Christelijk Informatie Platform
Moderator: Moderators
Re: Christelijk Informatie Platform
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Piet. Ga je deze opmerking nog plaatsen : ik ga vanavond een ritueel geslachte kip opeten. Hij is doodgeslagen met een bijbel.
Ik lach me rot...(ow wat ben ik slecht !).
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Ik hou me in Biemer. Ze zijn goed in het plaatsen van ad hom. En hun gevoeligheid is extreem.biemer schreef:
Piet. Ga je deze opmerking nog plaatsen : ik ga vanavond een ritueel geslachte kip opeten. Hij is doodgeslagen met een bijbel.
Ik lach me rot...(ow wat ben ik slecht !).
Het is huilie, huilie.
OT: hier, nog wat voer voor Petals? http://www.wijblijvenhier.nl/?p=4969 (zoek de 10 morele bezwaren...)
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
OT pff nou ik ga me er wellicht aan wagen, dank je.. maar vrees dat het toch weer niet geplaatst zal worden.Samsa schreef:OT: hier, nog wat voer voor Petals? http://www.wijblijvenhier.nl/?p=4969 (zoek de 10 morele bezwaren...)
Het zal iets worden als een bloemlezing uit de uitspraken van Mohamed over slavernij en vrouwen, die de verlichte moslims op wijblijvenhier niet willen horen.
Tot nu toe dus wel mijn complimenten over het cip op dat punt, ze plaatsen tenminste wel!!! Al vermoed ik dat dat tijdperk niet eeuwig zal duren.
Ik word zo moedeloos van die bekeringsdrang op het CIP. Heb je de ene 'gek' gehad, komt de volgende idioot met zijn bijbelteksten. "Als je maar gelooft, vertouwen houdt, genade ontvangt, gemeenschap (!) hebt met de here" enz enz enz..
Alles zal dan 'goed' komen......grrrrrr
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
biemer schreef:Ik word zo moedeloos van die bekeringsdrang op het CIP. Heb je de ene 'gek' gehad, komt de volgende idioot met zijn bijbelteksten. "Als je maar gelooft, vertouwen houdt, genade ontvangt, gemeenschap (!) hebt met de here" enz enz enz..
Ach, ik kan er smakelijk om lachen. Het is een schrijnend gebrek aan een goed argument. Als ik een stukje schrijf dan komt er altijd een soortgelijke reactie. Het is net of je een muntje in een apparaat gooit. En dan komen er allerlei flitsen en hoor je de tekst: "Bekeer je tot het ware geloof"!
Ik heb om argumenten gevraagd. Krijg ik dit...wat moet ik er nou mee ??
De schrijver neemt een poging om te argumenteren. Moet ik nou zeggen. Feit 1 gaat ie al de fout in. Dat is geen feit, dat is een bewering ( de schepping dan). Hij eindigt met de usual crap..
Feiten/argumenten wil ik horen !" zeg je Willem.
Feiten:
1. Er bestaat een ontzagwekkende schepping
2. Er bestaat dus ook een ontzagwekkende scheppende Geest
3. Onder de mensen die iets hebben gezegd over deze Geest,
is er werkelijk niemand die in de verste verte te vergelijken is met Jezus.
Deze Jezus heeft door zijn woorden en daden laten zien,
Wie en Hoe Gods Geest in werkelijkheid is.
Zijn opstanding uit de dood is een feit dat bevestigd wordt door
vele betrouwbare getuigen. Onderzoek dit eens goed. Dat hebben
al meer mensen gedaan, ook mensen die niet in Jezus geloofden.
Gebruik je Hart én je verstand, en erken :
zonder Gods Geest blijven wij nergens.
In de historische kerken vind je goed én kwaad, waarheid én leugen.
In Jezus vindt je uitsluitend het goede: de volle
de volle waarheid en het volle leven zonder einde !
De schrijver neemt een poging om te argumenteren. Moet ik nou zeggen. Feit 1 gaat ie al de fout in. Dat is geen feit, dat is een bewering ( de schepping dan). Hij eindigt met de usual crap..
Feiten/argumenten wil ik horen !" zeg je Willem.
Feiten:
1. Er bestaat een ontzagwekkende schepping
2. Er bestaat dus ook een ontzagwekkende scheppende Geest
3. Onder de mensen die iets hebben gezegd over deze Geest,
is er werkelijk niemand die in de verste verte te vergelijken is met Jezus.
Deze Jezus heeft door zijn woorden en daden laten zien,
Wie en Hoe Gods Geest in werkelijkheid is.
Zijn opstanding uit de dood is een feit dat bevestigd wordt door
vele betrouwbare getuigen. Onderzoek dit eens goed. Dat hebben
Gebruik je Hart én je verstand, en erken :
zonder Gods Geest blijven wij nergens.
In de historische kerken vind je goed én kwaad, waarheid én leugen.
In Jezus vindt je uitsluitend het goede: de volle
de volle waarheid en het volle leven zonder einde !
Ik zou een verwijzing doen naar Zindler, Doherty, Rereformed en nog een aantal. Laat de http weg.biemer schreef:Onderzoek dit eens goed. Dat hebben
Zeg je erbij dat deze mensen heel goed zoeken. En niets laten liggen. Met een open en onbevangen manier. Op zoek naar de waarheid en niets dan de waarheid.
Kreeg net een bericht dat ik een IP ban heb gekregen. Niet gescholden, geen gevloek. Tot drie keer toe een excuus gekregen van iemand die mij vals zat te beschuldigen. Maar hier op terug moest komen. Maar ze vinden mij als verlicht denker niet passen binnen de bestaande cultuur.
Tijd voor een nieuw IP piet?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Niet mijn stijl. Samsa. Ik discussieer altijd met open vizier. Ze mogen weten hoe ik denk en wat de reden is van mijn komst. Ik probeer de dialoog te voeren met argumenten en ben duidelijk in mijn mening. Als dit voor hun te veel is, dan ga ik wat anders doen. Het had wel netjes geweest als ze een waarschuwing hadden gegeven. Maar het blijkt gemakkelijker voor hun te zijn om iemand die voortdurend roept waarom is er een hel te bestrijden met jezus redt. Dan een persoon die verwijst naar onderzoek en literatuur in toom te houden.Samsa schreef:Tijd voor een nieuw IP piet?
Lijkt me beter, alhoewel ik de indruk kreeg dat er veel van je bijdragen verdwenen zijn (klopt dat of niet?). Jammer want ik vond je discussie met Huib wel interessant om te volgen, en zoals ik al eens eerder schreef, hij kwam me over als een hele fatsoenlijke man die misschien wel iets gelooft wat wij niet geloven maar allerminst een gesloten blik heeft.... Met zo'n man zijn de verschillen nog wel te overbruggen.. de grootste moeite zou ik zelf hebben met de auteurs en commentatoren op die site die oproepen tot het mijden van ongelovigen, etc. Mensen die kortom helemaal niet bereid zijn om te luisteren en het liefst anderen daar ook toe willen dwingen...
Mijn eerste indruk is dat ze flink aan het saneren zijn geweest. Zeg maar gerust dat ze hebben gecensureerd.Samsa schreef:Lijkt me beter, alhoewel ik de indruk kreeg dat er veel van je bijdragen verdwenen zijn (klopt dat of niet?). Jammer want ik vond je discussie met Huib wel interessant om te volgen, en zoals ik al eens eerder schreef, hij kwam me over als een hele fatsoenlijke man die misschien wel iets gelooft wat wij niet geloven maar allerminst een gesloten blik heeft.... Met zo'n man zijn de verschillen nog wel te overbruggen.. de grootste moeite zou ik zelf hebben met de auteurs en commentatoren op die site die oproepen tot het mijden van ongelovigen, etc. Mensen die kortom helemaal niet bereid zijn om te luisteren en het liefst anderen daar ook toe willen dwingen...
Alles wat mensen aan het twijfelen kan brengen is verwijderd. Ik heb nog een gastbijdrage naar één van de actieve en kritische forummers gestuurd. Ben benieuwd of deze ook gaat verdwijnen.
Bij welke nieuwsberichten hebben ze gecensureerd volgens jou? Ik heb een setje opgeslagen op 10 en 11 mei omdat censureren er wel in zat, misschien zit hij er nog bij. Wellicht hebben andere freethinkers ook nog wat in hun cache bestanden staan?PietV. schreef:
Mijn eerste indruk is dat ze flink aan het saneren zijn geweest. Zeg maar gerust dat ze hebben gecensureerd.
Alles wat mensen aan het twijfelen kan brengen is verwijderd. Ik heb nog een gastbijdrage naar één van de actieve en kritische forummers gestuurd. Ben benieuwd of deze ook gaat verdwijnen.