Verbannen van Ontdek Islam?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Optimist
Forum fan

Re: Verbannen van Ontdek Islam?

Bericht door Optimist »

hm, ik zou niet weten hoe ik de ipban moet omzeilen, anders zat ik er zo weer
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Jasmina en Knutsel snappen het tenminste

ik ging, zoals hier ook in het topic te lezen valt, uit van het goede van de mens, wat ik daar ook heb gezet: het zijn ook mensen. Ik denk oprecht dat Jasmina hier een heel goede toevoeging zou zijn. Tja, ervaring met moslims heb ik niet, wat wil je ook als je uit Friesland komt. En al helemaal niet het conservatieve hoekje. Dat gezegd te hebben, met vrijzinnige christenen kan ik het heel goed vinden.

mocht ze meelezen: ik heb geen woord gelogen op OntdekIslam van hoe ik sta, maar op mijn vraag aan Al-Hussein (en dus ook u, Ayasha) hoe ik u of de islam beledig, heb ik geen antwoord gekregen. Dat ik zo'n vraag uberhaupt stel zegt misschien iets over mijn instelling?
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Jinny

Bericht door Jinny »

Respect betonen aan iets dat mij geen respect wil betonen?
Respect moet je verdienen en op OI verdienen ze het niet maat eisen ze het.
Dat werkt niet.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Luck, alvast bedankt voor het spelen van 007, good 'Luck' with that

Wat ik bedoel Jim, is dat ik weiger te geloven dat het alleen maar idioten zijn. Ik vond het leuk kletsen met 'Emir' en Jasmina, ook heel uitgebreide reacties van gehad. Ik steun de islam niet, en dat heb ik ook wel duidelijk gemaakt, maar ik vind het wel interessant om het fenomeen te bekijken en hoe er mee om te gaan.

Luck, als je zo vriendelijk zou willen zijn om de volgende brief te publiceren zou je een held zijn:

Aan het bestuur van OntdekIslam,

Toen ik mij aanmeldde op uw forum ging ik er vanuit dat er over alles wel te praten viel. Blijkbaar heeft u toch moeite met bepaalde onderwerpen. Ik schijn ruzie te maken en anti-islam artikelen te plaatsen? Wel, zoals u kan zien in verscheidene topics heb ik het beleefd gehouden, mij ingehouden. Als er sprake is van ruzie mag u mij erop wijzen waar dit dan is, u heeft vast mijn email nog wel ergens in een archief. Anti-islam artikelen? Het komt gewoon uit de Trouw en behandelt een fenomeen waarbij ik na nadere informering heel duidelijk over heb gezegd dat ik het ook niks vind.
Volgens uw eigen forumregels zou ik eerst een waarschuwing moeten krijgen. Dat en het feit dat ik in het voorsteltopic heb gezegd dat ik niet wil beledigen, én dat ik Al-Hussein nog heb gevraagd waarom hij zich beledigd voelde, zou bij u toch wel een lichtje moeten laten branden wat betreft met welke instelling op uw forum zit. Dat er eens een enkele opmerking verkeerd kan vallen komt omdat ik in mijn omgeving geen moslims heb. Daarom juist ging ik naar jullie, om toch kennis te maken. Ik ging er ook vanuit dat wat ik ook voor vragen stelde, u mij wel antwoord zou kunnen geven. Daarvoor wilt u toch dat mensen de islam ontdekken?

Ik vraag u niet of ik mag wederkeren, ik vraag u wel of u eigenlijk wel wil dat ook atheisten uw prachtige religie en cultuur ontdekken.

Vrede voor degenen met wie ik in deze korte tijd prettige discussies heb gehad,

Optimist
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

doe maar in het voorsteltopic van me, want ik zie dat mijn toch zeker weloverwogen topic over de strip inmiddels is verwijderd. Zucht... en ik dat plaatsen met de gedachte 'zo'n strip is mits goed gemaakt een prachtige manier om je geloof te laten zien'
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

het zijn niet allemaal idioten inderdaad. Was er zelf ook ooit een van, van die islam-verdedigers, tot ik er ook afgeknikkerd werd.

Je moet, om binnen de islam te blijven, ofwel helemaal meegaan, ofwel een soort excuustrut worden die de goedheid in mensen blijft zien zelfs al zijn het vervloekte ongelovigen, en die de islam probeert te verdedigen als een vredelievende religie.

Soms wordt het daar op het gezellige OI echt hard, bijvoorbeeld in topics over of je god om vergeving mag vragen voor je overleden ongelovige familieleden en er wordt keihard gesteld dat dat dus niet mag. Dan zijn er een aantal die daar dus in meegaan en ook keihard worden, en een aantal zoals Jasmina blijft gewoon menselijk. In het laatste geval is het een constante worsteling tussen wat jouw diepste menselijke gevoel je zegt en wat de islam je verordonneert te denken. Ben dan altijd benieuwd hoe lang ze het volhouden, en hoe ze dat doen. Mij is het destijds dus niet gelukt :lol:
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Inmiddels weer iemand die het probeert, ene Peter, ben benieuwd...

kan nooit lang duren voor ze zeggen dat ie idioot is dat ie Christen is
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Het zou opzich best een stunt zijn om een account cadeau te doen aan GroenLinks of de PvdA. En dan eens zien hoe lang ze volhouden dat moslims zielig en hulpbehoevend zijn.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

dat vind ik een hele goede :lol: let's do it.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

als iemand een ongebruikt emailadresje heeft doe ik het, ik heb als aankomend journalist wel mn contacten weten te leggen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Luck schreef: Het sleutelwoord is respect.
Dat is ook het sleutelwoord van elke gangster.
Men weet niet meer wat respect betekent, anders zou men wel voorzichtiger met het woord omgaan.
Weinig woorden zijn momenteel zo aan inflatie onderhevig als het woord "respect".

Twee dingen wat respect niet is:

1. Respect is niet hetzelfde als conflictvermijdend gedrag. (Inbinden onder sociale druk.)
2. Respect dient ook niet verward te worden met angst. "Vrees mij" heeft niets met respect te maken.

Respect is bewondering, ergens tegen op zien.
Wie respect eist, eist bewondering.
En we weten allemaal dat het afdwingen van bewondering je reinste kolder is, evenals het op commando ervaren van bewondering.

Wie ziet er iets in om dit argument mee te nemen in andere discussie's en op andere fora, als de situatie daarom vraagt?
Volgens mij is het namelijk hard nodig.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jinny

Bericht door Jinny »

Optimist schreef:als iemand een ongebruikt emailadresje heeft doe ik het, ik heb als aankomend journalist wel mn contacten weten te leggen.
Even een Gmailtje of een hotmailtje aanmaken.........
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

@ Optimist. Je voorsteltopic is gesloten, het topic over de Mohammedstrip is niet verwijderd maar gesloten.
Jim schreef:Respect betonen aan iets dat mij geen respect wil betonen?
Respect moet je verdienen en op OI verdienen ze het niet maat eisen ze het.
Dat werkt niet.
Ik geef je geen ongelijk. Maar het zijn wel de voorwaarden om met de moslims daar te kunnen discussiëren. Mijn ervaring is dat je alles kunt zeggen wat je wil zolang je dit wel 'respectvol' doet , dus zonder sarcastische grapjes over Mohammed en zijn vrouwen. Die worden niet zo gewaardeerd.
Jagang schreef:Respect is bewondering, ergens tegen op zien.
Wie respect eist, eist bewondering.
Respect is dan misschien niet het goede woord.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Wel ik heb zoveel mogelijk geprobeerd duidelijk te maken dat alles wat ik zeg mijn mening is, geen feit. En naar mijn mening ook genoeg gezegd dat ik de islam ergens wel tof vind. Wat willen ze nu eigenlijk?
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Er zijn van die momenten dat ik me afvraag of OI niet voor het grootste gedeelte bestaat uit atheisten die moslimpje spelen. Soms lijkt OI op een groot toneelstuk waar de als moslim verklede atheisten beter spelen dan de moslims zelf ...
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Plaats reactie