WTF? Kaag in tranen?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: WTF? Kaag in tranen?

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 11 jul 2023 06:47
lanier schreef: 10 jul 2023 19:44 Volgens een enquête van EenVandaag wil de kiezer graag Dijkhoff of Omtzigt als nieuwe premier. Het moet dus iig een betrouwbaar persoon zijn en een bruggenbouwer. Iemand die dealtjes kan sluiten. Van der Plas wordt sowieso geen premier. Als BBB weer zo groot wordt, dan gunnen de andere partijen haar niet veel. Dealtjes sluiten zou uiterst moeizaam gaan. De nieuwe premier moet haast wel uit de hoek van de VVD komen of Omtzigt.
Ik zie Omtzigt niet als premier. Iemand die al met een burn-out heeft gezeten en zich tijdens het MH17 gedoe door de Russen in de luren heeft laten leggen lijkt mij niet geschikt. Omtzigt heeft veel goed werk gedaan bij de Toeslagen affaire maar als premier wordt hij volgens mij een mooi voorbeeld voor het Peter Principle
Precies mijn gedachten. Waar Rutte van teflon was, zal Omtzigt binnen de kortste keren naar alle waarschijnlijkheid weer thuis zitten. Verder denk ik dat Pieter soms net iets teveel een eigen mening heeft. Een uitstekend politicus, geen premier imo. Frans Timmermans lijkt me een serieuze sympathieke optie (mocht hij kunnen).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Waarschijnlijk gaat groep Omtzigt zich aansluiten bij een andere partij die dan kan rekenen op heel veel zetels. Erg veel gaat afhangen van wat Omtzigt gaat doen. Toch is ook dan een meerderheidskabinet vrijwel onmogelijk, zowel over rechts als over links. Een premier die dealtjes kan sluiten is dan essentieel. Dijkhoff gaat het iig niet worden.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Neemt allemaal niet weg dat de kiezer de minister-president moet kunnen vertrouwen. En wie vertrouwt er heden ten dage nog op een doorgewinterd politicus? Nieuwelingen (Fortuyn indertijd, Baudet, Van der Plas Nu) vertrouwt men gek genoeg méér dan de vertrouwde gezichten.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dat is Kaag ook niet trouwens, een doorgewinterde politicus.
(Nee, diplomaat geweest zijn is niet hetzelfde.)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 12 jul 2023 00:28 Dat is Kaag ook niet trouwens, een doorgewinterde politicus.
Maar een slecht actrice vind ik.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ze was onderdeel van een marketing-project.
De BBB is dat ook trouwens. Er staat een interview met de twee oprichters in het zomernummer van HP/De Tijd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 12 jul 2023 00:22 Neemt allemaal niet weg dat de kiezer de minister-president moet kunnen vertrouwen. En wie vertrouwt er heden ten dage nog op een doorgewinterd politicus? Nieuwelingen (Fortuyn indertijd, Baudet, Van der Plas Nu) vertrouwt men gek genoeg méér dan de vertrouwde gezichten.
Voor het gevoel van de mensen wellicht betere acteurs.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 12 jul 2023 00:28 Dat is Kaag ook niet trouwens, een doorgewinterde politicus.
Er is wel degelijk een overeenkomst, kijk maar eens naar de uiterst sluwe Talleyrand.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Kaag vertrekt als D66-leider:
  • 'Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin'
ff Mezelf quoten als reminder:
HierEnNu schreef: 27 mei 2023 12:04Oooo, als dat waar is, dan is het geheel dus in scéne gezet?
Och ja, politiek ...
  • "All the world’s a stage,
    And all the men and women merely players;
    They have their exits and their entrances"
Telegraaf 26 mei Video schreef:
'Dit is aankondiging van afscheid Kaag'

De dochters van Sigrid Kaag vrezen voor haar veiligheid. Dat werd duidelijk in een uitzending van College Tour, waar de D66-partijleider te gast was. Politiek commentator Wouter de Winther denkt dat het uiteindelijk zal gaan leiden tot een vertrek van Kaag uit de Haagse politiek. Dat zegt hij in de podcast Afhameren.
Hoezo 'Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin'
Trekt niet vrijwel ieder werk een wissel op iemands gezinsleven dan? Zulks wist die wijsneus natuurlijk vooraf ook wel, ook al gaan doodsbedreigingen en dergelijke uiteraard veel en veels te ver. Maar op deze wijze haar EXIT vooraf ensceneren? Ik vind het inmiddels toch een soort van verhulling van haar 'staart tussen de benen'.

Persoonlijk vind ik haar niet langer geschikt voor een belangrijke openbare functie in de politiek, want op deze manier heeft zij zichzelf opzichtig ten toongesteld als chantabel.
Zulks zou oprechtheid kunnen zijn natuurlijk, maar ja ...
... zij is wel politica, dus oprechtheid? :mrgreen:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

HierEnNu schreef: 13 jul 2023 09:40 Kaag vertrekt als D66-leider:
  • 'Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin'
ff Mezelf quoten als reminder:
HierEnNu schreef: 27 mei 2023 12:04Oooo, als dat waar is, dan is het geheel dus in scéne gezet?
Och ja, politiek ...
  • "All the world’s a stage,
    And all the men and women merely players;
    They have their exits and their entrances"
Telegraaf 26 mei Video schreef:
'Dit is aankondiging van afscheid Kaag'

De dochters van Sigrid Kaag vrezen voor haar veiligheid. Dat werd duidelijk in een uitzending van College Tour, waar de D66-partijleider te gast was. Politiek commentator Wouter de Winther denkt dat het uiteindelijk zal gaan leiden tot een vertrek van Kaag uit de Haagse politiek. Dat zegt hij in de podcast Afhameren.
Hoezo 'Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin'
Trekt niet vrijwel ieder werk een wissel op iemands gezinsleven dan? Zulks wist die wijsneus natuurlijk vooraf ook wel, ook al gaan doodsbedreigingen en dergelijke uiteraard veel en veels te ver. Maar op deze wijze haar EXIT vooraf ensceneren? Ik vind het inmiddels toch een soort van verhulling van haar 'staart tussen de benen'.

Persoonlijk vind ik haar niet langer geschikt voor een belangrijke openbare functie in de politiek, want op deze manier heeft zij zichzelf opzichtig ten toongesteld als chantabel.
Zulks zou oprechtheid kunnen zijn natuurlijk, maar ja ...
... zij is wel politica, dus oprechtheid? :mrgreen:
Oprechte politici zijn er niet veel en oprechte diplomaten nog minder.

Ik had begrepen dat haar gezin vooral klaagt dat ze al die reisjes zo missen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Toch zijn die doodsbedreigingen waar het eigenlijk over zou moeten gaan!
Het is daadwerkelijlk een bedreiging van onze Democratie en Rechtstaat.
  • "PVV-leider Geert Wilders, die Kaag regelmatig uitschold voor heks, heeft nog niet in directe zin gereageerd op haar vertrek. Wel schrijft hij op Twitter dat het helemaal niet nodig is om op te stappen als je bedreigd wordt. "Ik woon al bijna 20 jaar in een safehouse, kan niet alleen over straat en toch ga ik altijd maar dan ook altijd door.""
    BRON: NOS Nieuws vandaag, 10:17
    Afschuw in Den Haag over reden van Kaags vertrek uit politiek
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Wat een ongelofelijk slap gelul dit, niet te geloven...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lanier schreef: 13 jul 2023 15:16
ff Voor mijn duidelijkheid: is dit beledigend bedoeld richting mijn persoon?
Los daarvan:
  • Verklaar je nader? Wat vind jij slap gelul aan doodsbedreigingen en dergelijke?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 14 jul 2023 08:09
lanier schreef: 13 jul 2023 15:16
ff Voor mijn duidelijkheid: is dit beledigend bedoeld richting mijn persoon?
N.a.v. melding: Imho kan deze uitspraak enkel gezien worden als slaande op de kwaliteit van de argumentatie. Uiteraard mag van Lanier verwacht worden dat hij zijn uitspraak voorziet van onderbouwing, hetgeen hij vast zal doen.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lanier schreef: 13 jul 2023 15:16Wat een ongelofelijk slap gelul dit, niet te geloven...
Ik lees zojuist dat de Moderator deze uitspraak interpreteert als:
  • enkel gezien worden als slaande op de kwaliteit van de argumentatie
welk mij doet bewegen jouw het volgend te antwoorden:

Plaats reactie