Het aan de kaak stellen van .............
Moderator: Moderators
Ik dank je voor jouw openhartigheid ...
Het zal hopelijk het verdere onnodige geploeter en tijdverspillend gissen drastisch beperken ...
Het verschaft serieuze tijdwinst die nu voor verdere nuttige en leerzame discussies kan worden gebruikt ...
Ik meen te kunnen lezen dat je een praktisch eclecticus bent ( = behoud het goede )
Je houd ook rekening met wat zich ( voldoende ) empirisch en herhaalbaar opdringt en om een verklaring vraagt ...En wanneer de verklaring vooralsnog uitblijft dan zal je nooit daarom de empirsche data verwerpen ...?
Dat is natuurlijk zeer lovenswaardig maar ik heb het wel zeer algemeen gesteld ....
Als ik al juist zit ...kan je dat dan illustreren met voorbeelden uit je ervaring en filosofie? Dat zou toch wel een goede discussie op weg kunnen helpen ...
Met vriendelijke groeten ...
Het zal hopelijk het verdere onnodige geploeter en tijdverspillend gissen drastisch beperken ...
Het verschaft serieuze tijdwinst die nu voor verdere nuttige en leerzame discussies kan worden gebruikt ...
Ik meen te kunnen lezen dat je een praktisch eclecticus bent ( = behoud het goede )
Je houd ook rekening met wat zich ( voldoende ) empirisch en herhaalbaar opdringt en om een verklaring vraagt ...En wanneer de verklaring vooralsnog uitblijft dan zal je nooit daarom de empirsche data verwerpen ...?
Dat is natuurlijk zeer lovenswaardig maar ik heb het wel zeer algemeen gesteld ....
Als ik al juist zit ...kan je dat dan illustreren met voorbeelden uit je ervaring en filosofie? Dat zou toch wel een goede discussie op weg kunnen helpen ...
Met vriendelijke groeten ...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 10 jul 2009 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Gidswoord komt van gidsfossiel.
Zodra je een gidsfossiel in een aardlaag vind, hoef je geen moeilijke dingen meer te doen om deze aardlaag te dateren omdat dat typische fossiel alleen voorkomt in een bepaalde periode.
Vanzelfsprekend is het ook een heel veel gevonden fossiel en voor die tijd ook een heel gewoon diertje of plantje
Als je op een forum een gidswoord tegenkomt, dan kan je met dat ene woord heel goed duiden wat de schrijver feitelijk bedoelt en/of welke levensovertuiging de schrijver heeft.
Met het gebruik van het gidswoord reguliere zet jij jezelf neer als belangstellende voor de pseudowetenschappen, crackpotscience en de kwakzalverij.
Het leuke is dat dat niet je bedoeling was.
Ander voorbeeld van een discussie met een gidswoord.
Zodra je een gidsfossiel in een aardlaag vind, hoef je geen moeilijke dingen meer te doen om deze aardlaag te dateren omdat dat typische fossiel alleen voorkomt in een bepaalde periode.
Vanzelfsprekend is het ook een heel veel gevonden fossiel en voor die tijd ook een heel gewoon diertje of plantje
Als je op een forum een gidswoord tegenkomt, dan kan je met dat ene woord heel goed duiden wat de schrijver feitelijk bedoelt en/of welke levensovertuiging de schrijver heeft.
Met het gebruik van het gidswoord reguliere zet jij jezelf neer als belangstellende voor de pseudowetenschappen, crackpotscience en de kwakzalverij.
Laatst gewijzigd door Cluny op 10 jul 2009 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Op een plek waar je allerlei mensen tegenkomt. Je zult hier iets meer sceptici aantreffen, maar voor de rest is het hier net zo als op de rest van de wereld. Spreek individuen liever aan op hun eigen gedrag, en probeer vooroordelen en generaliseren te vermijden.Mariakat schreef:Lieve Moeder Maria, waar ben ik terechtgekomen?
Vr gr.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Scherp, scherp!cluny schreef:Gidswoord komt van gidsfossiel.
Vanzelfsprekend is het ook een heel veel gevonden fossiel en voor die tijd ook een heel gewoon diertje of planje
Als je op een forum een gidswoord tegenkom, dan kan je met dat ene woord heel goed duiden wat de schrijver feitelijk bedoelt en/of welke levensovertuiging de schrijver heeft.
Je kunt je daar inderdaad op oefenen en dan uit enkele woorden soms opmaken uit welke hoek iemand komt, dat klopt inderdaad.
Born OK the first time
GaafGidswoord komt van gidsfossiel.
Helder
1.- Taal en spellings-fouten zijn ook goede "artefacten ".... In veel gevallen kan men daaruit opmaken dat het om "spieken" gaat ....
2.-Dat omvat ook : Bepaalde redeneringen interpretaties , semantische verschuivingen en zinswendingen (die soms in de eenvoudigste gevallen ) klakkeloos worden overgenomen en natuurlijk ook het maken van bepaalde vergelijkingen met veelgebruikte termen uit de eigen interesse en studie-gebieden of de opleidingsachtergrond /opvoeding/herinneringen ( =zo maakt Cluny de vergelijking met de geologie term --> gidsfossielen )ter verduidelijking van de in de discussie gebruikte term "gidswoord " ( = een "artefact" met een symptomatische lading )
3.- de gebruiker van het "verklikkertje " weet het over het algmeen niet bewust dat hij dit spoortje achterliet .... ahahahahaha
4.- Het is een "smoking gun " : een serieuze aanwijzing /vingerwijzing voor de geroutineerde debatter / aandachtige lezer van epistels en ontboezemingen
En ook vlug een instinker voor de (eventuele)beduvelaar /woordgoochelaar /woordmoordenaar die (nog )niet op heterdaad is betrapt en graag de filosofische lijken in de kast bewaard zolang het kan
Velen op dit forum hebben een grote ervaring opgedaan op diverse internet fora ...
Ze zijn wat "achterdochtig "geworden ...
Geef ze maar eens ongelijk of loop (eventueel) gewoon weg ...de keus ligt alleen maar bij jou , toch ?
Ni dieu , Ni maitre
Cluny
Het wijst inderdaad een weg.
Mits onomstotelijk vaststaat hoe oud de aardlaag is, waar dit fossiel ooit ontstaan is, klopt het, dat je ook kunt concluderen, dat andere aardlagen elders, waarin het voorkomt, van de zelfde leeftijd zijn.
Als je op een forum een gidswoord tegenkomt, dan kan je met dat ene woord heel goed duiden, dat de schrijver .....
wat kennis heeft van ............
misschien interesse heeft in....
Niet meer en niet minder.
Alle andere conclusies gaan op conto van de lezer.
Vanaf die tijd zit het in mijn vocabulair.
Het klopt inderdaad, dat er interesse is.
Mede bepaald en noodzakelijk door en in mijn vakgebied.
Maar daar heb je bij mij toch geen gidswoord voor nodig, om daar achter te komen?
Dat bleek al uit mijn uitspraak in de topic over Mellie Uyldert.
Je hebt zelfs gerefereerd aan mijn 2e bijdrage op dit forum?????
Ik heb dat daar zelf geschreven.
Zo heb ik me daar zelf voorgesteld
Je haalt er zelfs de zin uit!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor het gemak toch maar even de link ernaar toe.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 239#174239
Dank je voor je uitleg van de bron van het gebruik van het woord "gidswoord"Zodra je een gidsfossiel in een aardlaag vind, hoef je geen moeilijke dingen meer te doen om deze aardlaag te dateren omdat dat typische fossiel alleen voorkomt in een bepaalde periode.
Het wijst inderdaad een weg.
Mits onomstotelijk vaststaat hoe oud de aardlaag is, waar dit fossiel ooit ontstaan is, klopt het, dat je ook kunt concluderen, dat andere aardlagen elders, waarin het voorkomt, van de zelfde leeftijd zijn.
Laat ik het even anders formulerenAls je op een forum een gidswoord tegenkomt, dan kan je met dat ene woord heel goed duiden wat de schrijver feitelijk bedoelt en/of welke levensovertuiging de schrijver heeft.
Als je op een forum een gidswoord tegenkomt, dan kan je met dat ene woord heel goed duiden, dat de schrijver .....
wat kennis heeft van ............
misschien interesse heeft in....
Niet meer en niet minder.
Alle andere conclusies gaan op conto van de lezer.
Dit woord ben ik al in de eerste periode van mijn (reguliere) paramedische studie tegengekomen.Met het gebruik van het gidswoord reguliere zet jij jezelf neer als belangstellende voor de pseudowetenschappen, crackpotscience en de kwakzalverij.
Vanaf die tijd zit het in mijn vocabulair.
Het klopt inderdaad, dat er interesse is.
Mede bepaald en noodzakelijk door en in mijn vakgebied.
Maar daar heb je bij mij toch geen gidswoord voor nodig, om daar achter te komen?
Dat bleek al uit mijn uitspraak in de topic over Mellie Uyldert.
Nu kom je toch wel tot een vreemde conclusie.Het leuke is dat dat niet je bedoeling was.
Je hebt zelfs gerefereerd aan mijn 2e bijdrage op dit forum?????
Ik heb dat daar zelf geschreven.
Zo heb ik me daar zelf voorgesteld
Je haalt er zelfs de zin uit!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor het gemak toch maar even de link ernaar toe.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 239#174239
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Toch was het een aardige ervaring.
Jouw verbijstering!
Jouw verbijstering!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.