nevelleven schreef:IK ben zeer ongerust over het feit dat er zoveel negativiteit heerst in dit land. Het o zo vriendelijk hart lijkt er in 1 keer te zijn uitgerukt. Waarom?
Stel nou dat het 1939 was. Dan zou jij de goedbedoelende en vredelievende Colijn zijn die het volk een goede nachtrust toewenste.
Men spreekt over vrijheid van meningsuiting. Maar vertel mij wat voor zin het heeft een godsdienst naar beneden te sabelen. Nog meer olie op het vuur te gooien.
Stel nou dat het weer de dertiger jaren was. Dan zou jij gevraagd hebben waarom het buitenland zich zou moeten bemoeien met Duitsland. Laat ze zich toch bewapenen, laat ze toch hun schreeuwende en hatende führer nalopen als ze dat willen...
Een samenleving als Nederland in gevaar te brengen.
Die geschiedenis van de vorige eeuw leert
mij dat Nederland zich in gevaar bracht door poeslief te zijn en zich
niet voor te bereiden op een oorlog.
...in het kader van de zogenaamde vrijheid van meningsuiting.
De islam is een mensonterende tyrannieke ideologie. Zij móet in mijn optiek van een betere wereld de wereld uiteindelijk uit.
In welk kader heeft een geloof iets te maken met politiek?
In het kader van de islam: alles.
Zijn wij vergeten dat het basis principe van democratie zich heeft gescheiden van de kerk en dus ook van elk geloof.
Dat zijn wij nu juist niet. Daarom worden we ook zo kwaad op mensen die ons willen terugbrengen naarde middeleeuwen.
Praat eens over andere dingen , die belangrijker zijn. Onderwijs, gezondheidszorg, armoede, verdraagzaamheid, vervuiling, etc....
Gerust:
onderwijs: alle religie het onderwijs uit!
gezondheidszorg: religieuze voorschriften van besnijdenis verbieden op kinderen uit te voeren.
armoede: leer eens het verband zien tussen armoede en religie.
verdraagzaamheid: nederland was altijd een toonbeeld van verdraagzaamheid. Het zijn niet de nederlanders die van onverdraagzaamheid beschuldigd mogen worden.
vervuiling: hoe kom je erbij dat hier niet over gepraat wordt?
De meeste mensen weten zelf wel hoe te kiezen tussen de verschillende geloven of helemaal niet.
Ben je ervan op de hoogte dat er in de moslimmaatschappij helemaal geen sprake is van 'zelf weten waar je voor kiest'?
Daarbij is het ieders eigen recht een eigen pad te kiezen naar het bovennatuurlijke.
Wat grappig. Nog maar net twee eeuwen geleden was het omgekeerd en moesten vrijdenkers ervoor vechten om erkenning te krijgen dat het iemands goed recht is om het bovennatuurlijke te ontkennen!
En lekker belangrijk.
Veel belangrijker is een wereld te scheppen die boven het bovennatuurlijke uit is gegroeid.
Het verschil tussen mening en provocatie zit hem in het dienen van een doel.
Mijn doel heb ik in mijn vorige zin neergezet.
Het doel om een mening te uiten over een religie is in feite nutteloos, omdat het niet behoort tot het pad die jezelf volgt. Je kan enkel vertellen waarom jouw pad de juiste weg voor jou is en nooit dat het voor een ander verkeerd zou zijn.
Onzin. Indien jij een religieuze sekte tegenkomt waar men babies zo nodig aan één of andere god moet offeren, zou jij ze niet recht in hun gezicht zeggen dat ze verkeerd bezig zijn?
Wie zegt dat er in deze realiteit alles te beredeneren valt,
Dat zegt de religieuze mens. De religieuze mens geeft antwoorden daar waar de mens rationeel gesproken volstrekt niets kan weten.
misschien dient het wel een doel om het leven in stand te houden. Religie is en gevoelsuiting.
Dat is verkrachting en je bedrinken ook.
Mijn vraag is waarom dat een nobel streven is van een mens? Welk nut dient het? Welke stap komen we ermee vooruit? Is het niet beter om ervanuit te gaan dat we nu eenmaal in een samenleving leven met meerdere kleuren?
Natuurlijk. Maar het vereist dat alle groeperingen zich aan dit ideaal houden. Helaas is dat met de fundamentalistische islam niet het geval.
Is het dan ook niet beter om daarmee eens een keer iets te gaan opbouwen ipv het steeds maar weer af te breken?
Afbreken en opbouwen gaan samen.
Mijn oproep aan alle mensen met haatgevoelens.....maak er iets positiefs van daar wordt je uiteindelijk gelukkiger van....
Ik houd ook niet van haatgevoelens. Maar gesproken woord, kunst, films etc. zijn zeer geciviliseerde kanalen om meningen uit te drukken. Het
geweld kom ik enkel tegen in sommige moslimreakties.