De varkensgriep; kanshebber voor een pandemie?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

fröhliche
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door fröhliche »

Mijn dochter is op huwelijksreis naar Mexiko. Op de luchthaven werd ze geïnterviewt. ze heeft gezegd: "als er kiekenpest is op 20 km van huis zeggen de mensen: dat is ver weg van ons. Waar wij naar toe gaan is meer dan 1000 km van Mexiko stad vandaan. Waar moet ik bang voor zijn." (vrij naar herinnering)
Misschien heeft het iemand gehoord? Gisteren °smorgens op het nieuws van 09.00 uur op Klara.
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.
joaddan

Bericht door joaddan »

Het idiote van dit alles; dit is een mengeling van varkens-, kippen-, en mensen griep...toch een coctail nemen?
een boosaardig hart achter vriendelijk klinkende woorden is als een waardeloos voorwerp, overtrokken met een laagje zilver
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Socratoteles schreef: Oh, Theoloog heeft wel degelijk gelijk.
Theoloog kan niet lezen en jij blijkbaar ook niet. Niemand kan bepalen wat die sterksten dan wel zijn. 1 ding is zeker, medicijnen en andere methoden om je zoveel mogelijk van ziektekiemen te ontdoen maken de mens alleen maar zwakker.
Vaak is de reden van het overleven van een epidemie een afwijkende eigenschap die onder andere omstandigheden een nadeel is.
Volgens mij heb ik dat in andere woorden al uitgelegd.
Uit een vroeger topic herinner ik me dat je nogal neerkijkt op mensen met het Downsyndroom.
Je gaat toch niet meedoen aan het verspreiden van leugens waar een aantal van de dogmatische kliek niet mee kunnen ophouden he?! Ik doel dan even op theoloog die graag stromannen ontwikkeld en er nogal merkwaardige benaderingen op na houdt.
Welnu, laten we eens zeggen dat er in de toekomst een virus ontstaat dat extreem besmettelijk is en dat ieder besmet mens doodt. En stel je nu vervolgens voor dat alleen mensen met Downsyndroom niet ziek worden. Dan sterft de hele mensheid uit, behalve deze groep. Ook dat is 'survival of the fittest'.
Zouden er ( voor lange tijd, zoals nu het geval is) mensen met het downsyndroom bestaan als de mens werkelijk zijn genenpoel zou beschermen door de natuur Zijn gang te laten gaan?
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Theoloog schreef:
Hoor wie het zegt! Iemand die voortdurend gebruik maakt van denigrerende aanduidingen als 'appelflappert' en andere ad hominems, moet niet klagen als hij zelf eens een koekje van eigen deeg krijgt geserveerd.
Ik doe niet meer dan je 'Van Gaaltje' omkeren.

Je geeft zelf de óf-óf. Ófwel wat je zegt is evident waar, ófwel je bent 'zo dom'. Welnu, wat je zegt is evident onjuist voor iedereen die begrijpt wat de survival of the fittest inhoudt . Dus, uit je eigen opzet volgt daaruit ... ?
Sorry hoor meneer, maar waar heb ik jou als eerste aangevallen? Geen excuses zoeken voor je lage communicatieve waarden.
Het is juist andersom. Jij bent degene die de evolutietheorie en de overleving van de meest aangepaste aan de omstandigheden niet goed hebt begrepen.
Oeh, welus nietus spelletjes.................niet mijn ding. Ga maar in je sop gaarkoken met jou discussieer ik niet meer ( als je al over een discussie kunt spreken). Ik adviseer je wel om je ongeprovoceerde, zelf gerechtvaardigde aanvallen bij je te houden.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Primaat schreef:
Theoloog kan niet lezen en jij blijkbaar ook niet. Niemand kan bepalen wat die sterksten dan wel zijn. 1 ding is zeker, medicijnen en andere methoden om je zoveel mogelijk van ziektekiemen te ontdoen maken de mens alleen maar zwakker.
En wat was het verwachtingspatroon van een mensenleven pak hem beet honderd jaar geleden? Of tweehonderd jaar geleden? Juist, en waar komt dit door? Komt dit niet door de vooruitgang van medicijnen die door de wetenschap ontwikkeld zijn? Waardoor komt het dan wel?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

lost and not found yet! schreef:Primaat schreef:
En wat was het verwachtingspatroon van een mensenleven pak hem beet honderd jaar geleden? Of tweehonderd jaar geleden? Juist, en waar komt dit door? Komt dit niet door de vooruitgang van medicijnen die door de wetenschap ontwikkeld zijn? Waardoor komt het dan wel?
Wat heeft dat nou met natuurlijke selectie te maken? 100 jaar gelden kwamen aandoeningen als pinda en lactose allergieën nauwelijks voor. Nu gaan er mensen aan dood, hoe zou dat komen denk je?
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Primaat schreef:
lost and not found yet! schreef:Primaat schreef:
Wat heeft dat nou met natuurlijke selectie te maken? 100 jaar gelden kwamen aandoeningen als pinda en lactose allergieën nauwelijks voor. Nu gaan er mensen aan dood, hoe zou dat komen denk je?
Dat is geen antwoord op mn vraag Primaat! Mijn vraag was wat de oorzaak is tussen de levensverwachting in jaren van 100 of 200 jaar geleden en nu. Ja ja, 100 jaar geleden kwamen aandoeningen als pinda en lactose allergieën nauwelijks voor. En zoveel mensen gaan daar niet aan dood hoor! Tenminste lang niet zoveel als vroeger aan de pest of cholera. En nu komt de pest ook niet meer voor, cholera ook bijna niet meer! Ra ra hoe kan dat?!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

lost and not found yet! schreef:
Primaat schreef: Wat heeft dat nou met natuurlijke selectie te maken? 100 jaar gelden kwamen aandoeningen als pinda en lactose allergieën nauwelijks voor. Nu gaan er mensen aan dood, hoe zou dat komen denk je?
Dat is geen antwoord op mn vraag Primaat! Mijn vraag was wat de oorzaak is tussen de levensverwachting in jaren van 100 of 200 jaar geleden en nu. Ja ja, 100 jaar geleden kwamen aandoeningen als pinda en lactose allergieën nauwelijks voor. En zoveel mensen gaan daar niet aan dood hoor! Tenminste lang niet zoveel als vroeger aan de pest of cholera. En nu komt de pest ook niet meer voor, cholera ook bijna niet meer! Ra ra hoe kan dat?!
Je vraag was op mijn stelling dat de mens alleen maar zwakker wordt door medicijnen ( maar ook hygiëne) (welke gewoonweg juist is). Natuurlijke selectie wordt (tijdelijk) omzeild door deze medicijnen waardoor normaliter, mensen die lijden aan onbehandelde dodelijke aandoeningen en geen nageslacht kunnen voortbrengen, nu WEL nakomelingen kunnen verwekken. De genenpoel wordt daardoor zwakker en het is dan ook verklaarbaar waarom aandoeningen zoals Kanker, Suiker, Astma, ernstige alergieën etc.etc. steeds vaker voorkomen en waar steeds meer mensen aan dood (kunnen) gaan.
Het kan best zijn dat de mens gemiddeld veel langer leeft, maar daar ging het mij niet om, het gaat erom dat er geen "negatieve" mutaties meer worden uitgeselecteerd en waardoor er dus een steeds vatbaardere mens overblijft die steeds meer gevaar loopt om te sterven aan genetische afwijkingen en dodelijke ziektes. Daarnaast is onze medische kennis niet opgewassen tegen de mutatiesnelheid van bacteriën en virussen maar onze pogingen om ze te stoppen zorgt er vooralsnog voor dat deze immuun worden voor alles dat we tegen ze opwerpen. De mens maakt zich druk om de varkens/mexicaanse mensen griep, maar men moet zich meer zorgen gaan maken om TBC en waarom wij eerder schuldig zijn aan de ontwikkeling van de ongeneesbare variant dan alleen maar slachtoffer.
Ons immuun systeem is lui aan het worden want het wordt zo langzamerhand vervangen door medicijnen zoals onze haren uit-geëvolueerd zijn doordat ze door klederdracht niet meer nodig zijn. 1 groot verschil helaas, Kou is geen muterende 'vijand'.

Laten we in ieder geval 'blij 'zijn dat er nog 1 manier van selectie plaats vind bij de mens.
Sexuele selectie is geen issue meer, evenals onze leef milieu en we concurreren ook niet meer onderling en/of met andere 'hogere' organismen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Maar wat is dan het probleem van een steeds zwakker wordende mens, dat wij uiteindelijk zullen uitsterven? En waarom vind jij dat eigenlijk een probleem? Dat zou voor de rest van de natuur toch een zegen zijn?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Primaat schreef:Je vraag was op mijn stelling dat de mens alleen maar zwakker wordt door medicijnen ( maar ook hygiëne) (welke gewoonweg juist is). Natuurlijke selectie wordt (tijdelijk) omzeild door deze medicijnen waardoor normaliter, mensen die lijden aan onbehandelde dodelijke aandoeningen en geen nageslacht kunnen voortbrengen, nu WEL nakomelingen kunnen verwekken.
Lange tijd groeide de wereld bevolking maar langzaam, daarna, vanaf 1500 groeide zij tot de huidige 7 milliard, hoe rijm je dat met bovenstaande?
De meest recente exponentiële sprong voorwaarts wordt in nevenstaande figuur getoond. Het rode gebied is de bijdrage van de e-macht die geassocieerd kan worden met de "vooruitgang", met de toename van onze kennis van de natuur en de daarmee gepaard gaande technologische veranderingen.
http://www.xs4all.nl/~pduinker/Probleme ... bevolking/
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Mega-varkensboerderij in La Gloria mogelijke bron van varkensgriep-epidemie

Quote:
"Downwind of Xaltepec – where 15,000 squealing hogs are squeezed into 18 warehouses – residents of La Gloria blame Smithfield, Luter's firm, for an outbreak of respiratory problems that swept the town last month, killing two children. Now with Mexican authorities identifying a four-year-old from the town, Edgar Hernandes, as one of the first-known cases of swine flu, furious residents believe that they are ground zero of a pandemic threatening the world. The very suggestion has sent a shudder through the ranks of campaigners who have long argued that the sort of industrialised pig farming that has turned Smithfield into one of the most powerful corporations in the US, with a market value of $1.4bn, was a disaster waiting to happen."
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Vreemd, zijn nu ineens wel varkens de oorzaak? Eerst werd gesteld dat er geen varken was dat ooit dit virus bij zich had gedragen en dat de naam varkensgriep misleidend was en nu komt het toch van een varkensfarm af?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Kitty schreef:Maar wat is dan het probleem van een steeds zwakker wordende mens, dat wij uiteindelijk zullen uitsterven? En waarom vind jij dat eigenlijk een probleem? Dat zou voor de rest van de natuur toch een zegen zijn?
Er is geen probleem, en ik zou het ook niet erg vinden, maar vergeet a.u.b. niet dat ik hier niet ben om persoonlijke voorkeuren goedgekeurd te krijgen of te propageren.
Het gaat er mij om dat men niet consequent is met zichzelf te beschermen en alleen maar bezig is met symptoom bestrijding en niet met het bestrijden van de oorzaak van vele kwalen die zijn ontstaan sinds de industrialisatie.
Omdat wij vinden dat al het menselijke leven bescherm moet worden tegen de dood, vergeten wij nog wel eens wat de functie is van natuurlijke selectie.
Volgens mij zijn er niet veel mensen die aan de ene kant beschermd willen worden d.m.v. medicijnen en hygiëne, en aan de andere kant ons willen zien uitsterven door eigen toedoen.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Fishhook schreef: Lange tijd groeide de wereld bevolking maar langzaam, daarna, vanaf 1500 groeide zij tot de huidige 7 milliard, hoe rijm je dat met bovenstaande?
Dus? Waarom zou dit is strijd zijn met wat ik zeg?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Primaat schreef:
Fishhook schreef: Lange tijd groeide de wereld bevolking maar langzaam, daarna, vanaf 1500 groeide zij tot de huidige 7 milliard, hoe rijm je dat met bovenstaande?
Dus? Waarom zou dit is strijd zijn met wat ik zeg?
Primaat schreef:Je vraag was op mijn stelling dat de mens alleen maar zwakker wordt door medicijnen (welke gewoonweg juist is).
Als we dus almaar zwakker worden door medicijnen, waarom zijn er dan zoveel (veel te veel) mensen op de wereld.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie