van wedergeboren christen tot............

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

vuurdoorn schreef:God kan op drie manieren antwoord geven op je gebed;

Je krijgt het
Je krijgt het niet
Je moet nog even wachten

Ja hé hé, meer mogelijkheden zijn er toch niet?

Groet Kristel
Of....
Je hebt het al gehad.
Of....
Je krijgt het misschien (als ik zin heb)
Samante

Bericht door Samante »

Confused schreef:Vraag anders om iemand die hier op Freethinker de in gevaar verkerende vrijdenkers gaat redden. Ik ben enorm benieuwd :lol:
Vrijdenkers die in gevaar zijn? Hoe dat dan?
Harry-2008
Banned

Bericht door Harry-2008 »

Confused schreef:@ Harry-2008: al je problemen zijn opgelost. zoals eerder genoemd hier: "Mark 11: 23-24: Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden." Vraag God om grote hoeveelheden 'medearbeiders' en je zult ze ontvangen!! :twisted: Vraag anders om iemand die hier op Freethinker de in gevaar verkerende vrijdenkers gaat redden. Ik ben enorm benieuwd :lol:
Daar vertrouw ik ook op; dat bidden wij ook; en wij zullen uiteindelijk ook oogsten! Ik ben hier alleen om te laten zien dat er ook niet-bange, standvastige gelovigen/christenen zijn, die als een schaap door Jezus onder de wolven wordt gestuurd, en met een stok het vuurtje dat uit dreigt te gaan effe flink oppookt, zodat het weer gaat branden. Gods vuur in dit geval!

Dat de vrijdenkers hier in gevaar zijn, zijn jouw woorden. Dreigt er iets dan?
Waarvan moeten zij gered worden? Van Zichzelf?

Gr. Harry-Henoch.
Confused
Geregelde verschijning

Bericht door Confused »

Als je gelooft in de Bijbel dacht ik dat Petrus daar ooit eens heel duidelijk over was in Jeruzalem: "...want er is ook onder den hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden." (Hand 4:12) Hier geloven er velen niet in Jezus als zaligmaker en dus lopen ze gevaar om voor altijd naar de hel te gaan volgens de bijbel.
To say, in answer to any question, “some incomprehensible being
did some inconceivable thing in some unfathomable manner for unknowable purposes,” cannot be
considered any sort of rational answer.(Stefan Molyneux, Freedomain Radio)
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

Harry-2008 schreef:[
Daar vertrouw ik ook op; dat bidden wij ook; en wij zullen uiteindelijk ook oogsten! Ik ben hier alleen om te laten zien dat er ook niet-bange, standvastige gelovigen/christenen zijn, die als een schaap door Jezus onder de wolven wordt gestuurd, en met een stok het vuurtje dat uit dreigt te gaan effe flink oppookt, zodat het weer gaat branden. Gods vuur in dit geval!
Gr. Harry-Henoch.
Beste Harry,

Ik wil niet op de man spelen, maar is dat willen getuigen hier ingegeven uit pure onbaatzuchtige liefde voor deze freethinkers. Of zoek je het martelaarschap op voor eigen eer en heerlijkheid en roem.

Liefde en respect proef ik niet wel geldingsdrang en zoek naar roem tot eigen eer. Ja die dingen zijn subtiel.

Nee, ik zal niet oordelen. maar je weet dat er staat geschreven:
“Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam… En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.”

Overweeg het maar voor je zelf en hou het voor je zelf.

Aan mij hoef jij je niet te verantwoorden.

Kijk Harry dit is de angstkaart spelen waar velen op afgeknapt zijn. Sterker nog, gewond door zijn geraakt, maar helaas dat zie je niet en je gaat als een stoomwals dwars over die gevoelens heen. Maar dat telt blijkbaar allemaal niet, jouw martelaarschap is belangrijker. Door dit soort gedrag geeft voor vele het woord god al een vieze smaakt.Dit zal je oogst zijn: een afkeer van elk soort evangelie.

Groet,
Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op 26 jul 2008 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
Harry-2008
Banned

Confused schreef:Als je gelooft in de Bijbel dacht ik dat Petrus daar ooit eens heel duidelijk over was in Jeruzalem: "...want er is ook onder den hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden." (Hand 4:12) Hier geloven er velen niet in Jezus als zaligmaker en dus lopen ze gevaar om voor altijd naar de hel te gaan volgens de bijbel.
Als Petrus daar zo heel duidelijk over was; wie heeft er nu een probleem dan [nu dit al bijna 2000 jaar bekend is] :?: Petrus :?: of de mensen hier die dit niet geloven? :?:

Ook toen [en de Bijbel is er eerlijk in], waren er velen die het Goede Nieuws van Het Evangelie [van één Zaligmaker en de opstanding] niet wilde geloven:
"Toen zij nu van een opstanding van doden [en Jezus] hoorden, spotten sommigen, maar anderen zeiden: Wij zullen u hierover nog wel eens horen. Aldus vertrok Paulus uit hun midden. Doch enige mannen sloten zich bij hem aan, en kwamen tot geloof, onder wie ook Dionysius, de Areopagiet, en een vrouw, genaamd Damaris, en anderen met hen." (Handelingen 17:32-34)
Ook ik zal uit jullie midden vertrekken (door een ban of gewoon zo), en dan zullen we zien of enigen hier zich bij mij aan zullen sluiten, en tot geloof komen!

ps. maar dit is niet mijn draad confused;verder in de Babbelbox graag!

H.
Laatst gewijzigd door Harry-2008 op 27 jul 2008 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Wil Harry de rode lettertjes vermijden, die zijn voor moderatortjes gereserveerd en dat weet je!
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Harry-2008 schreef:
Confused schreef:@ Harry-2008: al je problemen zijn opgelost. zoals eerder genoemd hier: "Mark 11: 23-24: Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden." Vraag God om grote hoeveelheden 'medearbeiders' en je zult ze ontvangen!! :twisted: Vraag anders om iemand die hier op Freethinker de in gevaar verkerende vrijdenkers gaat redden. Ik ben enorm benieuwd :lol:
(...)
.
Het enige wat heeft gebrand zijn mijn bijbels.......... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Harry-2008
Banned

Oh, ik dacht dat je de blaadjes opgerookt had! :D
Harry-2008
Banned

Pieter schreef:Ik wil niet op de man spelen, maar is dat willen getuigen hier ingegeven uit pure onbaatzuchtige liefde voor deze freethinkers. Of zoek je het martelaarschap op voor eigen eer en heerlijkheid en roem.
Pieter, in de babbelbox graag! Anders worden ze hier boos :evil:
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

Pieter, in de babbelbox graag! Anders worden ze hier boos
Juist!

Ik wlde mijn verhaal vertellen aan mensen die net als ik niet (meer) geloven. en heb geen behoefte aan iemand die meent dat een bijbeltekst, of de Geest me wel weer zal overtuigen. De geest hééft me overtuigd. God bestaat niet!

groet Kristel
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Inderdaad. Je zou haast overnieuw beginnen vanwege deze topicvervuiling. :x
We dwalen wel lekker af van je verhaal zo inderdaad.
Samante

Bericht door Samante »

Vanaf hier weer on-topic. Evangelisatie is hier niet toegestaan!
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

maar beproeft alle dingen en behoudt het goede
Het verbaasd me nu, dat echt intelligente mensen, met een HBOopleiding en goede baan, in het geloof zo blind kunnen zijn.

Hoe kan iemand nu zeggen: 'Je moet van hem houden om wat hij is, en niet om wat hij doet"

Of dat er gebeden wordt op een bijbelstudie voor iemand die moeite heeft met een collega, en er veranderd wat in de situatie, dat op god gegooid wordt, en niet nadenkt, dat dat misschien komt, omdat je graag wilt dat er wat in de situatie veranderd, en daardoor je eigen houding naar die collega veranderd.

Of dat ze in een moeilijke situatie gaan bidden,en daardoor de rust vinden om door te gaan, niet denken dat dat komt,omdat je even rust in jezelf hebt gezocht.

Of dat ze op een bijbelstudie enorm veel kennis hebben van de bijbel, maar niet doorhebben dat het gewoon een boekbespreking is.

Hoorde iemand die enorm verontwaardigd was, dat een gemeentelid aan reiki deed. Toen ik daarop reageerde dat Jezus ook aan handoplegging deed, liep hij weg met de woorden: "Ik weet helemaal niet wat reiki is!"

Maar ja, als je er in opgevoed bent, en geleerd hebt, dat alleen de bjibel de waarheid spreekt, en alles gaat redelijk in je leven, waarom dan nadenken.

Ben zelf ook blind geweest, en vind mezelf echt niet dom.

groet Kristel
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Vuurdoorn schreef:Maar ja, als je er in opgevoed bent, en geleerd hebt, dat alleen de bjibel de waarheid spreekt, en alles gaat redelijk in je leven, waarom dan nadenken.

Ben zelf ook blind geweest, en vind mezelf echt niet dom.
Die zgn. god spreekt de mens niet aan op zijn ratio, maar op zijn instincten/gevoelens waar de drang om te leven heerst. Het beetje ratio dat de mens bezit wordt gebruikt om zichzelf wijs te maken dat je als mens iets speciaals bent dat het verdient om eeuwig te leven (als elitair wezen dat vér boven de rest der levensvormen verheven is waarvoor een hiernamaals is gecreëerd!)
Het is slechts één v.d. aspecten die maakt dat een gelovige mens graag in die spiegel kijkt en er met hand en tand aan vast wil houden. (dwars tegen zijn eigen ratio in desnoods)
En dán komt noodzakelijkerwijze een 'creator' om de hoek kijken!
Degene die werkelijk aan je ratio appelleert is de duivel (die, in de vorm van een appeltje 'kennis van goed en kwaad[w.o. sterfelijkheid] aanbiedt!)

Degene/n die het paradijsverhaal bedacht heeft/hebben was/waren nog niet zo stom!
(zó kijk ik tenminste tegen e.e.a. aan)
groet fbs33
Plaats reactie