Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 01 okt 2024 20:16 ........verder helemaal geen antisemiet natuurlijk, Dikkemick?
Evenals bij lanfy (waar niets mee gedaan werd) heb ik ook deze uitspraak weer gemeld.
Als blijkt dat je hier iemand voor antisemiet mag uitmaken zal ik.het uiteraard niet meer melden. Uitleggen dat ik geen antisemiet ben, dringt hier ook niet echt door.

Ik ben anti Israel-oorlogs-en-annexatiebeleid! Ik ben pro vrede. Pro Palestijnse staat.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 01 okt 2024 20:11 Ik lees; Het Zionisme is een brede beweging die zich weliswaar [mijns inziens terecht!] inzet voor het behoud van de Joodse staat Israël in het historische thuisland van de Joden, maar binnen het Zionisme

Historische thuisland van de Filestijnen, Pelesjet. De voorouders van de Palestijnen dus.
Nog meer Palestijnse geschiedenis:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_volk
De Filistijnen waren een zeevarend volk dat in de oudheid langs de kust van het huidige Israel en de Gazastrook leefde, rond de 12e eeuw v.Chr. en stonden bekend om hun conflicten met de Israelieten. Ze spraken een andere taal en hadden een andere cultuur dan de Arabische bevolking die later in Palestina leefde.

Na de Joodse opstanden tegen het Romeinse Rijk, in het bijzonder de Bar Kochba-opstand, wilde de Romeinse keizer Hadrianus het Joodse volk straffen en hun band met het land Israel verzwakken door de naam van de regio te veranderen van Judea (de traditionele Romeinse naam voor het gebied waar de Joden leefden) naar Syria Palaestina die verwees naar de oude Filistijnen. Door de regio naar hun oude vijanden te noemen, was het een symbolische poging om de Joodse verbondenheid met het land te ondermijnen. De verandering van de naam was bedoeld als een vernedering en een poging om de Joodse identiteit in het gebied uit te wissen, zowel cultureel als politiek. De Romeinen probeerden ook andere aspecten van de Joodse cultuur te onderdrukken, zoals het verbod op de besnijdenis en de bouw van een Romeinse stad op de ruïnes van Jeruzalem, die de naam Aelia Capitolina kreeg.

Er hebben altijd Joden gewoond en de Arabische bevolkingsgroepen die later in het gebied van Palestina leefden, kwamen vanwege de Arabische veroveringen van de 7e eeuw n.Chr.
Pelesjet.

"Pelesjet" verwijst naar de Egyptische aanduiding voor de Filistijnen, die deel uitmaakten van de zogenaamde "Zeevolken" en niet die armzalige terroristen die keurig netjes worden afgeslacht.
De voorouders van de Palestijnen dus.
Je reinste onzin; zoals het altijd met jou het geval is in dit topic.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 01 okt 2024 04:20:scissors:
Overigens zijn grenzen niet zozeer fysiek als wel denkbeeldig.
Dat geldt zeker voor erkende grenzen.
Eensch! Erkende grenzen dekt de lading veel beter,
hoewel ook die denkbeeldige grenzen vaak wel degelijk fysiek bestaan:
National Geographic schreef:
Fysieke Grenzen

In de geografie scheiden grenzen verschillende regio's van de aarde. Een fysieke grens is een natuurlijk voorkomende barrière tussen twee of meer gebieden. Fysieke grenzen omvatten oceanen, kliffen of valleien.
Ik juich het toe als Israël verstandig gebruik maakt van de mogelijkheden
die de huidige situatie biedt door zichzelf voldoende Fysieke Grenzen te verschaffen,
zodat het voor Israëls vijanden moeilijker wordt om Israël succesvol aan te vallen.
Fysieke Grenzen zijn namelijk beter verdedigbaar!

VIDEO duurt 8 minuten:

VIDEO duurt 5,5 minuten:

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 01 okt 2024 19:46
Mus schreef: 01 okt 2024 13:39De mens is geen diersoort HierEnNu? Om nog maar niet spreken over
hoe invasief de mens in zijn algemeenheid voor het evenwicht op deze planeet is
Met de mens als diersoort heb ik geen enkele moeite. Dat jij de mens in zijn algemeenheid als een invasieve diersoort beschouwt heb ik ook geen enkele moeite mee. Met name gezien jouw invasieve manier van communicatie vind ik dat mensbeeld wel bij jou passen. Zeker gezien het feit dat jij je zelf goed schijnt te kennen en mede van daaruit de mens in zijn algemeenheid als een invasieve diersoort beschouwt. Ik gaf jou dan ook niet zonder reden het advies
om eens goed in de spiegel te kijken, want weet je:

beauty [maar ook lelijkheid!] is in the eye of the beholder!

Beauty is in the eye of the beholder.jpg

Vanuit die visie dat de mens als een invasieve dierensoort beschouwd kan worden kan
zelfs ieder levend wezen als invasief beschouwd worden, tenslotte is de drift om te
overleven, zich voort te planten en voor zichzelf en het nageslacht levensruimte te
creëren vanuit de territoriumdrift DE drijfveer waar de evolutie en dus ook evolutionaire
verworvenheden op drijven. Zulks geldt inderdaad ook allemaal voor de bevolkingsgroep
'Joden die als Zionisten naar Israël emigreerden', want weet je:
  • zelfs Zionistische Joden zijn mensen :idea: en in zijn algemeenheid
    net zo invasief als de mensheid in haar algemeenheid!
    Of denk jij over dat laatste anders?
Dat jij over dat laatste anders denkt leidde ik af uit het feit dat jij het met zoveel woorden
deed voorkomen alsof alleen de bevolkingsgroep 'Joden die als Zionisten naar Israël emigreerden'
de invasieve bevolkingsgroep zouden zijn:
Mus schreef: 01 okt 2024 00:39:scissors:
een invasieve bevolkingsgroep zoals in dit geval de zionisten dat zijn.
Als we echter de definitie van de mens in zijn algemeenheid
als een invasieve diersoort acceptabel vinden,
  • een filosofie waar ik overigens niet achter sta omdat ik zelf niet invasief ben en
    de mensen waar ik mee omga ook niet invasief zijn, maar goed, uitzonderingen
    bevestigen de regel zullen we dan maar smoezen,
dan accepteren we tevens dat de mensen die reeds in de Levant woonden voorafgaand aan
de 'Joden die als Zionisten naar Israël emigreerden' om aldus vanuit de Joodse Diaspora
terug te keren naar het land van hun voorouders, ook 'invasieve diersoorten' zijn!

Mus schreef:
Volgens mij heeft Mus "Joden" niet als invasief omschreven.
Hij paste de term alleen toe op Zionisten.
Mensen worden invasief genoemd, als ze de fysieke of emotionele ruimte
van een ander betreden zonder dat ze zijn uitgenodigd.
Peter van Velzen
precies dat.
Precies dat? Jij beschreef de Zionisten die naar Israël emigreerden als invasieve bevolkingsgroep, maar je doelde daarmee niet op Joden? Hahahah:
  • de Zionisten die destijds naar Israël emigreerden waren allemaal Joden!
    Maar goed, nu begrijp ik dat volgens jouw visie alleen de Zionisten een invasieve bevolkingsgroep zijn, hetgeen zou betekenen dat als een niet invasief mens als ik besluit om Zionist te worden, dat ik daardoor verander in een invasief mens #-o ...
En dan te bedenken dat ik overweeg om me na afloop van de Gaza oorlog aan te sluiten bij vredelievende naar vrede strevende Zionisten om gezamenlijk de wederopbouw en deradicalisatie van Gazanen en Israëliërs aan te pakken. Ja, er zijn best wel veel vredelievende Zionisten hoor. Het Zionisme is een brede beweging die zich weliswaar [mijns inziens terecht!] inzet voor het behoud van de Joodse staat Israël in het historische thuisland van de Joden, maar binnen het Zionisme bestaan er wel degelijk verschillende stromingen, ook stromingen die gericht zijn op vreedzame co-existentie en dialoog met vredelievende naar vrede strevende Palestijnen en al die andere volgens jou in zijn algemeenheid invasieve bevolkingsgroepen. Wist je overigens dat er in Israël een groot aantal verschillende etnische bevolkingsgroepen leven en dat de Moslims die in Israël leven meer Vrijheid van Godsdienst genieten dan in de hun omringende Islamitische gebieden?

Ik zelf zou als aankomend Zionist willen pleiten voor een driestatenoplossing:

[over fantasievol gesproken ...]
  1. Israël voor Israëliers die daar nu al wonen en anderen die worden toegelaten
  2. Palestina voor Palestijnen die daar nu al wonen en anderen die worden toegelaten
  3. Utopia[?] voor Palestijnen en Israëliers die daar nu al wonen en
    anderen die worden toegelaten
    • Met dien verstande dat 3.Utopia[?] bestaat uit diegenen die als een niet invasief mens hebben besloten om eindelijk te stoppen met dat in de kern kinderachtige gedoe met te blijven wijzen naar de ander als bron van de ellende en gezamenlijk de schouders er onder te zetten en door samenwerking aan de rest van de wereld laten zien dat er niet invasieve mensen bestaan die bereid zijn op te houden om elkaar te dehumaniseren doordat ze zich laten indoctrineren door hun machtgeile leiders. 'Onze' Sigrid Kaag bevindt zich momenteel toch al in Gaza als VN-coördinator voor Gaza, dus dan bombarderen :wink: we die gelijk tot Koningin van 3.Utopia[?], want iemand die de tirannieke dictator Bashar al-Assad op de knieën kreeg vertrouw ik die klus wel toe!

Er bestaan in het echt [hoewel dat sinds 7 oktober begrijpelijker wijs afneemt :cry: ] ook heus wel niet pacifistische maar wel degelijk vredelievende Zionisten die serieus pleiten voor een tweestatenoplossing, waarbij zowel Israël als Palestina in vrede met maar naast elkaar bestaan, waarbij die vredelievende Zionisten streven naar vreedzame samenwerking tussen al die verschillende bevolkingsgroepen binnen één staat. Zij benadrukken daarbij de noodzaak van dialoog tussen de leiders van de staten in plaats van polarisatie, zodat compromis en wederzijds begrip mogelijk wordt zodat een begin gemaakt kan worden om een einde te maken aan het conflict.
Zowel bij Hamas, HezboAllah en Iran zie ik daar niets van in die richting, integendeel,
volgens hun Islamistische ideologie moet koste wat kost Israël vernietigd worden,
zelfs ten koste van hun eigen volk! :idea:

Nooit gehoord van de linkse Zionistische bewegingen?
Zoals bijvoorbeeld de Kibboetsbeweging en partijen als Meretz. Jij weet dat kennelijk niet, maar er zijn echt Joodse activisten en intellectuelen die Zionistisch zijn en tegelijkertijd strijden voor de rechten van Palestijnen en tegen de bezetting van de Westelijke Jordaanoever zijn.

Een ernstig en wrang gevolg van de Pogrom op 7 oktober, 'Operatie al-Aqsa Storm', waarmee Hamas&Co doelbewust de oorlog verklaarde aan Israël om daarmee de te verwachten IJzeren Vuist reactie uit te lokken, vind ik dat het vredesproces welk daar in die grensstreek gaande was tussen Gazanen en inwoners van de Israëlische Kibboets daar, medogenloos tot staan is gebracht en misschien wel een generatie of langer geen leven wordt ingeblazen.
  • Dat juist in dat gebied Hamas&Co toesloeg doet mij veronderstellen
    dat het om zeep helpen van dat vredesproces daar
    één van de terroristische doelen was van Hamas&Co ... :idea:
Nou dat is een hele verhandeling HierEnNu.

Al die Joden die naar het beloofde land trokken, we vergeten maar even hoe dat ineens binnen hun bereik kwam, was geen invasie zeker? Dat de Palestijnen van hun land, waar ze al meer dan duizend jaar woonden, werden verjaagd waarbij we de rest van de onsmakelijkheden nog maar even achterwege laten want daar worden we ook niet vrolijk van, is zeker ook iets dat enkel maar aan hun fantasie is ontsproten. Palestijnen hebben niet het recht zich te verzetten tegen onrechtmatigheid, alleen Israëli hebben dat recht?

En verder ben jij zo’n positivo die niet ziet dat de mens zich als sprinkhanenplaag over de wereld verspreidt en alles wat ze op haar weg vindt wegvreet? Ik dank God op mijn blote knieën dat ik geen kinderen heb want ik zag al heel jong dat de mens niet bepaald een zegen is voor de rest van het leven op deze planeet. Ik heb eens ergens horen zeggen dat de mens op een domme manier intelligent is, een dodelijke combinatie m.i. en dat zien we dan ook gebeuren.

Dit gezegd hebbende. Ik raad je aan nog wat verder te lezen mbt tot wat ik heb gezegd over het dat midden-oosten dingetje, want gezien je schrijven heb je wel het wat gemist.

Dat je niet zonder reden het advies gaf mezelf in de spiegel aan te kijken is me niet ontgaan. Echter jij kent me niet, jij ziet alleen wat ik hier schrijf en daar maak je vervolgens een beeld bij, dat is je goed recht, maar ik hoef daar niks mee zo je begrijpt en ik doe daar verder dan ook niks mee. Met andere woorden ik vind het helemaal prima dat jij me ziet zoals jij me ziet of met nog andere woorden: ik hoef niet persé aardig gevonden te worden door een ander omdat ik dingen schrijf die men liever niet ziet verschijnen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 01 okt 2024 20:07 Ik heb het de Israël verheerlijkers al voorspeld. Eerst Oostenrijk, dan Hongarije, daarna Polen, Frankrijk......
Oeps..... sorry (andere agressor). Ik bedoel: Eerst Gaza, dan Westbank, vervolgens Libanon, Iran en Jemen.
Allereerst is het kenschetsen van Israeli's als Nazi's smeriger dan het neerzetten van jou als antisemiet. Ten tweede zijn het Hamas, Hezbollah, Jemen en Iran die Israel aanvielen met raketten en de strijd aangingen; niet andersom.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 01 okt 2024 20:07:scissors:
Ik heb het de Israël verheerlijkers al voorspeld. Eerst Oostenrijk, dan Hongarije, daarna Polen, Frankrijk......
Oeps..... sorry (andere agressor). Ik bedoel: Eerst Gaza, dan Westbank, vervolgens Libanon, Iran en Jemen. De aanleiding mag dan anders zijn, de gevolgen liegen er niet om!
Heb je daar een dag over moeten nadenken? Hoe je op een omfloerste manier toch weer Israël gelijk kunt stellen aan de Nazi's? Snap je dan echt niet dat het jouw eigen schrijfsels zijn die telkens veroorzaken dat de lezer denkt dat jij een antiSemiet bent? Zulke schrijfsels deponeer jij al vanaf 7 oktober in dit topic om dan vervolgens als iemand aangeeft dat zulks een antiSemitische uiting is verontwaardigde krokodillen tranen met tuiten te huilen en jammerend Moderating in te schakelen.

Aangezien je stellig blijft beweren geen antiSemiet te zijn mãar jouw geloofwaardigheid wat dat betreft zelf effectief en rigide blijft ondergraven, mag ik dan tenminste van jou weten wat jouw motivatie om dergelijke schrijfsels te bijven plaatsen dan wel is? Ik denk nu namelijk dat jij zulks bewust blijft doen om de voorspelbare en begrijpelijke reactie uit te lokken zodat jij weer de verongelijkte onschuld kunt spelen , misschien zelfs in de hoop die ander monddood te maken?

Discussiëren doe je sowieso niet, voor mijn part,
maar houd eindelijk eens op met jouw kinderachtige spelletjes!

.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Was de aanslag in Jaffa vanavond ook onderdeel van Iran's aanval...? https://m.jpost.com/breaking-news/article-822839
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Dikkemick schreef:
Ik heb het de Israël verheerlijkers al voorspeld. Eerst Oostenrijk, dan Hongarije, daarna Polen, Frankrijk......
Oeps..... sorry (andere agressor). Ik bedoel: Eerst Gaza, dan Westbank, vervolgens Libanon, Iran en Jemen. De aanleiding mag dan anders zijn, de gevolgen liegen er niet om!
Wat hebben Oostenrijk, Hongarije, Polen en Frankrijk met Gaza, de Westbank, Libanon, Iran en Jemen met elkaar te maken? Ik maak eruit op dat je Israel vergelijkt met de Nazi’s. Iets anders kan ik er niet uit opmaken!
Laatst gewijzigd door lost and not found yet! op 01 okt 2024 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
We are dancing again!
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
lost and not found yet!
Superposter

HierEnNu schreef: 01 okt 2024 22:09
dikkemick schreef: 01 okt 2024 20:07:scissors:
Heb je daar een dag over moeten nadenken? Hoe je op een omfloerste manier toch weer Israël gelijk kunt stellen aan de Nazi's? Snap je dan echt niet dat het jouw eigen schrijfsels zijn die telkens veroorzaken dat de lezer denkt dat jij een antiSemiet bent? Zulke schrijfsels deponeer jij al vanaf 7 oktober in dit topic om dan vervolgens als iemand aangeeft dat zulks een antiSemitische uiting is verontwaardigde krokodillen tranen met tuiten te huilen en jammerend Moderating in te schakelen.

Aangezien je stellig blijft beweren geen antiSemiet te zijn mãar jouw geloofwaardigheid wat dat betreft zelf effectief en rigide blijft ondergraven, mag ik dan tenminste van jou weten wat jouw motivatie om dergelijke schrijfsels te bijven plaatsen dan wel is? Ik denk nu namelijk dat jij zulks bewust blijft doen om de voorspelbare en begrijpelijke reactie uit te lokken zodat jij weer de verongelijkte onschuld kunt spelen , misschien zelfs in de hoop die ander monddood te maken?

Discussiëren doe je sowieso niet, voor mijn part,
maar houd eindelijk eens op met jouw kinderachtige spelletjes!
Dat heb je heel duidelijk uitgelegd HierEnNu! Ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht maar je hebt wat mij betreft gelijk! Discussiëren doet Dikkemick inderdaad niet. Daar ben ik al jaren achter, maakt niet uit welk onderwerp! Maar hij is dan wel weer een echte “vrijdenker”!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

lost and not found yet! schreef: 27 sep 2024 22:39 Dikkemick schreef:
P.s. Lanfy: Ik reageer pas weer op je vragen als je je excuses aanbiedt voor het mij openlijk uitmaken voor antisemiet (hetgeen hier blijkbaar mag omdat ik het gemeld heb en het er nog steeds staat)
Dikkemick, hierbij mijn oprechte excuses, ik kan het bericht niet meer terugvinden maar is waarschijnlijk op een emotioneel moment geschreven omdat je in deze discussie pro Palestijnen en duidelijk anti Israel bent! Nogmaals mijn excuses hiervoor!
@ Dikkemick: Ik trek hierbij definitief mijn excuses in!
We are dancing again!
🔱
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

gerard_m schreef: 01 okt 2024 19:50
Georgie schreef:De aanslag van 7 oktober 2023 was geen terreur maar een verzetsdaad.
Ik herhaal mijn vraag nav je eerdere schrijfsel dat Hamas geen onschuldige burgers treft:

waaraan waren de vermoorde bezoekers van het muziekfestival op 7 oktober precies schuldig?
Ik had even belangrijkere dingen te doen, maar hier is mijn antwoord:
Ik heb daar geen onderzoek naar gedaan, dus ik weet het niet.
Ik gok op: De Israëlische bezoekers waren niet zo onschuldige burgers, indringers op Palestijns grondgebied, zionisten en/of profiteurs van zionistisch geweld en werden dus als legitiem doelwit beschouwd. De buitenlanders kunnen gezien worden als op het onverantwoordelijke af naïef en misleid door de Israëlische propagandamachine. Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. "collateral damage", zoals Israël op veel grotere schaal maakt in Gaza, Libanon, Iran en elders.
gerard_m schreef: 01 okt 2024 19:50 NB: Hamas is inderdaad een verzetsorganisatie. Ze verzetten zich tegen het bestaan van de Joodse staat.
Je vergeet erbij te zeggen … op geroofd Palestijns grondgebied.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
lost and not found yet!
Superposter

Georgie schreef: 01 okt 2024 22:51
gerard_m schreef: 01 okt 2024 19:50
Georgie schreef:De aanslag van 7 oktober 2023 was geen terreur maar een verzetsdaad.
Ik herhaal mijn vraag nav je eerdere schrijfsel dat Hamas geen onschuldige burgers treft:

waaraan waren de vermoorde bezoekers van het muziekfestival op 7 oktober precies schuldig?
Ik had even belangrijkere dingen te doen, maar hier is mijn antwoord:
Ik heb daar geen onderzoek naar gedaan, dus ik weet het niet.
Ik gok op: De Israëlische bezoekers waren niet zo onschuldige burgers, indringers op Palestijns grondgebied, zionisten en/of profiteurs van zionistisch geweld en werden dus als legitiem doelwit beschouwd. De buitenlanders kunnen gezien worden als op het onverantwoordelijke af naïef en misleid door de Israëlische propagandamachine. Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. "collateral damage", zoals Israël op veel grotere schaal maakt in Gaza, Libanon, Iran en elders.
gerard_m schreef: 01 okt 2024 19:50 NB: Hamas is inderdaad een verzetsorganisatie. Ze verzetten zich tegen het bestaan van de Joodse staat.
Je vergeet erbij te zeggen … op geroofd Palestijns grondgebied.
Dus de festivalgangers die vermoord, verkracht, verbrand en ontvoerd zijn waren indringers op Palestijns grondgebied? Zelfs als hun voorgaande generaties al 3000 jaar in Israel woonden? Wil je serieus ontkennen dat er officieel geen Joodse staat bestaat of bestaat dat alleen in jou belevingswereld? Wil je echt serieus ontkennen dat er nooit Joden over een bepaalde periode in Israel gewoond hebben? Graag verneem ik van je in welke periode in de geschiedenis er geen Joden in Israel woonden!
We are dancing again!
🔱
ChaimNimsky
Superposter

Georgie schreef: 01 okt 2024 22:51 "collateral damage"
Ah, het bewust doodmartelen van Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders en vice versa, het verkrachten van Joodse vrouwen, het levend onthoofden van Joden, het doelbewust verbranden van een Joodse baby in de oven en het ontvoeren van mensen,... het is onbedoelde schade? En dat Hamas en Hezbollah zich tussen hun burgers schuilhouden en hun raketten tussen de burgers afschieten op de Israeli's, is uiteraard ook de schuld van Israel?
Zionist
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 01 okt 2024 21:46:scissors:
Al die Joden die naar het beloofde land trokken, we vergeten maar even
hoe dat ineens binnen hun bereik kwam, was geen invasie zeker?
AHA! Nou begrijp ik jouw gebruik van de term invasief, dat was afgeleid van de door jouw veronderstelde invasie! Klinkt xenofobies, beetje zoals de PVV om moverende redenen de immigratie van niet westerse allochtonen benoemd. Zie jij de immigratie van niet westerse allochtonen net als Wilders ook als een invasie? Om je vraag te beantwoorden:
  • Nee! De emigratie van Joden naar Israël was geen invasie maar dat was
    de Aliyah die reeds voor de opkomst van het Zionisme ook al plaatsvonden.
Een invasie is echt iets anders en zelfs de invasie door Hamas en Israël vv kunnen formeel gezien
niet als invasie worden beschouwd, de invasie door Israël in Libanon is een invasie.
Wikipedia schreef:
Invasie

Een invasie (Latijn: invadere = binnendringen) of inval is een militaire actie die bestaat uit het binnengaan van een leger van een gebied dat valt onder een ander land, over het algemeen met als doel het veroveren van het land of het regime te verdrijven. Een invasie kan de oorzaak van een oorlog zijn, het kan gebruikt worden om een oorlog te beëindigen of het kan een oorlog op zich zijn.

De term invasie weerspiegelt een operatie van grote omvang aangezien de doelen van een invasie vaak groot zijn en er veel troepen nodig zijn om een land in te nemen. Kleine militaire operaties, infiltraties, worden niet gezien als invasies maar als bijvoorbeeld assassinatie of verkenning. Per definitie is een invasie een aanval van buitenlandse troepen. Om deze reden kunnen rebellieën, burgeroorlogen en staatsgrepen niet gezien worden als invasies.
Snap? Of is die info te invasief voor je? :wink:
Mus schreef:Dat de Palestijnen van hun land, waar ze al meer dan duizend jaar woonden, werden verjaagd waarbij we de rest van de onsmakelijkheden nog maar even achterwege laten want daar worden we ook niet vrolijk van, is zeker ook iets dat enkel maar aan hun fantasie is ontsproten.
Het is mogelijk aan jouw fantasie ontsproten dat de Palestijnen daar al meer dan duizend jaar woonden. De Palestijnen bestonden niet toen Israël werd opgericht, wel woonden er Arabieren, Moslims, Christenen en Joden en tevens trokken er Bedoeïenen als Nomaden rond.
Trouwens, ken jij ook maar één mens die ergens meer dan duizend jaar heeft gewoond? :wink:

Mus schreef:Echter jij kent me niet, jij ziet alleen wat ik hier schrijf en daar maak je vervolgens een beeld bij, dat is je goed recht, maar ik hoef daar niks mee zo je begrijpt en ik doe daar verder dan ook niks mee. Met andere woorden ik vind het helemaal prima dat jij me ziet zoals jij me ziet of met nog andere woorden: ik hoef niet persé aardig gevonden te worden door een ander omdat ik dingen schrijf die men liever niet ziet verschijnen.
Voorzover ik je ken vind ik jouw best aardig, of ken ik je echt zo slecht? Ben je niet aardig dan?
Toch wel bijzonder dat jij daar niks mee hoeft en denkt daar verder dan ook niks mee te doen,
en vervolgens uitvoerig al schrijvend je behoefte toont door dat uit de doeken te doen.
Prima hoor: ik lees je graag!

BTW:
  • Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf:
    niet voor hoe iemand het interpreteert.

.
lost and not found yet!
Superposter

Mus schreef: 01 okt 2024 16:51
B.S. schreef: 01 okt 2024 16:20 Nee, het voormalige Ottomaanse Rijk was geen aanhanger van de Nazi's. Die bestonden toen nog niet.
Fijn dat mensen als Georgie, Dikkemick en Mus zo 'gunanceerd' zijn. Echte kennis hebben ze niet, alleen ellenlange rationaliseringen van hun 'zionisten'-afkeer tot zelfs haat.

Ik wil e.e.a. best terug nuanceren tot het midden-oosten en hun nazi-sympathieën, geen probleem voor mij. Waar het om gaat is dat we daarmee de zionisten een excuus kunnen geven waarom ze persé ergens wilden gaan wonen waar ze niet welkom waren.
Leg eerst eens een bewijs neer dat ze niet welkom waren!
We are dancing again!
🔱
Gesloten