Charlatan Sai Baba.
Moderator: Moderators
Mensen in oranje gewaden die het winkelend publiek aanklampen met een boekje. Of waren dat buda's.. Ik weet het allemaal niet meer, het is echt een pot nat voor mij. Doe met je mee plons.Plons schreef:Eerst dacht ik je bent iemand die heilig geloofd in Baba maar nu denk ik je bent gewoon een evangelist die op deze manier probeert zieltjes te winnen.
Je doet je best maar en ik ga m'n best doen om niet meer op je berichtjes te reageren.
A.
Dante will always be admired, because no one will ever read him. Voltaire
Waarom zou ik 'zieltjes' willen winnen? Daar bereikt niemand wat mee, toch? Het einige wat ik probeer is een andere kant laten zien maar, en nu val ik in herhaling, 'men' lijkt veelal niet bereid te zijn tot enig zelf onderzoek en dol is op alles wat negatief getint is (Eckhart Tolle heeft hier een mooie redenering voor).Plons schreef:Eerst dacht ik je bent iemand die heilig geloofd in Baba maar nu denk ik je bent gewoon een evangelist die op deze manier probeert zieltjes te winnen.
Wat betreft Sathya Sai Baba; hij is de belangrijkste persoon in mijn leven. Maar wat geldt voor mij hoeft absoluut niet voor de ander te gelden.
atma
Met een gebald vuist kun je geen hand schudden. Mahatma Ghandi
hmmm lijkt me veelzeggend t.a.v. jou levenshouding A.Amehoelah schreef:Mensen in oranje gewaden die het winkelend publiek aanklampen met een boekje. Of waren dat buda's.. Ik weet het allemaal niet meer, het is echt een pot nat voor mij.
Leef in Liefde.
atma
Wie houdt de boekhouding bij, zijn er overzeese bezittingen of geheime bankrekeningen. Hoe zit de hele organisatie in elkaar. Is er capo di capi of wat? Dit en meer zou ik best eens willen weten. 
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- collegavanerik
- Superposter
ik zou zeggen: verdiep je eens in Jiddu Krishnamurti, die hief zijn eigen beweging op.atma schreef: Wat betreft Sathya Sai Baba; hij is de belangrijkste persoon in mijn leven. Maar wat geldt voor mij hoeft absoluut niet voor de ander te gelden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jiddu_Krishnamurti
Reeds in 1925 begon Krishnamurti zijn volgelingen duidelijk te maken dat hij die een ander volgt ophoudt de waarheid te volgen, waarmee hij stelselmatig afstand nam van zijn wereldleraarschap. Op 3 augustus 1929 ontbond hij te Ommen de Orde van de Ster in het Oosten, die op dat moment over de hele wereld zo‘n 40.000 leden telde.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Inderdaad. Jiddu Krishnamurti gaf wijsheid, inzicht en waarheid over het Zijn en innerlijke Zelf zonder een heilige / meester te zijn en volgelingen te hebben / gebruiken. Waarheid, inzicht en wijsheid verkondigen die samen gaan met heiligverklaringen, goddelijkheid, volgelingen, meesters en goocheltrucjes zijn verpakkingen met lege inhoud. SB is met zijn verschijning een lege verpakking met een mooi lintje en een oneliner erop, maar de inhoud blijft leeg.collegavanerik schreef:ik zou zeggen: verdiep je eens in Jiddu Krishnamurti, die hief zijn eigen beweging op.atma schreef: Wat betreft Sathya Sai Baba; hij is de belangrijkste persoon in mijn leven. Maar wat geldt voor mij hoeft absoluut niet voor de ander te gelden.
aha, dus Christus, Boeddha, Rama, Krishna, Ramakrishna, Paramahmsa Yogananda, Amma en vele, vele anderen zijn en waren een:'verschijning een lege verpakking met een mooi lintje en een oneliner erop, maar de inhoud blijft leeg'.?Animal schreef:Inderdaad. Jiddu Krishnamurti gaf wijsheid, inzicht en waarheid over het Zijn en innerlijke Zelf zonder een heilige / meester te zijn en volgelingen te hebben / gebruiken. Waarheid, inzicht en wijsheid verkondigen die samen gaan met heiligverklaringen, goddelijkheid, volgelingen, meesters en goocheltrucjes zijn verpakkingen met lege inhoud. SB is met zijn verschijning een lege verpakking met een mooi lintje en een oneliner erop, maar de inhoud blijft leeg.
atma
Boeiende topicatma schreef:Waarom zou ik 'zieltjes' willen winnen? Daar bereikt niemand wat mee, toch?
Wat betreft Sathya Sai Baba; hij is de belangrijkste persoon in mijn leven. Maar wat geldt voor mij hoeft absoluut niet voor de ander te gelden.
atma
Is dat niet wat elke sekte doet, zodanig brainwashen dat al het negatieve niet meer wordt gezien!
Als SB de belangrijkste persoon is hoe ga je daar dan mee om naar familie en evt. partners of moeten die zieltjes ook eerst overwonnen worden?
Nee, veel erger. Oplichters die met hun vaak zieke idealen of hun utopische droombeelden mensen van de werkelijkheid afhouden. En zodoende ontstaat er een wereld waarin men liever wegdroomt dan daadwerkelijk de situatie onder ogenschouw nemen en met oplossingen aan te komen!atma schreef:aha, dus Christus, Boeddha, Rama, Krishna, Ramakrishna, Paramahmsa Yogananda, Amma en vele, vele anderen zijn en waren een:'verschijning een lege verpakking met een mooi lintje en een oneliner erop, maar de inhoud blijft leeg'.?
atma
De werkelijkheid is exact 100% van wat er is.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
sommigen kunnen dit niet aan en gaan liever voor onwerkelijke zaken zoals materialiseren om zo de grote boze buitenwereld buiten te sluitencluny schreef:De werkelijkheid is exact 100% van wat er is.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Idd en naast de religie's zijn er tal van sekte's (waarvan ieder claimt dat ze de ware zijn) en allemaal zijn ze op zoek naar dat soort mensen, en sommige gaan deur voor deur en je hebt andere die gaan forum voor forum, met de bedoeling om hun "god" te propangeren.doctorwho schreef: sommigen kunnen dit niet aan en gaan liever voor onwerkelijke zaken zoals materialiseren om zo de grote boze buitenwereld buiten te sluiten
Fuck met alles.