LordDragon schreef:Vegan
Kan je me even uitleggen waarom koeien als de mens zou stoppen met ze te kweken, zelf niet gewoon doorgaan met paren en kalfjes leggen?
Schotse Hooglanders, Galloway-runderen en Konik-paarden, neem ik alvast als voorbeeld, deze worden in belgie door natuurpunt in reservaten los gehouden. Ik weet niet hoe dat in nederland zit. Herten lopen ook bijna allemaal los rond in de ardennen, die dieren paren toch gewoon met elkaar?
MVG, LD.
Lord schotse hooglanders en galloway-runderen zijn nou eenmaal niet de dieren die in de bio-industrie leven en zijn daarbij ook niet de dieren die door de meerderheid van de mensen gegeten wordt.
Dat jij en/of kitty geen bio-industriekoeien eten, dat is natuurlijk leuk, maar dat neemt niet weg dat de grote meerderheid van het volk dat wél doet.
En dus over die bio-industriekoeien en - varkens: wat jij misschien niet weet is dat deze dieren niet "zomaar" los rondlopen en leuk erop los mogen paren zonder invloed van de mens.
ALS er al op de natuurlijke manier gepaard wordt (de meeste dieren worden bevrucht door KI), dan kiezen de dieren zeker niet hun eigen "partner". Een stier wordt bvb binnen gebracht en hij zal met de vruchtbare koe paren, of die koe hem nu wil of niet.
Maar zoals ik al zei: koeien en varkens worden vaak via KI bevrucht.
Vervolgens werpen zeugen en koeien hun jongen in een stal en zodra het kan worden de jongen weer van het moederdier gesepareerd.
Als het vrouwelijk dier weer vruchtbaar is, gebeurt het hele zaakje weer van vooraan.
Dit gebeurt enkel voor en vooral DOOR de mens. De mens bepaalt welke dieren onderling fokken en wanneer dat gebeurt.
Sorry maar als je écht gelooft dat de miljoenen en miljarden dieren die wereldwijd in de bio-industrie zitten, daar zitten door eigen toedoen en zonder dat de mens daar verantwoordelijk voor is, dan denk ik dat ik nu gewoon ga zwijgen tegen je.
Geloof je trouwens ook dat het zo gaat voor dieren in de bontindustrie? Geloof je dat al die vossen en nertsen gewoon zouden bestaan als de mens ze niet voor hun bont had gefokt? En ik spreek niet over de SOORT vos en nerts, maar ik spreek over de individuen die daar NU MOMENTEEL in die kooitjes zitten.
Geloof jij echt dat DIE vossen en nertsen zouden bestaan als hun bontfokker ze niet gefokt had?!