IQ test en intelligentie test moeten afgeschaft worden.

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Kitty schreef:Het lijkt er in ieder geval op dat VrijdenkerUitNoordAfrika niet goed door de test is gekomen en daar uit teleurstelling een wrok tegen heeft ontwikkeld.
Daar kan een psycholoog wel wat mee ! 8)
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
unkki

Bericht door unkki »

- deleted -
Laatst gewijzigd door unkki op 09 okt 2007 19:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

De meeste internet IQ testen zijn ook gewoon geen goede testen. Als je echt een assessment moet doen, waar ook een IQ-test onderdeel van is, ben je daar toch wel een dag mee zoet, uiteindelijk krijg je dan een goed beeld van iemands leidinggevend of probleemoplossend of analytisch vermogen enz. en toch ook wel intelligentie.

Het is niet voor niets dat voor de wat zwaardere banen waar bepaalde vermogens en kennis vereist zijn, dit wordt getest. Indien je, bijvoorbeeld door een taalbegripsprobleem, deze test slecht maakt, kan dit dus net zo goed betekenen dat je, door datzelfde taalsbegripsprobleem dus niet geschikt wordt bevonden voor de baan. Wat heb je namelijk aan iemand die de probleemstelling niet snapt, en instructies van bijvoorbeeld programma's niet kan lezen, moeite heeft met rapporten omdat hij de taal onvoldoende beheerst?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

VrijdenkerUItNoordAfrika schreef:
Sararje schreef: Het zal niet op éénm vraag meer of minder aankomen lijkt me.

Ik heb veel voorbeelden genoemd om aan te tonen dat IQ test niets meer dan speeltje is. Maar aan de hand van mijn voorbeelden trek je geen conclusie dat IQ test onzin is. Maar aan de hand van de voorbeelden van de psycholoog trek je wel de conclusie dat iemand slim of dom is.
Dat heb je niet, je toont niets aan, enkel je eigen onbegrip inzake deze materie.
Geen enkele psycholoog trekt op grond van een IQ test de conclusie of iemand 'slim of dom is'. Het zijn altijd leken die ermee aan de haal gaan.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Terrenal

Bericht door Terrenal »

Sararje schreef:
1 2 4 9 16 25 36 49 64 81

Dus de kwadraten van 1 t/m 9.
Foei lanier! :D (meer zeg ik er niet over)
Dacht ik ook l :lol:
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dacht ik ook l
Zou je misschien het hele topic kunnen lezen?
Even verderop staat wat meer uitleg.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Plaats reactie