maar beproeft alle dingen en behoudt het goede
Het verbaasd me nu, dat echt intelligente mensen, met een HBOopleiding en goede baan, in het geloof zo blind kunnen zijn.
Hoe kan iemand nu zeggen: 'Je moet van hem houden om wat hij is, en niet om wat hij doet"
Of dat er gebeden wordt op een bijbelstudie voor iemand die moeite heeft met een collega, en er veranderd wat in de situatie, dat op god gegooid wordt, en niet nadenkt, dat dat misschien komt, omdat je graag wilt dat er wat in de situatie veranderd, en daardoor je eigen houding naar die collega veranderd.
Of dat ze in een moeilijke situatie gaan bidden,en daardoor de rust vinden om door te gaan, niet denken dat dat komt,omdat je even rust in jezelf hebt gezocht.
Of dat ze op een bijbelstudie enorm veel kennis hebben van de bijbel, maar niet doorhebben dat het gewoon een boekbespreking is.
Hoorde iemand die enorm verontwaardigd was, dat een gemeentelid aan reiki deed. Toen ik daarop reageerde dat Jezus ook aan handoplegging deed, liep hij weg met de woorden: "Ik weet helemaal niet wat reiki is!"
Maar ja, als je er in opgevoed bent, en geleerd hebt, dat alleen de bjibel de waarheid spreekt, en alles gaat redelijk in je leven, waarom dan nadenken.
Ben zelf ook blind geweest, en vind mezelf echt niet dom.
groet Kristel