god, is het woord door bijna alle mensen er- en herkend word om ons te beschrijven.
wij, de wereld, ons zonnestelsel, ons melkwegstelsel, ons universum, de oneindigheid. god is ons, en ons is god. elke atheïst, en in freethinker kom je er nogal wat tegen, beschuldigd je dan van geestelijke onkunde tot lichamelijke onbekwaamheid.
nochtans is 'god' met die specifieke inhoud, hiermee (hierdoor) reeds veelvuldig en door meerdere bekwame geesten omschreven.
straks komen we inderdaad terug op de terminologie, want niet iedereen aanvaard het woord ( hier is geen bijbel, koran, toran, o.d. mee bedoeld ) 'god'.
een ander woord voor hetzelfde begrip word ook niet aanvaard.
dat athïsten hun invulling van hun leven hebben kan ik best aanvaarden, zij zijn er blijkbaar gelukkig mee en wie ben ik om iets tegen een gelukkig mens te hebben.
wat ik nooit wil, kan, zal aanvaarden is het feit dat hun mening (theologie ) de enige is die bestaansrecht heeft.
ik ben nog steeds op zoek naar het beter begrijpen van het pantheïsme, maar het is zo oneindig dat ik in mijn huidige, menselijke vorm, het nooit volledig zal kunnen. nochthans is het pantheïsme het enige theologisch antwoord op mijn vragen en mijn levensopvatting.
atheïsten aller landen verenig u want het pantheïsme steekt zijn kop ( weer ) op. hoera.