Het is geen binaire keuze zoals het vaak voorgesteld wordt. Je kan jezelf ook verdedigen zonder tot staatsterrorisme over te gaan.HierEnNu schreef: ↑02 mei 2025 11:59
[....]
Ik ben tegen oorlog vanwege de onmenselijkheid die dat veroorzaakt,
maar zodra kiezen voor menselijkheid door je niet te verdedigen leidt tot slachtoffers van de eigen bevolking sta ik volledig achter de militaire vernietiging van de terroristische tegenstander, met in achtneming van het internationaal recht.
- Menselijkheid mag geen excuus zijn voor morele inertie.
Wie zich niet verdedigt tegen doelbewuste vernietiging,
faalt juist in menselijkheid.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
Ik sta volledig achter de militaire vernietiging van de terroristische tegenstander,dingo schreef: ↑02 mei 2025 12:28Het is geen binaire keuze zoals het vaak voorgesteld wordt. Je kan jezelf ook verdedigen zonder tot staatsterrorisme over te gaan.HierEnNu schreef: ↑02 mei 2025 11:59
[....]
maar zodra kiezen voor menselijkheid door je niet te verdedigen leidt tot slachtoffers van de eigen bevolking sta ik volledig achter de militaire vernietiging van de terroristische tegenstander, met in achtneming van het internationaal recht.
met in achtneming van het internationaal recht.
Ik kan me niet voorstellen hoe Hamas militair verslagen
kan worden met menselijkheid en ook in dit topic
lees ik nergens een antwoord op de vraag:
- hoe kan Hamas wel met menselijkheid verslagen worden?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat was gewoon kolonisatie, dat GB het sanctioneerden doet daar niets aan af.dingo schreef: ↑02 mei 2025 12:25In eerste aanleg is er geen zionist Palestina binnen gevallen maar gewoon geëmigreerd naar een Brits Protectoraat zonder enige militaire macht.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 mei 2025 11:52Indien dat zo geweest was waren de Zionisten niet in staat geweest Palestina binnen te vallen.
De Britten waren daar trouwens zelf al illegaal net als wij illegaal in Indonesië waren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ik kan me niet voorstellen dat Hamas militair verslagen kan worden, met of zonder menselijkheid is daar geen factor in. Hamas kan verslagen worden door menselijker te zijn dan Hamas zodat het een keuze wordt i.p.v. het feit dat je van beide partijen geen menselijkheid hoeft te verwachten.HierEnNu schreef: ↑02 mei 2025 12:37Ik sta volledig achter de militaire vernietiging van de terroristische tegenstander,dingo schreef: ↑02 mei 2025 12:28Het is geen binaire keuze zoals het vaak voorgesteld wordt. Je kan jezelf ook verdedigen zonder tot staatsterrorisme over te gaan.HierEnNu schreef: ↑02 mei 2025 11:59
[....]
met in achtneming van het internationaal recht.
Ik kan me niet voorstellen hoe Hamas militair verslagen
kan worden met menselijkheid en ook in dit topic
lees ik nergens een antwoord op de vraag:
- hoe kan Hamas wel met menselijkheid verslagen worden?
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
Ongetwijfeld, maar dat heeft niet zoveel met mijn vraag te maken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 mei 2025 12:42Dat was gewoon kolonisatie, dat GB het sanctioneerden doet daar niets aan af.dingo schreef: ↑02 mei 2025 12:25In eerste aanleg is er geen zionist Palestina binnen gevallen maar gewoon geëmigreerd naar een Brits Protectoraat zonder enige militaire macht.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 mei 2025 11:52
Indien dat zo geweest was waren de Zionisten niet in staat geweest Palestina binnen te vallen.
De Britten waren daar trouwens zelf al illegaal net als wij illegaal in Indonesië waren.
Nog even geduld. Bijna 4 en 5 mei!
De Nederlandse politiek (in het bijzonder de Tweede Kamer ) blijft weigeren om de fundamentele rechten van het Palestijnse volk te erkennen en blijft militaire steun verlenen aan Israël, ondanks de structurele schendingen van mensenrechten. Wat mij betreft verliezen deze dagen zo hun morele zeggingskracht.
Wat betekent nooit meer als we het huidige leed in Gaza negeren? En wat is de waarde van het vieren van vrijheid, als we die zeer selectief hanteren?
De Nederlandse politiek (in het bijzonder de Tweede Kamer ) blijft weigeren om de fundamentele rechten van het Palestijnse volk te erkennen en blijft militaire steun verlenen aan Israël, ondanks de structurele schendingen van mensenrechten. Wat mij betreft verliezen deze dagen zo hun morele zeggingskracht.
Wat betekent nooit meer als we het huidige leed in Gaza negeren? En wat is de waarde van het vieren van vrijheid, als we die zeer selectief hanteren?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Daar heb je al antwoord op gehad.dingo schreef: ↑02 mei 2025 12:44Ongetwijfeld, maar dat heeft niet zoveel met mijn vraag te maken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 mei 2025 12:42Dat was gewoon kolonisatie, dat GB het sanctioneerden doet daar niets aan af.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
De gedachte was: "Dat nooit weer!!"dikkemick schreef: ↑02 mei 2025 12:49 Nog even geduld. Bijna 4 en 5 mei!
Helaas het is weer aan ge gang, daarmee hebben die dagen hun legitimiteit verloren.
Ik heb Mus nog niet zien reageren dus ik wacht rustig af.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 mei 2025 12:50Daar heb je al antwoord op gehad.dingo schreef: ↑02 mei 2025 12:44Ongetwijfeld, maar dat heeft niet zoveel met mijn vraag te maken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 mei 2025 12:42
Dat was gewoon kolonisatie, dat GB het sanctioneerden doet daar niets aan af.
Dank je wel dingo.dingo schreef: ↑02 mei 2025 11:28
Het is vreselijk wat jou en jouw familie is overkomen. Ik ben redelijk bekend met hoe transgenerationeel trauma werkt en heb er wel een beeld bij hoe dat voor jou werkt/gewerkt heeft. Daarom wens ik je veel sterkte met het je zelf staande houden bij het in de bek kijken van het monster.
Toch aan jouw de vraag denk je dat als de Palestijnen militair sterker waren geweest dat zij de Joden niet verdreven hadden? Denk je dat een twee staten oplossing ooit zou kunnen werken?
Mag ik opmerken dat het niet om militair sterker danwel zwakker zijn gaat. Het gaat om moreel besef en daarom zou je een stapje verder terug moeten zetten in de tijd.
Het begint bij de balfour-verklaring - daarbij in acht dat het Joodse trauma niet vergeten is - daar zit de angel waar al deze ellende uiteindelijk uit is voortgekomen. De Joodse vertegenwoordigers hebben mbt deze verklaring beslist geen schone handen gehouden. De hele zaak werd beklonken zonder medeweten van de andere betrokkenen die pas op de hoogte werden gebracht nadat de zaak beklonken was. Laten we zeggen dat dat het vlammetje was dat het lont in het kruitvat deed ontvlammen.
Vervolgens schonden de Joodse vertegenwoordigers in dat gebied de afspraak dat dat ‘thuisland’ van de joden niet ten koste mocht gaan van de niet-Joodse-Palestijnen. Wat gebeurde er vervolgens? De rapen willen dan wel snel zijn zo bleek.
Er is maar één oplossing voor dit ‘conflict’ en dat is dat deze staat verantwoordelijkheid neemt voor haar daden en durft hun tot op zekere hoogte zelf gecreëerde monster eerlijk in de bek te kijken. Hoe pijnlijk ook, het is de enige manier weet ik uit eigen ervaring. Het monster in de bek kijken is uiteindelijk wat volwassen mensen doen, die gaan voorbij de angst. Die stoppen met de ander als schuldige aan te wijzen. Die hebben het niet nodig het victim te blamen en van alles en nog wat te beschuldigen. Die durven te ook te kijken naar hun eigen niet zo fraaie rol in het geheel.
Wapens lossen niks op, je verantwoordelijkheid nemen wel. Je achtergrond mag geen excuus zijn om jezelf een reden te geven die verantwoordelijk bij een ander te leggen, dat is wat ik geleerd heb in mijn proces naar heling. Met andere woorden de ander is niet schuldig aan waar je er zelf een rotzooi van hebt gemaakt. Met nog andere woorden ruim je rommel op en wie weet breekt de hemel met een beetje goede wil vanzelf wel open.
Ik ben persoonlijk niet zo van de oorlogstaal die hier over en weer gesproken wordt. Terroristen afmaken hier, terroristen afmaken daar. het is jullie schuld, blabla….
Weet je wat we maken iedereen die niet tot ons volk hoort tot terroristen, we gooien er bommen en granaten op, we pakken wat er nog van overblijft ze allemaal op, we gaan ze eerst nog even martelen, want dat hebben ze ook bij ons gedaan blabla….en zetten ze vervolgens tegen een muur en knallen ze allemaal af zonder ons druk te maken of het in de grond wel klopt waar we mee bezig zijn. Het is begrijpelijk manier van handelen maar vanuit mijn positie stupiditeit van de bovenste plank.
Waar komt het vandaan, wat is de grond van deze ellende? Daar draait het om. Niet om wie militair sterker danwel zwakker is, dat is stupiditeit zoals gezegd. Wanneer je vrede wil laat je elke vorm van wapens thuis en kom je jezelf eerlijk onder ogen zonder de ander de schuld te geven ect.
Wanneer en of dat überhaupt gaat gebeuren? Ik vraag het me af. Ik zie nog geen verlichtte leiders op staan die boel in het gareel kunnen of zullen krijgen. Vooralsnog denkt men dat eigenbelang en daarmee oorlog en strijd meer loont waarbij de slachtoffers kermend vermalen worden tussen de molenstenen. Ondertussen huil ik mijn tranen die zich vermengen met alle andere tranen van alle andere mensen, so be it.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Je schrijft dat je je niet kunt voorstellen dat Hamas militair verslagen kan worden.dingo schreef: ↑02 mei 2025 12:42
Ik kan me niet voorstellen dat Hamas militair verslagen kan worden, met of zonder menselijkheid is daar geen factor in. Hamas kan verslagen worden door menselijker te zijn dan Hamas zodat het een keuze wordt i.p.v. het feit dat je van beide partijen geen menselijkheid hoeft te verwachten.
Kun je dat nader toelichten? Waarom zou dat onmogelijk zijn, terwijl Nazi-Duitsland destijds wel degelijk militair verslagen werd, en bepaald niet met menselijkheid?
Het lijkt er inmiddels op dat Israël Hamas militair zal verslaan,
terwijl het menselijker blijft dan Hamas.
Het is onjuist om te stellen dat van Israël geen menselijkheid verwacht hoeft te worden, integendeel, er mag juist verwacht worden dat Israël zich houdt aan het internationaal recht.
Zodra er sprake is van oorlogsmisdaden dienen die vervolgd te worden in een rechtszaak.
Dat geldt ook voor Israël.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
PROEST
Als je dit recht mag schenden krijgt Israël een 10 met een griffel
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ook ngo's worden aangevallen. Als je genocide wilt plegen moet je natuurlijk 'all the way' gaan.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/sc ... ~b0bbd705/
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En de rest...dikkemick schreef: ↑02 mei 2025 18:32 Ook ngo's worden aangevallen. Als je genocide wilt plegen moet je natuurlijk 'all the way' gaan.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... gers-data/
Maar als 't juist is, dan ben ik daar vierkant tegen.
Ik kan me bijna niet voorstellen, dat het bericht juist is. Het zou in mijn ogen erg zijn.Israël heeft toegang tot allerlei gegevens en data van Europese, en dus ook Nederlandse burgers. Kennelijk is het onze eigen Europese Commissie die daar akkoord voor geeft, ondanks het risico op massasurveillance van Europese burgers. (..)
Maar als 't juist is, dan ben ik daar vierkant tegen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **