Een term kan ook als etiketje worden ingebracht om vooral niet te hoeven discussiëren over gesignaleerde problematiek en in plaats daarvan lange tenen te cultiveren of mensen te bevestigen in een ingenomen slachtofferrol. Ieder kan voor zich uitmaken wat er hier nu precies aan dehand is.Theoloog schreef:Je gaat nu glad voorbij mijn punt, en dat is dat islamofobie een fobie genoemd kan worden omdat het - net als een fobie - een bedreiging uitvergroot, en wel op zo'n wijze dat het gevoel van bedreiging niet in verhouding staat tot de werkelijke dreiging.sjun schreef:Gesteld dat het verhaal klopt, waarom zou elke moslim daarvan dan op de hoogte moeten zijn of het moeten willen?
Dan mag je inderdaad ook wantrouwend zijn. Echter de joden waren niet het onderwerp van dit gesprek. Het zou jammer zijn als we daarvan afdwaalden door de hele wereld erbij te halen.Ja, en de Talmud zegt ook dat Joden mogen liegen tegen heidenen. Dus als Joden zeggen niet uit te zijn op de wereldheerschappij....Sjun schreef:Bovendien kun je met dank aan de traditie van taqqiya niet voetstoots ervan uitgaan dat de door jou bevraagde de waarheid spreekt. Die hoeft dat niet tegen ongelovigen als dat in het belang van het wereldkalifaat niet zo uitkomt.
Ik kan slechts afgaan op wat ik er zelf van ervaar en wat de Koran aan mogelijkheden daartoe biedt. Op straat verneem ik meer dan aans glasharde ontkenningen van zaken die ik notabene zelf van de glasharde ontkenner heb waargenomen. Verder valt mij op dat ook Soennieten het concept al aan het overnemen zijn omdat het zo wat voordeeltjes biedt maar of alle of de meeste Soennieten dat doen, daar kan ik natuurlijk geen uitspraken over loslaten want ik ken ze niet allemaal.Als je je ook maar een beetje verdiept had in hoe 'Taqqiya' ligt bij moslims, dan had je geweten dat de Soennieten er in den brede op tegen zijn, omdat ze menen dat het een gebrek is aan vertrouwen op God. Bovendien kennen de meeste moslims het hele concept niet (maar dat is natuurlijk ook een leugen!).
Andere beweringen van jou of wie ook neem ik ter kennisgeving aan. Jouw stellige en absolute bewering dat de meeste msolims dit concept niet kennen is dus niet te verifiéren. Zij komt dan ook ietwat obstinaat over en ik kan dit ingebrachte 'argument' dan ook nauwelijks geldigheidswaarde verlenen.
Tsja. Je doet een neit verifieerbare absolute uitspraak en verklaard vervolgens dat ik we; paranoia zal zijn. Je plakt nogal veel met etiketjes, doet absolute uitspraken,... Als we het dan toch in psychopathologische context aan het beschouwen zjin dunkt mij dat er mogelijk een gespiegelde zelfreflex opgeld doet.Ziehier, de objectivering van je paranoia.
Voor de duidelijkheid van lurkers en posters vervolg ik in een tweede deel.