petitie voor behoud van humane grondrechten in Nederland.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: petitie voor behoud van humane grondrechten in Nederland.

Bericht door vegan-revolution »

Demiurg schreef:En welke noodzaak is er nu dan om burgers op grond van etnische afkomst te brandmerken?
Er wordt niemand gebrandmerkt, er wordt slechts naar de statistieken gekeken.
Demiurg schreef:De radicale islam brengt inderdaad mensenrechtenschendingen met zich mee, maar dat kunnen ze alleen in landen waar ze de taak van wetgever vervullen.
Is dat zo? Volgens mij worden er in Nederland ook homoseksuelen mishandeld door radicale moslims.
Demiurg schreef:De moslims in Nederland die staatsgevaarlijk zijn worden (terecht) in de gaten gehouden, ik zie niet waarom je daarvoor goedbedoelende burgers moet criminalieren. Welke politiestaat heb jij eigenlijk voor ogen als je voor het misbruik van een paar fanaten alle grondrechten door de plee wil spoelen?
De radicale moslims die zich als gematigd voordoen worden niet in de gaten gehouden en vormen misschien wel het grootste gevaar. Bovendien betwijfel ik of we überhaupt wel voldoende menskracht hebben om de ware omvang van de radicale islam in Nederland te doorgronden.
Demiurg schreef:Wat dacht je van deze:
Criminelen oppakken en niet-criminelen als vrije burgers laten leven.
Kun je, door middel van goed onderwijs, niet beter (zoveel als praktisch haalbaar is) voorkomen dat kinderen tot misdadigers opgroeien?
Demiurg schreef:Dat blijkt niet, want even verder in dit topic pleit je alweer voor het verbieden van de Koran.
Ik weet niet hoe jij leest, maar het enige dat ik beweerd heb (of bedoeld heb te beweren) is dat als je vindt dat "Mein Kampf" (op een bepaalde manier) verboden kan worden, je er dan ook geen moeite mee hoeft te hebben dat de Koran op een soortgelijke wijze als "Mein Kampf" verboden wordt.
Demiurg schreef:Op grond van wat?
In alle reacties van PVV-ers en ook het programma zelf blijkt ondubbelzinnig dat de maatregelen op alle moslims gericht zijn.
Volgens mij heb ik Geert Wilders regelmatig horen zeggen dat hij niets heeft tegen goedwillende "moslims". Verder treft de kopvoddentax alleen radicale moslims.
Demiurg schreef:Dus elke moslima is een radicale fanaat?
Dragen alle moslima's boerka's?
Demiurg schreef:Neenee, je bent de poppetjes aan het verzetten.
Ook ergens een argument opgepikt? Alleen is dat argument hier niet van toepassing, want je vergelijkt hier appels met peren.
Demiurg schreef:Nu is de vraag of jij bereid bent om jouw burgerrechten op te geven voor één of twee Volkerts.
Ik ben vooraleerst wel benieuwd welke burgerrechten in vergelijkbare zin mij dan ontnomen zouden moeten worden.
Demiurg schreef:"half Nederlander"?
Wat is dat? Een boer met één klomp?
Nee, iemand met 2 nationaliteiten.
Demiurg schreef:Ze werden wel geholpen door wat halfzachte democraten die deden alsof ze het criminaliseren en ontmenselijken van een etnische minderheid niet zagen.
Je bedoelt net zoals dat hedentendage in Nederland een overstelpende hoeveelheid Nederlanders de kwalijke kanten van de islam bagatelliseren?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Kitty schreef:Dus elke moslima die een hoofddoekje draagt, heeft als doel een mensenrechtenschendingsexpansie te veroorzaken? Dat mag je dan bewijzen, en dat gaat je niet lukken. Het schuurt juist tegen de rechten van de mens om vrouwen te verbieden een hoofddoekje te dragen.
Als het niet de moslima is die dat doel voor ogen staat, dan is het wel de moslim-man die dat van haar eist. En ik denk dat het vooral het laatste is waar het de PVV om te doen is. Het is bovendien overdreven om te stellen dat het een ramp is als moslima's geen hoofddoekjes meer kunnen dragen. Als het geen radicale moslims zijn dan zullen ze er geen enkele moeite mee hebben dat het hoofddoekje eraf blijft.
Kitty schreef:
Kitty schreef:Zij stellen dat de Islam géén religie is maar een ideologie. Dus niet religie én ideologie zoals elke religie is.
Vegan schreef:Waar kan ik dat terugvinden in het PVV-verkiezingsprogramma?
Dat staat vlak onder de kopvoddentax in het programma.
Ik weet niet welke versie jij van het PVV-verkiezingsprogramma voor je hebt, maar ik kan het hele woord "kopvoddentax" er niet in vinden. Als ik zoek op het woord "ideologie" is de enige relevante zinsnede die ik kan vinden: "De islam is vooral een politieke ideologie". Het woordje "vooral" geeft mijns inziens aan dat het niet uitsluitend een ideologie is.
Kitty schreef:
Kitty schreef:Want er is geen sprake van omstandigheden die zwaarder wegen dan onze grondrechten.
vegan-revolution schreef:En als het nou gaat om maatregelen ter voorkoming van het ontstaan van een klimaat waarin nog veel meer grondrechten op nog veel grotere schaal met voeten worden getreden?
Hier is toch de zinsnede: 'De mens lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest, maar nooit zal gebeuren' van toepassing.
Dacht Neville Chamberlain dat indertijd ook niet? Ook hij dacht geen "harde" bewijzen te hebben, maar wat is hard? Wat voor de één hard is, is voor de ander zacht, hoe dicht ze er ook met neus bovenop staan.
Kitty schreef:Ben jij van mening dat alles wat Wilders heeft gezegd in het verkiezingsprogramma staat?
Nee, maar wat mensen zich soms onbedoeld laten ontvallen hoeft nog niet hun officiële standpunt te vertegenwoordigen.
Kitty schreef:Heb je Mein Kampf trouwens wel eens gelezen? En de Koran ook?
Ik heb ze beide van A tot Z gelezen.
Kitty schreef:Je moet wel hele rare kronkels hebben om dit met elkaar te kunnen vergelijken.
In mijn beleving niet, als je naar de gebezigde krijgshaftige taal kijkt.
Kitty schreef:Met hetzelfde gemak, en op dezelfde gronden zou je dan ook de Bijbel met Mein Kampf kunnen vergelijken. Ook onzinnig.
In de Koran staat niet zoiets als een evangelie, waarin Jezus bijvoorbeeld lijnrecht ingaat tegen het oog-om-oog-tand-om-tand-principe uit het oude testament. Het is juist deze dualiteit die de Bijbel anders maakt dan de Koran. Ook als je de beschrijvingen van het leven van Jezus en de beschrijvingen van het leven van Mohammed met elkaar vergelijkt kom je op extreme tegengestelden uit.
Kitty schreef:
Kitty schreef:Dat is dus iets geheel anders dan Wilders wil met het verbieden van de Koran
vegan-revolution schreef:Waar maak je uit op dat Wilders niet een soortgelijk verbod van de Koran wil zoals dat ook voor "Mein Kampf" geldt?
Omdat hij ten overvloede heeft laten horen wat hij met de Koran wil, en dat was niet enkel een verbod op heruitgave. Volg je Wilders eigenlijk wel in wat hij allemaal beweert? Ik krijg de indruk dat je daar helemaal geen idee van hebt, anders zou je dit echt niet vragen.
Ik volg het wel, maar ik sluit niet uit dat ik wel eens wat mis. Persoonlijk sta ik op het standpunt dat er op geen enkel boek een restrictie tot uitgeven zou hoeven te bestaan, ook bij Mein Kampf niet. Dat is dus sowieso een ander standpunt dan Wilders inneemt. Ik heb hem wel eens chargerende uitlatingen horen doen, zoals zoiets als wanneer je alle haatzaaiende teksten uit de Koran zou halen dat je iets ter grootte van een Donald Duck over zou houden (pin me er niet op vast hoe hij het precies gezegd heeft). In mijn beleving heeft hij dit niet letterlijk zo bedoeld, maar was het meer om aan te geven dat er ernstig veel passages in de Koran te vinden zijn die hatelijk en mensonterend zijn.
Kitty schreef:Ik zie radicalisering helemaal niet toenemen,
Ik hoop van ganser harte dat je beleving de realiteit weerspiegelt.
Kitty schreef:Wat ik vooral zie zijn Marokkaanse en ook trouwens Antilliaanse relschoppers en toename van geweld naar hulpverleners. Maar daar kan ik geen link leggen met Islamisering of radicalisering vanuit de Islam.
Alweer: ik hoop dat je het goed ziet. Voor die Antilliaanse relschoppers zal dat vermoedelijk inderdaad niet opgaan.
Kitty schreef:De Koran verscheuren of verbieden zal dit soort zaken niet stoppen, maar juist echte opstand creëren, waar Marokkaanse relschoppers en huidige criminaliteit bij in de schaduw zullen staan.
Als dit werkelijk hun mentaliteit weerspiegelt, dan denk ik dat het juist goed is dat hun ware aard op deze manier zichtbaar wordt. Afgezien daavan hoeft de Koran wat mij betreft niet verscheurd of verboden te worden.
Kitty schreef:Dus het katholicisme ook maar verbieden in Nederland, omdat een aantal priesters zich schuldig maakte aan kindermisbruik?
Er zijn binnen het katholicisme nergens dwingende voorschriften voor kindermisbruik.
Kitty schreef:Of is het slimmer om de daders gewoon te bestraffen en duidelijk te blijven maken aan iedereen die hier in Nederland aanwezig is, wat onze rechtstaat is, en wat onze wetten zijn? En diegene aanpakken die hier overtredingen in begaan?
Als radicale moslims zich gematigd voordoen totdat de tijd rijp is om Nederland te ontwrichten, dan is het maar de vraag of dit voldoende is.
Kitty schreef:Of moet ik nu de priester die nog nooit een kind heeft aangeraakt al bij voorbaat nu gaan stigmatiseren als potentiële kinderverkrachter. Is dat het 'enige' dat je dan kunt doen, en ook het meest slimme?
Het blijkt in de praktijk een risicogroep te zijn, dus zul je er wel iets mee moeten doen.
Kitty schreef:Ga jij er zonder meer van uit dat op elke Islamitische school de misdaad verheerlijkt wordt?
Verdiep je maar eens in levensbeschrijvingen van de "profeet" Mohammed en zie dan eens of je hem niet zou kunnen kenschtesen als een misdadiger. Zonder de verheerlijking van de "profeet" Mohammed is elke denkbare vorm van islamitisch onderwijs onbestaanbaar.
Kitty schreef:Over standpunt PVV over het totaal afschaffen van ontwikkelingssamenwerking:
Kitty schreef:Hooguit extreem egoïstisch.
Vegan schreef:Misschien zijn landen zonder ontwikkelingshulp beter af. Veel bemoeienis werkt soms juist averechts.
Hier ga ik verder niet op in. Je 'misschien' geeft al aan dat je niet echt een statement doet, maar slechts een niet onderbouwde opmerking maakt.
Volgens mij heb ik hiermee toch voldoende naar voren gebracht. Ieder voor zich kan wat dat betreft een andere inschatting maken. Mijn inschatting is het niet, maar ik respecteer dat de inschatting van een ander anders kan zijn dan de mijne.
Kitty schreef:Ik denk ook niet dat partijen die voor kernenergie zijn de bevolking willen blootstellen aan een extreem gevaar. Dat extreme gevaar zal dus zeker zijn relativering hebben. Maar ja, tegenstanders blazen heel graag feiten op tot een atoombom.
De bijna melt-down van de reactor in Petten hier in Nederland geeft toch wel aan dat het geen loze kreet is.
Kitty schreef:Je vind het dus prima dat dieren in omheinde gebieden, die dus als het eten op is, niet verder kunnen trekken, doodgaan van de honger? Dat vind ik een behoorlijk extreem standpunt van een dierenliefhebber.
Als je je zou verdiepen in de standpunten van de Faunabescherming, dan zou je kunnen zien dat het helemaal niet extreem hoeft te zijn. Eerder het tegendeel.

Wat er bijvoorbeeld op de Veluwe gebeurt is dat jagers wilde zwijnen bewust illegaal bijvoeren zodat ze een argument hebben om, door het overschot aan wilde zwijnen wat er daardoor ontstaat, deze af te kunnen schieten. Als je toestaat dat wilde zwijnen een natuurlijke hongerdood sterven hoeft er niks afgeschoten te worden. Het jacht-alternatief heeft diverse nadelen. Ik noem er hiervan enkele. Op de site van de Faunabescherming vind je er meer:
  1. Schieten is geen ongevaarlijke bezigheid, er gebeuren vrij vaak ongelukken waarbij zowel jagers als onschuldige buiten­staanders zijn betrokken.
  2. Het jagen op dieren veroorzaakt grote onrust in de natuur. Niet alleen de soorten waarop wordt gejaagd, maar alle diersoorten worden ernstig verstoord door de jager, zijn hond en de knallen van het geweer.
  3. Het ‘uit hun lijden verlossen’ van dieren is een veel gehoord argument van jagers. Maar in de praktijk zijn zij het juist die dieren veel leed toebrengen: zeer veel dieren raken gewond en sterven een langzame en pijnlijke dood.
Het bijvoeren van dieren lijkt dus humaner dan het in werkelijkheid is.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 15 aug 2010 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er zit echt een muur van vooronderstellingen die je niet kunt staven met bewijzen in je denken. Het heeft een te groot: stel dit, en als dat-niveau. Het is dan onmogelijk om een goede discussie te voeren. Stel dat alle gematigde moslims eigenlijk verborgen fundamentalisten zijn, is er bijvoorbeeld al een levensgroot voorbeeld van.

En wat dieren de hongersdood laten sterven en dat ook nog natuurlijk noemen aangaat. Dit is wel een hele grote kronkel in je denken. Natuurlijk voor dat soort dieren is namelijk, dat ze van gebied naar gebied kunnen trekken. Dus als ergens hun eten opraakt, trekken ze verder naar andere gebieden. Maar een hek plaatsen om een leefgebied en dieren eenvoudig van de honger laten sterven indien in deze 'kooi' het eten op is, is werkelijk barbaars. Dat is hetzelfde als jou opsluiten in een groot huis, en je eten geven voor drie maanden en daarna als het op is, je op een 'natuurlijke' manier laten verhongeren. Dit heeft helemaal niets met iets natuurlijks te maken.

Het was trouwens niet alleen de VVD die voor het bijvoeren van de dieren was:

http://www.oostvaardersplassen-sterfte.nl/

En je hebt het over een langzame pijnlijke dood, dat is dan alleen voor dieren die niet vakkundig zijn afgeschoten. Zo'n gruwelijke dood is echter zeker voor dieren die langzaam verhongeren.

Lees ook dit artikel en de reacties erop eens door, ik kan mij niet voorstellen dat je je mening over de 'natuur' in de oostvaardersplassen dan niet wat meer nuanceert.

http://weblogs.nrc.nl/discussie/2010/01 ... rsplassen/
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
vegan-revolution
Superposter

Ik zie dat je je post steeds uitbreidt, terwijl ik het probeer bij te benen en nu heb je hieronder ook al weer gereageerd, zodat ik dááronder dus maar verder ga.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 15 aug 2010 21:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Indien je zelf al toegeeft dat het een gevangenis is waarin de dieren leven, en dan de voorkeur geeft aan de hongerdood laten sterven in plaats van afschieten van overtollige dieren, vraag ik mij af hoe jouw denken en beoordelingsvermogen werkt. Ik zou in ieder geval liever afgeschoten worden, dan de hongerdood sterven.

In de natuur in Afrika sterven dieren trouwens zelden de hongerdood, als het eten op raakt trekken ze namelijk naar nieuwe voedselrijke gebieden. Dieren sterven daar bijvoorbeeld door ziekte, of predators zoals roofdieren. Afgeschoten worden door een jager, de predator voor het dier bij gebrek aan roofdieren, is dan heel wat natuurlijker dan omkomen van de honger.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

vegan-revolution
Superposter

Kitty schreef:En wat dieren de hongersdood laten sterven en dat ook nog natuurlijk noemen aangaat. Dit is wel een hele grote kronkel in je denken. Natuurlijk voor dat soort dieren is namelijk, dat ze van gebied naar gebied kunnen trekken. Dus als ergens hun eten opraakt, trekken ze verder naar andere gebieden. Maar een hek plaatsen om een leefgebied en dieren eenvoudig van de honger laten sterven indien in deze 'kooi' het eten op is, is werkelijk barbaars. Dat is hetzelfde als jou opsluiten in een groot huis, en je eten geven voor drie maanden en daarna als het op is, je op een 'natuurlijke' manier laten verhongeren. Dit heeft helemaal niets met iets natuurlijks te maken.
In gebieden waar het echt winter wordt sterven er wel degelijk dieren op die manier een natuurlijke dood. Maar afgezien daarvan zijn begrensde gebieden uiteraard niet natuurlijk. In Nederland heb je alleen maar semi-natuurgebieden. Echt natuurlijk zijn ze niet. Het gaat echter hoe dan ook om het kiezen tussen 2 kwaden: òf bijvoeren en jacht òf de hongerdood laten sterven. Bijvoeren en jacht heeft echter nog een ander nadeel en dat is dat de dierpopulatie als geheel doorgaans zwakker wordt.
Kitty schreef:Het was trouwens niet alleen de VVD die voor het bijvoeren van de dieren was:

http://www.oostvaardersplassen-sterfte.nl/
Als een meerderheid een bepaald oplossing voorstaat wil dat nog niet zeggen dat dit noodzakelijkerwijs de best denkbare oplossing is.
Kitty schreef:En je hebt het over een langzame pijnlijke dood, dat is dan alleen voor dieren die niet vakkundig zijn afgeschoten. Zo'n gruwelijke dood is echter zeker voor dieren die langzaam verhongeren.
Daarover kun je van mening verschillen. In ieder geval is het gevaar voor mensen en de overlast voor andere dieren dan de afgeschoten dieren bij jacht evident.
Kitty schreef:Lees ook dit artikel en de reacties erop eens door, ik kan mij niet voorstellen dat je je mening over de 'natuur' in de oostvaardersplassen dan niet wat meer nuanceert.

http://weblogs.nrc.nl/discussie/2010/01 ... rsplassen/
Je zult mij niet horen zeggen dat het allemaal zwart/wit is. Wat ik alleen maar aan wilde geven is dat er soms meer overwegingen een rol kunnen spelen dan je op het eerste gezicht zou kunnen denken. Welke keuze je dan in al die overwegingen maakt is geheel persoonlijk. Vandaar ook dat ik reeds eerder vermeldde dat ik het standpunt van de VVD in dezen niet extreem vindt.

Wat het artikel betreft: Tropisch Afrika is natuurlijk niet te vergelijken met de noorderlijkere koudere streken. De Oostvaarderplassen zijn in omvang ook weer niet te vergelijken met de Veluwe, dus dit zou een reden kunnen zijn om op de Oostvaardersplassen een ander beleid te voeren dan op de Veluwe. Er zijn overigens voorafgaand aan het uitzetten van dieren op de Oostvaardersplassen bedenkingen geuit om dit überhaupt te doen vanwege de relatief geringe oppervlakte die de dieren tot hun beschikking hebben.

Over de reacties op het artikel: Hier wordt onder meer ook gesproken over anti-conceptie. Dit is zeker (hoewel niet natuurlijk) een alternatief dat het overwegen waard is.

Verder is er nog een tussenoplossing mogelijk, waarbij je, indien dat praktisch haalbaar blijkt, dieren euthanaseert. Dat wil zeggen dat je alléén ernstig verzwakte dieren, waarvan je al van tevoren kunt zien aankomen dat ze het niet zullen redden afschiet. Vanwege hun ernstige verzwakking zullen deze dieren ook niet vluchten, zodat de kans op het slechts verwonden van het dier in plaats van het te doden vrijwel uitgesloten is.

Ik sluit niet uit dat ik mijn mening hierover, gezien de vele aspecten die eraan kleven, nog eens herzie.
vegan-revolution
Superposter

Kitty schreef:Er zit echt een muur van vooronderstellingen die je niet kunt staven met bewijzen in je denken. Het heeft een te groot: stel dit, en als dat-niveau. Het is dan onmogelijk om een goede discussie te voeren. Stel dat alle gematigde moslims eigenlijk verborgen fundamentalisten zijn, is er bijvoorbeeld al een levensgroot voorbeeld van.
Ik verwacht van werkelijk gematigde moslims dat zij zich sterk afzetten tegen de radicale islam en daar ook felle protesten tegenover stellen. Ik zie daar weinig van. Ik geef toe, er kunnen mogelijk andere redenen zijn waarom zij niet protesteren, bijvoorbeeld uit angst voor radicale rakkers, maar het geeft toch te denken. Daarmee is het geen zuivere maatstaf over hoe het zit met de "gematigde" moslims, maar dat is in ieder geval nog beter dan géén maatstaf. Je kunt vanaf daar immers op een dieper liggend niveau het waarom proberen te achterhalen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

In hoeverre klim jij zelf openlijk op de barricades om fel te protesteren tegen misstanden in de wereld anders dan hier anoniem op een forum? En waarom verwacht je dat van bijvoorbeeld het Turkse moslimbakkertje op de hoek wel? Er zijn moslimorganisaties die zich fel uitspreken over misstanden. Maar de gemiddelde gematigde moslim heeft daar vast wel ideeën over, maar loopt niet meteen met een spandoek op straat of schrijft ingezonden brieven in de krant. En ja, ze zijn wellicht ook wel bang. Of mogen moslims zelf niet bang zijn voor hun radicale geloofsgenoten? Kijk eens in Iran hoe het volk daar de straat op gaat om te protesteren tegen het regime? Dat zijn ook moslims, of tellen die niet mee. Waar moet men hier in Nederland massaal de straat voor opgaan?

vegan-revolution
Superposter

Kitty schreef:In hoeverre klim jij zelf openlijk op de barricades om fel te protesteren tegen misstanden in de wereld anders dan hier anoniem op een forum?
Ik doe regelmatig mee aan acties, zoals flyeren, in verband met veganisme, en discussieer daarbij met mensen op straat.
Kitty schreef:En ja, ze zijn wellicht ook wel bang. Of mogen moslims zelf niet bang zijn voor hun radicale geloofsgenoten?
Zeker wel.
Kitty schreef:Waar moet men hier in Nederland massaal de straat voor opgaan?
Wel, er zijn in het buitenland genoeg wantoestanden die veroorzaakt worden door radicale moslims of islamitische regimes. Daartegen regelmatig demonstreren bij bijvoorbeeld ambassades behoort dus tot de mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 15 aug 2010 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Jee zeg wat stoer. Vind je dit te vergelijken met de situatie van moslims in het protesteren tegen radicale moslims met in acht neming van de conseqenties die dat voor hen zou kunnen opleveren? Of moet jij ook voor je leven vrezen met het uitdelen van je flyertjes.

vegan-revolution
Superposter

Kitty schreef:Jee zeg wat stoer. Vind je dit te vergelijken met de situatie van moslims in het protesteren tegen radicale moslims met in acht neming van de conseqenties die dat voor hen zou kunnen opleveren? Of moet jij ook voor je leven vrezen met het uitdelen van je flyertjes.
Er zit zeker verschil tussen. Dat spreek ik niet tegen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik vind het dan ook te vergezocht en ook niet te onderbouwen dat gematigde moslims dus een andere agenda zouden hebben omdat ze niet massaal de straat op gaan. Ik denk dat het oneerlijk is, om er zomaar van uit te gaan dat moslims die hier goed meedoen, op een eerlijke manier hun brood verdienen en gewoon vriendelijk zijn, in wezen toch radicale jihadstrijders zijn die alleen maar aardig lijken, zolang het duurt. Ik kan zoiets onmogelijk zien bij de aardige slager, de behulpzame buur of de vriendelijke kleermaker met een moslim achtergrond.

vegan-revolution
Superposter

Dat kan zo zijn, maar toch ben ik er niet gerust op. Wat ik bijvoorbeeld bedenkelijk vond (maar dat kan natuurlijk aan mijn subjectieve beleving liggen) is dat toen Theo van Gogh vermoord werd het er eerder op leek dat moslims de moordenaar probeerden te verdedigen dan dat er moeite voor werd gedaan om zijn daad af te keuren. Er waren reacties in de trant van: "Theo van Gogh heeft er door zijn gedrag zelf om gevraagd.".
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Kitty schreef:In hoeverre klim jij zelf openlijk op de barricades om fel te protesteren tegen misstanden in de wereld anders dan hier anoniem op een forum?

Kom op zeg, er hoeft maar 1 man te sneuvelen door zinloos geweld en "we" gaan massaal de straat op.
Als het een religieuze achtergrond betreft idem dito (kijk naar Ierland).

Nedrlandse moslims in een protest mars ? Hooguit tegen Wilders.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het gekke is, dat ik in Nederland ook nog geen protestmars tegen Wilders heb gezien. Ik weiger eenvoudig om mensen te beoordelen op gedachtegoed dat ik niet kan achterhalen per individu. En wat jij bedoelt bij dat zinloze geweld, ook daar zie ik geen protestmarsen, maar stille tochten, natuurlijk hebben die ook een protestfunctie, maar mijns inziens meer nog steun voor de nabestaanden.

Maar je kunt toch niet zomaar stellen dat indien iemand niet openlijk protesteert hij het dus wel met het geweld eens zal zijn? Ik weet trouwens zeker dat moslims die hun land uitgevlucht zijn vanwege de strikt toegepaste sharia wetgeving, dat hier ook niet zouden willen. Anders hadden ze niet hoeven vluchten.

En als elke moslim dan zo graag die strikte shariawetgeving wil, waarom verzetten Afghaanse moslims zich dan zo tegen de Taliban? Want dat is dan toch net wat ze willen? Kijk, naar Islamitische landen, denk je nu echt dat elke moslim binnen die bevolking daarvoor kiest? En zeg nu niet, dat ze zelf kiezen voor die regering. Want in Iran dacht men er beter op te worden, maar dat viel dus achteraf zwaar tegen. Er zijn mensen daar weggevlucht die destijds voor de Ayatolla kozen. Als je daar boeken over leest en wat meer achtergronden kent, dan is het allemaal niet zo zwart wit. Je moet niet vergeten dat de bevolkingsgroep die het meest lijdt onder strikte islamitische regels, de moslims zelf zijn. En ze eraan gewend zijn dat verzet gevaarlijk is.

Plaats reactie