Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Roken

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 04 feb 2024 14:09 Onlangs in Rotterdam (Schammenkamp) een (naar alle waarschijnlijkheid) drugslab ontploft. ENORME schade!

En wie heeft er schuld? De uitbater van dit "lab" of de gebruikers die maar willen blijven snuiven, roken, slikken en spuiten?

Ik neig naar die laatste sneue groep! Want zo zullen de rokers ook blijven roken als het legaal niet meer verkrijgbaar is. En al wordt het verslavende stokje door uitgebuite kinderhandjes vervaardigd, er blijft (illegaal) gerookt worden.
Ik weet het niet hoor. Voor zover ik op de hoogte ben hebben tabaksfrabikanten allerlei stoffen aan hun sigaretten toegevoegd om ze extra verslavend te maken. Is het dan nog steeds hun eigen schuld dat heel wat rokers verslaafd zijn geraakt?

Is het de schuld van de obese mensen, dat de voedselindustrie voornamelijk voedsel produceert dat tot obesitas leidt?

Voor xtc uitgevonden werd, was er geen vraag naar xtc.

Wij mensen hebben op allerlei manieren onze zwakheden. Als lieden van slechte wil geld willen verdienen door onze zwakheden uit te buiten, dan maken ze gewoon misbruik van onze menselijkheid.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Tabaksfabrikanten vind ik dan ook crimineel. Bewust mensen afhankelijk maken van je product.
Op deze karakter- zwakte inspringen door het illegaal te gaan fabriceren en faciliteren vind ik nog crimineler!
En ja, dan kun je naar alcohol en vette producten wijzen. Maar dan ben ik nog steeds van mening dat deze producten minder snel tot verslaving leiden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

In Nederland zagen wij per 1 januari 2024 drastische accijnsverhoging op tabaksartikelen. Ook wordt de verkrijgbaarheid via winkels steeds meer afgeknepen. Maar wat gebeurt er? Tabaksartikelen worden nu gewoon besteld in het buitenland. Een groep Leidse studentes, één deelt peuken uit, 'Hier, voor 2,50 uit Kaapverdië, I don't care'. Shag uit Duitsland is ook nog eens van betere kwaliteit, begreep ik van een rokende kennis (en daar heb ik er vele van.)
Misschien is de Nieuw-Zeelandse premier gewoon realistisch.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

B.S. schreef: 05 feb 2024 18:11 In Nederland zagen wij per 1 januari 2024 drastische accijnsverhoging op tabaksartikelen. Ook wordt de verkrijgbaarheid via winkels steeds meer afgeknepen. Maar wat gebeurt er? Tabaksartikelen worden nu gewoon besteld in het buitenland. Een groep Leidse studentes, één deelt peuken uit, 'Hier, voor 2,50 uit Kaapverdië, I don't care'. Shag uit Duitsland is ook nog eens van betere kwaliteit, begreep ik van een rokende kennis (en daar heb ik er vele van.)
Over welk soort realisme heb je het nu?

Kunnen we dan ook niet stellen dat het realistisch is om al die andere drugs ook te legaliseren en er taxen op te heffen i.p.v. ze te verbieden?
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 05 feb 2024 18:30
B.S. schreef: 05 feb 2024 18:11 In Nederland zagen wij per 1 januari 2024 drastische accijnsverhoging op tabaksartikelen. Ook wordt de verkrijgbaarheid via winkels steeds meer afgeknepen. Maar wat gebeurt er? Tabaksartikelen worden nu gewoon besteld in het buitenland. Een groep Leidse studentes, één deelt peuken uit, 'Hier, voor 2,50 uit Kaapverdië, I don't care'. Shag uit Duitsland is ook nog eens van betere kwaliteit, begreep ik van een rokende kennis (en daar heb ik er vele van.)
Over welk soort realisme heb je het nu?

Kunnen we dan ook niet stellen dat het realistisch is om al die andere drugs ook te legaliseren en er taxen op te heffen i.p.v. ze te verbieden?
Gezien de toenemende narco-criminaliteit is dat misschien wel de beste oplossing. Sneue gebruikers blijven bestaan, dus dan liever legaal aan je geest"verruimende" dope komen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Werd er onlangs al niet gepleit voor 'regulering' van cocaïne en XTC gebruik?
Hoeveel ontplofte flatgebouwen door drugslaboratoria willen we nog accepteren...?🤔
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Volkskrant vanmorgen:

De politie ontmantelde afgelopen jaar gemiddeld elke drie dagen een drugslab. Daarmee wordt de stijgende lijn van de afgelopen twee jaar voortgezet. Dat gaat samen met een toename in het aantal incidenten, zoals afgelopen zondag in Rotterdam, toen bij een explosie drie doden vielen. Vermoed wordt dat de explosie veroorzaakt werd door een drugslab.

... Het ontmantelen van drugslabs heeft geen weerslag op het drugsgebruik onder Nederlanders. Het aantal gebruikers van cannabis, ecstasy en cocaïne is de afgelopen jaren juist gestegen.

Mag ik dan nogmaals al die sneue snuivers en spuiters en slikkers vriendelijk bedanken dat zij deze criminaliteit in stand houden om hun geestjes te verruimen (vernietigen)?
En: Is al die zooi legaliseren de oplossing? Hoe ver moet je dan gaan? Welke middelen wel, welke niet?
Die sneue benevelde minibrein gebruikers willen natuurlijk juist die producten die verboden zijn
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 07 feb 2024 07:28 Mag ik dan nogmaals al die sneue snuivers en spuiters en slikkers vriendelijk bedanken dat zij deze criminaliteit in stand houden om hun geestjes te verruimen (vernietigen)?
En: Is al die zooi legaliseren de oplossing? Hoe ver moet je dan gaan? Welke middelen wel, welke niet?
Die sneue benevelde minibrein gebruikers willen natuurlijk juist die producten die verboden zijn
Men zou in ieder geval kunnen beginnen met aan wetenschappers te vragen de roesmiddelen in te delen naar risico en op basis daarvan te beslissen. Als een product minder verslavend is dan alcohol of tabak, lijkt het me idioot om dat te verbieden terwijl alcihol en tabak toegelaten zijn.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 07 feb 2024 11:48
dikkemick schreef: 07 feb 2024 07:28 Mag ik dan nogmaals al die sneue snuivers en spuiters en slikkers vriendelijk bedanken dat zij deze criminaliteit in stand houden om hun geestjes te verruimen (vernietigen)?
Men zou in ieder geval kunnen beginnen met aan wetenschappers te vragen de roesmiddelen in te delen naar risico en op basis daarvan te beslissen. Als een product minder verslavend is dan alcohol of tabak, lijkt het me idioot om dat te verbieden terwijl alcihol en tabak toegelaten zijn.
Kan ik me in vinden. Daarna (of nu al) goede voorlichting op scholen dat er betere manieren zijn om je geest te verruimen (verruineren)
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Daar ben ik warm voorstander van.

Het Britse Lagerhuis heeft een belangrijke stap genomen om tabak uiteindelijk te verbieden in het land. Een merendeel van het Britse parlement stemde in om een wetsvoorstel naar de volgende fase te laten gaan. Volgens deze plannen mogen mensen die in 2009 of later zijn geboren dan geen tabaksproducten, zoals sigaretten en vapes, meer kopen.

In het voorstel staat ook dat de leeftijd voor het kopen van tabak elk jaar met een jaar wordt verhoogd, om zo te voorkomen dat de huidige generatie jongeren begint met roken.

Maar ja, in het recent verleden was ik al eerder eens blij met soortgelijke ten dode opgeschreven mus: Nieuw-Zeeland had eerder ook een dergelijke wet en mochten jongeren die in 2022 14 zouden worden nooit meer legaal sigaretten kopen. Ook daar zou de leeftijdsgrens voor tabak vanaf het jaar dat zij 18 worden elk jaar met een jaar omhoog gaan.

Maar de nieuwe conservatieve premier Luxon
zei dat hij een streep wil zetten door het levenslange rookverbod.

De macht van de tabaksmaffia is giga! :idea:

BRON: NOS Nieuws gisteren, 22:40
Verenigd Koninkrijk stap dichter bij tabaksverbod
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het werkt gewoon niet. Illegaal wordt het alleen maar spannender voor een groot deel van de jeugd.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

B.S. schreef: 18 apr 2024 21:25 Het werkt gewoon niet. Illegaal wordt het alleen maar spannender voor een groot deel van de jeugd.
Alle goede dingen starten met een goede opvoeding! En je kunt het heel veel ouders momenteel kwalijk nemen dat ze hun kinderen niet goed opvoeden! Don’t blame the children, blame the parents!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 18 apr 2024 21:25 Het werkt gewoon niet.
Trimbos 31 oktober 2023 schreef:
Geen verkoop tabak onder de 21: een logische maatregel

Het verhogen van de leeftijdsgrens voor de verkoop van tabak van 18 naar 21 jaar kan een effectieve maatregel zijn om roken onder jongeren te ontmoedigen. Onderzoek uit de Verenigde Staten toont aan dat er dan minder jongeren beginnen met roken. Dat staat in de notitie ‘Leeftijdsgrens verkoop tabak naar 21 jaar’.
:scissors:
Geen tabaksverkoop voor jongeren onder de 21 jaar:
een logische maatregel op weg naar een rookvrije generatie.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 18 apr 2024 22:40
B.S. schreef: 18 apr 2024 21:25 Het werkt gewoon niet. Illegaal wordt het alleen maar spannender voor een groot deel van de jeugd.
Alle goede dingen starten met een goede opvoeding! En je kunt het heel veel ouders momenteel kwalijk nemen dat ze hun kinderen niet goed opvoeden! Don’t blame the children, blame the parents!
Ook de ouders menen doorgaans het beste met hun kinderen voor te hebben. Helaas hebben die kinderen vanaf een bepaalde leeftijd meer vertrouwen in hun vrienden dan in hun ouders. Met de nieuwe communicatie-middelen, zou ik zelfs durven beweren: Don't blame the parents, blame the advertisers and the influencers!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 18 apr 2024 22:40
Ja, wat wil je? Als beide ouders roken (omdat ze er gewoonweg niet mee kunnen stoppen) LIJKT het voor de kinderen toch wel geweldig om te roken. Papa en mama doen het immers ieder uur! Dan moet het wel lekker zijn.
Maar helaas. Papa en mama kunnen niet meer stoppen, zelfs niet als ze het goede voorbeeld aan hun kroost willen geven.
En dat is natuurlijk het criminele van tabak! Natuurlijk wil je als kind proberen wat je grote mensen ieder uur ziet doen. Dat kun je de kids inderdaad niet kwalijk nemen.
En de ouders? Die kunnen niet stoppen. De grote verantwoordelijken blijven regering en tabaksindustrie!
Einstein/Mick
Plaats reactie