axxyanus schreef:
...
Ach kom nu. In een aantal van die landen worden ledematen geamputeerd voor diefstal. Wil je nu beweren dat er het risiko bestaat dat zoiets in de UK of Canada gaat gebeuren?
"Sharia" op zich is gewoon een etiket. Het is niet omdat er onder dat etiket, bepaalde zaken in een land gebeuren, dat die zelfde zaken onder dat etiket ook in een ander land mogelijk zijn. Dus als je concrete gevallen van discriminatie of schending van de mensenrechten kan noemen die legaal gedekt worden in de UK of Canada wegens die "sharia" dan heb je een concreet geval dat ondersteunt dat dergelijk zaken nu ook in de UK of Canada gebeuren.
Of:
- Ik ben niet duidelijk genoeg.
- Jij begrijpt het niet.
- Je leest niet goed.
Ter verduideliking herhaal ik hier nog enige citaten van mijn voorgaande antwoorden:
Relevant is dat er een afwijkende rechtsgang instituut is die gestoeld is op barbaarse en achterlijke instellingen. Dat daarvan in de UK slechts die regels gebruikt worden die binnen de rechtstaat vallen is irrelevant.
3. Ja! Er zijn verschillen per regio in zowel de opstelling als de uitvoering van de sharia. Maar alle versies, zonder uitzondering, bevat regels, in zowel opstelling als uitvoering, die volkomen haaks staan op de recht systemen van de geciviliseerde wereld (wat de islamitische wereld dus aantoonbaar niet is). Dit ondanks het feit dat er natuurlijjk ook wel degelijk verschillen zijn in de geciviliseerde recht systemen. Zowel in opstelling als in uitvoerring.
Relevant is dat een joodse rechtbank niet erkent wordt en een islamitische met name wel.
Het is de erkenning dus die relevant is.
Het punt is: een rechtstaat mag nooit of te nimmer accepteren of erkennen dat er regels bestaan die de rechten van de mens en het rechtsysteem schenden. Deze regel geldt voor moslims, joden, scientology enz...
Maar elke arbitrage, zonder uitzondering, moet (zo veel mogelijk) ontdaan zijn van politieke, sexuele, rasistische of religieuze discriminatie. Als er ook maar de geringste zweem van of aanwijzing is dat de arbitrage gestoeld is op een rascistische, politieke, religieuze of seksistische voorkeur dan mag de arbitrage nooit of te nimmer erkent worden of zijn.
Een sharia rechtbank is in alle opzichten rasistisch, seksistisch, religieus en zelfs politiek. Dus geen enkele arbitrage gedaan door een imam of andere geestelijke of personen zonder titel die zich beroepen op de sharia of islam in het algemeen mag officieel als arbiter erkent worden. Geen enkele!
Daarnaast heb je wel mijn "ten eerste" geciteerd, maar niet mijn "ten tweede". Ik citeer dit als nog:
Ten tweede
Lees de rechten van de mens eens door, de versie van Caïro, dus de versie die door de islamitische wereld aanvaard wordt, en constateer dat deze achterlijkheid letterlijk in dit convenant staat.
Hier worden wat problemen besproken door een muslima (Nb. zie ook de opvolgende videos):
http://www.sudanesethinker.com/2008/12/ ... ia-courts/
Bestuudeer dit eens! Bestudeer de rol en invloed, autoriteit en zeggenschap van de Al-Azhar universiteit en met name de implicaties die dit heeft voor de fundamenten van het sharia rechtsysteem (met name het gebrek aan recht). Daari kun je tevens het antwoord vinden voor de vraag die je aan Kitty gesteld hebt, en ik citeer je nu:
axxyanus schreef:
Kitty schreef:Bijvoorbeeld erfrecht, een vrouw erft de helft van wat een man zou erven, dit is discriminerend maar valt dus wel onder de sharia die in Engeland toegestaan en gelegaliseerd is.
Ik zit nu met de volgende vraag:
Heb jij ergens een tekst onder ogen gekregen waarin een artikel staat dat een man recht heeft op tweemaal het deel van een vrouw in erfenis kwesties, dat gelegaliseerd is in Engeland?
....
Waarna jij ver volgde met:
axxyanus schreef:
....
Of heb jij ergen opgevangen dat de sharia gelegaliseerd in is Engeland, dan gaan kijken wat voor regels onder de sharia in andere landen vallen en heb je daaruit besloten dat die regels dan ook wel geldig zullen zijn in Engeland?
Of heb je weet van een concreet geval waarin mannen dubbel zoveel erfden als vrouwen in Engeland?
Nog een andere mogelijkheid.
Ja! Er zijn inderdaad concrete gevallen. Dit wordt met name aangetipt door een moslima zelf! Ook dit heb ik al eerder verrmeld, en ik citeer wederom mezelf:
Hopelijk is het een en ander nu duidelijk(er) voor je.
MvG, Wim Ahlers.