel from the Gaza Strip on the one-year anniversary of the Hamas terrorist attack that launched the war.
Verzwakt gelukkig, maar nog lang niet weg.
Strategisch jammer voor Israël. Al die inzet, al die moeite...
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 07 okt 2024 14:20 https://www.foxnews.com/world/hamas-lau ... or-targets
The Israel Defense Forces announced Monday that multiple rockets were fired toward Israel from the Gaza Strip on the one-year anniversary of the Hamas terrorist attack that launched the war.
Verzwakt gelukkig, maar nog lang niet weg.
Strategisch jammer voor Israël. Al die inzet, al die moeite...
Gedecimeerd. Nog geen 10 raketten die ze blijkbaar speciaal voor deze droevige dag hadden gespaard, terwijl alle aanvoerlijnen voor wapens reeds maanden zijn afgesloten. Israel concentreert zich nu op Hezbollah en is nog maar minimaal aanwezig in Gaza, aangezien vrijwel alle tegenstand daar weg is. Over een jaar zal Hezbollah over de Litani rivier zijn gedreven en is er ruim de tijd om ook de laatste losse pockets te ruimen.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Peter van Velzen schreef: 07 okt 2024 03:23
lost and not found yet! schreef: 06 okt 2024 22:43
dikkemick schreef: 06 okt 2024 14:00
De houding van de Palestijnen vergoelijken? Nee, ik verfoei de houding van Netanyahu 's oorlogskabinet. Die denkt werkelijk dat hij met al zijn wapengekletter de weerstand van Hamas en Hezbollah kan breken. Nou, NEE dus. Het is bekend dat de onderdrukten steeds feller en geniepiger in hun verzet zullen worden. De kinderen in Gaza, westbank, Libanon en Iran die deze Israëlische bommen zien neervallen op hun familie zijn de volgende strijders.
Er MOET gepraat en onderhandeld worden omdat we niet met Finnen te maken hebben. En ja! De Palestijnen moeten onderhandelingen gaan accepteren maar die moeten redelijk zijn. Ook jij laat je door een Rus je huis niet uitzetten.
Even een kleine opmerking: kinderen in Iran? Maar het was toch Iran die de burgers in Israël aanviel met hun bijna 200 raketten? Toch??
Ik kan me vergissen, maar het was zover ik weet als volgt: Israël pleegde een aanslag op een Iraanse Ambassade, en op een Hamas-leider die zich tijdelijk in Iran bevond. Geen van beide vormde - voor zover ik het oorlogsrecht ken - een "legitien militair doel"; De 200 raketten die Iran af vuurde waren wel alle gericht op militaire doelen; niet op burgers.
Ik blijf het af vuren van die raketten evenwel zinloos geweld vinden.
Dag Peter! Jammer dat je nog steeds niet inziet dat Iran achter al deze aanvallen op Israël zit! Iran financiert Jemen, Hamas, Hezbollah en Syrië om Israël te vernietigen! Zie je dat grotere plaatje dan echt niet? Daarbij is het Iran ook niet echt om Israël te doen! Ze zien Israël als opstap om een vuist tegen het vrije westen te maken en het vrije westen hun religie op te leggen! Dat is ook wat ze stellen! Een doodscultuur die de wereld wil overnemen! Dat is hun uiteindelijke doel! Snap je?

Ps, waar baseer je het op dat de raketten die Iran afvuurde niet op burgerdoeleinden gericht waren? Ik begin me serieus af te vragen of jij wel een idee hebt hoe klein Israël is!

Ps2 Israël is twee keer kleiner dan Nederland! Stel je voor dat Duitsland 200 raketten als Iran deed, op Nederland om alleen militaire doelen te treffen! Denk alsjeblieft nog een keer na!
Laatst gewijzigd door lost and not found yet! op 07 okt 2024 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 07 okt 2024 12:02 Dit slaat echt door!

Ik moet me gaan verdedigen? Kom op zeg. Als ik hier iemand 1x voor nazi uitmaak heb ik de rode letters te pakken.
Wilders zou zeggen: "Doe Normaal man!"

Israël heeft al zoveel oorlogen en militaire krachtmetingen gewonnen. Het geweld keerde steeds opnieuw terug omdat het onderliggende probleem, de Palestijnse kwestie, niet werd opgelost. Dat zal ook nu weer gebeuren. Wellicht zal na de oorlog een periode van relatieve rust intreden, omdat Israëls vijanden verzwakt zijn. Maar de oorlog heeft zoveel nieuwe haat veroorzaakt dat zij ongetwijfeld weer zullen opstaan.

Ga dat maar ontkrachten!
Misschien kun je beter eens in het geweer gaan tegen de echte veroorzaker! Ik weet dat je mijn respons niet leest maar daarom reageer ik juist op jou dat anderen het wel kunnen lezen! Zoals de aanval van Iran op Israël! Zijn de mensen in Iran ook zulke zieligerds als in Gaza? En in Libanon zijn geen zieligerds! Gewoon over zichzelf, door de toelating van Hezbollah, afgeroepen! Ik raad je aan om er eens over na te denken hoe je op dit forum herinnert wilt worden! Echt als de grote eeuwige azijnpisser die nooit zijn gelijk krijgt maar toch zijn pis blijft spuwen? Voor mij ben je Cluny2!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 07 okt 2024 22:44
Peter van Velzen schreef: 07 okt 2024 03:23 Ik kan me vergissen, maar het was zover ik weet als volgt: Israël pleegde een aanslag op een Iraanse Ambassade, en op een Hamas-leider die zich tijdelijk in Iran bevond. Geen van beide vormde - voor zover ik het oorlogsrecht ken - een "legitien militair doel"; De 200 raketten die Iran af vuurde waren wel alle gericht op militaire doelen; niet op burgers.
Ik blijf het af vuren van die raketten evenwel zinloos geweld vinden.
Dag Peter! Jammer dat je nog steeds nietten! Zie je dat grotere plaatje dan echt niet? Daarbij is het Iran ook niet echt om Israël te doen! Ze zien Israël als opstap om een vuist tegen het vrije westen te maken en het vrije westen hun religie op te leggen! Dat is ook wat ze stellen! Een doodscultuur die de wereld wil overnemen! Dat is hun uiteindelijke doel! Snap je?

Ps, waar baseer je het op dat de raketten die Iran afvuurde niet op burgerdoeleinden gericht waren? Ik begin me serieus af te vragen of jij wel een idee hebt hoe klein Israël is!

Ps2 Israël is twee keer kleiner dan Nederland! Stel je voor dat Duitsland 200 raketten als Iran deed, op Nederland om alleen militaire doelen te treffen! Denk alsjeblieft nog een keer na!
Ik besef wel degelijk dat Hamas, Hezbollah en De Houthi's door Iran worden gesteund. Mijn kennis over de doelen van de 200 raketten berust echter geheel en al op wat in dit bericht van de NOS staat. Israel heeft ongeveer 2/3 zoveel land oppervlak als Nederland, maar Nederland heeft bovendien nog 8000 km2 aan wateroppervlak. Hoe nauwkeurig de raketten zijn is mij niet bekend. Evenmin wat de kansen zijn op colleteral damage. (blijkbaar een kleine kans, al hoeft dat niet aan de nauwkeurigheid van de raketten te liggen, maar kan ook het effect zijn van de luchtverdediging van Israel)

Het "grotere plaatje" overdrijft mijns inziens grotelijks datgene waartoe de duivelse Ayatolla's (met dank aan Salmon Rushdie) in staat zijn.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Deze video geeft zeer goed weer hoe gecompliceerd de op handen zijnde counter strike van Israel tegen Iran is. En hoe bijzonder gecompliceerd de eventuele gevolgen kunnen zijn indien Israel de gemakkelijkste aanval kiest, het uitschakelen van Irans olie-industrie.

Een uitstekende uitleg van wat er gebeuren kan en waarom. Maar iemand geeft als goed commentaar hierop dat de video te gemakkelijk de optie wegstreept dat Israel enkel de conventionele wapenopslagplaatsen + missile and drone factories zal aanvallen: Voor de Israeli's is het voortbestaan van hun land en bezorgdheid over wat Iran met een volgende all-out aanval op Israel allemaal aan infrastructuur zou kunnen treffen het belangrijkste. En daarom zal Israël de aanval uitvoeren op de conventionele wapens van Iran.
Dat lijkt mij een zeer goede opmerking.

De video geeft ook als optie een aanval op de nuclaire ontwikkelingsfaciliteiten, maar aangezien die ondergronds zijn zou het zeer moeilijk of misschien onmogelijk zijn die uit te schakelen. Iemand anders geeft als commentaar dat de ballistische wapens ook ondergronds worden bewaard en vrij onmogelijk zijn om uit te schakelen.

Eén optie die niet genoemd wordt, maar die mij mogelijk lijkt voor Israël, gezien Israëls tegenstanders dat nu herhaaldelijk ondervonden hebben, is het treffen van de belangrijkste politieke leiders van de Iran. Dat zou ook de grootste tegenaanval kunnen zijn, want het zou kunnen resulteren in de omverwerping van het theocratische regime. Misschien gaf Netanjahoe vorige week toen hij het Iraanse volk aansprak de hint dat die kans spoedig komt.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Prima filmpje, Rereformed.
Overigens, zou Iran ook denken over de Israëlische regering uitschakelen?
(Nou ja, kúnnen ze misschien niet.)
Ondertussen is Rusland nu al tevreden over de stijgende olieprijzen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gerard R. schreef: 08 okt 2024 11:12 Overigens, zou Iran ook denken over de Israëlische regering uitschakelen?
Het blijkt ook in deze tiijd weer dat de Israëlische mossad zijn gelijke niet heeft.

Daarom is de verdenking dat Israël wel degelijk afwist van wat Hamas vorig jaar van plan was uit te voeren geloofwaardig en buitengewoon verontrustend.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 08 okt 2024 12:56
Gerard R. schreef: 08 okt 2024 11:12 Overigens, zou Iran ook denken over de Israëlische regering uitschakelen?
Het blijkt ook in deze tiijd weer dat de Israëlische mossad zijn gelijke niet heeft.

Daarom is de verdenking dat Israël wel degelijk afwist van wat Hamas vorig jaar van plan was uit te voeren geloofwaardig en buitengewoon verontrustend.
Waarvan akte. Het zal wel raar lijken, maar ik kan wel huilen.
Gesloten