Sararje schreef:bijvoorbeeld Vliegenzwam of Nachtschade
Grappig dat je die 2 samen noemt.. als je wil laten zien dat je ook iets weet mag je vertellen waarom ik dat grappig vind.. ik zal na de afwas antwoord geven.
( nee de afwas betoveren zodat ze zichzelf doet doe ik ook niet aan )
Van Wicca moet ze niks hebben, wat zei ze er nou laatst weer over?
'Het was toch al niks voor mij en op een gegeven moment heb je een leeftijd en omvang bereikt waarbij het niet meer fatsoenlijk is je te vertonen aan anderen in een doorschijnende witte jurk' oid.
Bij het horen van het woordje 'christenen' kan ze aan de valeriaan...
doctorwho schreef:
Namelijk:
magische krachten;
de mogelijkheid om zich in een dier of een ander levend wezen te veranderen;
de mogelijkheid om zich snel te verplaatsen.
Behalve het laatste dan en dan moet je het maar eens zijn over wat snel is.
zijn dat dingen die je heksen hebt horen beweren of zijn dat dingen die je anderen over heksen hebt horen zeggen ... dat is namelijk wel een verschil.
(die laatste 2 horen er namelijk niet bij)
overigens.. ik besta dus dat zegt genoeg
Magische krachten blijven dus over :
Bewijs maar
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Kitty schreef:Weet je het echt zeker DrWho? Dan krijg je weer te horen dat 'alles' magie is tot aan het lezen van de krant 'smorgens bij je ontbijt toe.
zoals einstein ooit zei ( zoek maar na) je kan op 2 manieren naar de wereld kijken ..
1 niks is een wonder
2 alles is een wonder
Blijkbaar kan je de afwas niet versnellen met magie. Overigens maakt het weinig uit welke twee spullen ik samen noem. Ik kan diverse (tuin)kruiden noemen die letaal kunnen zijn bij voldoende dosis. Graag dus niet van de discussie afdwalen en gewoon op vorige posting ingaan!
Overigens, nu ik weer in de buurt ben, zal ik voor de herhaling nog een keer de formele definitie die ik hanteer van een equinox plaatsen. Als Raven hierover wil doorpraten, mij best, maar dan in een nieuw topic. Hier wil ik dus geen gezever over Equinocta zien.
Een equinox is het moment waarop de schijnbare geocentrische lengte van de zon een integer veelvoud is van 180°. Hierbij is per definitie 0° gelijk aan de lenteequinox.
Overigens, hier is een linkje van iemanddie ook beweert magische krachten te hebben. Misschien heb jij meer succes!
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje schreef:Blijkbaar kan je de afwas niet versnellen met magie. Overigens maakt het weinig uit welke twee spullen ik samen noem. Ik kan diverse (tuin)kruiden noemen die letaal kunnen zijn bij voldoende dosis. Graag dus niet van de discussie afdwalen en gewoon op vorige posting ingaan!
Overigens, nu ik weer in de buurt ben, zal ik voor de herhaling nog een keer de formele definitie die ik hanteer van een equinox plaatsen. Als Raven hierover wil doorpraten, mij best, maar dan in een nieuw topic. Hier wil ik dus geen gezever over Equinocta zien.
Een equinox is het moment waarop de schijnbare geocentrische lengte van de zon een integer veelvoud is van 180°. Hierbij is per definitie 0° gelijk aan de lenteequinox.
Overigens, hier is een linkje van iemanddie ook beweert magische krachten te hebben. Misschien heb jij meer succes!
Sararje schreef:Blijkbaar kan je de afwas niet versnellen met magie. Overigens maakt het weinig uit welke twee spullen ik samen noem. Ik kan diverse (tuin)kruiden noemen die letaal kunnen zijn bij voldoende dosis. Graag dus niet van de discussie afdwalen en gewoon op vorige posting ingaan!
die twee zijn elkaars tegengif zoek maar op
Kan mij niet schelen of ze elkaars tegengif zouden zijn (trouwens, ik hoef helemaal niets op te zoeken. Jij moet ingaan op mijn postings.). Ik kan talloze andere letale planten noemen:: sommige paddestoelen (okee geen plant zuiver genomen, komt wel in de rtuin voor), winde, dolle kervel...
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Echt... Sararje, ik heb geprobeerd te snappen wat de definitie van equinox is maar kennelijk ben ik er gewoon te moe voor. Morgen probeer ik het nog eens... een veelvoud van 180o wil niet tot me door dringen... Maar ik wou wel vragen of je zelf iets doet tijdens een seizoensverandering. Ben je een beetje een gevoelsmens en doe je daar dan iets mee tijdens zo'n overgang of maakt het je allemaal vrij weinig uit? (Het komt allemaal een beetje bitter over).
Mwah Kevin, de definitie is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Kort samengevat is die definitie dat een bepaald moment een equinox is als de schijnbare positie van het middelpunt van de aarde exact op het lentepunt of 180° daar tegenover in de baan staat. Een integer veelvoud van 180° is niets meer dan 0°, 180°, 360°, 540°, 720° etc.
Heel kort een discussie met Raven ophalend: ooit hadden wij een discussie over wat een equinox is, en hij definieerde dat als de dag waarop dag en nacht even lang zijn. Echter, met die definitie ben ik om heel veel redenen niet mee akkoord gegaan. Om een aantal te noemen:
Er is geen correctie voor de breedtegraad waar je zit. Op de polen wordt het veel sneller donker en zijn de daglengtes veel gevarieerder dan op de evenaar.
Als je in bergachtig gebied bent, gaat de zon eerder onder en komt later boven de horizon waardoor de dagen korter duren (vanuit het dal bezien).
Door atmosferische effecten is er al zonlicht voordat de zon opkomt en ondergaat, dit is in sommige gevallen meer dan een half uur. Hierdoor maak je een systematische fout in je redenering.
Doe zelf niets met een equinox als het om feestjes gaat, maar ken deze definitie toevallig uit een van mijn hobby´s: amateursterrenkunde. En ach, dat het bitter overkomt, tis de zeer vermoeiende discussie die ik destijds had met Raven. Na elke keer zijn fabeltjes te hebben ontkracht, kreeg je een reactie van "ja, de waarheid ligt in het midden." Dat deed me iets te veel denken aan The Black Knight van Monty Python. (Mocht je die niet kennen: hij staat op youtube)
Ik heb even rondgespookt op astroforum en bepaalde definities opgezocht op wikipedia en ik denk dat ik een aardig beeld heb wat een astronomische equinox inhoud.
Monty python ken ik ja toen ik de black knight voor het eerst zag biggelde de tranen over mn wangen.
Sararje schreef:bijvoorbeeld Vliegenzwam of Nachtschade
In de volksmond wordt vaak gedaan alsof de Vliegenzwam zwaar giftig is. Dat is ze niet. Wel kun je er vergiftigingsverschijnselen van krijgen (bijvoorbeeld hallucinaties), maar die zijn meestal niet ernstig.
Wat de Nachtschade betreft: ik eet regelmatig een plant uit de Nachtschadefamilie en ondervind daar geen enkele schade van (ook geen nachtschade). Die plant staat bekend onder de naam Aardappel, misschien heb je er wel eens van gehoord.
De Zwarte Nachtschade is giftig, maar de meeste Nachtschade-familieleden zijn dat niet.
The Prophet schreef:[
Wat de Nachtschade betreft: ik eet regelmatig een plant uit de Nachtschadefamilie en ondervind daar geen enkele schade van (ook geen nachtschade). Die plant staat bekend onder de naam Aardappel, misschien heb je er wel eens van gehoord.
De Zwarte Nachtschade is giftig, maar de meeste Nachtschade-familieleden zijn dat niet.
Tomaat is eveneens familie de vruchtjes van de tomaat zijn eetbaar maar die van de aardappel daar zou je wel eens ziek van kunnen worden. De knollen zijn gelukig wel voedzaam
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ach, of ze nu wel of niet giftig zijn, het zijn misschien niet de beste voorbeelden, maar iedereen kan met wat fantasie best wat leuke voorbeelden vinden van tuinkruiden die niet leuk voor je zijn. Maar ik wens niet een paar bloempjes van de ridderspoor voorgeschreven te krijgen door een heks die haar klassiekers niet goed beheerst. Want laten we wel wezen: hoe weet je dat die heks over die kennis beschikt? Hoe weet ik of ze moet handelen als het fout gaat? Bij wie moet ik (of in het ergste geval mijn naasten) in beroep gaan als ze dit in een dwaze bui voorschrijft? Wat zijn de gevolgen voor de heks in kwestie als ze mij dit voorschrijft?
Laten we wel wezen: een heks zal vast wel willen dat ze niemand schade mag berokkenen oid, maar volgens mij is dat een onmogelijkheid. Of je molt een paar plantjes, of je molt (in het ergste geval) een persoon. Hoe voorkom je dat?
Strikt genomen zijn het niet de stoffen die giftig zijn, maar de hoeveelheden.
Of het nou gaat om bepaalde werkzame kruiden, paddestoelen, medicijnen of drugs ... voorlichting lijkt mij een goede manier om de risico's te beperken. 't Is jammer dat de meeste mensen behoorlijk lui zijn. Wie neemt de moeite om grondig uit te zoeken wat hij tot zich neemt ? Bijsluiters worden volgens mij net als handleiding pas gelezen als er problemen zijn. En dan is nog de vraag of die bijsluiters wel correct en compleet zijn.