Coral schreef: En ik denk dat het ook belangrijk is om in acht te nemen dat weinig mensen met een zwarte huidskleur enkel Afrikaanse roots hebben en dus echt tot het negroide ras behoren. Ik geef mensen gelijk als ze zeggen dat het nooit wetenschappelijk te onderzoeken valt of zwarten al dan niet minder intelligent zijn. Het kan naar mijn mening nooit een waterdicht onderzoek zijn met wetenschappelijke maatstaven. Er zijn te veel variabelen.
Precies. En eerder heb ik al aangegeven dat er niet zoiets bestaat als het negroïde ras. Tussen een Pygmee, een somaliër en een zulu zit evenveel verschil als tussen een eskimo, een aboriginal en een engelsman, zowel qua lichaamsbouw als genetisch. Het enige dat ze gemeen hebben is een donkere kleur en kroeshaar.
Het is gewoon opmerkelijk hoeveel zwarte landen in economische crisis leven, waar armoede troef is. En zeg niet omdat het komt omdat wij hun dom gehouden hebben...
Er zijn veel betere en wetenschappelijkere verklaringen voor te geven. Alleen daarvoor heb je helaas wel een heel boek nodig om dat uit te leggen. O.a Jared Diamond heeft dat boek geschreven. Het heet 'Paarden, zwaarden en ziektekiemen'. Diamond toont aan dat de geschiedenis voor de verschillende volkeren een verschillende loop genomen heeft als gevolg van verschillen in het milieu van die volkeren, en niet als gevolg van biologische verschillen tussen die volken. Ik heb het destijds in één ruk uitgelezen, en ik vond het erg interessant en overtuigend.
En ik weet al wat jullie gaan zeggen: in Azie is er toch ook armoede troef. Ja, maar daar schieten ze elkaar niet de kop in en verkrachten ze niet vrouw en kinderen. Mensen leven er vaak in respect voor elkaar en met waardering voor wat ze hebben.
In Azië is armoede troef, ja. En in Azië hebben ze al een duizenden jaren lange geschiedenis van moord, verkrachting, sadisme, genocide, kindermoord.
Wel eens gehoord van Timoer Lenk, en zijn overgrootvader Djengiz Khan? Timoer Lenk liet piramides bouwen van afgehakte hoofden. In Delhi slachtte hij meer dan 100.000 hindoes in nog geen paar dagen tijd. Timoer Lenk heeft meer dan 17.000.000 moorden op zijn conto staan, en de legers van Timoer en Djengiz lieten een spoor van geschonden vrouwenlichamen achter, en de kindertjes namen ze mee als slaafjes.
Wel eens van Mao gehoord? Die kerel was net zo erg als Hitler (hé, over Hitler gesproken, was dat geen blanke?), en Mao hield erg van het misbruiken van jonge meisjes heb ik pas ergens gelezen.
Oh ja, laten we ook de jappenkampen niet vergeten, waar meisjes, zogenaamde 'troostmeisjes' door sadistische jappen op allerlei manieren werden verkracht, dag in dag uit.
Ach ja, dan hebben we nog Vietnam (behoeft geen uitleg), Noord Korea (behoeft geen uitleg) Cambodja (behoeft geen uitleg).
Op letterlijk alle continenten ter wereld heeft de mens beestachtigheden bedreven. Van plundering, moord en verkrachting, tot marteling, kannibalisme en genocide. Vrijwel alles wat we over Afrika kunnen zeggen, kunnen we zeggen over ieder ander willekeurig continent, en ieder willekeurig volk.
Of het onderwerp taboe is: ja zeker!
Bij de minste meningsuiting die gelinkt is aan een ras ben je meteen racistisch, terwijl volgens mij racisme nog altijd is : het anders behandelen van mensen ten gevolge van hun huidskleur.
Men moet echter het woordje 'taboe' niet gaan gebruiken als argument in de discussie; op de manier van
'Oh, ze reageren zo negatief omdat het een taboe is'.
Ik reageer slechts negatief op dit soort pseudowetenschap omdat het slecht onderbouwde onzin is. Daarnaast zie ik geen enkel nut in dit soort onderzoek. Het zal alleen maar leiden tot stigmatisering van mensen met een bepaalde huidskleur, terwijl er onder mensen van Afrikaanse afkomst buitengewoon hoogbegaafde mensen voorkomen, zoals de beste hersenchirurg ter wereld waar ik een aantal pagina's geleden al iets over vertelde.
Volgens mij ben je racistisch wanneer je alle mensen van eenzelfde bevolkingsgroep over dezelfde kam scheert zonder eerst het individu te leren kennen. Wanneer je gaat veralgemenen. En daar zit het gevaar.
En die onderzoeker - Rushton, dat is de belangrijkste - die verantwoord zijn 'onderzoek' met de verklaring dat men in de maatschappij dankzij deze kennis 'van te voren rekening kan houden met raciale herkomst', hetgeen gewoon neerkomt op het opnieuw introduceren van een apartheidssysteem. Er zitten politieke redenen achter, en die verschuilt men achter een wetenschappelijke facade.
Zelfs als het waar zou zijn dat zwarte mensen gemiddeld iets minder intelligent zouden zijn, maar ook als zou blijken dat dit voor blanken zou opgaan, dan nog is het nonsens om iemands levensloop vooraf te gaan bepalen vanwege raciale kenmerken. Zoiets reguleert zich vanzelf. Hoogbegaafden komen dan vanzelf aan de top, of ze nu zwart of wit zijn. Discriminatie leidt er slechts toe dat de hoogbegaafde zwarte ver beneden zijn of haar niveau moet werken.
Vriendelijke groet.