Geloof mij maar.a.r. schreef:@ Ruuddo,
Ik ben het volkomen eens met Tsjok, hoop dat JIJ er genoeg aan hebt!!
Dat jij zaken klakkeloos aanneemt, wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Ik neem echt helemaal niks klakkeloos aan.

Moderator: Moderators
He, leuk.collegavanerik schreef:hoeraruuddo schreef:Ik denk, een zoeker.Tsjok45 schreef:evolutiesist. staat niet in het woordenboek
theist en creationist wel
Wat ben je nu ? een rond de pot draaiende kwak of een oprecht zeloot ?
Ciao MateDoen we weer een spelletje raad eens wat ik geloof?
Dat is hier eerder geprobeerd, ook zonder resultaat overigens.
Dit is dus misschien de singulariteit meen jij?ruuddo schreef:het Opperwezen, de Schepper, de Geest waardoor en waarin alles is, zoals Hij bij monotheïsten, vooral bij joden en christenen genoemd wordt
Blijft wel zaak om ook daar netjes de vragen te beantwoorden.Beste Doctor,
ik neem aan dat u wel begrijpt waarom ik daar ben weggegaan.
Het ging meer om mij dan om het onderwerp evolutie.
Heb zelfs een eigen plekje gekregen
Ja maar wat is hier inhoudelijk je bezwaar tegen? Er wordt wereldwijd ook heel veel gekletst en gezeverd maar af en toe komt er wat verstandigs uit. Ik denk dat je geen idee hebt wat een beetje deep time en miljarden sets van mogelijkheden voor uitkomsten kunnen gevenKwam hier terecht door de ingezonden stukjes van Injetta
Ik denk dat zij ongeveer verwoordt hoe ik hier in sta.
Zij zal later ook wel voor creationist met een verborgen agenda uit gemaakt worden.
Wat ik bv een probleem vind, is dat er meer dan een miljoen genen bekend zijn in de natuur.
Daar moet toch heel wat voor af gemuteerd worden.
Uit deze periode zijn op grote schaal goed fossilleerbare organismen gevonden. Maar wat is hierin precies je punt? Wat heeft dit te maken met je eerdere opmerking over genen? Dit is niet perse kritiek mijnerzijds maar om te weten wat precies je bedoeling is met hetgeen je hierover schreef.Zeker als je bedenkt, dat tijdens het cambrium het leven pas echt goed op gang komt.
Teminste zo zie ik het. (correct me if I am wrong)
Waarschijnlijk is de mens enige malen bijna volledig uitgestorven dit zijn de zogenaamde flessenhalsscenario’s. Zoek daar maar eens wat over op. Bij een supergriepje kunnen er een aantal individuen zijn die immuun blijken en overleven. Het totale genenpakket van mensen blijkt dan ook vanuit een relatief kleine groep afkomstig te zijn.Ander punt is, dat als ik op zoek ga naar mutaties bij de mens, je een hele waslijst tegen komt met de meest verschrikkelijke ziektes.
Resistentie tegen bepaalde ziektes, zijn die ontstaan door het toenemen van genetische informatie, of door een recombinatie van de genen?
http://www.kennislink.nl/web/show?id=120036Het Lenski experiment zou wat meer licht in de duisternis moeten brengen.
In vogelvlucht:
Na een aantal jaren was er genetische informatie verloren gegaan die niet gebruikt werd.
Na een aantal jaren was de reproductie snelheid met 70% toegenomen.
(mutaties zouden nog sneller moeten kunnen ontstaan?)
Na meer dan 35000 generaties zijn er nog steeds de zelfde genen.
Het is nog steeds een E-coli bacterie en lijkt in de verste verte nog steeds niet op een nieuw organisme.
Ik denk dat je zo geen macro evolutie bewijst. (of wel?)
Zijn er nog meer van dit soort experimenten gedaan?
TuurlijkHet ging meer om mij dan om het onderwerp
Ik ben dus wel degelijk bereid om in te gaan op je vragen aangaande de evolutie!Staan er nog vragen open die jou doen twijfelen aan het feit evolutie en de evolutietheorie als beste en tot dusver enige verklaring voor het feit evolutie?
Jij begint iedere keer over jouw god.Erik schreef:Dit is dus misschien de singulariteit meen jij?ruuddo schreef:het Opperwezen, de Schepper, de Geest waardoor en waarin alles is, zoals Hij bij monotheïsten, vooral bij joden en christenen genoemd wordt
Want waarom zou jij überhaupt "God" als verklaring gebruiken ruuddo?
Ga het onderzoeken.wahlers schreef:Ruuddo,
Jouw kritiek dat het over jou gaat en dat niemand op jouw vragen in wil gaan is, op z'n zachts gezegd, een generalisatie.
Ik vroeg zeer expliciet aan jou, en ik citeer mezelf:
Ik ben dus wel degelijk bereid om in te gaan op je vragen aangaande de evolutie!Staan er nog vragen open die jou doen twijfelen aan het feit evolutie en de evolutietheorie als beste en tot dusver enige verklaring voor het feit evolutie?
Laat ik eens één of twee punten aansnijden:Let wel! Het bovenstaande zijn slechts mijn suggesties! Ik wacht nog met smart op jouw suggesties.
- Tiktaalik.
- Prezwalski paarden.
- Cytochrome-C
- Het menselijk chromosoom 2
- Diverse menselijke atavismen.
Tip: Deze gelieve niet uit de wachttoren te halen. De argumenten uit de wachttoren heb ik inmiddels zo vaak gefalsificeerd dat dit een beetje saai voor mij word. Ik hoop dan ook dat je met iets orgineels en interessants komt.
Maar misschien heb je een opstapje nodig.
Laat ik dus eens beginnen, als openingsdiscussiestuk, met chromosoom 2.
Waarover de volgende evolutionair wetenschappelijke bewijzen over bestaan:
Referentie: http://www.gate.net/~rwms/hum_ape_chrom.html
MvG, Wim Ahlers.
Oh?ruuddo schreef:Jij begint iedere keer over jouw god.
Mijn god?
Ik heb het nooit over een god gehad.
ruuddo schreef:Zeg maar een God?lanier schreef:Zeg maar de BIG BANG
Eerst was er niets en het is nog geexplodeert ook!
Eerst was er trouwens een singulariteit.
Duidelijk niet, ik constateer wel degelijk een verborgen agenda.ruuddo schreef: Ben jij Paranoia, of zo?
Geniet ervan!ruuddo schreef: Ga het onderzoeken.
Kan even duren, want ga lekker on vacation
hallo wim,wahlers schreef:Geniet ervan!ruuddo schreef: Ga het onderzoeken.
Kan even duren, want ga lekker on vacation
En neem aansluitend de tijd om je goed in te lezen in de materie.
Trek geen a priori conclusies maar stel vragen.
En stel pas vragen nadat je je hebt ingelezen.
En, oh ja, verifieer je bronnen waarmee je jezelf inleest!
Gebruik vooral wetenschappelijke instellingen (deze zijn per definitie betrouwbaar) en neem het kritiekloze wild creationistisch internet geschreew met een grote berg zout!
Ik ben bereid om op ieder punt in te gaan mits ze één voor één worden af gehandeld.
Dus geen ellenlange lijsten.
Kies een onderwerp naar keuze maar houdt je vragen relevant.
Een niet relevante vraag is bijvoorbeeld -- althans in het grotere geheel -- de vraag:
"Waarom heeft de pauw groene veren met blauw-paarse stippen en geen blauw-paarse vleugels met groene stippen?"
...hoewel hier zelfs ook nog wel een antwoord op te verzinnen is...alleen moet je je afvragen of een toevallige iets andere kleurenpracht ook maar enig gewicht bijdraagt voor de bevestiging dan wel falsificatie van de evolutietheorie. Er zijn bijvoorbeeld, in dit simjpele voorbeeld, zat andere vogels te bedenken met net een iets andere kleurenpracht.
MvG, Wim Ahlers.
Wel Erik, ik denk dat ik je gelijk moet geven.Erik schreef:.
Voorlopig blijkt dat je bedroevend slecht op de hoogte bent van de evolutietheorie.
Als OVERTUIGD EVOLUTIONIST zou dat helemaal een makkie zijn.