21 mei vergaat de wereld
Moderator: Moderators
-
Time Has An End 2011 AD
Wij lezen in 2 Petrus 3:8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.Sararje schreef:Tsja, maar als er 100 verkeerde voorspellingen worden gedaan, hoe weet je dan of de 101ste wel goed is?
In Genesis 7:4 lezen wij: Want over nog zeven dagen zal Ik doen regenen op de aarde … De zondvloed was in 4990 BC + zeven dagen = 7000 jaar - 2011 AD
Over de komst van het Koninkrijk Gods lezen wij in Lukas 17:26-30: En gelijk het geschied is in de dagen van Noach, alzo zal het ook zijn in de dagen van den Zoon des mensen. Zij aten, zij dronken, zij namen ten huwelijk, zij werden ten huwelijk gegeven, tot den dag, op welken Noach in de ark ging, en de zondvloed kwam, en verdierf ze allen. Desgelijks ook, gelijk het geschiedde in de dagen van Lot; zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden; Maar op den dag, op welken Lot van Sodom uitging, regende het vuur en sulfer van den hemel, en verdierf ze allen. Even alzo zal het zijn in den dag, op welken de Zoon des mensen geopenbaard zal worden.
Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is. Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen. (2 Petrus 3:6-7)
- MOODY BLUE
- Diehard
Re: Time Has An End 2011 AD
Kees Droog schreef:
De vertalers van de StatenBijbel hadden sommige woorden beter anders kunnen vertalen maar God heeft het toegestaan dat er 'n paar kleine vertaal foutjes zijn gemaakt in de jaren 1618 en 1619.

Voor hem zijn wij die ongelovigen die Noach ook uitlachten, kijken hoe lang Kees het volhoudt .

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Aantonen dat er op dat moment een werel+dwijde zondvloed was ajb en snel een beetje voor ik mijn geduld in je verlies en je de eerste waarschuwing uitdeel, je zit er namelijk knap dicht tegenaan. Immers, ik wijs je met nadruk op de volgende regels: "Wat we willen vermijden is dat mensen dit forum gebruiken als een zeepkist, als een goedkoop medium om hun mening zonder onderbouwing uit te schreeuwen. We verwachten dus meer van u! Heeft u een belangrijke mening? Bent u ergens ten stelligste van overtuigd? Dan verwachten we dus ook dat u dit ook kan beargumenteren, goed kan verduidelijken en overbrengen naar uw discussiepartners. Indien iemand een discussie is begonnen die niet aan deze eisen voldoet, kan deze door de moderatoren verplaatst worden naar de Babbelbox. "De zondvloed was in 4990 BC + zeven dagen = 7000 jaar - 2011 AD
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Virtueel nekschot?
Uit zelfbescherming uiteraard, en vanuit een gevoel van liefde, wij hebben nette moderators.
Ik vind het zo zielig voor de goede man dat ie klaarblijkelijk behoorlijk van 't padje af is maar daar kan ie zelf niks aan doen. (NOFI)
Wat er hier rondloopt is toch al dermate verdorven, dat krijg u van de beste wil van de wereld niet richting de Heer, al kopieert u hier het voltallige boek.
De ketterij heeft hier dermate toegeslagen dat het uit evangelistische reclame overwegingen effectiever is het ergens anders te proberen.
Dan u verdoet u ook niet uw tijd, everybody happy: u, wij en God.
Vaya con Dios!
Uit zelfbescherming uiteraard, en vanuit een gevoel van liefde, wij hebben nette moderators.
Ik vind het zo zielig voor de goede man dat ie klaarblijkelijk behoorlijk van 't padje af is maar daar kan ie zelf niks aan doen. (NOFI)
Wat er hier rondloopt is toch al dermate verdorven, dat krijg u van de beste wil van de wereld niet richting de Heer, al kopieert u hier het voltallige boek.
De ketterij heeft hier dermate toegeslagen dat het uit evangelistische reclame overwegingen effectiever is het ergens anders te proberen.
Dan u verdoet u ook niet uw tijd, everybody happy: u, wij en God.
Vaya con Dios!
- collegavanerik
- Superposter
Re: Time Has An End 2011 AD
De zondvloed was niet 4990 BC. De Veluwe is van gletsjerzand van de voorlaatste ijstijd, en heeft sindsdien drooggestaan. De laatste ijstijd was al 10000 jaar geleden, en als daarna nog een overstroming was geweest, was de Veluwe van klei geweest, zeeklei weetje welKees Droog schreef:Wij lezen in 2 Petrus 3:8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.Sararje schreef:Tsja, maar als er 100 verkeerde voorspellingen worden gedaan, hoe weet je dan of de 101ste wel goed is?
In Genesis 7:4 lezen wij: Want over nog zeven dagen zal Ik doen regenen op de aarde … De zondvloed was in 4990 BC + zeven dagen = 7000 jaar - 2011 AD
Over de komst van het Koninkrijk Gods lezen wij in Lukas 17:26-30: En gelijk het geschied is in de dagen van Noach, alzo zal het ook zijn in de dagen van den Zoon des mensen. Zij aten, zij dronken, zij namen ten huwelijk, zij werden ten huwelijk gegeven, tot den dag, op welken Noach in de ark ging, en de zondvloed kwam, en verdierf ze allen. Desgelijks ook, gelijk het geschiedde in de dagen van Lot; zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden; Maar op den dag, op welken Lot van Sodom uitging, regende het vuur en sulfer van den hemel, en verdierf ze allen. Even alzo zal het zijn in den dag, op welken de Zoon des mensen geopenbaard zal worden.
Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is. Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen. (2 Petrus 3:6-7)

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: 21 oktober 2011
Kees, het is nu morgen, dus graag een antwoord! Waar baseer je het jaar en de datum 2011 op? En snel een beetje!!Kees Droog schreef:Vandaag of morgen, DVlost and not found yet! schreef:Kun je aan iedereen hier stellen hoor Kees! Ik wel! Maar wanneer krijg ik en de anderen zoals Theoloog een antwoord??Kees Droog schreef: Hallo Trees, bent u bereid God te ontmoeten?
Vr. groet.
Vriendelijke groet,
Groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
@ Kees Droog.
Je reputatie is hier wel bekend. Iedereen is hier welkom, ongeacht geloofsovertuiging. We hebben echter wel regels. Dit forum is een discussieforum. Het inhoudelijk debateren op basis van argumenten en bewijsmateriaal, dát is wat we hier willen zien. De meeste mensen hier hebben geen zin om te discussiëren met een robot die bijbelteksten genereert; sorry, zo komt het op mij over. Wie deel wil nemen aan de discussies op dit forum, verplicht zichzelf tot het inhoudelijk reageren op vragen en opmerkingen van medeforumgebruikers.
Een vriendelijke groet.
Je reputatie is hier wel bekend. Iedereen is hier welkom, ongeacht geloofsovertuiging. We hebben echter wel regels. Dit forum is een discussieforum. Het inhoudelijk debateren op basis van argumenten en bewijsmateriaal, dát is wat we hier willen zien. De meeste mensen hier hebben geen zin om te discussiëren met een robot die bijbelteksten genereert; sorry, zo komt het op mij over. Wie deel wil nemen aan de discussies op dit forum, verplicht zichzelf tot het inhoudelijk reageren op vragen en opmerkingen van medeforumgebruikers.
Een vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
Tijd heeft een eind
Als ambassadeur voor Christus heb ik Gods Heilig Wetboek de Bijbel, een Boek dat absoluut waar en betrouwbaar is. De woorden van Kees Droog zijn onbetrouwbaar.
Bent u bereid God te ontmoeten?
Kees, je hebt je eerste waarschuwing voor niet inhoudelijk reageren.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Re: Tijd heeft een eind
Onderbouwing?Kees Droog schreef:de Bijbel, een Boek dat absoluut waar en betrouwbaar is.
'Wanneer u een beetje eenzaam bent vannacht. En bij uzelf denkt: waartoe leidt alles. Waartoe ben ik op aard en wat heeft alles voor een zin? Juist op zo'n moment kan God u tegemoet komen. Haal niet in, blijf rechts rijden en probeer hem met lichtsignalen te waarschuwen.' (Herman Finkers)Kees Droog schreef: Bent u bereid God te ontmoeten?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
"Het zit zo, de verrijzenis van Jezus Christus wordt gezien als de bakermat van de EHBO. Omdat, symbolisch gezien, de mensheid van zijn zwachtels is bevrijd. Of anders gezegd: uit zijn verband is gerukt." - Idem Herman Finkers.
Wat moet God met een wetboek? Als God zuivere liefde is, is die liefde onvoorwaardelijk. Dus dat betekent: geen geboden/verboden, geen zonde. En dan is er natuurlijk nog die goeie ouwe vrije wil.Kees Droog schreef:Als ambassadeur voor Christus heb ik Gods Heilig Wetboek de Bijbel, een Boek dat absoluut waar en betrouwbaar is. De woorden van Kees Droog zijn onbetrouwbaar.
Kees heeft zichzelf uitgeroepen tot ambassadeur van christus en claimt dat de bijbel waar en betrouwbaar is.Kees Droog schreef:Als ambassadeur voor Christus heb ik Gods Heilig Wetboek de Bijbel, een Boek dat absoluut waar en betrouwbaar is.
Aangezien dat Kees Droog zelf heeft geschreven dat zijn eigen woorden onbetrouwbaar zijn (heel goed van je Kees) is zijn positie als ambassadeur alsmede zijn claim daardoor vervallen.. Totdat god himself de rechten van de waarheid gaat claimen (met de nodige bewijzen), blijft geloof een geloof.De woorden van Kees Droog zijn onbetrouwbaar.
Fuck met alles.
De vragen zijn je voorgelegd. Je claimt dat de Bijbel absoluut waar is en betrouwbaar, dan mag je dat nu met rationele argumenten en verifieerbare bewijzen aantonen. Dat is hier de enige weg om mensen te overtuigen.Kees Droog schreef:Als ambassadeur voor Christus heb ik Gods Heilig Wetboek de Bijbel, een Boek dat absoluut waar en betrouwbaar is. De woorden van Kees Droog zijn onbetrouwbaar.
Onderbouw eerst dat de bijbel absoluut waar en betrouwbaar is, dan praten we verder.Bent u bereid God te ontmoeten?
Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)