HierEnNu schreef: ↑01 okt 2024 19:46
Mus schreef: ↑01 okt 2024 13:39De mens is geen diersoort HierEnNu? Om nog maar niet spreken over
hoe invasief de mens in zijn algemeenheid voor het evenwicht op deze planeet is
Met de mens als diersoort heb ik geen enkele moeite. Dat jij de mens in zijn algemeenheid als een invasieve diersoort beschouwt heb ik ook geen enkele moeite mee. Met name gezien jouw invasieve manier van communicatie vind ik dat mensbeeld wel bij jou passen. Zeker gezien het feit dat jij je zelf goed schijnt te kennen en mede van daaruit de mens in zijn algemeenheid als een invasieve diersoort beschouwt. Ik gaf jou dan ook niet zonder reden het advies
om eens goed in de spiegel te kijken, want weet je:
beauty
[maar ook lelijkheid!] is in the eye of the beholder!
Beauty is in the eye of the beholder.jpg
Vanuit die visie dat de mens als een invasieve dierensoort beschouwd kan worden kan
zelfs ieder levend wezen als invasief beschouwd worden, tenslotte is de drift om te
overleven, zich voort te planten en voor zichzelf en het nageslacht levensruimte te
creëren vanuit de territoriumdrift DE drijfveer waar de evolutie en dus ook evolutionaire
verworvenheden op drijven. Zulks geldt inderdaad ook allemaal voor de bevolkingsgroep
'Joden die als Zionisten naar Israël emigreerden', want weet je:
- zelfs Zionistische Joden zijn mensen
en in zijn algemeenheid
net zo invasief als de mensheid in haar algemeenheid!
Of denk jij over dat laatste anders?
Dat jij over dat laatste anders denkt leidde ik af uit het feit dat jij het met zoveel woorden
deed voorkomen alsof alleen de bevolkingsgroep
'Joden die als Zionisten naar Israël emigreerden'
de invasieve bevolkingsgroep zouden zijn:
Mus schreef: ↑01 okt 2024 00:39
een invasieve bevolkingsgroep zoals in dit geval de zionisten dat zijn.
Als we echter de definitie van de mens in zijn algemeenheid
als een invasieve diersoort acceptabel vinden,
- een filosofie waar ik overigens niet achter sta omdat ik zelf niet invasief ben en
de mensen waar ik mee omga ook niet invasief zijn, maar goed, uitzonderingen
bevestigen de regel zullen we dan maar smoezen,
dan accepteren we tevens dat de mensen die reeds in de Levant woonden voorafgaand aan
de
'Joden die als Zionisten naar Israël emigreerden' om aldus vanuit de
Joodse Diaspora
terug te keren naar het land van hun voorouders, ook
'invasieve diersoorten' zijn!
Mus schreef:
Volgens mij heeft Mus "Joden" niet als invasief omschreven.
Hij paste de term alleen toe op Zionisten.
Mensen worden invasief genoemd, als ze de fysieke of emotionele ruimte
van een ander betreden zonder dat ze zijn uitgenodigd.
Peter van Velzen
precies dat.
Precies dat? Jij beschreef de Zionisten die naar Israël emigreerden als invasieve bevolkingsgroep, maar je doelde daarmee niet op Joden? Hahahah:
- de Zionisten die destijds naar Israël emigreerden waren allemaal Joden!
Maar goed, nu begrijp ik dat volgens jouw visie alleen de Zionisten een invasieve bevolkingsgroep zijn, hetgeen zou betekenen dat als een niet invasief mens als ik besluit om Zionist te worden, dat ik daardoor verander in een invasief mens
...
En dan te bedenken dat ik overweeg om me na afloop van de Gaza oorlog aan te sluiten bij vredelievende naar vrede strevende Zionisten om gezamenlijk de wederopbouw en deradicalisatie van Gazanen en Israëliërs aan te pakken. Ja, er zijn best wel veel vredelievende Zionisten hoor. Het Zionisme is een brede beweging die zich weliswaar
[mijns inziens terecht!] inzet voor het behoud van de Joodse staat Israël in het historische thuisland van de Joden, maar binnen het Zionisme bestaan er wel degelijk verschillende stromingen, ook stromingen die gericht zijn op vreedzame co-existentie en dialoog met vredelievende naar vrede strevende Palestijnen en al die andere volgens jou in zijn algemeenheid invasieve bevolkingsgroepen. Wist je overigens dat er in Israël een groot aantal verschillende etnische bevolkingsgroepen leven en dat de Moslims die in Israël leven meer Vrijheid van Godsdienst genieten dan in de hun omringende Islamitische gebieden?
Ik zelf zou als aankomend Zionist willen pleiten voor een driestatenoplossing:
[over fantasievol gesproken ...]- Israël voor Israëliers die daar nu al wonen en anderen die worden toegelaten
- Palestina voor Palestijnen die daar nu al wonen en anderen die worden toegelaten
- Utopia[?] voor Palestijnen en Israëliers die daar nu al wonen en
anderen die worden toegelaten - Met dien verstande dat 3.Utopia[?] bestaat uit diegenen die als een niet invasief mens hebben besloten om eindelijk te stoppen met dat in de kern kinderachtige gedoe met te blijven wijzen naar de ander als bron van de ellende en gezamenlijk de schouders er onder te zetten en door samenwerking aan de rest van de wereld laten zien dat er niet invasieve mensen bestaan die bereid zijn op te houden om elkaar te dehumaniseren doordat ze zich laten indoctrineren door hun machtgeile leiders. 'Onze' Sigrid Kaag bevindt zich momenteel toch al in Gaza als VN-coördinator voor Gaza, dus dan bombarderen
we die gelijk tot Koningin van 3.Utopia[?], want iemand die de tirannieke dictator Bashar al-Assad op de knieën kreeg vertrouw ik die klus wel toe!
Er bestaan in het echt
[hoewel dat sinds 7 oktober begrijpelijker wijs afneemt
] ook heus wel niet pacifistische maar wel degelijk vredelievende Zionisten die serieus pleiten voor een tweestatenoplossing, waarbij zowel Israël als Palestina in vrede met maar naast elkaar bestaan, waarbij die vredelievende Zionisten streven naar vreedzame samenwerking tussen al die verschillende bevolkingsgroepen binnen één staat. Zij benadrukken daarbij de noodzaak van dialoog tussen de leiders van de staten in plaats van polarisatie, zodat compromis en wederzijds begrip mogelijk wordt zodat een begin gemaakt kan worden om een einde te maken aan het conflict.
Zowel bij Hamas, HezboAllah en Iran zie ik daar niets van in die richting, integendeel,
volgens hun Islamistische ideologie moet koste wat kost Israël vernietigd worden,
zelfs ten koste van hun eigen volk!
Nooit gehoord van de linkse Zionistische bewegingen?
Zoals bijvoorbeeld de
Kibboetsbeweging en partijen als
Meretz. Jij weet dat kennelijk niet, maar er zijn echt Joodse activisten en intellectuelen die Zionistisch zijn en tegelijkertijd strijden voor de rechten van Palestijnen en tegen de bezetting van de Westelijke Jordaanoever zijn.
Een ernstig en wrang gevolg van de Pogrom op 7 oktober,
'Operatie al-Aqsa Storm', waarmee Hamas&Co doelbewust de oorlog verklaarde aan Israël om daarmee de te verwachten IJzeren Vuist reactie uit te lokken, vind ik dat het vredesproces welk daar in die grensstreek gaande was tussen Gazanen en inwoners van de Israëlische Kibboets daar, medogenloos tot staan is gebracht en misschien wel een generatie of langer geen leven wordt ingeblazen.
- Dat juist in dat gebied Hamas&Co toesloeg doet mij veronderstellen
dat het om zeep helpen van dat vredesproces daar
één van de terroristische doelen was van Hamas&Co ...