@ Gerard R.
Jij weet en voor jou geldt: "Israël is Ben Gvir"
Het zij zo! Volgens mij zijn we daar dan over uitgediscussieerd.
@ dikkemick
Jouw vermoedens laat ik verder bij jou en ik vind ook niet dat ik daar iets mee hoef. Tenzij dat jouw vermoedens veroorzaakt worden door hoe ik daadwerkelijk reageer of gereageerd heb. Ik weet dat mijn manier van communiceren misverstanden kan veroorzaken. Maar als jouw vermoedens veroorzaakt worden door jouw intepretatie van wat ik daadwerkelijk schreef, dan gaan jouw vermoedens niet veranderen, tenzij misschien als je dat wat ik daadwerkelijk beweerde ter discussie stelt. Dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn, toch?
Hetgeen ik schrijf ben ik verantwoordelijk voor. Ik ben niet verantwoordelijk voor de door jou in jouw innerlijk bij mekaar gedachte vermoedens op basis van interpretaties. Dat houdt voor mij uiteraard ook in dat ik me op geen enkele manier verplicht voel om in te gaan op vragen die in jou opkomen over onderwerpen waar ik niets over beweerd heb.
Waar ik echter wel iets over beweerd heb mag iedereen, dus ook jij, me gerust over aanspreken hoor! Maar dan wel met een juiste quote waar je me over aanspreekt, MET link naar verwijzing van de context. Dat wat niet meer op het forum staat omdat moderatie het verwijderd of gewijzigd heeft of zo, dat kunnen we uiteraard niet meer bespreken, maar al dat andere wel. Zie maar!
Dat jij er niet aan ontkomt om jouw eigen conclusies te trekken op een basis zonder argumenten maar wel vol gevoel, dat lijkt me nou niet bepaald een statement dat een zelfverklaarde Vrijdenker snel zal maken, maar ook daar ga ik al helemaal niet mijn probleem van maken. Zeker niet als je me probeert te manipuleren door op mijn gevoel te werken met:
- "Ontwijk voor de verandering deze bijdrage eens niet."
- bovendien kun je daartoe prima bij anderen terecht!
Dat jij dan met jouw vermoedens voor rook zorgt en "Brand, brand!" gaat roepen is een fenomeen waar ik al mijn hele leven tegen aanloop in het echte leven als het om veel hogere belangen gaat dan wat hier speelt. Dat anderen dan denken "Waar rook is is vuur" hoort daarbij! Als dat op een Vrijdenkersite ook zo werkt, dan is dat zo. Ook dat accepteer ik dan!
Gerard R. 'weet' en jij 'vermoedt'? Maar de basis waar je dat op baseert,
dat wat ik daadwerkelijk hier beweerd heb daar kom je niet mee?
Mijn gevoelsmening: het verbaast mij dat het zo toegaat op een Vrijdenkersforum, so be it!
.