Tja, nou ja, uuuuhhhhh, wat moet ik nou zeggen over mijn bezoek aan deze bijeenkomst?
Eigenlijk is er nl niet zo veel te vertellen. Arie Zwiep was door een hernia verhinderd aanwezig te kunnen zijn en stuurde een collega die
zijn tekst voorlas, waarin zijn collega zei zich goed te kunnen vinden. Eerst maar een gebed dan dat god in ons midden zou mogen zijn en Arie Zwiep steun zou geven (en) zijn hernia te genezen. 6 Miljard mensen, waarvan een groot deel creperend van de honger of ernstige ziekte, op een zandkorreltje in het heelal...maar dat god maar in
ons midden mag zijn en de hernia van Arie maar mag genezen.....pijnlijk, uitermate pijnlijk en kleinmenselijk!
De zaal was goed gevuld moet ik zeggen en de vervanger van Arie Zwiep, las de tekst van Arie voor.....ik was in 1e instantie geboeid door zoveel zelfreflectie en dacht heel even dat de man terplekke in zou gaan zien dat zijn geloof op drijfzand was gebouwd, maar dan was daar de plotselinge omslag waardoor hij toch weer voor zichzelf kon verklaren, hoe
het geloof toch waar zou kunnen zijn, als je het maar op de juiste manier allemaal interpreteerde! Het duizelde mij, hoe krijgt zo'n man het voor elkaar om weer terug bij af te geraken en zichzelf en de bezoekers van deze bijeenkomst toch voor de kudde te kunnen behouden! Ik ben er na uren denken nog steeds niet uit, hoe iemand het voor elkaar krijgt, om iets wat zo krom is, toch recht te kunnen laten lijken!
Leen den Breejen maakte het nog bonter, met rode konen en zenuwvlekken in zijn nek hield hij een "gloedvol" betoog....ik hoop dat het schaamrood was en dat hij bij de volgende bijeenkomst zal komen vertellen, dat hij het zelf diep van binnen ook allemaal niet geloofde wat hij daar allemaal zo vurig zwatelde:
ja.... sorry mensen, maar mijn vrouw, de kinderen, de buren, de gemeenteleden....allemaal geloven ze in mijn woorden en dus moest ik wel doorgaan...snapt u? Het spijt me, ik weet het, ik was intellectueel oneerlijk ....maar mijn huwelijk, gezin, status, ik ben al op leeftijd.....hoe kan ik nu nog toegeven dat het idd allemaal niet klopt...hijghijg....het MOET kloppen....anders heb ik in een leugen geleefd.......sorry lezers, a.r. droomde even weg
Vragen konden op een briefje geschreven worden en dat hadden een weinigtal mensen dan ook gedaan.....ondergetekende en cs incluis, een stuk of tien

......zeer kritische vragen en ze zouden in de pauze door de heren gelezen worden en daarna worden beantwoord.
Na de pauze werden idd een stuk vier/vijf vragen "beantwoord" waarop plotseling Cees Dekker opsprong en "more hope, more glory" wilde en niet één keer, nee hij bleef gaan.....de sprekers moesten het maar beter uitleggen vond hij.....de geschreven vragen (oa van ondergetekende) werden op de kansel gelegd en juist op de meest kritische vragen kwamen dus geen antwoorden......toeval? Volgens Dekker (na afloop) zeker niet, hij was slecht begeesterd door zijn wil meer duidelijkheid en uitleg van de sprekers te krijgen, vond hen niet duidelijk genoeg! Tot zover mijn impressie dus .....luister deze uitzending komende week :
http://www.hetehangijzers.nl/?page=21-oktober en oordeel zelf!
Btw: meneer Zwiep: Van harte beterschap gewenst, mocht u mijn epistel per ongeluk onder ogen krijgen!