Wetenschappers zijn vaak niet voor niks geen rijke zakenmensen
Juist ; en ja er is R. plasterk en G. Korthof en nog anderen( wie of wat , weten jullie beter dan ik ) ...
Laat ik het anders stellen :
1.- Zijn de Ouweneels , Dekkers en Meesters iets " anders" of "iets beters " dan katten die "omwille van het smeer likken aan de kandeleer" ?
2.- Inhoeverre is een ( komfortabele ) positie in akademische wereld NIET afhankelijk van politiek gekonkel ( ons kent ons ) en onderling ellebogenwerk ?
(dat IS zeker zo in Belgie ... is Nederland op dat gebied een witte raaf ? )
3.- En aangezien men toch steeds weer de vergelijking met de VS maakt ( waar dus veel niet-amerikaanse wetenschappers een tijdje onderzoek gaan doen ... )
Het grote 'argument' van de ID beweging is dat evolutietheorie onder wetenschappers een controverse is.
.... is er hier in europa ook zoiets als bijvoorbeeld " project steve " ?
http://www.ncseweb.org/article.asp?category=18
Of moet men alleen maar carriere maken in het buitenland ( zich daar aanpassen aan de plaatselijke toestand en werken in een soort "reservaat" ) en daarna terugkeren naar het land van herkomst , om dan nog wat ( gesubsidieerd ) met wat troetel- proefmuizen te spelen tot men op welverdiende ruste gaat ?
Toegegeven die" terugkeer" is nu enigzins anders geworden ; de creationistische en neo-con aanhangers in de VS , zijn er in geslaagd vele( vooral ) onderzoekers in de biologische wetenschappen op "droog zaad " te zetten en af te schrikken ...
Kijk maar naar( in Belgie ) top wetenschappers en stamcelonderzoekers , zoals C. Verfaille ) die de" ethische bezwaren " tegen hun verdere onderzoek ook in eigen land zullen moeten gaan counteren ,
indien ook hier deze
anti-wetenschap en ID-ioten , de overhand zouden krijgen ( ---> in Belgie dus voornamelijk de
verwachte "aanhangers " en contra's en
pionnen -van Sint Benedictus
Ratsinger ... )
4.- En als Nederland dan al een van de ( statistisch ) minst gelovige- bevolkingen bevat
(in tegenstelling tot de VS) waar blijft dan het weerwerk ?
of
is men te druk bezig met " brood en spelen " en de "vrijblijvende" babbel-kultuur ? ..... of geeft men ook daar geen ene moer over de kwaliteit van het onderwijs , dat voor de meesten ( in Belgie ) tot een soort van gemakkelijke en
veredelde kinderoppas/ bezigheidstherapie voor adolescenten , is verworden , waar men zich toch niet (wettelijk) kan aan ontrekken ? ....
P;s.
dit is geen kritiek of bemoeizucht , ik doe alleen maar mijn best wat meer informatie te verzamelen om de Nederlandse context wat beter te kunnen inschatten ....
En
Laten we de amerikanen vooral maar
alleen verder doen in die richting : ....
____want bijvoorbeeld ;
de koreanen ( indiers en jappaners ) zullen zich wel bezig houden met het verdere stamcelonderzoek /klonen en andere vermaledijde projekten ... ( wat ik overigens prachtig vind ) ...
http://pharyngula.org/index/weblog/comm ... ls_not_us/
Maar
of europeanen nu ook maar meteen in zee moeten met die amerikanen die hard op weg zijn om hun kennis-ekonomie de nek om te draaien , omwille van de korte termijn stembus-winst die valt te behalen bij " gelovige " revivals ( en die -hards ) ?