Ik zie vol belangstelling uit naar je weerwoord op mijn bewering dat er geen enkele reden is een lineaire keten van verschijnselen te prefereren boven een cirkelvormige.Surrendered schreef:Een nieuwe topic, over het bestaan van een Schepper. Dit topic is dus afgesloten. PUNT!!!
De definitie van het woord Geloof
Moderator: Moderators
Re: De definitie van het woord Geloof
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
Tien symphatieke punten voor jouSurrendered schreef:Hallo,
Ten eerste: ik heet Ahmet. Ik ben hier niet aan het spammen of ben niet preken aan het vertellen. Ik ben hier om te discussiëren over het bestaan van een Schepper. @Rereformed, wees daar maar gerust van. @Ali, ik ben een man geen meisje of vrouw.
Ten tweede: @heeck, toen ik over het algemeen vaak verschillende betekenissen heb gehoord over het woord geloof. Ik had een eigen verschillende definitie er over bedacht. Namelijk dat geloof een eigen "levens wijze" is. Een pad die iedereen op deze wereld bewandeld, en dat alle verschillende religies "gidsen" zijn. Het hoeft hier niet per se een religie te zijn. Het kan ook een persoon of een stroming zijn. Daarom dat ik atheïsme ook een geloof vind, die als "gids" personen zoals Richard Dawkins, Charles Darwin en andere geleerden als "gids" kunnen nemen.
Ten derde: ik ga niet meer reageren op nieuwe reacties over dit topic. Een nieuwe topic, over het bestaan van een Schepper. Dit topic is dus afgesloten. PUNT!!!
met de zelfde dichterlijke vrijheid die religieuzen gebruiken bij het interpreteren van hun zogenaamd heilige manifesten, geef ik de definitie van het geloof de volgende betekenis..
geloof is religie... en religie is uitgesproken....re-lieg-ie, hetgeen ``herhaaldelijk liegen`` betekend..
Hopende U allen wat wijzer te hebben gemaakt,
grtz ASP.
geloof is religie... en religie is uitgesproken....re-lieg-ie, hetgeen ``herhaaldelijk liegen`` betekend..
grtz ASP.
Ik ben het er niet mee eens dat geloof religie is. Hoewel ik de woordspeling overigens zelf wel erg grappig vind.ASP schreef:met de zelfde dichterlijke vrijheid die religieuzen gebruiken bij het interpreteren van hun zogenaamd heilige manifesten, geef ik de definitie van het geloof de volgende betekenis..
grtz ASP.
Ik denk dat iedereen wel iets gelooft. Het is onmogelijk alles rationeel te weten. Ik geloof dat monogamie goed is voor een gezin en dat je een morele plicht hebt eeuwige liefde na te streven. Ik ben niet religieus. Ik hecht aan mijn geloof. Of heb ik het dan meer over mijn geloven?
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
nee, geloven dat je zo naar bed gaat is iets heel anders als ``het geloof``
ASP
ASP