Nederland in top 3 depressiefste landen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Nederland in top 3 depressiefste landen

Bericht door Samsa »

Loekie1 schreef:Het is wel opvallend dat Londen, Berlijn en Parijs een dikke 8,5 krijgen bij beoordeling van 'sfeer in de stad' bij Zoover, en dat Amsterdam net een 8 haalt. Zelfs Antwerpen heeft een grote voorsprong op ons met een 8,4.
Waar ligt dat aan? De mensen stralen hier meer norsheid uit, denk ik. Je voelt het al aan in Schiphol, dat heeft totaal geen sfeer, je hebt daar het gevoel alsof je in een experimenteel robotcentrum bent aangeland waar alles spik en span is maar ook totaal gevoelloos.
In andere steden zijn mensen trots op hun stad. In Berlijn zie je mensen echt genieten van alles om hen heen. In Amsterdam hebben mensen iets van: ja, leuk he? Die geveltjes. Daaag!
Mijn oom werkte ooit in het toerisme.. hij vertelde.. in alle steden als je daar zegt 'oh wat mooi dit of dat' dan kreeg je enthousiaste reacties. Als je hetzelfde in A'dam deed als buitenlandse toerist (dat was hij) dan zeiden de mensen gelijk 'jaa nou' en daarna kwam er een waslijst aan klachten haha.

Calvinisme...ofzo?
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Loekie1 schreef:Rotterdam sfeer in de stad: 7,3
Tripoli: 7,0
Groningen: 9,1

Rotterdam, werk aan de winkel!
Ik hoop dat ik niemand tegen het zere been stoot maar... de Duitsers waren 70 jaar te vroeg met het platgooien van dat gedrocht als je het mij vraagt.. :lol:
a.r.

Bericht door a.r. »

Hé jonguhhh, nou mot jij es ff heel goed naar mij luisteruhh...Rrotturrdam was voor WO II een prrachtuguh stad en is dat nu weer aan het worduh....daar kennuh amsterdam en dehaagh niet an tippuh jonguhh en multicultie as we zijn mot jij es vertelluh of dit niet het toppie van gezellie is. :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=CAEfksh55w4" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

Oeps, ik was er al bang voor........ :D
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

a.r. schreef:Hé jonguhhh, nou mot jij es ff heel goed naar mij luisteruhh...Rrotturrdam was voor WO II een prrachtuguh stad en is dat nu weer aan het worduh....daar kennuh amsterdam en dehaagh niet an tippuh jonguhh en multicultie as we zijn mot jij es vertelluh of dit niet het toppie van gezellie is. :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=CAEfksh55w4" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel mooi hoe ze elkaar steeds net niet raken.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Loekie1 schreef:Rotterdam sfeer in de stad: 7,3
Tripoli: 7,0
Groningen: 9,1

Rotterdam, werk aan de winkel!
De stad waar ik nu woon is ook niet je-van-het (veel armoede merk je in de binnenstad wel en er is op de sfeer in de binnenstad wel e.e.a. aan te merken vind ik), en ik ben zowiso niet zo'n stadsmens, maar hier aan de rand van de stad hebben we meer ruimte en het bevalt me beter dan toen we nog in Woerden woonden. Overigens nog een blauwe maandag in Groningen gewoond, maar een 9,1 vind ik wel errug hoog. Zeker al die studenten. Ik zou Utrecht als student ook een veel hoger cijfer hebben gegeven, dan toen ik er nog woonde en er ging werken.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Leeuwarden krijgt qua sfeer toch nog een 8,1 van Zoover:
http://www.zoover.nl/nederland/frieslan ... arden/weer" onclick="window.open(this.href);return false;

Loeki, let ook jij even op je quotes?
Als je direct onder een post reageert is quoten overbodig en ongewenst.

Jim
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik zie op die site dat ze Noordwijk nog een 8.2 geven. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

Zwolle heeft een 9,0 voor sfeer. :D
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Net als Kampen. Wat ook wel een tikkeltje overdreven is, al is het bij uitstek de leukste universiteitsstad in Nederland.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Het is nergens lager dan Rotterdam. :o
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Cairo heeft net als Rotterdam een 7,3.
Charlerloi heeft een 6,8. Ik vrees dat Rotterdam ook die kant opgaat. 'Charleroi, eens een belangrijk industrieel centrum (koolmijnen en staalindustrie), is nu vooral een stad van vergane glorie, met de bijhorende sociale problemen (torenhoge werkloosheid- en criminaliteitscijfers).'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Charleroi" onclick="window.open(this.href);return false;
a.r.

Bericht door a.r. »

Ben je wel eens in Charleroi geweest, Loekie?
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

a.r. schreef:Ben je wel eens in Charleroi geweest, Loekie?
Nee, gelukkig niet!
a.r.

Bericht door a.r. »

Ben je wel eens in Rotterdam geweest?
Plaats reactie