Prohibitie van hallucigene paddestoelen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Paddoverbod . . . . . ?!

Ja, natuurlijk !
9
31%
Nee, onzin
16
55%
Weetnie, geen mening, geen interesse of overige vage klachten
4
14%

Totaal aantal stemmen: 29

Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Wat te denken van ectasy oftewel MDMA. Redelijk makelijk te krijgen in kristalvorm dus nagenoeg zonder toevoegingen. Bovendien weinig bijwerkingen. Zeker vergeleken met Alcohol is het een weinig schadelijke drug, ook in vergelijking tot paddo's. Legaliseren? Ik vind dat er meer voors dan tegens zijn.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Herman2 schreef:Een incident van zo'n kaliber vind ik 1 teveel.
Die gedachte heb ik ook, Herman, ik vind het vooral triest.
Maar ja, die nul is een utopie dus ik probeer maar een oplossing te vinden waardoor dat getal zo laag mogelijk blijft.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Prodigy schreef:Legaliseren? Ik vind dat er meer voors dan tegens zijn.
Het gaat dan wel niet over paddo's maar het is m'n favoriete drug. :)
Zsm legaliseren!!
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

XTC geeft uitputting en uitdroging doordat je je moeheid niet voelt.
Paddo's zijn hallucinogeen en bij flippen, waar je niet voor kiest, gevaarlijk.
Wees wijs op je levensreis.
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Herman2 schreef:Een incident van zo'n kaliber vind ik 1 teveel.
Onzin, 1) het staat niet vast dat dit meisje paddo's heeft gebruikt, 2) al zou dit wel zo zijn dan staat niet vast dat dit de primaire en/of doorslaggevende factor is geweest. Tegelijk is dit dan ook meteen het enige incident. Alles bij elkaar een zeer slecht argument tegen paddo's.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ach kijk, meneer Klink is er allemaal niet zo voor, maar meneer Klink heeft geen toverstafje waar ie mee kan zwaaien zodat alle paddo's, pillen enz in het luchtledige oplossen.
Meneer Klink is christen en heeft God achter zich, een almachtig soort, dus we kunnen concluderen dat God er niet zo zwaar aan tilt, ander had ie die toverstaf wel gegeven.
Lijkt mij zeer logisch, iig niet vreemder dan 'die slang' van gisteren.

Over christenen weet ik eea; die houden er erg van om de medemens zo lang mogelijk in leven te houden, zeker als die nog niet bekeerd is, iets met hel enz enz.
Als het dan over drugs gaat (noot; paddo's mogen volgens de bijbel, kijk maar in Genesis) zou men verwachten dat een weldenkend christen een beleid voert dat gericht is op 'harm reduction'.
Lijkt me ook weer logisch, doden kan je niet bekeren.
Samante

Bericht door Samante »

Piet5 schreef: 6. Je kunt er "spirituele ervaringen" van krijgen? Dat "high zijn" geeft realiteitsverlies.
De overige punten zijn al aardig door anderen beantwoord.
"Gelovig zijn" geeft ook realiteitsverlies. Ik ken iemand die via paddotrips spirituele ervaringen en inzichten heeft verkregen. Mogelijk een zelfde soort ervaringen/inzichten die de christelijke kerk ooit deden besluiten om de paddo's in de ban te doen. Mensen werden te wijs. Terwijl de paddo in diverse religieuze kunstwerken werd afgebeeld.

Hier even wat nuttige informatie:
http://www.erowid.org/
http://www.pharmacratic-inquisition.com/main/
http://www.egodeath.com/
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Piet5 schreef:XTC geeft uitputting en uitdroging doordat je je moeheid niet voelt.
piet, je hebt nooit te maken gehad met paddo's of xtc. Dit heb je gewoon van je schermpje af gelezen. Eoa gristelijke site zeker? laat me raden: Naar House?

:roll:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Ik heb met LSD 2 keer iets vreemds meegemaakt:
De eerste keer kon ik de plek waar ik woonde tot ik 5 was zeer gedetailleerd vertellen, 1 van de personen die op dat moment bij me was is op dezelfde plek opgegroeid en wist alles te beamen. Tot straatnamen aan toe klopte het terwijl ik sinds mijn vertrek daar nooit meer ben geweest... Vreemd, ik heb het idee dat ik door de LSD dingen die ik dacht te hebben vergeten naar boven kwamen.

De tweede keer was nog vreemder, ik was met een grote groep en op het gegeven moment kreeg ik een "gevoel" bij alles wat iemand me vertelde. Dat "gevoel"(sorry kan het niet beschrijven) vertelde mij of diegene loog of niet. Iemand hing op dat moment een verhaal op wat niet klopte en ik confronteerde hem ermee. Hij schrok ervan, ik vertelde van mij gevoel. Toen hebben we een soort van Quiz gehouden waarbij er verhalen werden verteld die geloofwaardig waren maar de ene keer wel en de andere keer niet gelogen. Op de 1 of andere manier voelde ik bij elk verhaal direkt aan of het waar was of niet. Heel raar, overigens heb ik het nadien(heb nog wel een paar keer LSD gebruikt) nooit meer gehad.

Overigens is MDMA ook mijn favoriete drug, laat het nu even achterwege net als alcohol ivm wat alvleesklierproblemen.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Piet5 schreef: 3. Flippen is zeldzaam, en als het gebeurt is er doorgaans nadat het middel is uitgewerkt geen probleem meer. Ze horen dus zeker niet in de psychiatrie thuis..
Flippen is van tijdelijke aard. Dat had je geweten als je ook maar iets van drugs wist (of de slachtoffers van drugs, mensen, de lijken liggen hier ook meters hoog opgestapeld opstraat :lol: )

Dus pietje, doe je zelf een lol en maak je zelf niet langer belachelijk..

Doedels
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Prodigy schreef:Vreemd, ik heb het idee dat ik door de LSD dingen die ik dacht te hebben vergeten naar boven kwamen.
Ja, vreemd he, als je een drug neemt die extra geheugensloten inplugt en de kloksnelheid flink omhoog schroeft... 8)

Het maakt de drug gelijk redelijk tricky.
Hoe ga je om met die dingen die bovenkomen?
Maar een hoge dosering paddo's kan dat net zo goed veroorzaken.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Fenomeen schreef:
Prodigy schreef:Vreemd, ik heb het idee dat ik door de LSD dingen die ik dacht te hebben vergeten naar boven kwamen.
Ja, vreemd he, als je een drug neemt die extra geheugensloten inplugt en de kloksnelheid flink omhoog schroeft... 8).
Volgens mij is het meer een drug die alle filters van je brein uitschakeld waardoor je een soort overload krijgt. Met alle gevolgen van dien. Ik heb nooit iets trancedents*) ervaren, maar ik heb op een te hoge dosis kaalkopjes wel een een redelijk interessante discussie gehad met de wcpot. (hier geen eufemisme voor braken, maar letterlijk dus)

*) Nu ja en ik zag bij bijna iedere trip die ik ooit gehad heb god, maar dat is niet perse transedent vind ik. ;)
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Dingen zien heb ik nooit gehad van LSD, wel golvende muren licht wat uiteenvalt en bovenstaande. Van een te hoge dosis MDMA ben ik op het gegeven moment wel gaan trippen en dat was behoorlijk heftig. Zo heftig dat ik een gesprek heb gevoerd met 4 vrienden tijdens een flinke wandeling waarbij ik na een minuut of 20 ineens zag dat er niemand meer om me heen was(dus ook niet was geweest). Daar was ik wel even van geschrokken, al was het wel een aparte ervaring.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Samante schreef:Ik verwacht meer (dodelijke) ongevallen door het verbod op paddo's dan met het vrijgeven. Mensen kunnen zelf het bos in gaan en paddo's plukken en bereiden, zonder deskundig advies, of je krijgt ze inderdaad van een ouwe hippie of iemand die er geen verstand van heeft. Lijkt me allemaal gevaarlijker dan vrijgeven.
Even een aloude en hardnekkige paddopluk misvatting uit de wereld helpen; Als je hier in Nederland kaalkopjes wilt plukken, dan moet je niet in het bos zijn, maar op het weiland tusen de koeien. Niet dat ik er zoveel ervaring mee heb, maar met dat komende verbod ben ik wat voorbereidende maatregels aan het nemen...

Misschien dat zelf vanuit sporen kweken een betere optie is. Ik heb ook reeds wat sporen van de Psilocybe Cubensis Cambodja in de koelkast liggen. Ook hier geen ervaring mee. Wel tot tweemaal toe een growkit geprobeerd, maar dat werd niet veel soeps. Misschien wat beter opletten met steriel werken.

Stiekem hoop ik nog steeds dat dat verbod niet door gaat. Wellicht een wat naieve instelling? Ontkenningsfase ... ?
Laatst gewijzigd door Joe Hn op 03 jun 2008 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Marinus schreef:
Piet5 schreef:XTC geeft uitputting en uitdroging doordat je je moeheid niet voelt.
piet, je hebt nooit te maken gehad met paddo's of xtc. Dit heb je gewoon van je schermpje af gelezen. Eoa gristelijke site zeker? laat me raden: Naar House?

:roll:
Marinus, ik zat in EHBO-teams van houseparties en die teams waren niet christelijk.

Dat hallucinogenen spirituele ervaringen opleveren is bekend. Start een paddo-kerk.
Openluchtsamenkomsten na het zoeken en vinden van paddo's in de natuur.
Wees wijs op je levensreis.
Plaats reactie