Bespotten van de islam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het gaat er mij om dat dat aspect totaal niet aan de orde kwam in het Koranverbod debat. Het wordt door de meeste moslims vanzelfsprekend gevonden dat de Bijbel in Islamitische landen verboden is en er wordt geen enkele link gelegd waarom men hier op het idee komt de Koran te verbieden.
Men verbiedt de Bijbel tenslotte niet vanwege hun geweldadige volgelingen in Saoedi Arabie of vanwege de tot haat oproepende teksten. Maar puur vanwege het superieur stellen van de Islam boven élk ander gedachtegoed. En als dat zo in de Islam verweven zit, kan ik me niet voorstellen dat er zoveel moslims zijn die dat gedachtegoed niet hebben. En dat je zeker dan ook niet kan spreken dat de meesten dat gedachtegoed niet hebben.
Als je de Islam als totaal beschouwt en ziet hoe deze Islam zich profileert in de wereld, lijkt me het ondenkbaar om hier te spreken van een meerderheid die heel anders denkt. Waarom zou een moslim in het westen ineens heel anders denken dan het overgrote deel van zijn geloofsbroeders elders op de wereld? Is het niet gewoon heel naïef en oogkleppendragend als je dat gelooft?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Danthaman
Geregelde verschijning

Bericht door Danthaman »

Oke, mee eens, maar dan nog is het verbieden van de koran niet mogeliijk. Het enige dat hier werkt en binnen de Nederlandse wet valt is dialoog, dialoog, dialoog....

We kunnen misschien zelfs wel dankbaar zijn voor een zot als Wilders omdat hij een mooie kapstok is om die dialoog aan op te hangen...
Alles Is Simpel
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Danthaman schreef:Oh maar ik vind een Turkije dat dat soort dingen doet ook geen partij voor om de europeesche tafel hoor.
Het is ook niet de staat Turkije die zoiets doet, het zijn gestoorde enkelingen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Sararje schreef:Kortom: openlijke discriminatie en inperking van de vrijheid van religie moet salonfähig kunnen worden? Helaas, het heet niet voor niets een grondwet.
Hallo, wie diskrimineert hier? Als mijn religie voorschrijft dat ik een negerslaaf moet nemen, moet dat dan ook maar worden gedoogd? Nee een verbod op boerka's en hoofddoeken, en kruisjes en keppeljes en religieuze gewaden net als in frankrijk.

vrijheid gelijkheid broederschap.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

The Prophet schreef:
Danthaman schreef:Oh maar ik vind een Turkije dat dat soort dingen doet ook geen partij voor om de europeesche tafel hoor.
Het is ook niet de staat Turkije die zoiets doet, het zijn gestoorde enkelingen.
Kijk dan ook maar eens naar de armeense genocide, de bezetting van het noordelijk deel van Cyprus, de belevenissen van het koerdische volk, waar het griekse volsdeel is gebleven die er duizenden jaren woonden.
Kijk dan vooral hoe de turken van 2008 daar over denken. En de staat daarover denkt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik zou me meer opwinden als er niet heftig op Wilders gereageerd zou worden omdat dat een indicatie zou zijn dat we (als Nederlanders) moslims puur en alleen omdat ze moslim zijn graag willen buitensluiten...
Wilders pleit voor openlijke discriminatie en opheffing van de vrijheid. Dit zijn grondrechten van de Nederlandse samenleving. Als een gemiddelde Nederlander hier niet heftiog op zou reageren, dan zou men salonfähig moeten reageren op zulke uitlatingen en mijns insziens hebben we dan niets geleerd van Voltaire´s uitspraak.

Ecollega van Erik: de slavernij uit de 16e t/m 19e eeuw werd inderdaad met bijbelse argumenten vergoeilijkt. Moet die dus dan ook maar worden verbodeñ?
Laatst gewijzigd door Sararje op 29 jan 2008 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je kan echt niet meer volhouden dat het maar enkelingen zijn die de Islam als superieure religie beschouwen en het graag als wereldgodsdienst en wereldpolitiek zouden zien. Op het grote geheel zijn het slechts enkelingen die dat niet willen, ik denk dat je dan een reëler beeld schetst.

Saraje, Moslims en Voltaire gaan volgens mij niet samen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dan zal je die maar heel duidelijk moeten maken in het onderwijs.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sararje schreef:Dan zal je die maar heel duidelijk moeten maken in het onderwijs.
Daar ben ik het heel erg mee eens. Er zou nog veel meer heel duidelijk gemaakt moeten worden in ons onderwijs. Maar nu zie je dat er zelfs zaken in ons onderwijs niet besproken kunnen worden omdat men bang is de moslimleerlingen te triggeren of te beledigen. Zo heb ik al vernomen dat de holocaust op sommige scholen al niet meer bespreekbaar is.

Danthaman
Geregelde verschijning

Bericht door Danthaman »

Kitty schreef:Je kan echt niet meer volhouden dat het maar enkelingen zijn die de Islam als superieure religie beschouwen en het graag als wereldgodsdienst en wereldpolitiek zouden zien. Op het grote geheel zijn het slechts enkelingen die dat niet willen, ik denk dat je dan een reëler beeld schetst.
Oke, maar zelfs als dat waar is is deporteren of verbieden geen optie, dus is het zaak de dialoog aan te gaan, hoe geitenwollen sokken dat ook moge klinken. Of moeten we de grondwet aanpassen en een bepaalde religie als ongewenst verklaren?....
Alles Is Simpel
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Net zo afschuwelijk. Mijns insziens is het simpel: meedoen met onderwijs, versjteer je dergelijk onderwijs: ouders op school. Verstaan die de boel niet? Tolk erbij en alsnog verhaal halen. Werkt dat niet? Leerlingen desnoods richting een soort tuchtschool.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Sararje schreef:Net zo afschuwelijk. Mijns insziens is het simpel: meedoen met onderwijs, versjteer je dergelijk onderwijs: ouders op school. Verstaan die de boel niet? Tolk erbij en alsnog verhaal halen. Werkt dat niet? Leerlingen desnoods richting een soort tuchtschool.
En hoe gaan we voor elkaar krijgen dat dat gaat gebeuren?

Danthaman
Geregelde verschijning

Bericht door Danthaman »

Kitty schreef: En hoe gaan we voor elkaar krijgen dat dat gaat gebeuren?
Dialoog, dialoog, dialoog. De enige optie. Sommige revoluties duren lang. Hoe lang heeft het geduurd voor de wereld accepteerde dat de aarde echt om de zon draait? (al zijn er crea's die daar nog steeds aan twijfelen, echt waar)...
Laatst gewijzigd door Danthaman op 29 jan 2008 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles Is Simpel
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Politiek ingaan of een andere politieke partij oprichten?!
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

cluny schreef:Kijk dan ook maar eens naar de armeense genocide, de bezetting van het noordelijk deel van Cyprus, de belevenissen van het koerdische volk, waar het griekse volsdeel is gebleven die er duizenden jaren woonden.
Kijk dan vooral hoe de turken van 2008 daar over denken. En de staat daarover denkt.
Wat heeft dat met met de islam van doen?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Plaats reactie