Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Elberfeld
Forum fan

Re: Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa

Bericht door Elberfeld »

dikkemick schreef: 19 dec 2023 14:40
Elberfeld schreef: 19 dec 2023 13:59
dikkemick schreef: 18 dec 2023 18:50 Hoe frequent is bovenstaande al uitgelegd? Waarom wil dit kwartje niet vallen? Omdat je onvoorwaardelijk blind achter dictatuur Israël staat?
Ik sta achter geen enkele partij die oorlog boven vrede kiest.

Ik had van jou toch eerder verwacht dat je zou zeggen dat je "begreep waarom Israël nu duizenden en duizenden Palestijnen naar een andere wereld helpt" (niet dat je deze goedkeurt, natuurlijk).

Vanwaar het verschil in begrip tussen een onbeschrijflijk wrede terreuraanslag enerzijds (met veel te veel onschuldige doden tot gevolg), en de onbeschrijflijk wrede oorlogsmisdaden (ook veel te veel onschuldige doden tot gevolg) anderzijds?
Omdat de terreuracties uit wanhoop zijn ontstaan, de oorlogsmisdaden uit veroveringsdrang en superieuriteits gevoelens. Een GROOT verschil.
Ik stel vast dat hier sprake is van een selectieve wil tot begrip. Enfin, dat bevestigt maar weer mijn oordeel over dit forum.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 18 dec 2023 22:45
Dat ervaar ik als overdonderend lief van je:
  • ik ook veel van jou hoor!
Fijn dat jij nu ook een beetje aan zelfcensuur doet, dat biedt weer een beetje perspectief!
Graag gedaan...
Hoezo "Was jij het niet?" Ik was dat wel! Althans, min of meer ...

Ik heb inderdaad Hamas betiteld als Internationale Islamistisch Jihaddistische terreurorganisatie en verwacht inderdaad in de nabije toekomst aanslagen door Hamas in Europa en de VS, maar ook tegen hun medegelovige Moslim[a]s zoals vreedzame Gazanen en WestBankers die er na de oorlog voor kiezen om in vreedzame coëxistentie te gaan leven 'samen' met de Israeliërs die Netanyahu&Co verslagen hebben
tijdens de burgeroorlog die binnenkort uitbreekt in Israël.
Een groep die steeds in een bepaald gebied aanslagen heeft gepleegd kan je niet een ordinaire terreurgroep noemen. Die zijn er enkel op gericht om Israel uit de bezette gebieden te verdrijven..

Misschien moet je deze docu eens gaan zien?

Dit is een docu dat de menselijkheid van de meeste Palestijnen laat zien. Maar ook de menselijkheid van de Israelische slachtoffers trouwens, die tijdens de aanvallen van Hamas hun ouders zijn kwijtgeraakt..
Een ex DFI-er die goed laat zien dat het Israelische leger Israel niet beschermt, maar meehelpt aan landje pik op de WestBank oever.

Ik vind sowieso geen enkele terreurbeweging normaal. Hamas richt zich op de eerste plaats op de onderdrukking van de Gazanen en de psychische misvorming van de Gazaanse jeugd zodat die als kanonnenvlees kan dienen. Dat ze vervolgens op de eerste plaats Israël willen vernietigen om in Palestina "From the river to the sea!" een kalifaat te stichten
daar heb je gelijk in. Maar dan ... daarna ...
Ach ja... Daarna.... Glazen bol zeker net schoongemaakt of zo?

Tevens hoeft Hamas de Gazaanse jeugd niet te misvormen. Dat doet Israel zelf wel.

Zowel de kolonisten als de DFI.
Een van de leiders van Israel die aan 10.000 kolonisten wapens geeft, waarmee zij de Palestijnen te lijf gaan.

Je begeeft je op glad ijs door te beweren dat bewoners van Europa geen Europeanen zijn omdat het Joden zijn. Ook door te schrijven dat enkel de Joden aangevallen zouden worden wek je de indruk alsof het daardoor minder erg is, begrijpelijker. Vat het op zoals jij wilt en doe er mee wat jij wilt, maar ik adviseer je om daar zorgvuldiger mee om te gaan. Het feit dat momenteel in Europa Joden worden aangesproken vanwege wat Israël doet is een vorm van antiSemitisme evenals dat door de oorlog daarginds
de oplaaiende Islamofobie hier nergens op slaat.
Ach stel je aan... Ik heb "enkel" geschreven om hiermee aan te geven dat Hamas (mocht het allemaal waar zijn) zich dus nog steeds met Israel bezighoudt als ze aanslagen op Synagogen zouden plegen.
En dat het Hamas dus niet om Wereldheerschappij te doen is.

Vind je dat echt vreemd als jij voortdurend blijft schelden?
Of beschouw jij Israëllover als koosnaampje?
Israellover is toch geen scheldnaam? Gewoon iemand die van Israel houdt en daarmee blind is voor de fouten die zij maken..

Eensch!
Ik besef inmiddels ook dat het zelfs een vreemd soort van false flag operatie zou kunnen zijn van verenigde geheime diensten om 'ons' alvast klaar te stomen,
zodat er draagvlak komt om Israël indien gewenst militair hulp aan te kunnen bieden.
De kennis van die Hamas leden kwam wel van de Mossad..
Al ben ik de Mossad wat meer gaan vertrouwen, aangezien zij al een tijdje met Hamas om de tafel willen zitten om gijzelaars vrij te krijgen. Maar dat is door het oorlogskabinet van Israel geweigerd. Dat zijn de mensen die ik niet vertrouw, aangezien die mensen daar zo rechts zijn als maar kan.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Elberfeld schreef: 19 dec 2023 15:08
Ik stel vast dat hier sprake is van een selectieve wil tot begrip. Enfin, dat bevestigt maar weer mijn oordeel over dit forum.
Mens mens, lees je toch in. Of kijk wat van de docu's die journalisten al jaren maken over deze hele situatie..

[youtube]v=E-QpGR0eKBw[/youtube]

Dit is hoe Israel nu de West Bank oever domineert. Mensen als beesten daar behandeld. Kinderen van hun bed ligt. Opsluit, geen rechtvaardigheid geeft. Hoe een van de leiders van Israel 10.000 kolonisten bewapend heeft. Ze de wegen waar normaal Palestijnen lopen met roadblocks blokkeert.

Enkel bij Israelische kolonisten en soldaten zag je de hoogmoed en "wij zijn beter dan hen". Bij de palestijnen zie je mensen die wanhopig zijn in deze situatie.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

appelfflap schreef: 18 dec 2023 20:08
oneens
Wat hamas heeft gedaan, doden/ontvoeren van burgers, is, volgens de VN -regels, een oorlogsmisdaad.
Hamas is verantwoordelijk voor de doden in Israel, niemand anders

wie hamas gecreëerd heeft is volstrekt irrelevant
Israel is niet verantwoordelijke voor de dode Israëlische burgers op 7 oktober
Hamas is niet verantwoordelijk voor de bommen van Israel
Daar ben ik het niet mee eens. Als je gelezen hebt dat er ook andere groeperingen waren die door de hekken stormden. Zijn de Hamas strijders daar ook verantwoordelijk voor?

Mocht Israël gewoon proportioneel hebben gereageerd dan was Hamas verantwoordelijk voor de doden die Israel (in de strijd tegen hen) op haar naam heeft staan. Want zonder de aanval had Israël niet zo gehandeld.

Maar goed, aan de andere kant: Als Israel niet al 60 jaar bezig is met het ontmenselijken van Palestijnen dan had Hamas waarschijnlijk niet bestaan of een aanval uitgevoerd. Dus dan kan je aan de gang blijven.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Elberfeld schreef: 19 dec 2023 15:08
dikkemick schreef: 19 dec 2023 14:40
Omdat de terreuracties uit wanhoop zijn ontstaan, de oorlogsmisdaden uit veroveringsdrang en superieuriteits gevoelens. Een GROOT verschil.
Zou je dat nader kunnen toelichten? Iets roepen kan ik ook.
Hoe komen mensen zover dat ze aanslagen gaan plegen? Is dat omdat er zo goed naar ze geluisterd wordt? Is dat omdat ze in Gaza en Weselijke Jordaanoever dezelfde rechten hebben als de Israëliërs? Of is het omdat ze altijd voldoende zelfbeschikkingsrecht, water, elektriciteit en voedsel hebben?

Waarom blijft Israel doorgaan met dat annexeren en Palestijntje pesten? OMDAT HET KAN EN MAG van de regering! Zou JIJ daar niet wanhopig van worden???? Als je denkt dat je iets opgebouwd hebt en dat wordt vervolgens vernield en ingepikt (waarbij het leger toekijkt en soms helpt)?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Nogmaals: je verklaring dat dit soort geweld logisch volgt uit onderdrukking,kan niet kloppen. Anders zouden er niet zoveel voorbeelden bestaan waarin anders wordt gereageerd. Ik gaf er al een aantal.

Probeer eens om te denken... Israël trekt zich 20 jaar geleden volledig terug uit de gaza strook. Vooral westerse landen investeren miljoenen in ontwikkelingsprojecten.

Palestijnen grijpen hun kans.
In plaats van een burgeroorlog beginnen, bouwen de Palestijnen hun land op: scholen, universiteiten, bedrijven in plaats van tunnels en wapenfabriekjes. De economie bloeit op, het geboortecijfer daalt, de werkeloosheid daalt.....

Nu zeg je: dat kon niet,want Israël maakte alles onmogelijk. Maar Israël komt weg met haar acties dankzij het terrorisme van hamas. Ook dit laten genoeg voorbeelden zien. Apartheid in Zuid Afrika sneuvelde omdat de wereld geen reden had het gedrag van het regime goed te praten, zoals terrorisme.

Deze oorlog is natuurlijk vreselijk. Maar voortzetting van 20 jaar hamas dictatuur is niet wat je het Palestijnse volk moet gunnen. Het kan echt anders, bewijzen talloze voorbeelden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 19 dec 2023 17:34 Israël trekt zich 20 jaar geleden volledig terug uit de gaza strook.
ze hebben de nederzettingen ontmanteld, meer niet
Gaza is nog steeds bezet gebied volgens internationaal recht.

bv
https://www.gov.il/en/departments/units ... strar_unit
Israel controleert zelfs het bevolkingsregister in Gaza zoals je onderaan kunt zien.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

gerard_m schreef: 19 dec 2023 17:34 Nogmaals: je verklaring dat dit soort geweld logisch volgt uit onderdrukking,kan niet kloppen. Anders zouden er niet zoveel voorbeelden bestaan waarin anders wordt gereageerd. Ik gaf er al een aantal.

Probeer eens om te denken... Israël trekt zich 20 jaar geleden volledig terug uit de gaza strook. Vooral westerse landen investeren miljoenen in ontwikkelingsprojecten.

Palestijnen grijpen hun kans.
In plaats van een burgeroorlog beginnen, bouwen de Palestijnen hun land op: scholen, universiteiten, bedrijven in plaats van tunnels en wapenfabriekjes. De economie bloeit op, het geboortecijfer daalt, de werkeloosheid daalt.....

Nu zeg je: dat kon niet,want Israël maakte alles onmogelijk. Maar Israël komt weg met haar acties dankzij het terrorisme van hamas. Ook dit laten genoeg voorbeelden zien. Apartheid in Zuid Afrika sneuvelde omdat de wereld geen reden had het gedrag van het regime goed te praten, zoals terrorisme.

Deze oorlog is natuurlijk vreselijk. Maar voortzetting van 20 jaar hamas dictatuur is niet wat je het Palestijnse volk moet gunnen. Het kan echt anders, bewijzen talloze voorbeelden.
Helemaal, Israel komt ermee weg omdat het joden zijn. En joden zijn zielig, en altijd de ontvangende partij. En menig land heeft nog een trauma aan WOII, waar Israel ook iedere keer naar verwijst. (daarom ook dat ze de aanval van 7okt als de ergste sinds de holocaust zien, terwijl er overal in de wereld nog wel erge(re) moordaanslagen zijn geweest.

Zou Israel Rusland zijn dan zou men Rusland wel aanpakken.. Komt nog bij dat Israel al jaren met elke motie de kont aanveegt. Ze erkennen het strafhof in Den Haag niet eens. Daarom komen ze ermee weg.
Gelukkig dat we nu eindelijk gaan inzien dat het zo niet langer kan..

Bij de YT docu van "Danny ter plekke" heb je een interview met een man die bij de aanval op 7 oktober zijn ouders verloor. En die man is nu een vredesactivist geworden. Want toen pas gingen zijn ogen open over wat Israel doet met de Palestijnen..
Zo heb je veel ex DFI-ers die nu voor vrede pleiten en een gelijke behandeling van Palestijnen. Omdat ze eerst geindoctrineerd werden door Israel "jullie vechten voor het voortbestaan van Israel" en ineens gingen ze beseffen wat ze werkelijk deden. Namelijk, het innemen van land dat door anderen al bewoond werd.

Laat dus deze tragedie (en meer dan dat) een les zijn voor heel de wereld en dat we eindelijk echt gaan werken aan een tweestatenoplossing.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@appelflap:
Je bericht doet niets af aan wat ik schreef. Ook als Israël nog van alles beïnvloedde in gaza, had men er meer van kunnen maken . Zolang hamas de macht houdt, gaat dat zeker niet gebeuren .

@berjan:

Al vanaf het begin van deze oorlog vind ik de strategie van Israël fout en onverstandig.
De twee staten oplossing wordt steeds lastiger, maar is de enige uitweg.
Dat betekent dat Israël en Palestina elkaar moeten erkennen. En vooral : elkaar als gelijkwaardige mensen moeten gaan zien .

Met de regimes die er nu zitten, ziet dat er slecht uit. Maar beide regimes gaan verdwijnen: hamas omdat het wordt verslagen en Netanyahu omdat het de volgende verkiezingen gaat verliezen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 19 dec 2023 16:17Misschien moet je deze docu eens gaan zien?

Dankjewel voor de link. Ik had die al gezien op TV en zat te wachten op de herhaling op NPO. Ik ben benieuwd of ik het de tweede keer wel droog houd, maar wat het met eventuele terreuraanslagen door Hamas in het hart van Europa te maken heeft
dat heb ik gemist ... toch ff goed opletten dadelijk ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ook hierin blijft men zich voor de gek houden: de 'tweestatenoplossing' is niet de uitweg. Ook als er ooit een Palestijnse staat wordt uitgeperst zal het conflict door blijven gaan. De interne dynamiek van zo'n 'Palestina' zal weer nieuwe conflictstof met Israël vinden, Israël zal 'Palestina' ook niet echt kunnen loslaten (kijk naar de ervaring met de ontruimde Gazastrook) - stel u er op in dat er nooit een 'oplossing' voor deze kwestie komt en u de rest van uw leven over gedonder in de regio zult blijven horen.

Israël gaat sowieso geen Palestijnse staat meer toestaan trouwens (tenzij de VS ze - letterlijk - het mes op de keel zet, wat ook niet gaat gebeuren.)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De enige mogelijkheid tot een 2 staten oplossing is als beide partijen gelijkwaardig zijn. In alle opzichten!
En dat het superieure Israël nooit toestaan. Zij alle rechten en de Palestijnen worden, in het beste geval min of meer gedoogd (als Israël mag bepalen hoe dit ingevuld wordt)
Een rechtse dictatuur deelt niet!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ dikkemick :

Anders dan gaza, is Israël een democratie. Dus geen rechtse dictatuur. Netanyahu is na de volgende verkiezingen verdwenen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 20 dec 2023 10:23 @ dikkemick :

Anders dan gaza, is Israël een democratie. Dus geen rechtse dictatuur. Netanyahu is na de volgende verkiezingen verdwenen.
Een democratisch gekozen rechtse dictatuur dan
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 20 dec 2023 10:23 @ dikkemick :

Daar zou ik maar niet te vast op rekenen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gesloten