Andere bronnen over Jezus

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

mustafa schreef:en zo zijn de evangelijen ook te herleiden
je gaat af op de inhoud, zoals je ook afgaat op mijn geschrijf
dus: jezus leeft!
Bekende fout die gemaakt wordt door gelovigen.

Je vergeet 1 ding: programma´s en computers leven niet. Ze hebben slechts een functie en reageren (allen op exact dezelfde manier trouwens als ze uit dezelfde componenten bestaan! Gaat niet op voor de mensheid!)hierop door de manier waarop zij gemaakt zijn.

Zo gaat dit niet bij mensen (ik reageer niet exact gelijk aan jou ook al heb ik dezelfde componenten!). Anders zouden wij nu geen discussie hebben.

Vergelijking is dus ronduit verkeerd,

Groet,
Deadline
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

conclusie: ik besta niet
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

mustafa schreef:conclusie: ik besta niet
Nee je bestaat wel, anders kan je niet schrijven met behulp van een toestenbord. En ook programma´s bestaan. Dus wederom geen goede redenatie.
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

Deadline schreef:
mustafa schreef:conclusie: ik besta niet
Nee je bestaat wel, anders kan je niet schrijven met behulp van een toestenbord. En ook programma´s bestaan. Dus wederom geen goede redenatie.
Ik vraag me trouwens ernstig af waar je die conclusie nu ineens vandaan tovert? Het volgt helemaal niet logisch op het gebabbel wat we sinds de volgende pagina hebben.

Groet,
Deadline

P.S.: ongeloofelijk off-topic dit....
groet, Deadline
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

voor sommigen is jezus ook off-topic
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

Mustafa als je hierover verder wil babbelen heb ik een topic geopend in de babbelbox onder:

babbelen over (niet) bestaan, leven en computerprogramma´s

Daar kunnen we zonder een ander topic te vervuilen rustig van alles bespreken.

Groet,
Deadline

P.S.: ik ben het niet eens wat betreft je laatste opmerking. Ik weet zeker dat dit topic gaat
over bronnen m.b.t. jezus.

Edit: link verduidelijkt.
Laatst gewijzigd door Deadline op 03 nov 2006 15:36, 2 keer totaal gewijzigd.
groet, Deadline
FW
Forum fan

Bericht door FW »

mustafa schreef:voor sommigen is jezus ook off-topic
Wiki schreef:Wernickes afasie: Dit komt door een beschadiging van het gebied van Wernicke. Mensen die hieraan lijden kunnen vloeiend spreken, maar de zinnen hebben meestal geen betekenis.
Rede
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Deadline schreef:Mustafa als je hierover verder wil babbelen heb ik een topic geopend in de babbelbox onder:

babbelen over (niet) bestaan, leven en computerprogramma´s

Daar kunnen we zonder een ander topic te vervuilen rustig van alles bespreken.

Groet,
Deadline

P.S.: ik ben het niet eens wat betreft je laatste opmerking. Ik weet zeker dat dit topic gaat
over bronnen m.b.t. jezus.

Edit: link verduidelijkt.
ik begrijp het, maar ik reageer op achterliggende motiveringen
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

FW schreef:
mustafa schreef:voor sommigen is jezus ook off-topic
Wiki schreef:Wernickes afasie: Dit komt door een beschadiging van het gebied van Wernicke. Mensen die hieraan lijden kunnen vloeiend spreken, maar de zinnen hebben meestal geen betekenis.
Waar slaat dit op? Dat Jezus voor sommigen off topic is wil niet zeggen dat Jezus off topic is op forums.
Wat Wernicke te maken heeft met forums snap ik niet. Jezus spreekt geen wartaal.
Wees wijs op je levensreis.
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

Piet5 schreef: Waar slaat dit op? Dat Jezus voor sommigen off topic is wil niet zeggen dat Jezus off topic is op forums.
Wat Wernicke te maken heeft met forums snap ik niet. Jezus spreekt geen wartaal.
Beste Piet,

Jezus hoeft helemaal niet off-topic te zijn. Maar als er inhoudelijk over de leer van Jezus gesproken gaat worden in een topic die enkel bedoeld is als een vraag of er ook andere bronnen over Jezus zijn, is dat off-topic. Er wordt hier namelijk door de topic starter (even terug scrollen naar pagina 1 van deze discussie) helemaal niet gevraagd naar die inhoudelijke leer van Jezus. Daarom is Jezus in dit geval off-topic.

Groet,
Deadline
groet, Deadline
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

de vraagstelling of er andere bronnen over jezus bestaan zou beschouwd kunnen worden als een retorische vraagstelling
zijn die bronnen er namelijk niet, dan heeft jezus wellicht helemaal niet bestaan, zo zou de conclusie kunnen luiden
mensen zonder maatschappelijke status blijven veelal onopgemerkt voor historici
dit geldt ook voor het niet-identificeerbare
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Plaats reactie