Verhuftering maatschappij?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Verhuftering maatschappij?

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 05 okt 2023 17:56:scissors:
Maar camera's in voetbalstadions waar hufters een abonnement hebben is big brother?
:scissors:
Jij was zelf degene die zulks als 'Big Brother' benoemde!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 06 okt 2023 15:55
dikkemick schreef: 05 okt 2023 17:56:scissors:
Maar camera's in voetbalstadions waar hufters een abonnement hebben is big brother?
:scissors:
Jij was zelf degene die zulks als 'Big Brother' benoemde!
Omdat dit vaak als argument gebruikt wordt. Een camera-maatschappij waar alles en iedereen in de gaten wordt gehouden.
Maar helaas, het blijkt bittere noodzaak omdat we ons blijkbaar niet kunnen gedragen.
Eerder wees ik al op voetbal wedstrijden in de jaren 50 en 60 waar publiek gewoon langs de kant stond.
En daar waar (een deel van) t publiek afglijdt in hooliganisme zijn harde maatregelen nodig. Camera's bieden dan uitkomst als bewijsmiddel. Je doet in een stadion dan afstand van je privacy! Anders kijk je maar thuis op tv
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 06 okt 2023 21:00 Al 32 stadionverboden en dagenlange celstraffen na ontspoorde Klassieker

@dikkemick, dit moet muziek in je oren zijn :)
Uitstekend! Nu weer ellende bij AZ.

Knuppelen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 06 okt 2023 21:14
Mullog schreef: 06 okt 2023 21:00 Al 32 stadionverboden en dagenlange celstraffen na ontspoorde Klassieker

Knuppelen!
Een muur als grens is fascistoïde,
maar invoering van 'Big Brother' en knuppelen is jouw 'gezonde' verstand gebruiken?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Knuppelen!
Wil je een fikse ruzie met de Poolse staat?
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Knuppelen!
Hmmm ... ik zie in jou hetzelfde gedrag ontstaan als wat je de hufters verwijt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 06 okt 2023 23:14

Knuppelen!
maar invoering van 'Big Brother' en knuppelen is jouw 'gezonde' verstand gebruiken?
Ik vond Oost en west Berlijn nou niet het typische voorbeeld van een democratie. De inwoners was niets aan te rekenen.
De hooligans daarentegen..... vragen erom. SCHREEUWEN erom!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 07 okt 2023 02:51

Knuppelen!
Wil je een fikse ruzie met de Poolse staat?
Dat een spelletje (wat voetbal hoort te zijn) al zulke consequenties kan hebben! Afschaffen zou inderdaad beter zijn.
Of 1 regeling de EU. Gedraag je je als hooligan word je behandeld als hooligan.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 07 okt 2023 08:04

Knuppelen!
Hmmm ... ik zie in jou hetzelfde gedrag ontstaan als wat je de hufters verwijt.
Nou laat ze maar lekker door gaan met slopen en vernielen dan. Geef ze daarna een vergoeding omdat ze maatschappelijk geïsoleerd zijn.
Het vervelende is dat ik geen oplossingen lees voor dit excessieve geweld tijdens een "spelletje".
Al mijn suggesties worden afgebrand omdat we met tere zieltjes en privacy te maken hebben, maar alternatieven komen niet aan de orde.

Strafmaat is sowieso een heikel punt. De krant staat er bol van. Wat zijn redelijke straffen bij te hard rijden, bellen onder t rijden, frauderen bij vergoedingen, kinderen op de A12, voetbal hooliganisme en ga zo maar door.
Natuurlijk is preventie het beste, maar niet alles is zo gemakkelijk preventief te voorkomen. Mensen blijven ontevreden, oneerlijk en de wet overtreden.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 07 okt 2023 08:22
HierEnNu schreef: 06 okt 2023 23:14
dikkemick schreef: 06 okt 2023 21:14 Uitstekend! Nu weer ellende bij AZ.

Knuppelen!
Ik vond Oost en west Berlijn nou niet het typische voorbeeld van een democratie.
De inwoners was niets aan te rekenen.
De inwoners was niets aan te reken? Erg naïef standpunt hoor!
Veel inwoners leenden zich maar al te graag ervoor om onderdeel te zijn van 'DDR Big Brother'! Zulks neemt invoering van 'Big Brother' nou eenmaal met zich mee.
dikkemick schreef:De hooligans daarentegen..... vragen erom. SCHREEUWEN erom!
En die 'paar erom schreeuwende hooligans' wil jij laten bepalen dat er een fascistoïde systeem wordt opgetuigd waar vervolgens tigduizend vreedzame voetbalsupporters waaronder opa's met hun volledig onschuldige driejarige kleindochter aan blootgesteld worden!

Jouw schaamteloze propaganda [telkens opnieuw, bij verschillende onderwerpen!] om liefst preventief met geweld op te treden is een extreem voorbeeld van het in willen voeren van systematisch legitiem gebruik van geweld, zoals ook voorstanders van op nationaal niveau gewelddadig repressief autoritair, antidemocratisch en anti-intelligent optreden propageren:
  • mijns inziens legt en IS zulks de basis van fascisme!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Oplossingen wil ik nu zien. Nu ik met IS wordt vergeleken!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 07 okt 2023 12:53Oplossingen wil ik nu zien. Nu ik met IS wordt vergeleken!
:lol:

Ben je zo verblind door haat en lust op preventief gebruik van geweld
dat je niet eens meer leest wat er staat?
Kom op, met quote+link:
  • waar wordt jij vergeleken met IS?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 07 okt 2023 14:40
dikkemick schreef: 07 okt 2023 12:53Oplossingen wil ik nu zien. Nu ik met IS wordt vergeleken!
:lol:

Ben je zo verblind door haat en lust op preventief gebruik van geweld
dat je niet eens meer leest wat er staat?
Kom op, met quote+link:
  • waar wordt jij vergeleken met IS?
Nee, ik vraag oplossingen voor excessief hooliganisme. Mijn oplossing schijnt geen oplossing te zijn.
Maar wat dan wel? Hoe hou je deze randdebielen tegen?
DAT er een probleem is, zijn we het wel over eens denk ik.
Nu de oplossing.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 07 okt 2023 15:45:scissors:
Nee, ik vraag oplossingen voor excessief hooliganisme. Mijn oplossing schijnt geen oplossing te zijn.
Maar wat dan wel? Hoe hou je deze randdebielen tegen?
DAT er een probleem is, zijn we het wel over eens denk ik.
Halverwege jaren 70 zat ik in het PSV stadion te genieten van de wedstrijd PSV - Ajax. Toen het vlak voor rust 3-0 werd voor PSV brak de pleuris uit. Ajax aanhangers hadden zich ongemerkt meester weten te maken van de staantribunes boven de PSV aanhangers. Na het scoren van de 3-0 door PSV gooiden de Ajax aanhangers allerhande zooi zoals eieren, tomaten en ook flesjes en blikjes omlaag naar de juichend feestvierende PSV supporters, waarna zij massaal omlaag begonnen te dringen.

Het publiek om ons heen kwam in beweging om een goed heenkomen te zoeken en daar neigde ik ook naar, tot ik zag dat mijn grote broer [niet te verwarren met 'Big Brother' :mrgreen: ] heel naïef een slachtoffer aan het helpen was die eierschalen in diens oog had gekregen. Mijn grote broer had de omlaag dringende hooligans nog niet opgemerkt toen hij van bovenaf aan zijn kraag door één of andere malloot omhoog getrokken werd. Ik was snel terplaatse en samen met mijn broer hebben we die malloot vervolgens met onze vuisten 'omlaag geknuppeld' en over de railing heen geflikkerd het veld op, waarna ik me omdraaide en tot mijn grote schrik een grote dolle flapdrol een metertje hoger boven me stond en met een vervaarlijk uitziende ketting stond rond te zwiepen met de duidelijke intentie mij daarmee te lijf gaan. Ik stond letterlijk met mijn rug tegen de railing maar kreeg de tijd niet om in mijn broek te doen, want inmiddels was de ME[of zoiets] vanaf de andere kant van het veld aan komen snellen en dankbaar stak ik een handje toe om hen over de rand omhoog te helpen, waarna zij zonder pardon en tot mijn grote genoegen op de kettingzwieper&Co begonnen te knuppelen.
Het was de laatste live voetbalwedstrijd die ik ooit nog bezocht heb!

Dus ja: DAT er een probleem is, zijn we het wel over eens denk ik.
Maar dat probleem was er dus in de vorige eeuw, 50 jaar geleden, ook al!
En ja: ik ben nog steeds fel tegen 'Big Brother' achtig preventief gebruik van geweld ...

dikkemick schreef:Nu de oplossing.
Laten we vooral zoeken naar een oplossing die de geweldsspiraal doorbreekt!

En ja, tegen crapuul welk onnodig geweld gebruikt mag wat mij betreft geweld ingezet worden en zulks doe ik zelf ook en zal ik ook niet zomaar nalaten, want hoewel ik tegen overbodig geweld ben, heb ik een nog veel grotere hekel aan lafheid, maar zulks laat onverlet dat ik inzet van preventief geweld verwerpelijk blijf vinden!
Plaats reactie