jessy schreef:Het feit dat jouw nichtjes geen “tweeling gave ‘’ zoals jij het noemt hebben volgen jou, is geen bewijs van dat er geen telepathie zou bestaan, wat ik overigens geen gave noem maar een natuurgegeven.In deze is ieder mens telepathisch of hij dat nu waar wil hebben of niet. Zonder telepathie zou je zelfs niet in verbinding kunnen treden met ook maar wie.
Jessy, hier gaf ik alleen maar mee aan
hoe er getest moet worden.
En ik heb
inderdaad de tweeling van mijn zus getest op het vermeende tweeling effect.
En mijn conclusie was
inderdaad juist! Namelijk er is geen sprake van het tweeling effect bij mijn nichtjes.
En ja, wil je nu bewijzen dat er zoiets bestaat dan moet je inderdaad een soortgelijke test uitvoeren.
Slechts één goed
gedocumenteerd, wetenschappelijk kritisch
onderzocht en wetenschappelijk
geverifieerd en bevestigd onderzoek is voldoende.
Ik ben op de hoogte van honderden, zo niet, duizenden onderzoeken allen met een negatieve uitkomst, gelijk mijn dubbel blind tweeling test.
Ik heb nog nooit,
nog nooit, ook maar één postief resultaat gezien waar dan ook op deze aardbol in de afgelopen 30 jaar.
Ik ben wel op de hoogte van onderzoeksresultaten van een aantal gerespecteerde parapsychologen die de wetenschappelijke betrouwbaarheids test faalde.
Tevens ben ik op de hoogte van een mysterieuze stof - genaamd aether - die iets meer dan 100 jaar geleden de drager was van licht.
Michelson en Morley hebben
wetenschappelijk aangetoond dat deze metafysische stof niet bestaat of ooit bestaan heeft.
En het was Einstein die de theoretisch fundamentele basis legde voor de theorie van het licht die deze aether overbodig maakte (1905). Weer een illusie armer!
jessy schreef:wahlers schreef:
Het is bekend dat ouders zich voortdurend zorgen maken over hun kinderen.
Het is wetenschappelijk vastgesteld dat moeders een sterkere band hebben met hun kinderen dan vaders [ook hier is een dubbel blind proef voor gebruikt].
Het is vastgesteld [wetenschappelijk verantwoord gemeten] dat moeders veel alerter zijn [sneller reageren in potentieel gevaarlijke situaties] dan vaders.
Sommige ouders, met name moeders [door de sterkere band misschien???], beelden zich alllerlei gevaren in, die in 99% van de gevallen niet plaats vinden.
Bovenstaande gegevens zijn mij bekend.
Het waarom dit zo is niet wetenschappelijk verantwoord gemeten, is niet vastgesteld. En dit is nu het juist het boeiendste.
Dat mensen en dat zeg ik zeer bewust mensen zich allerlei gevaren “inbeelden” zoals jij het noemt en in 99% niet uitkomen dat kan een gegeven zijn. Iedere dag voelen mensen die angstig zijn gevaren om zich. Ken je het spreekwoord de mens lijdt meer om het lijden dat hij vreest.
Jessy, hier zit je er helemaal naast!
Er is wel
degelijk wetenschappelijk onderzoek gedaan naar feremonen en andere chemische stoffen en fijn moterieke interacties!
Hoe kun jij nu met zulke stelligheid beweren dat de uitkomsten hiervan allemaal onzin zijn!
Zulke artikelen worden regelmatig gepubliceerd in o.a. 'The Lancet'.
Zie hier een artikel waarin o.a. gerefereerd wordt naar neuro chemische reacties en met name oxytocin:
http://www.mothering.com/articles/new_b ... -love.html
jessy schreef:wahlers schreef:
Jij suggereert 'paranormale' gaven en incidenten zonder zelfs maar een logische verklaring in overweging te nemen.
Bovendien, als het voorkomt kan het getest worden! En totnutoe is iedere wetenschappelijk verantwoorde test negatief uit gevallen.
En, nogmaals, jou verhalen zijn alleen maar anecdotisch en suggestief.
Weet je dat wel zeker?
Antwoord: JA!
Met mijn belangstelling voor wetenschap kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het me beslist opgevallen zou zijn als er 'iets' wetenschappelijks kompleet nieuws ontdekt zou zijn, zoals bijvoorbeeld de wetenschappelijke BEVESTIGING van paranormaal-whatever...!
Maar! Maar als jij er zo zeker van bent dat ik 'iets'gemist heb dan zie ik met graagte jou referentie te gemoet (web, krant, tijdschrift, tv, radio,...andere media).
Onder de voorwaarde
natuurlijk dat het inderdaad een wetenschappelijk artikel is en dus niet de story, privé of enig ander pulp blad.
jessy schreef:
Jouw antwoord,
wahlers schreef:
Een valse en verkeerde extrapolatie resulterend in een incorrecte conclusie!
Voorbeeld: We weten nog steeds niet hoe een bol bliksem ontstaat en waar deze precies uit bestaat.
Dit 'fenomeen' wordt echter door niemand geschaard onder de noemer 'paranormaal'!
Nu dat dit niet meer onder een “paranormaal verschijnsel”wordt geschaard is te danken aan het feit dat de wetenschap dit verschijnsel en meerdere nu onderzoekt, en het niet meer verwijst naar het paranormale.Ik kan mij de tijd nog herinneren dat mensen die verklaarden een bolbliksem te hebben gezien voor fantasten werden uitgemaakt door de wetenschap.
Werkelijk!?! Dan ben je al aardig op leeftijd!
Het oudste artikel wat ik kon dateren was van van 1753!
Zie:
http://www.lhup.edu/~dsimanek/scihist.h ... ]Physicist Georg Wilhelm Richmann (1711-
53) did the experiment in St. Petersburg according to Franklin's instructions, standing inside a room. A glowing ball of charge came down the string, jumped to his forehead and killed him instantly. This is the first well-documented example of ball lightning.[/quote]
jessy schreef:Jessy schreef:
Immers wanneer de een voelt wat er met de ander is moet er iets worden uitgezonden wat de ander ontvangt nietwaar daarbij moet er dan ook nog een medium zijn waarlangs het wordt gezonden om opgevangen te worden nietwaar.
wahlers schreef:
Jou antwoord
Inderdaad: nietwaar!
Zoals eerder al min of meer aangegeven, voelen is subjectief!
Bij iedere wetenschappelijk verantwoorde test blijkt dit subjectieve gevoel totaal geen relatie, corrolatie of effect op de meetbare werkelijkheid te hebben.
Laat me niet lachen zeg met je bovenstaande opmerking. Je ziet en of voelt iets wat elders plaatsvindt het blijkt zo te zijn., dan zegt de wetenschap dat er geen VERANTWOORDE test is geweest daar uit iedere VERANTWOORDE test blijkt dat er totaal geen relatie, correlatie of effect op de meetbare werkelijkheid te hebben. Vertel dat maar aan mensen die gevolg gaven aan hun gevoel en of hetgeen zij zagen en erge gebeurtenissen zijn voorkomen. Hebben zij nu ingegrepen op een niet VERANTWOORDE wetenschappelijke methode. Hebben ze de werkelijkheid verandert, of de werkelijkheid van de wetenschap.
Ah! Je hebt het niet begrepen!
Jij
concludeert bij
voorbaat al dat deze personen iets voelen dat elders plaatsvindt!
Maar dit is nu
net wat bewezen moet worden!
Of je suggereert dat dit
inderdaad al bewezen is!
In dit laatste geval is dit wereld schokkende feit aan mij voorbijgegaan!
Toon me maar waar dit
gedocumenteerd is!
En natuurlijk wel een wetenschappelijk verantwoorde bron, dus geen bronnen zoals bijvoorbeeld Scientology, Raëlian, enz...
Als voorbeeld: De Raëlians beweren dat ze al een mens gekloond hebben! Zie:
http://archives.cbc.ca/IDCC-1-75-738-45 ... y/cloning/
Maar het is verdacht stil sinds 2002!
Ik kan me de eerste reageerbuis baby nog herinneren!
In tegenstelling tot de veel spectaculairder medisch resultaat van de Raëlians is deze baby ontelbare keren gefilmd, gedocumenteerd, geinterviewd, gefotografeerd, enz...
Daarentegen is de claim van de Raëlians, op z'n zachts gezegd, twijfelachtig!
Sterker nog, ik beweer dat het gewoon een pure verzinsel is!
De volgende bron is controleerbaar en
dus niet anecdotisch en
dus wetenschappelijk betrouwbaar.
Zie:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/4155016.stm
Wetenschappelijk betrouwbaar wil niet automatisch zeggen dat de
complete inhoud correct is.
Dit is zelden het geval met wetenschappelijke artikelen!
Maar het is openbaar, toetsbaar en testbaar en staat open voor kritiek.
Dit in tegenstelling tot de claim van cloneaid (de Raëlians).
jessy schreef:FOUT 1 volgens jou heb ik geantwoord.
IK zou het nog steeds niet begrijpen.Je bent een van die uitzonderingen die voor alles een logische verklaring heeft. Prima.
IK hoef niets te bewijzen. Ik heb geen enkele behoefte om ook maar iets te bewijzen aan mensen die voor alles zonder uitzondering een logische verklaring blijken te hebben. Laat die mensen die anders weten maar lekker ongewenste resultaten boeken in jouw spiegel.
Even voor de goede orde. Het is bij deze mensen niet op aannames gebaseerd, hoe graag je dat ook zou willen. Jouw aannames zijn dus incorrect.
Fout antwoord 2 volgens jou.
Logisch correct gebaseerd op aannames. En jij beweert dat voor alles een logische verklaring .Jouw aanname is incorrect.
Mijn aanname is dat jou conclusie is gebaseerd op drijfzand!
Je
stelt dat paranormale gave wel
moet bestaan om dat er mensen zijn
die zeggen te beschikken over deze gave.
Jij slikt de
anecdotische bewijslast als zoete koek zonder deze aan een nauwkeurige en verantwoorde analyse te onderwerpen.
En hierin ben je inderdaad fout!
Zeker voor zoiets bijzonders als paranormale activiteiten dien je juist alle aannames grondig te controleren op waarheidsgehalte.
Maar mogelijk weet je meer dan ik!
In dat geval:
- Noem één situatie waarvan de aannames grondig gecontroleerd zijn die met een zekere wetenschappelijke nauwkeurigheid (n.b. Ik geef je wat ruimte hier!) bewijst dat een zeker voorval niet verklaard kan worden op basis van de bestaande wetenschap!
Voordat je antwoord is het misschien raadzaam om het volgende eens te lezen:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/5017910.stm (het geloof in paranormaal begaafden)
http://www.randi.org/jr/2006-04/042106edward.html#i1 (de 'technieken' van paranormaal begaafden)
http://www.youtube.com/watch?v=dNcAqDADb-g&search=cyril (magische krachten? Of een goochel truuk?)
Het volgende was je antwoord aan doctorwho naar aanleiding van een opmerking over kansberekening:
jessy schreef:"Schijnbaar" onverklaarbaar.?
Veroorzaakt door genoeg situaties en mogelijkheden?
Wie zegt dat het bovennatuurlijk en geheimzinnig is.
Het is een nog niet verklaarde natuurwet.
Werkelijk!?! "Een nog niet verklaarde natuurwet!?!".
Het is lang geleden dat wetenschappers het woord 'natuurwet' gebruikte!
Deze expressie is rond Newton's tijd vrij snel in onmin geraakt.
Juist omdat de wetenschappers begonnen leren in te zien dat je voorzichtig moet zijn met je zekerheden.
Het schijnt mij dat je nogal zelfverzekerend bent over het bestaan van paranormale verschijnselen.
Dus, nogmaals, heb je één wetenschappelijk verantwoord
gedocumenteerd paranormaal incident!?!
MvG, Wim.