Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 05 okt 2024 12:10 M.a.w: Palestijnen moeten niet zeiken en blij zijn met wat ze NIET hebben? Wat is dit voor instelling?
Dat is Fins.
Het is wat men realpolitik noemt, waar iedereen met een greintje redelijkheid in zich uiteindelijk voor kiest. Oftewel je gezond verstand gebruiken.

Zoals ik eerder opmerkte zijn er eerder in de geschiedenis diverse malen momenten geweest dat de Palestijnen een gedeelte van het land hadden kunnen krijgen. Veel Palestijnen hebben echter ieder compromis afgewezen en kiezen al 75 jaar lang voor "liever dood dan welk compromis dan ook". Ik herhaal weer opnieuw wat ik op 7 oktober vorig jaar na de terroristenaanval in dit topic schreef: "Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen." De Palestijnen wisten (nog beter dan ik als buitenstaander) dat dit het gevolg zou zijn, en toch kozen ze hiervoor. Wat is dát voor een instelling?
dikkemick schreef:De agressor met de staart tussen de benen accepteren??
Het aanvoelen als "accepteren met de staart tussen de benen", oftewel je vernederd voelen en daarom je boosheid en verontwaardigdheid blijven onderhouden en voeden, is jouw eigen houding. Een houding waar Finnen als volk na de oorlog bewust tientallen jaren op oefenden om bovenuit te groeien.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 05 okt 2024 13:00
dikkemick schreef: 05 okt 2024 12:10 M.a.w: Palestijnen moeten niet zeiken en blij zijn met wat ze NIET hebben? Wat is dit voor instelling?
Dat is Fins.
Het is wat men realpolitik noemt, waar iedereen met een greintje redelijkheid in zich uiteindelijk voor kiest. Oftewel je gezond verstand gebruiken.

Zoals ik eerder opmerkte zijn er eerder in de geschiedenis diverse malen momenten geweest dat de Palestijnen een eigen land hadden kunnen krijgen. De Palestijnen hebben echter ieder compromis afgewezen en kiezen voor "liever dood dan welk compromis dan ook". Ik herhaal weer opnieuw wat ik op 7 oktober vorig jaar na de terroristenaanval in dit topic schreef: "Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen." De Palestijnen wisten dat dit het gevolg zou zijn, en toch kozen ze hiervoor. Wat is dát voor een instelling?
dikkemick schreef:De agressor met de staart tussen de benen accepteren??
Het aanvoelen als "accepteren met de staart tussen de benen", oftewel je vernederd voelen en daarom je boosheid en verontwaardigdheid blijven onderhouden een voeden, is jouw eigen houding. Een houding waar Finnen als volk na de oorlog bewust tientallen jaren op oefenden om bovenuit te groeien.
Ik neem aan dat je het niet zou willen omdraaien?
Want ik zie Israëlis zoiets niet doen. Die slaan erop. Dié krijgen middelen...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gerard R. schreef: 05 okt 2024 13:07 Ik neem aan dat je het niet zou willen omdraaien?
Want ik zie Israëlis zoiets niet doen. Die slaan erop.
Wat heeft het met mijn wil te maken?
Realpolitik: the law of power governs the world of states just as the law of gravity governs the physical world...the exercise of policies that are in line with accepted theories of political realism.

De partij met een enorme overmacht slaat er op een gegeven moment op los, ja, wanneer de tegenpartij maar niet ophoudt met het plegen van terreuraanslagen. De domoor is de partij die weet dat dit gebeuren gaat en tot een catastrofe leidt voor eigen volk maar toch ervoor kiest om de grootmacht vreselijk boos te maken.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 05 okt 2024 13:20
Gerard R. schreef: 05 okt 2024 13:07 Ik neem aan dat je het niet zou willen omdraaien?
Want ik zie Israëlis zoiets niet doen. Die slaan erop.
Wat heeft het met mijn wil te maken?
Realpolitik: the law of power governs the world of states just as the law of gravity governs the physical world.

De partij met een enorme overmacht slaat er op een gegeven moment op los, ja, wanneer de tegenpartij maar niet ophoudt met het plegen van terreuraanslagen. De domoor is de partij die weet dat dit gebeuren gaat maar toch ervoor kiest om de grootmacht vreselijk boos te maken.
Ja.
Maar of je dan moet capituleren en je kop naar de sterkste moet laten hangen is dan weer een ander verhaal voor mij en blijkbaar voor gerard_m . Verzet is overal ter wereld.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gerard R. schreef: 05 okt 2024 13:25 Ja.
Maar of je dan moet capituleren en je kop naar de sterkste moet laten hangen is dan weer een ander verhaal voor mij en blijkbaar voor gerard_m . Verzet is overal ter wereld.
Ik word niet wijs uit je woorden. Het lijkt wel een orakeluitspraak van Delphi.
Wie is "je"? Welke capitulatie? Wiens kop hangt ergens naar toe? En over welk verzet gaat het nu? En welk ander verhaal is er? :-s
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 05 okt 2024 13:52
Gerard R. schreef: 05 okt 2024 13:25 Ja.
Ik word niet wijs uit je woorden. Het lijkt wel een orakeluitspraak van Delphi.
Wie is "je"? Welke capitulatie? En over welk verzet gaat het nu? En welk ander verhaal is er?
Goh, ik wist niet dat ik zó onbegrijpelijk zaken opschrijf. :lol:

Je snapt me wel. :wink:
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gerard R. schreef: 05 okt 2024 13:56 Je snapt me wel. :wink:
Come on. Ik heb er echt mijn best op gedaan. 22 minuten lang! Maar geef het op! :?
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 05 okt 2024 13:57
Gerard R. schreef: 05 okt 2024 13:56 Je snapt me wel. :wink:
Come on. Ik heb er echt mijn best op gedaan. 22 minuten lang! Maar geef het op! :?
Het is niet moeilijk.
Probeer nog maar eens. :D
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ik ga m'n honden uitlaten in het heerlijk rustige vredige Finse bos. :wink:
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://tass.com/world/1852467
NEW YORK, October 5. /TASS/. Israel gave no assurances to the United States that striking Iran's nuclear sites is out of the question, CNN reported, citing a senior US State Department official.
Joe Biden had expliciet ge-eist van Israël dat het in Iran niet de plaatsen aanvalt waar met kernenergie wordt gewerkt.
Maar Israël laat zich niet afleiden, blijkt voortdurend.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 05 okt 2024 14:01 Ik ga m'n honden uitlaten in het heerlijk rustige vredige Finse bos. :wink:
Heerlijk, ik ga ook 's lekker wandelen (met de smartphone op zak uiteraard :lol: )

https://www.rt.com/news/605286-trump-is ... mpaign=RSS
Israel should carry out a strike on Iran’s nuclear facilities to avenge Tehran’s recent missile attack on the Jewish state, US Republican presidential nominee Donald Trump has argued.
Die Trump, die denkt het wel te weten...
Buigen met die kop, die Iraniërs, denkt hij.

Wat Amerikaanse artsen zagen schrijft Time:
https://time.com/6910949/gaza-american- ... olunteers/
John Kahler once again heard the sound, the wailing. Inside a room at MedGlobal’s wound care clinic in Rafah, another one of the 150 to 200 patients seen a day was simply having their wounds cleaned. But this was Gaza, and medical supplies are limited or tapped out entirely.

“Wound care usually means debridement—you have to scrub all the crap off the burn or the wound. That stuff is extremely painful and there’s no anesthesia, and so from seven in the morning until the last patient is seen, you just hear this wail,” he says. “It’s just—it’s heartbreaking.” (..)
Mensen....
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat ik.zei: onderhandelen!

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -ooit.html

Hamas is niet alleen een militaire organisatie, het is gedachtegoed", zegt militair expert Patrick Bolder. Dat gedachtegoed wordt alleen maar sterker als Israël blijft doorgaan met zijn operatie in de Gazastrook, zegt hij. "Jongetjes van twaalf, dertien jaar die nu zien hoe hun vaders en broers worden doodgeschoten of gemarteld, gaan zodra zij kunnen ook wapens oppakken."
Israël is in militair opzicht superieur, toch zal het land naar de onderhandelingstafel moeten om zijn oorlogsdoelen te halen.

Maar helaas....Bibi wants to fight, fight and fight! En Hamas zijn geen Finnen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 05 okt 2024 16:57 Wat ik.zei: onderhandelen!
Wat valt er te onderhandelen wanneer de Palestijnen al 75 jaar ieder compromis hebben verworpen?
Het is voor hen nu te laat.
En Hamas zijn geen Finnen.
Dat klopt. Finland is in diezelfde jaren uitgegroeid tot een welvarend land en inmiddels zeven maal achter elkaar uitgeroepen tot het gelukkigste land van de wereld. Hoe duidelijker kun je de oogst van slechte vrede moeten sluiten en kiezen voor oorlog tegen een macht die je nooit verslaat geïllustreerd krijgen?
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mijn ouders noemden dat 'meehuilen met de wolven in het bos'. Onder druk dus.
Dat moet iemand maar kunnen, willen.
Dat moet de cultuur en/of religie maar toelaten.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 05 okt 2024 18:36
dikkemick schreef: 05 okt 2024 16:57 Wat ik.zei: onderhandelen!
Wat valt er te onderhandelen wanneer de Palestijnen al 75 jaar ieder compromis hebben verworpen?
Het is voor hen nu te laat.
En Hamas zijn geen Finnen.
Dat klopt. Finland is in diezelfde jaren uitgegroeid tot een welvarend land en inmiddels zeven maal achter elkaar uitgeroepen tot het gelukkigste land van de wereld. Hoe duidelijker kun je de oogst van slechte vrede moeten sluiten en kiezen voor oorlog tegen een macht die je nooit verslaat geïllustreerd krijgen?
Ja, geen speld tussen te krijgen.
Hoewel....Stel dat Rusland nog delen van Finland bestuurd en langs die delen grote muren plaatst, of als de Finnen minder rechten hebben?
O ja, zo nu en dan komen ze je bezit innemen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gesloten