Body bags for Uruzgan

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Brennus
Forum fan

Re: ...

Bericht door Brennus »

pieps schreef:Beste Distiple , tuurlijk zijn soldaten beroepskillers ; en een heleboel , zoals Erik O. vinden het ook nog eens gewoon lekker ... trigger happy , heet dat .
P.S. Ik heb dit reeds lang geleden met proffesionele hulp besproken , en deze persoon gaf me groot gelijk in m'n redenering ...
Tja, een gek geef je altijd gelijk, dan ben je van het gezeur af!

Maar het is schandalig dat je iemand als Erik O. zo iets aanwrijft!
Je volgt kritiekloos wat een paar domme lullen van de marechaussee ten onrechte over hem beweerd hebben! Dat is nu juist waarom het Openbaar Ministerie met de broek op de enkels kwam te staan!

Los daarvan, vind ik dat Nederland geen barst in Irak of Afghanistan te zoeken heeft, ook niet onder het Navo verdrag.
Het is gewoon het zoveelste avontuur van een stel publiciteitsgeile politicie, die vooral aan hun toekomstige functies op internationaal niveau denken.

Het is krankzinnig dat Nederland niet de middelen heeft om zaken van oorlog en vrede op een juiste en deskundige manier te regelen, en ook via het perlement afdoende te controleren. Dat laat maar al te duidelijk zien, dat de democratie in Nederland niet functioneert.
De grootste klap voor de democratie was toen Wouter Bos ook zijn PvdA een draai liet maken vóór uitzending naar Afghanistan, omdat hij straks met het CDA vetrder wil.
Zo speelt men handjeklap, ten koste van het leger.

De gewone burger verdient ook niet beter, moet hij maar niet zo laks zijn in het stemhokje.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

pieps schreef:Beste Distiple , tuurlijk zijn soldaten beroepskillers ; en een heleboel , zoals Erik O. vinden het ook nog eens gewoon lekker ... trigger happy , heet dat .
En toen Duitsland Nederland binnenviel hebben een heleboel Nederlandse soldaten zich op de fiets doodgevochten tegen Duitse tanks ... terwijl het koningshuis lafhartig naar Engeland vluchte met het Nederlandse goud . We waren waarschijnlijk beter af geweest zonder leger ; had een stuk minder troep gegeven .
Om kort te zijn ... met hun keuze stellen militairen zich wat mij betreft buiten elke menselijke orde . Oftewel ik zie soldaten ( evenals politici ) niet als mensen .
Dus in dat gehuil van :" O , wat errug wat je zegt ." kan ik dan ook absoluut niet meegaan . Een soldaat of een politicus iets terminaals toewensen is voor mij even erg als over een auto zeggen :" Ik hoop dat ie niet start ."

groetjes Pieps
P.S. Ik heb dit reeds lang geleden met proffesionele hulp besproken , en deze persoon gaf me groot gelijk in m'n redenering ...
Hmm, ik denk dat ik maar een quote van brennus gebruik als reactie op je(wat ik vind) geblaat. Dit dekt de lading volledig.
Tja, een gek geef je altijd gelijk, dan ben je van het gezeur af!
En verder vind ik het op zn minst wonderbaarlijk dat er geen actie word ondernomen tegen je verwensingen. Ik heb Devious ook al een aantal dagen geleden een mailtje hierover gestuurd maar blijkbaar is het normaal om zomaar de meest verschrikkelijke verwensingen te doen. Daar los van roep je maar wat en onderbouw je weinig tot niks. Tunnelvisie ten top. Daarnaast als je vind dat elke vluchteling die een scheet dwarszit
maar in Nederland moet kunnen komen wonen. Ga je maar lekker een paar baantjes erbij nemen omdat VOOR HEN te kunnen bekostigen, maar niet van het belastinggeld.

Tot slot wens ik je van harte datgene wat je hier een ander verwenst. En als het ff kan
een beetje snel, hoef ik dat geblaat ook niet meer te zien.
gegroet.

He, dat lucht op zeg. :D
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
pieps
Forum fan

distiple

Bericht door pieps »

[BERICHT VERWIJDERD! PIEPS, GEDRAAG JE!]
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

@ all.
Ik ben een paar dagen off-line geweest. Vandaar dat dit circus te lang heeft kunnen voortduren. Excuses aan degenen die zich hieraan hebben gestoord.

Grtz...
Ps. Er zijn ook andere mod's (skeptic, lanier etc..)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

@Devious

Sorry ik wist niet dat je er niet was.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Devious schreef:@ all.
Ik ben een paar dagen off-line geweest. Vandaar dat dit circus te lang heeft kunnen voortduren. Excuses aan degenen die zich hieraan hebben gestoord.

Grtz...
Ps. Er zijn ook andere mod's (skeptic, lanier etc..)
Dit heb ik ook gemist, maar als zoiets zich weer voordoet, meld het dan a.u.b. even via mail of pb. Wij zien nu eenmaal ook niet alles.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Misschien maar beter een slotje hierop??
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

distiple schreef:Misschien maar beter een slotje hierop??
Goed idee.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Vanwege het dringend verzoek van een forumgebruiker om deze discussie te heropenen, heb ik het slotje weer verwijderd. Het is een actueel onderwerp. Ik heb de discussie wel verplaatst naar het forum voor actuele onderwerpen. 'Goed nieuws' vind ik het namelijk niet echt.
Laten we het opnieuw proberen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Devious schreef:Vanwege het dringend verzoek van een forumgebruiker om deze discussie te heropenen, heb ik het slotje weer verwijderd. Het is een actueel onderwerp. Ik heb de discussie wel verplaatst naar het forum voor actuele onderwerpen. 'Goed nieuws' vind ik het namelijk niet echt.
Laten we het opnieuw proberen.
bedankt Devious. Van mijn kant zal ik eveneens mijn best doen de discussie niet te laten ontsporen.

Groet,

Frans
Laatst gewijzigd door frans op 24 jun 2006 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Brennus schreef: ...
Los daarvan, vind ik dat Nederland geen barst in Irak of Afghanistan te zoeken heeft, ook niet onder het Navo verdrag.
Het is gewoon het zoveelste avontuur van een stel publiciteitsgeile politicie, die vooral aan hun toekomstige functies op internationaal niveau denken.

Het is krankzinnig dat Nederland niet de middelen heeft om zaken van oorlog en vrede op een juiste en deskundige manier te regelen, en ook via het perlement afdoende te controleren. Dat laat maar al te duidelijk zien, dat de democratie in Nederland niet functioneert.
De grootste klap voor de democratie was toen Wouter Bos ook zijn PvdA een draai liet maken vóór uitzending naar Afghanistan, omdat hij straks met het CDA vetrder wil.
Zo speelt men handjeklap, ten koste van het leger.
Ik ben met je eens dat het hele politieke circus rond die uitzetting van een weinig verheffend nivo was en is. Ik zou eerlijk gezegt niet weten hoe je dat beter aan kan pakken. Je kan de ministerraad een besluit laten nemen dat de kamer vervolgens maar heeft te slikken (weinig democratisch), of je kunt het parlement zijn zegje laten doen met het genoemde circus tot gevolg. Dit is immers een onderwerp waar politici op kunnen scoren. Op die manier krijg je het gedraai zoals oa de PVDA dat gedaan heeft. Ook vergroot dit het risico dat allerlei info gelekt wordt om zo de publieke opinie te beinvloeden.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Brennus schreef:Los daarvan, vind ik dat Nederland geen barst in Irak of Afghanistan te zoeken heeft, ook niet onder het Navo verdrag.Het is gewoon het zoveelste avontuur van een stel publiciteitsgeile politicie, die vooral aan hun toekomstige functies op internationaal niveau denken.
Nou, ik denk dat de zaak nog wat meer stinkt, geen enkele politicus heeft echt zin om mee te doen aan deze hachelijke onderneming. Inderdaad, wat als er niet één maar meerdere body-bags terugkomen, hoe gaan ze dat glad strijken? En bovendien, wat hebben we daar te zoeken of glad te strijken, een humantiaire missie is het zeker niet. Ik denk dat Afghanistan heelaas één van die landen is waar dat voor alsnog een beetje erg buiten bereik ligt. Gezien de dreigementjes van een ex ambassadeur moeten we mee voor de show, zodat onze Amerikaanse vrienden kunnen zeggen dat het een "coalitie" is.
Ik ben blij dat de democratie op dit vlak niet functioneert, ik zit niet op oorlogs heldhaftige praat te wachten als dHr. Bush. En dan over de middelen, het is krankzinnig dat een land als de USA ons nodig heeft, we zitten er alleen maar voor de show
De grootste klap voor de democratie was toen Wouter Bos ook zijn PvdA een draai liet maken vóór uitzending naar Afghanistan, omdat hij straks met het CDA vetrder wil.Zo speelt men handjeklap, ten koste van het leger.De gewone burger verdient ook niet beter, moet hij maar niet zo laks zijn in het stemhokje.
Het is één grote nationale en internationale handjeklap, het ergste is nog dat Nederland blijk geeft weinig te zeggen hebben over zijn eigen leger, althans, naar mij mening!
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Maar Bad Religion, hoe zie jij dat dan. Moeten we in Afghanistan de macht door de taliban over laten nemen? Volgens mij is niemand daar bij gebaat. Wij niet, en de afghanen zelf ook niet.
En onder welke omstandigheden zou je wel voor een vredesmissie zijn?
Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus »

frans schreef:Maar Bad Religion, hoe zie jij dat dan. Moeten we in Afghanistan de macht door de taliban over laten nemen? Volgens mij is niemand daar bij gebaat. Wij niet, en de afghanen zelf ook niet.
En onder welke omstandigheden zou je wel voor een vredesmissie zijn?
Haha... de Taliban heeft in Afghanistan juist de macht kunnen grijpen, omdat de Amerikanen de fundamentalisten steunden in de "terroristische" aanvallen op de Russen.
Die terroristen kregen Amerikaanse Stinger raketten, waar zelfs de Nederlandse Strijfkrachten naar konden fluiten in die jaren!

Het spel heet -Verdeel en Heers- waarbij Amerika als vanouds dictatoriale regimes steunt zoals de boevenbende in Saoudie Arabië om het Midden Oosten onder controle te houden.

Afghanistan had een moderne regering, die Rusland vriendelijk gezind was, en daarom moest die verdwijnen.
In het machtsvacuum wat ontstond kreeg de Taliban een kans.
Hetzelfde geldt ook voor Pakistan. Een moslimstaat met een dictator, en nu ook kernwapens! met steun van Amerika.

Over 3 jaar kom je weer aanschijten, wat wij moeten doen om het probleem met Pakistan aan te pakken.

Mijn advies is.. Amerika heeft de troep veroorzaakt, laat het ze ook maar oplossen!
frans
Forum fan

Bericht door frans »

hoe de taliban er gekomen zijn is nog niet eens interessant. De VS zal daar best een flinke rol in gespeeld hebben. Maar de essentie is de vraag of we dat land nu over moeten leveren aan de fascistische horden van de taliban. Ik dacht van niet.
Plaats reactie