Dat wil nog niet zeggen dat hij geen aanmoediging nodig heeft.Sararje schreef:Ja maar Kitty jouw ega heeft daar ook meer de fysieke proporties voor dan jij.
BDE bij EO's Galileo
Moderator: Moderators
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Nou een ziel heeft bewustzijn. Wij ervaren dat bewustzijn als ons bewustzijn. ergo de ziel is ons bewustzijn. -------> dit zou betekenen dat je rustig een lobotomie op iemand kunt uitvoeren als er zo iets als een ziel bestaat maar aangezien een lobotomie je persoonlijkheid zo goed als weg haalt betekent dit dat er geen ziel is.Fenomeen schreef:Het zegt m.i. niets over het wel of niet bestaan van een ziel maar over hersenen en bewustzijn.Marinus schreef:Het is dan ook een klasieker en voor mij één van de belangrijkste bewijzen dat er geen ziel is.
Ow over dat kastje: is dat ergens niet gewoon hetzelfde principe als drug? (hoewel wellicht minder schadelijk)
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ik zie dat we andere definities van ziel erop na houden.Marinus schreef: Nou een ziel heeft bewustzijn.
In dat geval gaat je bewering wel op.
Dat vroeg ik mij zelf ook af.Ow over dat kastje: is dat ergens niet gewoon hetzelfde principe als drug? (hoewel wellicht minder schadelijk)
Ik zweer bij good old pills, dat is hier algemeen tot vervelends toe bekend, maar een prototype hiervan tzt zal ik niet afslaan.
Daar ga ik niet verder op in, ik kijk wel uit, mystiek moet je gedoseerd voeren hier, dat is veiliger, en ik ben pas net bekomen van de mystiektopics.Marinus schreef:Wat is jouw definitie dan?
Dit topic gaat over BDE, wetenschap in mijn ogen, geen mystiek.
Dat sommigen hieruit afleiden dat er bewijs is voor het bestaan van een ziel mag van mij, maar dan wil ik eerst dat bewijs zien en dan praten we dan verder.
Mijn ziel staat te koop op ebay. Het hoogste bod tot dusver is E1,15 dacht ik.Fenomeen schreef:maar dan wil ik eerst dat bewijs zien en dan praten we dan verder.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
-
Antiscience
- Banned
Hittebestendige horloges zijn op zich wel prettig in de hel maar aangezien die hapening toch eeuwig duurt heb je niet zoveel aan tijdsmeting.Antiscience schreef: Of misschien ruilen voor dit hittebestendige horloge ?