Minister van onderwijs wil ID opnemen in lespakket

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Het grote 'argument' van de ID beweging is dat evolutietheorie onder wetenschappers een controverse is.
En wanneer gaan het gros der "wetenchappers " nu eindelijk zelf eens prominenter hun bek opentrekken ? werken ze in een "beschermde " omgeving ?
of zijn het allemaal '"Ouweneels " ," Dekkers " en " Meesters" misschien ?
of
willen ze ook allemaal wel naar de "hemel" gaan ?
of zijn ze alleen maar geinteressaard in de ontwikkeling van nieuwe zeeppoeders ,
en een vette bankrekening ?
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Die beschermde omgeving, tjok, noem ik ook wel de ivoren toren.

Mensen als Ronald Plasterk laten hun ongerief wel uiten (bv. in de media),

Maar als je kijkt naar Kansas bijvoorbeeld, daar hebben wetenschappers hun bek helemaal niet opengetrokken. De reden was voornamelijk om de mate van publiciteit te beperken. Onder het motto "we hebben wel wat beters te doen" hebben ze, volgens mij op verzoek van Dawkins, niet meegedaan. Het schoolbestuur in kwestie bestaat voornamelijk uit voorstanders van de creationismegedachte. Overtuigen doe je in zo'n geval niet met geldige argumenten. Heeft toch geen zin. Het is beter om de creationisten te ontmaskeren op basis van de reden waarom ze op de manier bezig zijn hoe ze zijn. De persoon die de wetenschap vertegenwoordigde tijdens die hoorzittingen deed dat dan ook goed.

Het probleem is niet de evolutietheorie, maar de gedachten die volgens de gelovigen daar het resultaat van zijn: reductionisme, naturalisme, atheisme. Dat soort dingen. De vergelijking "evolutie = atheisme" wordt dan gemaakt en op basis daarvan willen ze evolutie uit het klaslokaal hebben, bv. vervangen met "biologische vertakkingen" of iets anders neutraals, zolang het maar niet "anti godsdienst" is. Op basis daarvan hopen de gelovigen een voedingsbodem te kunnen kweken voor latere indoctrinatie.

Een dergelijk spel speelt zich af in politieke en juridische kringen. Klopt, wetenschappers van hoog niveau met betrekking tot biologie die hun bek opentrekken is nooit verkeerd, maar besef dat dergelijke spellen zich meestal afspelen buiten de ivoren toren, niet daarbinnen. Wetenschappers zijn vaak niet voor niks geen rijke zakenmensen. Politiek bedrijven is ook een gave, vooral als je een verborgen agenda hebt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

chromis schreef: De persoon die de wetenschap vertegenwoordigde tijdens die hoorzittingen deed dat dan ook goed.
Beste Chromis,

Heb je hier een uiteenzetting van of link. Het is altijd boeiend om dit soort verdedigingen na te lezen.

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

De verdediger in kwestie was "Pedro Irigonegaray", al dan niet met spelfout getikt.

http://redstaterabble.blogspot.com/2005 ... l-for.html

Hier is een link naar een blogartikel van Panda's Thumb waarin een paar citaten staan die.. typisch zijn. Ook een link naar het origineel is aanwezig:

http://www.pandasthumb.org/pt-archives/001009.html

Een evaluatie en reacties van de horing kan je hier vinden:

http://www.pandasthumb.org/pt-archives/001036.html

Dit geeft ook wel een beeld: http://www.pitch.com/issues/2005-05-05/ ... print.html

Hierin staat bv. vermeld dat de ID'ers een moslim a-la Harun Yaya hebben laten overvliegen speciaal voor Kansas!

Er zijn een heleboel proceedings te vinden op het web, met name op red state rabble: http://www.pandasthumb.org/pt-archives/001028.html
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Wetenschappers zijn vaak niet voor niks geen rijke zakenmensen
Juist ; en ja er is R. plasterk en G. Korthof en nog anderen( wie of wat , weten jullie beter dan ik ) ...

Laat ik het anders stellen :

1.- Zijn de Ouweneels , Dekkers en Meesters iets " anders" of "iets beters " dan katten die "omwille van het smeer likken aan de kandeleer" ?

2.- Inhoeverre is een ( komfortabele ) positie in akademische wereld NIET afhankelijk van politiek gekonkel ( ons kent ons ) en onderling ellebogenwerk ?
(dat IS zeker zo in Belgie ... is Nederland op dat gebied een witte raaf ? )

3.- En aangezien men toch steeds weer de vergelijking met de VS maakt ( waar dus veel niet-amerikaanse wetenschappers een tijdje onderzoek gaan doen ... )
Het grote 'argument' van de ID beweging is dat evolutietheorie onder wetenschappers een controverse is.

.... is er hier in europa ook zoiets als bijvoorbeeld " project steve " ?
http://www.ncseweb.org/article.asp?category=18

Of moet men alleen maar carriere maken in het buitenland ( zich daar aanpassen aan de plaatselijke toestand en werken in een soort "reservaat" ) en daarna terugkeren naar het land van herkomst , om dan nog wat ( gesubsidieerd ) met wat troetel- proefmuizen te spelen tot men op welverdiende ruste gaat ?

Toegegeven die" terugkeer" is nu enigzins anders geworden ; de creationistische en neo-con aanhangers in de VS , zijn er in geslaagd vele( vooral ) onderzoekers in de biologische wetenschappen op "droog zaad " te zetten en af te schrikken ...
Kijk maar naar( in Belgie ) top wetenschappers en stamcelonderzoekers , zoals C. Verfaille ) die de" ethische bezwaren " tegen hun verdere onderzoek ook in eigen land zullen moeten gaan counteren , indien ook hier deze anti-wetenschap en ID-ioten , de overhand zouden krijgen ( ---> in Belgie dus voornamelijk de verwachte "aanhangers " en contra's en pionnen -van Sint Benedictus Ratsinger ... )

4.- En als Nederland dan al een van de ( statistisch ) minst gelovige- bevolkingen bevat
(in tegenstelling tot de VS) waar blijft dan het weerwerk ?
of
is men te druk bezig met " brood en spelen " en de "vrijblijvende" babbel-kultuur ? ..... of geeft men ook daar geen ene moer over de kwaliteit van het onderwijs , dat voor de meesten ( in Belgie ) tot een soort van gemakkelijke en veredelde kinderoppas/ bezigheidstherapie voor adolescenten , is verworden , waar men zich toch niet (wettelijk) kan aan ontrekken ? ....

P;s.
dit is geen kritiek of bemoeizucht , ik doe alleen maar mijn best wat meer informatie te verzamelen om de Nederlandse context wat beter te kunnen inschatten ....

En
Laten we de amerikanen vooral maar alleen verder doen in die richting : ....
____want bijvoorbeeld ;
de koreanen ( indiers en jappaners ) zullen zich wel bezig houden met het verdere stamcelonderzoek /klonen en andere vermaledijde projekten ... ( wat ik overigens prachtig vind ) ...

http://pharyngula.org/index/weblog/comm ... ls_not_us/

Maar
of europeanen nu ook maar meteen in zee moeten met die amerikanen die hard op weg zijn om hun kennis-ekonomie de nek om te draaien , omwille van de korte termijn stembus-winst die valt te behalen bij " gelovige " revivals ( en die -hards ) ?
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

2.- Inhoeverre is een ( komfortabele ) positie in akademische wereld NIET afhankelijk van politiek gekonkel ( ons kent ons ) en onderling ellebogenwerk ? (dat IS zeker zo in Belgie ... is Nederland op dat gebied een witte raaf ? )
Nouja je hebt natuurlijk gelijk, dat speelt overal zo waar mensen zijn lijkt me.. alleen de vraag is in welke mate. Een vriend van me werkt bijvoorbeeld bij de Fortis bank in Nederland. Als ik hoor wat voor politieke spelletjes daar gespeeld worden, dan is dat een heel ander verhaal als bv. het deel van Philips waar ik ooit ben afgestudeerd, of mijn ervaringen met mensen op de faculteit op de TU/e waar ik nog student speel. Nu zal dat mischien per faculteit en per instelling verschillen. Geen idee, maar ik zou zelf niet overleven in een werkklimaat a-la Fortis (ofwel dat deel waar ik van heb gehoord). Laat staan, echte politiek dat bedreven wordt in onze parlementen en in Brussel (EU). Ofwel: het kan altijd erger, en ID kan je vinden in het ergste gebied op het gebied van iets klaarkrijgen met politiek gekonkel.

Het wordt vooral anders als er externe factoren (religie) een cruciale rol gaan spelen en kritiek gaan leveren, en dat gebeurt meestal van buitenaf. De overgrote meerderheid van creationisten en ID'ers zijn namelijk geen (evolutie)biologen.
4.- En als Nederland dan al een van de ( statistisch ) minst gelovige- bevolkingen bevat (in tegenstelling tot de VS) waar blijft dan het weerwerk ? of is men te druk bezig met " brood en spelen " en de "vrijblijvende" babbel-kultuur ? ..... of geeft men ook daar geen ene moer over de kwaliteit van het onderwijs , dat voor de meesten ( in Belgie ) tot een soort van gemakkelijke en veredelde kinderoppas/ bezigheidstherapie voor adolescenten , is verworden , waar men zich toch niet (wettelijk) kan aan ontrekken ?
Nederland bevat een "laten we eens een kopje thee drinken en erover praten" cultuur. Het plan van die minister Verhoeven was dan ook om 'dialoog op gang te brengen tussen wetenschappers en aanhangers van de scheppingsgedachte'. Dus ja: wellicht te druk bezig met wat je zegt.

Het weerwerk.. nouja er is wel flink kritiek geweest op het voorstel van Verhoeven. Ofwel: het zal waarschijnlijk niet uit de klauwen lopen. Het zou me niks verbazen dat over een jaar de meeste mensen het vergeten zijn, behalve de mensen die zich er echt druk over maken.

Over kwaliteit van onderwijs (dat ik heb gehad) was ik niet altijd te spreken. Hoe dat tegenwoordig is.. tja ik verwacht niet dat het verbeterd is. Maar ik heb bv. geen zicht meer over hoe het er aan toe gaat op middelbare scholen heden ten dage.

Maar wat je zal zien komen uit de hoek van ID, als het aanwakkert, is het idee "wat wil de student zelf". Dat is eigenlijk ook wel een gewiekste strategie: laat het kind kiezen wat het wil. Een hele tijd geleden zag ik interviews met kinderen van een middelbare school in Amerika, en de grote meerderheid vond het "makkelijker om in een schepper te geloven dan al dat gedoe en gedenk over natuurlijke selectie en mutatie en dat soort dingen".
de koreanen ( indiers en jappaners ) zullen zich wel bezig houden met het verdere stamcelonderzoek /klonen en andere vermaledijde projekten ... ( wat ik overigens prachtig vind ) ...
Ik ben benieuwd of de hypocrisie ooit de overhand zal nemen (zou me niks verbazen). Als er uiteindelijk veel geld wordt misgelopen door dit, dan zou me niks verbazen dat onder een andere president dit weer allemaal legaal zou worden.
of europeanen nu ook maar meteen in zee moeten met die amerikanen die hard op weg zijn om hun kennis-ekonomie de nek om te draaien , omwille van de korte termijn stembus-winst die valt te behalen bij " gelovige " revivals ( en die -hards ) ?
Europeanen gaan in zee enkel weer om individueel gewin: geld en macht voor diegenen die ervoor staan. Off topic, en een praktisch voorbeeld: software patenten. Een rel in de tak van de IT die verstand van zaken en inzicht hebben. Niemand wordt er beter van behalve de juristen. De IT industrie wordt er toonbaar slechter van, behalve de grote bedrijven die (vooral) van Amerika komen. Toch gaan ze ervoor. Waarom? "Er zijn genoeg redenen om het niet te doen, maar die redenen zijn geen politieke redenen", aldus een ministerie waar ooit vragen naartoe zijn gestuurd.

Tja.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

chromis schreef: Het probleem is niet de evolutietheorie, maar de gedachten die volgens de gelovigen daar het resultaat van zijn: reductionisme, naturalisme, atheisme. Dat soort dingen. De vergelijking "evolutie = atheisme" wordt dan gemaakt en op basis daarvan willen ze evolutie uit het klaslokaal hebben, bv. vervangen met "biologische vertakkingen" of iets anders neutraals, zolang het maar niet "anti godsdienst" is.
Evolutie heeft niets met atheïsme te maken. Het maakt niet uit of een wetenschapper theïst is of atheïst. Eerlijk en goed onderzoek zal in beide gevallen ongeveer hetzelfde uitwijzen. De atheïstische wetenschappers zal er van uitgaan dat mutaties door toeval plaatsvinden, en de theïst zal er van uitgaan dat een bovennatuurlijke kracht de mutaties laat plaatsvinden (of dat de bovennatuurlijke kracht een systeem heeft ontworpen waarin toevallige mutaties kunnen plaatsvinden).
Het probleem zijn de letterlijke interpretaties die fundamnentalisten geven aan hun antieke geschriften, en de onwetendheid van het grote publiek omtrent evolutie.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Dat snap ik, maar zo wordt het dus niet gezien door de beweging die ID propageert. Sterker nog, gelovigen die geloven in evolutie zijn zelfs nog erger als 'ons': http://www.pandasthumb.org/pt-archives/000552.html
More importantly, the Intelligent Design movement believes that those who believe in God and accept evolution are wrong. In fact, Intelligent Design founder Philip Johnson has said that such Christians "are worse than atheists because they hide their naturalism behind a veneer of religion."
bad_religion

Bericht door bad_religion »

ID is gewoonweg een sluwe truuk van de kerk om bezit te nemen van de wetenschap, vanaf daar is het een klein stapje om de scheiding tussen staat en kerk te slopen.

Pas op voor deze christelijke leugentjes....

De wetenschap ondersteund zijn theorieën, stellingen etc. met deterministisch / empirisch onderzoek. De wetenschap staat er voor open dat door andere inzichten, betere meet apparatuur oude theorieën etc. door nieuw deterministisch / empirisch onderzoek....

Maar wanneer de kerk door ID een stelling als waar heeft aangenomen kan een eventueel ander inzicht welliswaar door nieuw onderzoek worden aangetoond, maar alvorens geaccepteerd te kunnen worden mag men eerst een geloofsoorlogje met de kerkelijke instanties voeren, zoals het verleden veelvuldig heeft aantgetoond.....

Zo, nu bezit de kerk de wetenschap, maar eigenlijk ook de staat.... Wat gebeurt er als nieuwe wetenschappelijke inzichten een moreel ethische discussies nodig hebben die de kerk niet bevalt......drie maal raden...

De kerk is een sluwe gifadder, als je even niet kijkt bijt ie en stroomt z'n gif door de aderen van de maatschappij !
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

NRC vandaag 2 artikelen over ID: Helaas pas morgen te kopiëren van de site, daarom beperk ik me tot enkele regels uit de krant op "good old paper".
Artikel 1:
Onderwijs minister wil debat schepping.
De minister wil een academische discussie starten over de evolutieleer en de gedachte dat er een 'schepper' achter alle leven zit .
Je kunt alles academische benaderen maar dat maakt het nog geen wetenschap. Theologie bestudeert de Bijbel en religie in het algemeen. Dat maakt de studie misschien academische maar niet het studie onderwerp.
De uitkomsten van zo'n discussie kunnen mogelijk op scholen worden toegepast
:twisted: gruwel. Als het een open discussie was had ik veel vertrouwen in de uitkomsten. Een al oude stoffig thema komt uit een oude kast van zolder en wordt op tafel gelegd. Dezelfde aloude argumenten die het ooit voorgoed in die kast deed belanden zullen ook nu weer ter tafel komen. Het thema ligt daarna snel weer in de stoffige oude kast op zolder om er alleen als documentatie materiaal van "er was eens..." uit gehaald te worden. Helaas vrees ik dat de samenstelling van de hoorzittingen dusdanig is dat men heel andere conclusies trekt. De discussie zal dan later wel breder gevoerd worden maar intussen zal de Heilige maagd Maria haar indoctrinatie programma al hebben opgestart en doorgevoerd. De scenario's heeft ze vast al klaar liggen, haar deels aangereikt door de school met den Bijbel en andere niet geïntegreerde scholengemeenschappen.
Volgens VVD en CDA moet de overheid geen enkele rol willen spelen in het debat over geloof en wetenschap. ...
Ja, ja, zelf binnen het Christelijk Democratische Appél (CDA) is niet iedereen met dit idiote plan van De heilige maagd Maria van der Hoeven eens.
Volgens van der Hoeven kunnen er in de discussies die zij voorstaat verbindingen gelegd worden tussen geloof en wetenschap. De minister vindt het "jammer" dat wetenschappers geloof en wetenschap gescheiden willen houden.
Hoe is het mogelijk dat iemand die niet weet dat geloof en wetenschap gescheiden zijn en dat vooral ook moet blijven Anno 2005 zich minister mag noemen (nee, minister IS) in het van oudsher Liberale Nederland.
Haar opmerkingen gaan niet in tegen de scheiding van kerk en staat, zegt de minister.
PARDON ??????
E. Balemans (VVD) legt een verband met de door hem ongewenste "conservatief-religieuze tendensen in de verenigde staten. ....
U. Lambrechts (D66) noemt de opmerking van de minister "Vijf stappen terug. Zes jaar geleden hebben we afgesproken dat alle scholen de evolutie theorie
Gelukkig kent Den Haag ook nog normaal denkende politici.

Artikel 1:
Evolutie: Toeval of intelligent plan?
Het bestaan van evolutie is in de loop der jaren gestaafd door een omvangrijk en coherent stelsel van overtuigende aanwijzingen. Intelligent Design (ID) , een theorie die beweert dat een eenintelligent ontwerper(God) aan de wieg van het leven stond, komt vooralsnog niet verder dan het niveau van een idee. ...Tegenwoordig is er geen bioloog meer die aan het bestaan van evolutie twijfelt. De aanwijzingen dat evolutie de motor is achter de diversiteit van het leven zijn overweldigend... ..... (NRC noemt nu enkele voorbeelden. De laatste was mij onbekend dus die vermeld ik nog even specifiek, Gerard)..Ook wijzen computer modellen uit dat geavanceerde ogen met een lens zich stapje voor stapje ontwikkelen uit eenlichtgevoelige vlek op de huid.
De populariteir van de evolutie-gedachte werd in religieuze kringen in toenemende mate als een bedreiging ervaren. Het idee dat het leven op aarde en alle materie in de kosmos door toeval is ontstaan is geheel in strijd met het idee dat god het helaal( met een vooropgesteld doel) heeft geschapen. .........Creationisten zijn er nooit in geslaagd een samenhangende theorie te formuleren. Ze konden het onder meer niet eens worden over hoe letterlijk de Bijbel moest worden genomen.
Sommigen probeerden te bewijzen dat de aarde slecht 6000 jaar oud was.
Anderen zochten aanwijzingen voor de zondvloed in de aardlagen.
En weer anderen hielden vol dat fossielen in de bodem wel leken te bewijzen op het bestaan van evolutie maar dat dit in feite een ultieme test van god was om het geloof van de mensen op de proef te stellen.
Deze laatste :lol: had ik nog niet gehoord.
In de jaren negentig deed de theorie van Intelligent Design zijn intrede. Met het boek "Darwins Black Box" van Micheal Behe kreeg de theorie een wijdere bekendheid.
De gevestigd wetenschap heeft het boek van Behe evenwel afgewezen als 'pseudo-wetenschap'. Aanhangers van Iintelligent design onderscheiden zich graag vande creationisten. Hun theorie laat tot op zekere hoogte wel evolutie toe, maar het basisontwerp is volgens hen geleverd door een intelligent wezen. Een wetenschappelijke aanwijzing voor zo'n wezen ontbreekt.

Verder Fokke & Sukke vandaag over Intelligent Design
Afbeelding
Die verrekte php nekt me weer. :twisted:
N-Rico en Skeptic, het is jullie de vorige keer (1 april) ook gelukt. Kunnen jullie de truc nog eens uithalen en mij leren hoe ik het zelf kan doen?.
Laatst gewijzigd door Gerard op 23 mei 2005 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Tomk80
Geregelde verschijning

Bericht door Tomk80 »

De volkskrant had vandaag een aantal reacties op van der Hoeven haar plannetje op de voorpagina. Ik moest behoorlijk lachen om de reactie van Ronald Plasterk (als een stel fakirs de theorie van de zwaartekracht bestrijden, moeten we daar dan ook over debatteren?). Ook de reactie van Piet Borst beviel me goed. Hij vroeg zich af waarom hij een debat zou moeten voeren over creationisme, aangezien dat een marginaal debat veel te veel aandacht geeft.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Een artikel in het Deventer Dagblad (De Stentor) voegt hier nog aan toe.
Wat de VVD betreft moet van der Hoeven zich eerst maar eens richten op beleidsmatige zaken als het verminderen van het aantal 'drop-outs' en het aankomende leraren tekort.
en verder:
Kamerlid Hamer(PvdA) wil weten hoe het protestants-christelijke onderwijs omgaat met de evolutie-theorie.
kamerlid Kraneveldt (LPF) vraagt zich af of van der Hoeven het als haar taak ziet de scheppingsgedachte door te laten klinken in het onderwijs. "als dat zo is dan is de scheiding tussen kerk en staat in het geding.
Van der Hoeven zei op haar weblog niet in toeval te geloven.
Gelukkig wordt men in Den Haag nu ook eindelijk wakker. Hopelijk gaat ook Maria inzien dat haar fundamentalistische proefballonnetje in Nederland een niet al te lang leven is beschoren.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Tomk80 schreef: reactie van Ronald Plasterk (als een stel fakirs de theorie van de zwaartekracht bestrijden, moeten we daar dan ook over debatteren?).
Geweldig :lol: :lol:
reactie van Piet Borst .. Hij vroeg zich af waarom hij een debat zou moeten voeren over creationisme, aangezien dat een marginaal debat veel te veel aandacht geeft.
Na zijn op merking in NRC. (zie eerdere posting) had ik nogal vraagtekens bij Pietje. Mogelijk moet ik die nuanceren. Ik zal me nog eens in die man verdiepen.
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Ik heb de laatste tijd weinig TV gezien. Is Maria nog verschenen :?:
Natuurlijk bedoel ik van der Hoeven reagerend over de ophef over haar proefballonnetje.
Of houdt ze zich nu angstvallig schuil. Het lijkt me toch bijna ondenkbaar dat ze niet is uitgenodigd bij de serieuze journalistiek zoals Nova, Barend en van Dorp, Den Haag vandaag met Freddy, aan de éne kant ..maar aan de andere kant, van Mingele.
Heeft iemand haar de laatste dagen ergens langs zien komen?
Hoe reageerde ze: Standvastig of toch alles nuancerende.
Friedrich Nietzsche
Tomk80
Geregelde verschijning

Bericht door Tomk80 »

GH schreef:Ik heb de laatste tijd weinig TV gezien. Is Maria nog verschenen :?:
Natuurlijk bedoel ik van der Hoeven reagerend over de ophef over haar proefballonnetje.
Of houdt ze zich nu angstvallig schuil. Het lijkt me toch bijna ondenkbaar dat ze niet is uitgenodigd bij de serieuze journalistiek zoals Nova, Barend en van Dorp, Den Haag vandaag met Freddy, aan de éne kant ..maar aan de andere kant, van Mingele.
Heeft iemand haar de laatste dagen ergens langs zien komen?
Hoe reageerde ze: Standvastig of toch alles nuancerende.
Ik ben haar niet tegengekomen. Maar de hoeveelheid tv die ik voor de kiezen krijg is dan ook laag. Heb nog gekeken op uitzendiggemist.nl, maar volgens mij is ze niet bepaald in de actualiteitenprogramma's aan bod gekomen (tenzij misschien bij de EO).
Plaats reactie