Het begrip 'omvolking'

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

VseslavBotkin
Diehard

Re: Het begrip 'omvolking'

Bericht door VseslavBotkin »

Waarom deel je niet direct je website, Ivar? Die heb ik gevonden door je definitie van Nederlander te Googlen. Dan weet iedereen gelijk wat ze aan je hebben en met welk doel je je epistels hier neerzet.
Het doel van ding24 is een logistiek netwerk te ontwikkelen van veteranen, (gepensioneerde) politieagenten, verpleegsters en andere professionals die in geval van nood onze vrouwen en kinderen kunnen helpen beschermen of daarover kunnen adviseren.

Een netwerk dat ook bestaat uit juristen, geschiedkundigen en mensen met bestuurservaring die in geval van nood een lokale, alternatieve regering zouden kunnen organiseren, en een betere, aan de huidige omstedigheden aangepaste grondwet kunnen samenstellen.

(...)

Ding24 [is] gematigd democratisch (een zo groot mogelijk deel van het volk betrekken bij het politieke proces), aristocratisch (leiding door de besten), meritocratisch (leiding door de meest verdienstelijken, waaronder de slimsten en dappersten) en etnonationalistisch (we zien onszelf primair als een etnos, een volk, en pas daarna als een economie, staat, land etc.).

Om het ding zelf te beschermen — tegen schade van buitenaf én van binnenuit — zullen er voor bepaalde posities en operaties wel beperkingen gelden wat reeds bestaande ideologieën, overtuigingen en misverstanden betreft. Bijvoorbeeld met betrekking tot politiek rechts hanteren we dezelfde intellectuele en morele grens die de Franse Nouvelle Droite hanteerde, via GRECE (Groupement de Recherche et d'Études pour la Civilisation Européenne), namelijk géén Holocaustontkenning. Niet alleen omdat het verboden is in Nederland, en kwetsend, maar ook omdat het als een magneet werkt voor andere misverstanden en slordigheden. Holocaustontkenning is als een roestplek op de snede van een zwaard. Het maakt het zwaard minder scherp en heeft de neiging om verder uit te breiden.

(...)

Ding24 is niet geïnteresseerd in een staatsgreep of andere verboden activiteiten. Ding24 anticipeert op de onvermijdelijke val van de huidige, multiculturele verzorgingsstaat, teneinde tenminste een deel van de Nederlanders en Nederlandse cultuur te beschermen.
https://www.hilding.nl/ding24
Alarmisme over een vijfde kolonne, beperkingen op de democratie voor "bedreigende ideologieën", en natuurlijk de klassieke, "we zijn niet geïnteresseerd in een staatsgreep". Inderdaad, dit is hoe alle fascisten praten als ze nog niet aan de macht zijn. Ik heb alle hondenfluitjes in ieder geval verstaan, van het gewauwel over IQ tot aan de verwijzingen naar de extreemrechtse Nouvelle Droite.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Ik heb de afgelopen week al zo'n vijf keer naar verschillende delen van mijn website gelinkt. Een paar uur geleden nog, in antwoord op een vraag van Yours.

Ik doe niet aan hondenfluitjes. Ik spreek recht voor z'n raap, met meer vrijheid dan een bekende Nederlander of een politicus in de tweede kamer zich kan permitteren. Ook dat heb ik een paar dagen geleden al geschreven.

Een forum voor vrijdenkers, daar voel ik me vrij om te zeggen wat ik wil. Mocht ik daarin te ver gaan, dan hoor ik het wel van de moderators en pas ik me aan.

Alles wat je zojuist geciteerd heb, is in soortgelijke woorden terug te vinden in mijn reacties van de afgelopen dagen, of was in de komende dagen ter sprake gekomen. Waarschijnlijk zijn er ook nog van dat soort uitspraken terug te vinden tussen mijn bijdragen hier uit 2021, want de afgelopen week heb ik in ieder geval nog niet over IQ gewauweld.
Nihil est sine ratio.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ding24

Een heel slechte vertaling van project 2025.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

VseslavBotkin schreef: 19 dec 2024 21:17 Alarmisme over een vijfde kolonne, beperkingen op de democratie voor "bedreigende ideologieën", en natuurlijk de klassieke, "we zijn niet geïnteresseerd in een staatsgreep". Inderdaad, dit is hoe alle fascisten praten als ze nog niet aan de macht zijn. Ik heb alle hondenfluitjes in ieder geval verstaan, van het gewauwel over IQ tot aan de verwijzingen naar de extreemrechtse Nouvelle Droite.
en tegelijk hier dwepen met veroordeelde racisten.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Renaud_Camus

Wat ik ook zie bij Ivar
De vreemdelingen die hij kent (bv zijn vrouw) zijn goed, diegenen die hij niet kent kut.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

appelfflap schreef: 20 dec 2024 10:20 en tegelijk hier dwepen met veroordeelde racisten.
Een rechtbank kan een oordeel vellen of iets wel of niet geoorloofd is, niet of iets wel of niet waar is, of wel of niet schadelijk dan wel heilzaam.

Als vrijdenker ben ik geïnteresseerd in wat waar en heilzaam is, niet in wat politiek of wettelijk correct is.

De vreemdelingen die hij kent (bv zijn vrouw) zijn goed, diegenen die hij niet kent kut.
Dus denk daar eens goed over na. Het spreekt voor zich dat het mij dus niet om "vreemdelingen" gaat. Je bevestigt hier wat ik dagen geleden al beargumenteerd heb, namelijk dat Nederlanders niet xenofobisch zijn maar juist xenofiel. We zijn dol op het exotische, het onbekende, het vreemde (mijn biografie is een aaneenschakeling van dat soort fascinaties, en het was bij een van die omzwervingen dat ik mijn Poolse ex leerde kennen). Het is niet dat Nederlanders zich zijn gaan storen aan de islam omdat het ons vreemd is! We zijn ons gaan storen aan concrete zaken die haaks staan op de westerse normen en waarden. We zijn ons gaan storen aan de praktische realiteit van de islam.

Ik heb niet alleen goede verstandhoudingen gehad met Polen (en talloze andere Europeanen), maar ook met Indiërs, Japanners en Peruvianen etc. Ja, zelfs met seculiere Turken.

Het gaat mij - als meritocraat en psychonaut - uiteindelijk niet om afkomst of huidskleur.

(De personen in deze video zijn ongetwijfeld veel linkser dan ik ben, maar ik beschouw ze beslist meer "mijn volk" dan de Hamasstrijders die vorig jaar op net zo'n festival een slachting hebben aangericht. Idem voor de jongeren die in 2015 een concert van Eagles Of Death Metal bezochten - een aan Queens of the Stone Age gerelateerde groep - en door de ISIS-strijders werden neergemaaid. Dit zijn subculturen die deel uitmaken van de overkoepelende westerse cultuur.)
Nihil est sine ratio.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

David Frum: "If liberals insist that enforcing borders is a job only fascists will do, then voters will hire fascists to do the job liberals won't."

Door Sam Harris geparafraseerd ("If liberals won't police borders, fascists will") in deze video:

"And eventually, left-wing secular confusion about the character of these failures of assimilation - bringing in jihadists and islamists into countries like the UK - those failures will produce a right-wing backlash, which will produce support for genuine fascists on the other side." ~ Sam Harris
Nihil est sine ratio.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ivar schreef: 20 dec 2024 11:05
(De personen in deze video zijn ongetwijfeld veel linkser dan ik ben, maar ik beschouw ze beslist meer "mijn volk" dan de Hamasstrijders die vorig jaar op net zo'n festival een slachting hebben aangericht. Idem voor de jongeren die in 2015 een concert van Eagles Of Death Metal bezochten - een aan Queens of the Stone Age gerelateerde groep - en door de ISIS-strijders werden neergemaaid. Dit zijn subculturen die deel uitmaken van de overkoepelende westerse cultuur.)
Probleem is dat zelfs die Hamas-malloten tot hetzelfde menselijke 'ras' als jij behoren. Probleem is cultuur en opvoeding. Zij willen ons hun cultuur het liefst door de strot duwen, wij zien het liefst dat zij hun cultuur aanpassen en veranderen.
En dat botst.
De vraag is: Hoe ga je dit aanpakken? Door maar te blijven roepen dat de ene cultuur superieur is aan de andere?
Zelf heb ik geen idee, maar zouden er echt geen andere opties zijn?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

dikkemick schreef: 21 dec 2024 08:49 De vraag is: Hoe ga je dit aanpakken? Door maar te blijven roepen dat de ene cultuur superieur is aan de andere?
Zelf heb ik geen idee, maar zouden er echt geen andere opties zijn?
Wereldwijd is er niet veel meer dat gedaan kan worden dat wat reeds gedaan is door mensen als Carl Sagan en Christopher Hitchens: rustig uitleggen waarom de monotheïstische God niet bestaat, en waarom een leven zonder zo'n God niet zinloos of zondig is. En wat talloze muzikanten en kunstenaars reeds hebben gedaan: een uitermate aantrekkelijke cultuur creëren. De route die voormalige christenen tot het atheïsme heeft gebracht, kan ook veel moslims tot het atheïsme brengen (dit is al gebeurd, al dan niet via een tijdelijke bekering tot het christendom).

Landelijk is het zaak dat de binnenkomende migratie druppelsgewijs verloopt, zodat elke druppel optimaal wordt aangemoedigd om te integreren en assimileren, en daarbij geheel over te schakelen op de voertaal van het land. De term "asieltsunami" is wellicht wat overdreven maar het is al lange tijd beslist een krachtige stroming, waarin mensen niet of nauwelijks integreren, assimileren of geheel overstappen op de voertaal. Onder zulke omstandigheden zal de islam niet in omvang afnemen maar juist toenemen.
Nihil est sine ratio.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hitchens en rustig uitleggen :lol:

Maar gelukkig zie je dat van een asiel tsunami geen sprake is en dat de meesten (2e en 3e generatie) zich inmiddels al wel aangepast hebben. Excessen zullen er altijd blijven en moeten aangepakt worden!
Maar alle mensen horen gelijke rechten te hebben.
Einstein/Mick
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

dikkemick schreef: 21 dec 2024 11:04 de meesten (2e en 3e generatie) zich inmiddels al wel aangepast hebben.
Wanneer je het over die generaties hebt, dan heb je het over de nakomelingen van de gastarbeiders en de immigranten van de voormalige kolonies. Die kwamen relatief druppelsgewijs binnen, lang voordat er weerstand was ontstaan bij de autochtone bevolking.

Het feit dat een noemenswaardig deel van die 2e en 3e generatie voor zoveel problemen zorgt, voorspelt niet veel goeds voor de 2e en 3e generatie van degenen die in de afgelopen tien jaar Nederland zijn binnengestroomd. Als zelfs in de optimistische jaren tachtig de integratie en assimilatie zo teleurstellend verliep, dan zal dat in de huidige tijd beslist niet beter gaan.
Maar alle mensen horen gelijke rechten te hebben.
Ja, maar elk mens - waaronder de autochtone Nederlander - heeft ook recht op bescherming door middel van verstandig immigratiebeleid, waaronder verstandig vluchtelingenbeleid. Niemand is er bij gebaat als Europa volledig naar de knoppen gaat.
Nihil est sine ratio.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoe groot is dat noemenswaardige deel Ivar?
Heb je cijfers?

Ik weet dat sommige culturen over vertegenwoordigd zijn bij "opsporing verzocht" maar wat zijn de percentages als je naar criminaliteit kijkt?
Einstein/Mick
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

dikkemick schreef: 21 dec 2024 11:59 Hoe groot is dat noemenswaardige deel Ivar?
Heb je cijfers?
Er zijn wel wat cijfers beschikbaar, maar uiteraard gaat het daarbij enkel om cijfers die betrekking hebben op de daadwerkelijke aangiftes, arrestaties en veroordelingen, niet op de misdaden en overlast zelf. Ik vind het prima om de beschikbare cijfers en grafieken in te duiken, maar deze moeten enkel als algemene indicatie worden gezien, niet als een nauwkeurig beeld van wat er in de dagelijkse werkelijkheid gaande is.

Ook wil ik er nogmaals op wijzen dat criminaliteit niet de enige kwestie is die voor de omvolkingsproblematiek relevant is.

Maar goed, laten we kijken.

Wat ik hieronder citeer is wat ik zojuist heb opgezocht.

Bijvoorbeeld dit citaat uit een studie genaamd Criminaliteit onder Marokkaanse jongemannen in Nederland: speelt regionale herkomst een rol?, uitgevoerd door personen die werkzaam zijn aan de universiteiten van Utrecht, Groningen en Rotterdam (bron):
In deze bevolkingsgroep [tweede generatie van Marokkaanse Nederlanders] heeft zich vanaf 1990 een hardnekkig probleem van criminaliteit onder jonge mannen ontwikkeld. Tegen meer dan de helft van de anderhalve en tweede generatie Marokkaanse jongens is thans vóór het bereiken van het drieëntwintigste levensjaar proces-verbaal opgemaakt terzake van één of meer misdrijven of delicten (Blokland e.a., 2010). Het Jaarrapport Integratie 2011 noemt zelfs een percentage van 65 (van Noije & Kessels, 2012, 207). Deze hoge criminaliteit onder de jongeren is opmerkelijk omdat onder de eerste generatie immigranten sprake is geweest van een lagere criminaliteit dan gemiddeld. Het gaat daarbij niet alleen om kleine criminaliteit zoals het veroorzaken van buurtoverlast, vandalisme of het lastigvallen van vrouwen en meisjes (Bahara, 2012), maar ook om ‘highimpact’ delicten zoals straatroof, inbraak en overvallen. Marokkaanse criminaliteit komt verder voor bij de handel in drugs (van Wijk & Bremmers, 2011), pooierij of het optreden als ‘loverboys’ (Bovenkerk e.a., 2009) en huiselijk geweld (Yarden, 2008). Vooral de gewelddadige overvallen trekken op dit ogenblik sterk de aandacht (Vugts, 2014) en dat geldt nog meer voor de criminele afrekeningen in wat de mocro-oorlogen worden genoemd (Laumans & Schrijver, 2014).
Het Nederlands Jeugdinstituut levert op basis van wat andere parameters en criteria deze cijfers, waarbij belangrijk is om te vermelden dat het hier om jongens en meisjes gaat, waardoor de percentages natuurlijk heel erg afwijken van wat hierboven werd genoemd:
In 2012 stonden 83 minderjarige jongeren per 1.000 jongeren met een Marokkaanse achtergrond geregistreerd als verdachte van een misdrijf. Dat aantal is in 2022 gedaald naar 31 per 1.000 jongeren met een Marokkaanse migratieachtergrond.

Onder de grootste groepen jongeren met een migratieachtergrond is in 2022 het aantal verdachten nog steeds het hoogst onder jongeren met een Antilliaanse of Arubaanse migratieachtergrond (45,50 per 1.000 jongeren) en met 17,7 per 1.000 het laagst onder jongeren met een Turkse migratieachtergrond (Centraal Bureau voor de Statistiek, 2023).
Heel interessant, dit soort cijfers, en fijn dat er een daling zit in de geregistreerde incidenten (wat hopelijk ook betekent dat er een daling zit in de feitelijke incidenten), maar de problematiek komt in praktische zin eigenlijk neer op het volgende: "As soon as the total number of Moroccans in a neighbourhood is large enough to form just one group of 20 boys between the ages of 10 and 20, it has become a troublesome situation. It often takes less than 20 families to sustain just one group like that."
Nihil est sine ratio.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lekker neutrale zoekopdracht: Criminaliteit onder Marokkaanse jongemannen in Nederland:

Maar goed, we leven in Nederland met een rechtssysteem en als iemand (links of rechts, groen of geel, Marokkaans of Belg) zich niet gedraagt, past daar een straf bij.
Ben ik wel van mening dat we af moeten van die extreme privacy toestanden hier en dat gefilmde criminelen dit recht volkomen hebben verspeeld.
Geef jezelf vrijwillig aan of kom maar in beeld tijdens het 20.00 uur journaal! Maar dan maakt het niet uit of het een Marokkaan is of dat ik het ben.
Bevolkingsgroepen in een verdomhoekje stoppen werkt averechts. Straf de verantwoordelijken!
Pak ze op. Leg ze vast op camera. Lik op stuk beleid! Direct aangeven waar ze aan toe zijn. Je verantwoordelijkheid nemen of aan de schandpaal, maar boeten voor je daden.
Einstein/Mick
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Dit deel van het bovenstaande citaat is trouwens extra relevant voor het onderwerp 'omvolking' (los van het begrip 'islamisering'):
Onder de grootste groepen jongeren met een migratieachtergrond is in 2022 het aantal verdachten nog steeds het hoogst onder jongeren met een Antilliaanse of Arubaanse migratieachtergrond (45,50 per 1.000 jongeren) en met 17,7 per 1.000 het laagst onder jongeren met een Turkse migratieachtergrond (Centraal Bureau voor de Statistiek, 2023).
Want ja, VseslavBotkin heeft beslist gelijk dat hier "gewauwel over IQ" op de loer ligt.

De Marokkaanen bevinden zich met 31 per 1000 precies tussen de Antillianen en Turken in.

Wat de redenen van deze correlatie ook mogen zijn, de volgorde komt toevallig exact overeen met de door Richard Lynn and David Becker vastgestelde gemiddelde IQ's ten opzichte van het westerse gemiddelde:

Aruba en de Antillen (voorouders primair uit Ghana & de Congo): 61-64
Marokko: 67
Turkije: 87

IQ is gecorreleerd aan socioeconomische status, en socioeconomische status is gecorreleerd aan criminaliteit.

Omgekeerd is IQ gecorreleerd aan g factor, waar het hier eigenlijk om gaat.

IQ is deels beïnvloedbaar door omgevingsfactoren (nurture) en deels genetisch bepaald (nature). De meeste onderzoeker zijn daarbij uitgekomen op circa 40% nurture en 60% nature, waarbij in het geval van g factor het percentage nature nog een stuk hoger ligt (juist daarom is g eigenlijk veel interessanter dan IQ, vooral ook met betrekking tot de omvolkingskwestie, omdat het iets zegt over hoe groot de kans is dat toekomstige generaties een IQ van 100 of hoger zullen gaan bereiken).

Ik stel hier niet dat de problematiek rondom de Arubanen en Marokkanen uitsluitend tot IQ of g te reduceren is, want dat is om allerlei historische en culturele redenen beslist niet het geval. Ik wijs er enkel op dat de volgorde van de criminaliteitscijfers "toevallig" hetzelfde is als de volgorde van de IQ gegevens.

Ik zou graag zien dat het werk van Lynn en Becker door andere onderzoekers herhaald werd, niet om dezelfde cijfers te behalen maar juist om iets te doen met de kritiek die op hun methodologie gegeven is. Laat andere onderzoekers met nieuwe tests opnieuw het gemiddelde IQ van elke bevolkingsgroep bepalen.

En laat de Nederlandse regering het IQ van elke asielzoeker en arbeidsmigrant toetsen, rekening houdend met hun taalachterstand en andere factoren, zodat we precies weten waar we mee te maken hebben.

Lynn en Becker hebben voor Syrië bepaald dat het gemiddelde rond de 76 ligt. Geldt dit ook voor de Syrische statushouders? En hoe zit het met hun kinderen die hier naar school gaan? Welk IQ wordt vastgesteld onder de Syrische pubers die hier al 5 of 10 jaar naar school gaan? Komen binnen deze groep al leerachterstanden voor die vergelijkbaar zijn met die van de Marokkaanse kinderen in de jaren tachtig?
Nihil est sine ratio.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

dikkemick schreef: 21 dec 2024 13:10 Maar goed, we leven in Nederland met een rechtssysteem en als iemand (links of rechts, groen of geel, Marokkaans of Belg) zich niet gedraagt, past daar een straf bij.
Dat spreekt voor zich en is een ander onderwerp. Wat je schrijft zegt immers niets over de capaciteit die we als land hebben om alle boeven op tijd te vangen en een passende straf te geven.

En dit is 100% zeker: veruit de meeste misdadigers worden pas na weken/maanden/jaren van wangedrag in de kraag gegrepen, oftewel na talloze slachtoffers te hebben gemaakt, na onschuldige mensen gigantisch veel leed te hebben berokkend. Scootertuig is elke dag weer actief. Af en toe wordt er een mocro gearresteerd, maar de collectieve overlast gaat onverminderd door. Idem voor de overlastplegende veiligelanders, gelukszoekers etc.
Straf de verantwoordelijken!
Niet haalbaar. Dit is dweilen met de kraan open. Er moet iets gedaan worden aan de toename van het aantal verantwoordelijken, en dat komt neer op een ander immigratie- en remigratiebeleid.
Nihil est sine ratio.
Gesloten