Rockefeller schreef:Yours schreef:@Rockefeller,
Wat ik maar niet kan begrijpen is dat iedereen een profeet achter na loopt, die o.a. eigenhandig mensen heeft vermoord. Vraag is waarom moslim/moslima´s hier niet over nadenken. Want de islam deugt dan op voorhand al niet. Uit naam van allah doden jullie zelfs jullie eigen medegelovigen. Ik vind dit getuigen van een enorme inhumaniteit. Islam kan dan ook geen ´vrede´ betekenen, laat staan brengen.
Daarnaast beschouwen moslims ongelovigen als inferieur. Ik ken mezelf en weet wie en wat ik ben. Iedere moslim velt echter sowieso een oordeel over mij, zonder dat zij mij ooit hebben gezien, laat staan dat zij mij kennen. Dat is een kwalijke zaak. Reden voor mij om het dossier koran als gesloten te beschouwen. Nee, ik heb dus geen vragen. Tenzij je antwoord wilt geven op de vraag waarom jij je nog steeds door de koran laat misleiden.
Oke, geen vragen dus. Next. Ik neem aan dat jouw laatste vraag retorisch is

De bijdrage van Yours geeft in de best denkbare bewoordingen weer hoe ik er ook over denk. De denkwereld van een moslim staat zo mijlenver af van die van mij dat enkel die laatste vraag van Yours de enige is die voor mij enige relevantie heeft. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe iemand anno 2010 zo dom kan zijn om te denken dat er heilige boeken zijn en een uit de hemel geopenbaarde godsdienst.
Je antwoord op Marinus' vraag over slavernij geeft mij de indruk dat je jezelf inderdaad niet erg op de hoogte gesteld hebt van niet op propaganda gebaseerde informatie (geschiedschrijving) die overal in de moderne wereld beschikbaar is. Regels voor het houden van slaven komen we overigens al in de Tora tegen en in de wetgeving van Hammurabi.
Ik kan zelf geen andere reden bedenken waarom je een moslim zou zijn dan dat je erin opgegroeid bent en te onwetend bent om het te kunnen ontmaskeren.
De volgende zinsnede van je heb ik met grote opluchting gelezen:
"Het is idd. zo dat steeds minder "moslims" praktiserend zijn en hun gebeden niet meer verrichten en deze trend zet zich voort."
...maar het behoort tot de tekenen voor het naderen van de dag des oordeels dat de mensen hun kennis gaan verliezen en steeds minder religieus zullen zijn. Er staat hier heel veel informatie over in een aantal hadiths mbt kennis en de tekenen voor het naderen van de dag des oordeels. Als je wilt kan ik die plaatsen, vrij interessant om die ontwikkelingen te zien.
Je hebt er blijkbaar geen weet van dat dit denkbeeld alweer iets is wat de moslims van een oudere godsdienst (christendom) hebben gestolen.
Ja, wat betreft slavernij en islam heb ik niet veel over gelezen maar ik accepteer de koran dus ook de verzen die erin staan omtrent slavernij. Ik kan niet deels accepteren en deels verwerpen, anders ben ik immers geen moslim meer.
Maar iemand met hersens zou om die reden zijn geloof dan ook de rug moeten toekeren. Precies op die manier heb ik
mijn religie ooit de rug toegekeerd. Het is eenvoudig niet waar en te primitief. Zoals Samsa -wiens scherpe commentaren ik met genoegen heb doorgelezen- schreef: "Slavernij is nooit haram verklaard en daarnaast is dit gewoon stuitend!"
Je religieus geloof tot axioma uitroepen en het stempel geven van absoluut juist is het domste wat een mens kan doen.
Ik word er moedeloos van, de sjieeten en sunnieten die al honderden jaren in oorlog zijn, maar wat kan ik doen?
Een zeer verheugend feit dat je er moedeloos van wordt. Zo verging het mij ook toen ik nog christen was.
Het antwoord op je vraag is overigens nogal eenvoudig. Inzien dat het islamgeloof niet deugt en terug te komen tot de ongedeelde mensheid. Indien het 1400 jaar de tijd heeft gehad om de wereld ten zegen te zijn, maar dit resultaat oplevert, dan deugt het niet. Er is geen Allah...er zijn enkel gefabriceerde fabels van mensen.