GayaH schreef:*
Een enkel specifiek geval van collateral damage telkens blijven brengen alsof Israel dat kind opzettelijk met fosfor heeft verbrand is ronduit leugenachtige propaganda.
het is opzet. net zoals de school, de universiteit, het ziekenhuis, de vn gebouwen, de hulpverlening of het gebruik van clustermunitie om absolute zekerheid te hebben dat er nog heel wat palestijnen benen zullen verliezen of het gebruik van nucleair en chemisch wapentuig.
als je 2 000 000 mensen hermetishc afsluit op een oppervlakte ter grootte van een zakdoek dan weet je en besef je gewoon dat je massaal de burgerbevolking zult raken. op dit moment is het niet collateral meer maar ga je opzettelijk te werk.
op dier moment spreek je niet meer over zelfverdediging en kun je ONMOGELIJK zelfverdediging als excuus inroepen.
GayaH schreef:*
Het vanwege zelfverdediging inzetten van fosfor om rookgordijnen te creëren in oorlogssituaties is heel gebruikelijk en ook niet verboden vanwege internationaal recht. Het doel was nooit om burgers te bestoken met fosfor.
het gebruik van chemische nucleaire wapens mag dus volgens die 4 verdragen die ik hier heb neergezet.
onderbouw dit eens adhv de relevante artikelen.
gebruik de criteria waarmee zelfverdediging juridisch bepaalt is om het gebruik van clustermunitie tegen 2 000 000 onschulige burgers te rechtvaardigen.
GayaH schreef: Wat niet vergeten moet worden is dat er over 2008 ruim 3000 raketten af werden geschoten vanuit de Gazastrook.
en dat geeft israel het recht om 2 000 000 burgers op te sluiten en er chemische, nucleaire wapens op los te laten of hun ziekenhuizen plat te gooien?
GayaH schreef:
Ben ik dan echt een slecht mens als ik dan toch maar besluit
om het risico te nemen dat ik bij het elimineren van de terrorist
waarschijnlijk ook leden van zijn gezin zal raken?
ja, je pakt die mens op sleept hem voor de rechter ...
indien je doelbewust een bloedbad aanricht ben je een massamoordenaar. indien je verhuist naar illegaal bezet gebied, zowat de helft van huidig Israel dan heeft de onderdrukte het recht zich hiertegen te verzetten.
bedenk dat er nog nooit een raket op Israel gevallen is als je het israel neemt zoals bepaald door de Vn in de Jaren 40 en 50.