Ik weet het niet hoor. Voor zover ik op de hoogte ben hebben tabaksfrabikanten allerlei stoffen aan hun sigaretten toegevoegd om ze extra verslavend te maken. Is het dan nog steeds hun eigen schuld dat heel wat rokers verslaafd zijn geraakt?dikkemick schreef: ↑04 feb 2024 14:09 Onlangs in Rotterdam (Schammenkamp) een (naar alle waarschijnlijkheid) drugslab ontploft. ENORME schade!
En wie heeft er schuld? De uitbater van dit "lab" of de gebruikers die maar willen blijven snuiven, roken, slikken en spuiten?
Ik neig naar die laatste sneue groep! Want zo zullen de rokers ook blijven roken als het legaal niet meer verkrijgbaar is. En al wordt het verslavende stokje door uitgebuite kinderhandjes vervaardigd, er blijft (illegaal) gerookt worden.
Is het de schuld van de obese mensen, dat de voedselindustrie voornamelijk voedsel produceert dat tot obesitas leidt?
Voor xtc uitgevonden werd, was er geen vraag naar xtc.
Wij mensen hebben op allerlei manieren onze zwakheden. Als lieden van slechte wil geld willen verdienen door onze zwakheden uit te buiten, dan maken ze gewoon misbruik van onze menselijkheid.